IOS 9

Started by sam1909, June 7, 2015, 10:10:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sam1909

Morgen avond is het weer zover ;D
WWDC 2015!

En dan zien we weer het nieuwe besturingsysteem

Kijken of Apple wat doet aan de stabiliteit want IOS 8 ging niet zo lekker


http://www.apple.com/live/ (maandag 19:00)

Nosoforos

Ik heb er weer zin in. Vooral benieuwd naar nieuws over Homekit/AppleTV :)

johanbicke

ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar heb iphone 6 ios 8.3 en swiftkey als keyboard, en af en toe reageert imessage niet als ik bericht wil typen..dan moet ik eerst imessage 'killen' en dan werkt het terug
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

CineSmurf

IOS is langzamerhand een beetje buggy geworden. Verwachting is ook dat er vooral aandacht aan stabiliteit is gegeven, net als met de overgang van leopard naar snow leopard indertijd bij OSX. http://www.macrumors.com/roundup/ios-9/

Ben ook wel benieuwd naar verassingen, wellicht inderdaad over homekit ofzo.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

sam1909

IOS 9 zal (netjes) moeten lopen zelfs op de iPhone 4s en iPad 2 :headbanging:
SplitScreen ook heel gaaf (alleen een beetje jammer dat het alleen iPad air en hoger en ipad mini 2 en hoger ondersteund)

Nieuw multitask UI

Siri is nieuw!

en je telefoon leert alles over je! BVB: iedere ochtend speel ik muziek via me oortjes na verloop van tijd leert je iPhone dat als je je oortjes inplugt je muziek automatich afspeelt :popcorn:

Nieuwe app switcher

en veeeelll meer!!

Nosoforos

#5
Apple Music klinkt precies als wat ik ervan hoopte. Nog even wachten tot ze de prijzen aankondigen (en de eerste ervaringen natuurlijk). Erg belangrijk detail: artiesten krijgen betaald voor daadwerkelijk aantal luisteraars. Dit in tegenstelling tot o.a. Spotify, waar de 'top'-artiesten (m.a.w. populaire hitjes waar je als volwassene geen cent aan wil uitgeven) het meest krijgen en kleine artiesten totaal geen inkomsten overhouden.

- 10,- per maand, eerste 3 maanden gratis. Vanaf eind juni (ook Nederland...?)
- ook op Windows (logisch, zit in iTunes)
- ook op Android (!)
- Familieabonnement voor 15,- (6 gebruikers)

Klinkt super.

sam1909

Quote from: Nosoforos on June  8, 2015, 21:11:43
Apple Music klinkt precies als wat ik ervan hoopte. Nog even wachten tot ze de prijzen aankondigen (en de eerste ervaringen natuurlijk). Erg belangrijk detail: artiesten krijgen betaald voor daadwerkelijk aantal luisteraars. Dit in tegenstelling tot o.a. Spotify, waar de 'top'-artiesten (m.a.w. populaire hitjes waar je als volwassene geen cent aan wil uitgeven) het meest krijgen en kleine artiesten totaal geen inkomsten overhouden.

- 10,- per maand, eerste 3 maanden gratis. Vanaf eind juni (ook Nederland...?)
- ook op Windows (logisch, zit in iTunes)
- ook op Android (!)
- Familieabonnement voor 15,- (6 gebruikers)

Klinkt super.

O0 :music:

mradem

Ziet er leuk uit. Iets over de kwaliteit ervan?

sam1909

Quote from: mradem on June  8, 2015, 21:37:45
Ziet er leuk uit. Iets over de kwaliteit ervan?

Apple zegt dat de stabiliteit zeer verbeterd is...

En aangezien de beta vandaag (Amerikaanse tijd) beschikbaar is zullen we morgen de reviews wel zien. :D

mradem

Ik bedoelde eigenlijk de muziek kwaliteit [emoji1]

Nosoforos

Nee, maar zal wel 265 kbps oid zijn neem ik aan?

sam1909

Weet iemand al wat de audio codec is?

marz01

Ben best blij met spotify moet ik zeggen maar als apple hetzelfde kan bieden dat ik best wil overstappen; offline nummers op mijn gsm, flinke database, goede kwaliteit, werkend met andere merken bv sonos
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Richard70…

Wanneer is deze in ons land beschikbaar ?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

sam1909

Quote from: rdebruin on June  9, 2015, 15:34:08
Wanneer is deze in ons land beschikbaar ?

30 Juni beschikbaar in 100 Landen.

Dus waarschijnlijk ook in Nederland

LittleNinja

Quote from: Nosoforos on June  8, 2015, 21:11:43
Erg belangrijk detail: artiesten krijgen betaald voor daadwerkelijk aantal luisteraars. Dit in tegenstelling tot o.a. Spotify, waar de 'top'-artiesten (m.a.w. populaire hitjes waar je als volwassene geen cent aan wil uitgeven) het meest krijgen en kleine artiesten totaal geen inkomsten overhouden.

Kijk! Mee eens. Dat vond ik best schokkend om te ontdekken aan Spotify.

Verder hoop ik dat mijn iPhone 6 weer een normaal battery verbruik gaat vertonen want ik begin dit redelijk beu te worden. :dry:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosoforos

#16
Nog een probleem met Spotify vind ik dat de playlists voor mij persoonlijk gewoon onbruikbaar zijn. Als ik ga sporten bijvoorbeeld, is dat een ideaal moment voor Spotify, want ik ga niet zelf een hele playlist bouwen; daar heb ik de tijd niet voor en geen zin in. Maar alle playlists die ik tegenkom zijn zo vreselijk slecht dat ik me afvraag hoe iemand er in vredesnaam op kan sporten. Daarom hoop ik erg dat in dit opzicht Apple Music beter zal zijn, dan neem ik namelijk meteen een abonnement.

Nosoforos

#17
Quote from: LittleNinja on June  9, 2015, 16:31:47
Kijk! Mee eens. Dat vond ik best schokkend om te ontdekken aan Spotify.


Idd. Veel artiesten krijgen niet betaald, terwijl de hele service van Spotify nog steeds verlies draait. En ondertussen beschouwen mensen het als 'normaal' dat muziek een gratis goed is. Het is duidelijk dat tot nu toe dat streaming nog helemaal geen goede nieuwe richting is voor de industrie. Ik ben heel erg tegen al dat 'gratis' en wil overal voor betalen - mits het bij de juiste mensen terecht komt. Ik hoop erg dat ook in dit opzicht er wellicht een nieuwe wind gaat waaien (fingers crossed).

Erik

Quote from: LittleNinja on June  9, 2015, 16:31:47
Kijk! Mee eens. Dat vond ik best schokkend om te ontdekken aan Spotify.
Dat ligt wat genuanceerder. Ze hebben al vaker uitgelegd dat zij de grote labels betalen en niet elke artiest afzonderlijk. Artiesten hebben zich vrijwillig aangesloten bij een label. Maar als die labels het geld niet eerlijk verdelen is dat dan de schuld van Spotify?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Quote from: Erik on June  9, 2015, 19:34:39
Dat ligt wat genuanceerder. Ze hebben al vaker uitgelegd dat zij de grote labels betalen en niet elke artiest afzonderlijk. Artiesten hebben zich vrijwillig aangesloten bij een label. Maar als die labels het geld niet eerlijk verdelen is dat dan de schuld van Spotify?

Akkoord. Goed dat je deze extra uitleg geeft, want dat brengt de boel in een ander licht.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rusher

#20
"Een nieuw Frans onderzoek laat zien dat ze (Taylor Swift) misschien beter een hartig woordje met haar platenmaatschappij moet spreken."
http://m.trouw.nl/tr/mobile/article/detail.do?language=nl&navigationItemId=4512&componentId=3846047&title=Waar-blijft-dat-Spotify-geld-Bij-de-platenmaatschappij&navigation=Cultuur&pageType=articleDetail

Nosoforos

#21
Interessant, dank voor de link. In dat kader ben ik wel benieuwd naar de eventuele consequentie voor de platenmaatschappijen indien meer en meer onafhankelijke artiesten rechtstreeks -zonder platenmaatschappij- hun muziek zouden gaan aanbieden in Apple Music (dit is ook een optie binnen de service namelijk).

VlisChris

#22
Zullen we het bij IOS 9 + bijbehorende zaken houden mannen? Thanks!

Edit; tekst iets uitgebreid.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

johanbicke

Wat ik ook wel interessant vind, is de geclaimde batterijwinst..een uur is niet niks en dan nog een speciale stand
om de batterij te sparen..nog een geclaimde 2 uur winst
Hoewel ik vind dat de batterijduur van mijn iphone 6 heel goed meevalt...extra autonomie is altijd mooi meegenomen
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Robbo

De voorgestelde news app waar je aan kunt geven in welke topics je geinteresseerd bent lijkt me fantastisch.  De Kardashians en soortgenoten mogen ze meteen standaard uitfilteren  :P