solitaire's Hedonic System

Started by solitaire, May 31, 2015, 20:16:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Dat is zeker waar. Mijn subs voel ik niet trillen oid. Heeft het dan nog zin ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

geez, drool :ohmy: 8)

                                                                                                                                          
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: chansig on October 13, 2017, 12:44:19
Dat is zeker waar. Mijn subs voel ik niet trillen oid. Heeft het dan nog zin ?

Gr. Hans
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Ja...da's ook weer zo.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Heb ik trouwens al wel eens gezegd dat ik erg geniet van m'n set zoals 'ie nu is ? ;) Vooral blij, want het was toch een beetje een gok, ben ik met de luidsprekers. Ware muziek-luister-apparaten zijn het. Zijn het omnipotente can-do speakers dan ? Nee. Maar wat ze doen doen ze verslavend goed :coffee: Ja, zo'n open-baffle ding (voor Frank is het meer een open-battle ding las ik ;)) is echt concertzaal-heerlijk.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#155
Dat hele systeem van afstandsbedieningen die taken van elkaar overnemen, CEC-gestuurde koppeling van apparatuur ... waarom is het zo'n niet-funktionerende puinhoop ?

Op HTF lees ik regelmatig horror-verhalen van AB's en CEC's die de draad kwijt zijn. Zelf heb ik momenteel maar één AB/CEC samenwerking, en het is een nightmare.

De AB van mijn KPN settopbox is overgenomen door de AB van mijn Samsung TV. De settopbox zit niet op ARC (daar zit de bron-speler, een Oppo) en heeft dus geen CEC. Toch als je de TV uitzet ... gaat ook de settopbox uit ... oh nee ... vandaag maar even niet, geen zin or whatever ... ach toch ook maar wel .... Nooit zeker wat ik eerst moet aan of uitzetten, de TV of de settopbox, omdat soms wel de ene de ander een seintje geeft, en soms niet. Resultaat: je moet constant corrigeren door op de AB een apparaat handmatig aan/uit te zetten wat net automatisch maar onbedoeld uit/aan was gezet.

Ook vallen funkties weg. Vanochtend TV aan, de settopbox wilde ik handmatig aanzetten maar de TV schakende hem al aan. OK zucht. Maar alles funktioneerd. Tot na een x periode de set niet meer luisterd naar de AB. Settopbox aan en uit gezet. No. Verse batterijen in de AB. No. HDMI kabel tussen KPN en TV eruit en na een minuutje of zo er weer in. JA, maar alleen de aan/uit funkties van de AB voor beide apparaten doen het weer. De rest is mors-dood. Goed dan, hard reset voor de KPN box. No, niet beter geworden (ondertussen wel een klein half uur bezig met trouble shooting ...). Nog een hard reset van de settopbox, nu op laten starten zonder HDMI kabel (TV staat al die tijd op stand-by). YES, het systeem werkt weer, iedereen herkend elkaar weer.

Tabarnak !!! Klote systeem. Ben er nu eerst zat van. Alles uit en wat anders doen. En zo gaat het ... twee keer in de week ? ... je wordt er gek van. En dan zit ik te denken aan de aanschaf van een versterker die ook in dit AB/CEC verhaal moet gaan komen. Terwijl het nu al niet stabiel werkt.

Zat ben ik er van. Toch maar eens kijken of een werkbaar systeem te maken is zonder leer&communicatie-funkties.



solitaire


PS/  De Oppo, die op TV+CEC zit, doet dat automatisch maar onbedoeld aan of uitschakelen ook ... niet aan wanneer 'ie aan moet gaan of juist andersom ... willekeurig. Alleen het systeem crashed niet (tot nu iig. niet ...)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Roeru117

Het klinkt alsof je helemaal klaar bent voor een Logitech Harmony. Geen cec of andere zogenoemde slimme functies. Simply one remote to rule them all.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

solitaire

Spooky Roeru ... je kan gedachtenlezen ?!? 'k Zat net te Googlen op 'Harmony' /gebruikerservaringen / alternatieven :D
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on July 22, 2017, 12:27:32
...

De firma waar ik enkele dagen per week werk gaat zo goed als zeker op de fles. De situatie was afgelopen week al nijpend, zeg maar near-dead, en aankomende week dienen dan ook de lonen nog eens uitbetaald te worden. Dat gaat, zoals het er gisteravond voor stond, zeker niet lukken.

...

Rising like a phoenix from the ashes is daar de doorstart, met vandaag de eerste officiele werkdag. Toch wel weer fijn niet langer aan de zijlijn te staan.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#159
Balen, heb recent een tweetal alternatieve luidsprekers ipv. de Monitor Audio's in huis gehad, momenteel Elac BS 302, maar van de luidsprekerkabel die ik gebruik, NVA LS3, met een soort litz constructie, gebruikt banaantjes-in-amp / bare-in-speaker, breekt me steeds weer verder geleidertjes af ... Komt oa. denk ik omdat de kabel voor dergelijke kleine LStje te groot is en ... ik de kabel te ferm bevestig telkens ... ???

Toch even wat lijntjes uitzetten om mijn alternatieve 'betaalbare kabels' van DNM (of reson gebruikte ik voorheen eigenlijk) te scoren ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#161
Aanschaf van de versterker voor de TV-set krijgt wat vertraging ...

Kon voor €230 een aantal MFSL CD's kopen, en die kans kon ik niet laten liggen:

XTC - Skylarking (Gold CD)
Bob Dylan - Desire (Limited Edition Hybrid Stereo SACD)
Grateful Dead - From the Mars Hotel 
Sting - Dream Of The Blue Turtles (twijfelde nog, want was meer dan dubbel de prijs van de anderen)
Procol Harem - A Salty Dog
The Allman Brothers Band - Idlewild South (24 Karat Gold Limited Collectors Edition)
The Cars - Candy-O (24 Karat Gold Limited Collectors Edition)
Santana - Abraxas (24 Karat Gold Collectors-Edition)
Little Feat - Waiting for Columbus (24 Karat Gold CD)
Little Feat - Little Feat (24 Karat Gold CD-Limited Edition)

Nu is het een kwestie van wachten, want ze worden niet verzonden en een bezoek van mij zou pas 'ergens einde van het jaar' worden ... Nou ja, wat in het vat zit ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bas Akkerman

Van waar naar waar is de reis van de cd's? Misschien dat iemand ze voor die tijd al langs kan komen brengen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

solitaire

Memmingen, Duitsland

maar wachten is character building ;)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bas Akkerman

Oh, zeker. Uiteindelijk houdt iedereen van zijn verlangen en niet van dat wat hij verlangt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

solitaire

goddank niet nodig ... tot nu heelt muziek alle wonden :angel:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bas Akkerman

Wat gaat er straks allemaal niet gebeuren dan als je die cd's eindelijk binnen hebt? :blink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

solitaire

om helemaal in de flow te komen:
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on October 23, 2017, 21:36:46
... 
van de luidsprekerkabel die ik gebruik, NVA LS3, met een soort litz constructie, gebruikt banaantjes-in-amp / bare-in-speaker, breken me steeds weer verder geleidertjes af ...
...
Toch even wat lijntjes uitzetten om mijn alternatieve 'betaalbare kabels' van DNM (of reson gebruikte ik voorheen eigenlijk) te scoren ...
...

Advies ingewonnen en probleem lijkt idd. opgelost: tussen de afzonderlijke adertjes een beetje soldeer laten lopen :coffee:

Een paar setjes DNM (luidsprekerkabel en interlinks) komen toch mijn kant op, ondanks dat er geen harde noodzaak voor is nu, maar gewoon om toch eens weer mee te spelen.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on August  3, 2017, 17:08:09
...
Over de hele linie ben ik best te spreken over de NAD C338. Het enige wat blijft knagen is of ik toch niet verder moet kijken naar die versterkers die in basis stereo zijn maar wel een beeld schakel systeem hebben (alle bronnen per HDMI naar de amp die op zijn beurd communiceerd per HDMI met de TV itt. alle bronnen HDMI video-direct naar de TV / audio-direct RCA naar de amp).
...
Quote from: solitaire on October 15, 2017, 09:36:17
... En dan zit ik te denken aan de aanschaf van een versterker die ook in dit AB/CEC verhaal moet gaan komen. Terwijl het nu al niet stabiel werkt.
...

Het gaat toch de NAD C338 worden. Na de thuisdemo heb ik nogmaals goed mijn wensen/behoeften bekeken en de markt nochmals doorgespit. Misschien dat de AB/CEC funkties een probleem gaan opleveren, maar een universal remote kan ik dan altijd nog aanschaffen.

Misschien vinden jullie me wel een zeikstraal, maar mijn budget is niet oneindig, kan maar één maal uitgegeven worden, en ik stel het altijd op prijs als een aankoop weldoordacht is en de aankoop in een gespreid bedje terecht komt.

Eens vragen of ik het demotoestel kan overnemen, daarnaast heb ik al een tijdje een aanbieding liggen, en anders eens kijken of ik ergens wat leuks kan regelen ... Hope springs eternal :)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bas Akkerman

Nee, zeker geen zeikstraal. Met een goed doordachte keuze lijkt me het langer plezier eraan beleven ook makkelijker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#174
Quote from: solitaire on September 21, 2017, 12:02:55
...
Nou ben ik vanochtend aan het klooien geweest oa. met een netfiltertje dat ik hier heb liggen, een wat veranderde TMR FS-8 (lijkt nu op FS-3 filter, en is bedoeld voor digitalia). Heb hem tussen een stekkerblok en de Oppo 101.

Resultaat: er lijkt meer ruimte in het beeld te zitten, afgebeelde items staan meer op zich / staan wat losser van de omgeving ... Kan het niet goed omschrijven (ben gewend audio te beschrijven ...) maar een verandering is er zeker, en volgens mij is dit beter. Of iig. bevalt het mij erg goed zo :pompom:
...

Geen AC vs. DC heater supply situatie, maar dit deed me herinneren aan:


Harvey Rosenberg (Gizmo) ;

Its like two women...One is named AC and she is very
dirty but sounds great and is filled with all sorts of harmonic
distortion...she is bold, rich, and passionated and she likes to hum
when she makes love which is very distracting. Her twin sister DC is a
virgin...clean, tight, somewhat thin, but never messes the sheets and
when she has an orgasm she doesn't scream.

:worship:
Hinterm Horizont geht's weiter.