gezocht, stereo versterker met dac, powerdac of versterker met streamer ....

Started by mijkie, June 4, 2015, 19:04:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

Ik heb een NAD C390DD en ik vind het een geweldig ding.
Prima geluid, alleen jammer dat het inet moeders mooiste is (had hiervoor een schitterende Primare A30).
Hiervoor tig losse DACs en CD-spelers gehad en in mijn oren kleuren ze allemaal.
De NAD heeft in feite geen DA-conversie.
Voor zover ik begrijp wekt het asl volgt: het digitale PCM signaal wordt omgezet in het eveneens digitale PWM met een hoge sample frequentie. Dat PWM heeft een vorm gelijk aan een analoog signaal dat met enig technisch gerommel gelijk aan de eindtrappen aangeboden ter versterking kan worden.
Maar niets in audio is voor iedereen perfect; er zijn ook mensen die de versterker wat te tam vinden, vooral liefhebbers van hardere rock. Zelf vind ik 'm heerlijk klinken op mijn dynaudio (oude audience 122, moeten ooit eens vervangen worden, maar ze klinken nog zo lekker).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

erik s.

Quote from: Dura on June 15, 2015, 12:45:40
Ik heb een NAD C390DD en ik vind het een geweldig ding.
Prima geluid, alleen jammer dat het inet moeders mooiste is (had hiervoor een schitterende Primare A30).
Hiervoor tig losse DACs en CD-spelers gehad en in mijn oren kleuren ze allemaal.
De NAD heeft in feite geen DA-conversie.
Voor zover ik begrijp wekt het asl volgt: het digitale PCM signaal wordt omgezet in het eveneens digitale PWM met een hoge sample frequentie. Dat PWM heeft een vorm gelijk aan een analoog signaal dat met enig technisch gerommel gelijk aan de eindtrappen aangeboden ter versterking kan worden.
Maar niets in audio is voor iedereen perfect; er zijn ook mensen die de versterker wat te tam vinden, vooral liefhebbers van hardere rock. Zelf vind ik 'm heerlijk klinken op mijn dynaudio (oude audience 122, moeten ooit eens vervangen worden, maar ze klinken nog zo lekker).
Zo werkt de Tact Millennium ook, die kost alleen wat meer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Roeru117

Quote from: Dura on June 15, 2015, 12:45:40
Ik heb een NAD C390DD en ik vind het een geweldig ding.
Prima geluid, alleen jammer dat het inet moeders mooiste is (had hiervoor een schitterende Primare A30).
...

...
Maar niets in audio is voor iedereen perfect; er zijn ook mensen die de versterker wat te tam vinden, vooral liefhebbers van hardere rock. Zelf vind ik 'm heerlijk klinken op mijn dynaudio (oude audience 122, moeten ooit eens vervangen worden, maar ze klinken nog zo lekker).

Helemaal met je eens. Het is een hele fijne versterker met een erg onopvallend uiterlijk. De combi met de Dynaudio's is inderdaad erg goed, ook met de stevigere rock muziek. Maar dat is mijn mening.  ;)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Isflicka

Misschien is de Job INTegrated iets. Heerlijke versterker met 384 DAC.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

mijkie

Quote from: Isflicka on June 28, 2015, 15:29:21
Misschien is de Job INTegrated iets. Heerlijke versterker met 384 DAC.

moet ik nog ff geduld hebben zag ik, wel een mooie versterker !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

m9

http://www.moremusic.nl/pass_labs/index.html

zou ik ook eens gaan beluisteren, een van de beste solid state versterkers van dit moment.

mijkie

heb m gevonden, een Primare i32 incl MM30, staat hier heerlijk muziek te maken  ;D ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Isflicka

Quote from: mijkie on July 26, 2015, 12:55:46
heb m gevonden, een Primare i32 incl MM30, staat hier heerlijk muziek te maken  ;D ;D
Mooi apparaat...veel luisterplezier
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted Member 2

Gefeliciteerd met de aanwinst Mike.

Welke zijn je overwegingen geweest om de primare aan te schaffen? Wat doet deze beter?

Gr
Henk

mijkie

Dank je Henk,

meer vermogen en een andere sound dan de Linn, die was terughoudend in het hoog en laag en dat doet de Primare hier precies goed  ;D

waar de Linn weer sterker in is, is de bediening via de app, soepeler en iets logischer en natuurlijk Konfig, via je PC/Mac is de DS-i volledig instelbaar

ik ben blij met de (in)ruil met Pinda13 en hij is ook laaiend enthousiast, ik denk goede deal !!

het zijn allebei erg goed werkende en klinkende alles-in-1 apparaten, de rest is voorkeur/smaak
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mijkie

Quote from: Mitch-- on July 28, 2015, 21:46:33
maar snel alweer in de verkoop ? ;)

nog enige twijfel hier ..... heb niet tot nauwelijks "last" van mijn akoestiek en ook de Lyngdorf klinkt weer anders, ook zonder RP !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

en uiteindelijk staat hier een Gato DIA 400 te spelen, imo de mooiste combi (met de M3's) die hier heeft gestaan !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Duck Twacy

#41
Quote from: MMdG on June  6, 2015, 15:53:05
Hegel H160 (€2999)
http://www.lydogbilde.no/test/hegel-h160
http://www.6moons.com/audioreviews2/hegel/1.html
http://www.hifiplus.com/articles/hegel-h160-integrated-amplifier/
http://www.goodsound.com/index.php/equipment-reviews/637-hegel-music-systems-h160-integrated-amplifier-dac

In sept/okt komt de H360 uit als opvolger van de H300, met nieuwe usb dsd dac en verder alles geüpgraded t.o.v. de H300. Prijs zal wel zo rond de €4500-€5000 komen te liggen.
Die wilde ik ook juist voorstellen

http://www.hegel.com/products/integrated/h160

Ivo_205

Niet dat het nog wat uitmaakt maar ik dacht ook aan de Hegel H360 (ik ga hem zelf trouwens testen). 

mijkie

is ook een erg mooie versterker maar, hou t ff op de Gato  :wub: en de Primare i32 als back-up  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


mijkie

Mooie versterker, had ik al een vraag over gesteld in post 29 !

Ik "moet " t nu doen met een Gato [emoji2]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Duck Twacy

Voor $2500 lijkt het me een hele mooie veelzijdige versterker. Ben wel benieuwd hoe hij zich verhoud tov de Hegel H160 (denk dat je met beide bovengemiddeld goed zit)

mijkie

dat lijkt mij ook, ik wilde heb 1 op 1 testen toe een Peachtree maar, beide waren niet op voorraad en kwamen dat ook niet, op bestelling.....

vond t een iets te grote gok  :crazy:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

cccp

Van Nederlandse bodem. • 1 USB and 3 SPDif inputs, gold plated coaxial en optical