gezocht, stereo versterker met dac, powerdac of versterker met streamer ....

Started by mijkie, June 4, 2015, 19:04:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

voor mijn toekomstige luidsprekers zoek ik een versterker, geïntegreerd, losse voor en eind met een usb dac

luidsprekers worden de M3's van Rick Paap, mag een wat lichtere versterker zijn kwa laag en MUZIKAAL !!

http://www.dynamic-solutions.nl/m3.html

komt u maar  ;D

budget maximaal 5000 euro, nieuw, 2dehands, allebei goed !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Marino

Een Linn dsm? Ik weet niet of het vermogen toereikend is maar zelf vind ik het laag Linn (LK85 eind iig) niet te zwaar. Lijkt mij een mooi geheel.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jumping Jack

Naïm supernait (1), volop te vinden tweedehands...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mijkie

#3
Heb ik nog nooit beluisterd ....
Was nog vergeten te zeggen dat ik een beetje fris klinkend ook vaak wel lekker vind  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

holco

#4
Onverslaanbaar in prijs/kwaliteit

Audio-GD

NFB-27 pre/DAC
Master-3 eindversterker
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mijkie

Quote from: holco on June  4, 2015, 20:15:46
Onverslaanbaar in prijs/kwaliteit

Audio-GD

NFB-27 pre/DAC
Master-3 eindversterker

maar, ook fris klinkend ?

wel leuke set, i2s upgrade doen en dan mooie streamer ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

holco

Quote from: mijkie on June  4, 2015, 20:25:36
maar, ook fris klinkend ?

wel leuke set, i2s upgrade doen en dan mooie streamer ....

Fris onder de noemer detailrijk, iig nooit scherp ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mijkie

ik heb zo te zien, wel wat te beluisteren, kreeg ook nog een tip om Peachtree eens te gaan beluisteren, heeft een buisje erbij
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

MMdG

Denon PMA-2020 || Denon DCD-2020 || Denon AVR-4311 || Denon DBP-2012 || Pioneer S-1ex || Pioneer S-7ex (3x) || Jamo c80 sub || Tellurium Q Black ls + rca

johanbicke

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

mijkie

heb vandaag geen tijd gehad om ff rond te rijden maar, zat ook nog aan een NAD 390DD2 te denken ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted Member 2

#12
wel eens met Devialet gehoord.
Praat eens met Michel van AudioFile in Gravenmoer over mooie combinaties. Hij kan veel combinaties voor je regelen. Je kan ook zelf de door jou gewenste configuratie samenstellen via de site. Zeer flexibele openingstijden: maandag t/m zondag tussen 08.00 uur en 22.00 uur.

mijkie

Quote from: Onder013 on June  6, 2015, 19:56:26
wel eens met Devialet gehoord.
Praat eens met Michel van AudioFile in Gravenmoer over mooie combinaties. Hij kan veel combinaties voor je regelen. Je kan ook zelf de door jou gewenste configuratie samenstellen via de site. Zeer flexibele openingstijden: maandag t/m zondag tussen 08.00 uur en 22.00 uur.

heb ik ook naar gekeken Henk, mijn budget gaat niet verder dan de 120, weet niet of deze genoeg ballen heeft voor de M3's ...

iig bedankt voor de tip  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted Member 2

Quote from: mijkie on June  6, 2015, 20:14:54
heb ik ook naar gekeken Henk, mijn budget gaat niet verder dan de 120, weet niet of deze genoeg ballen heeft voor de M3's ...

iig bedankt voor de tip  ;D

Ik zou Michel eens bellen en hem die vraag voorleggen. Je kan zelfs vanavond nog tot een uur of 10 contact met hem hebben.

mijkie

#15
Tot nu toe hele mooie ideeen voor nieuwe versterkers maar, ben zeker ook geïnteresseerd in een 2dehands versterker 
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted Member 2

Quote from: mijkie on June  7, 2015, 18:45:02
Tot nu toe hele mooie ideeen voor nieuwe versterkers maar, ben zeker ook geïnteresseerd in een 2dehands versterker

Is de Plinius nog beschikbaar? Schaf je een mooie dac aan en klaar. Ben je ook nog heel wat meer flexibel in je keuzes. ;D

mijkie

Accuphase staat ook in de favorietenlijst Maro!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


Deleted User


Marino

Je hebt het waarschijnlijk al gezien maar er staat een Moon met alle opties op Marktplaats.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

tompj

Niet echt een tip vrees ik, maar waarom moet er een geïntegreerde dac in? De ontwikkeling daarvan gaat zo snel dat die dac wel eens de 'levensduur' van het hele apparaat kan bepalen. Zonde, want het versterkerdeel blijft natuurlijk prima up to date.

Ik heb een Musical Fidelity A1008 gehad. Ingebouwde dac was inmiddels echt niet meer goed genoeg, terwijl de versterker zelf prima was.

Kortom: ik zou voor een losse dac gaan. je hebt dan nu meer keus in versterkers en bent flexibeler met eventueel upgraden.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River