solitaire's Hedonic System

Started by solitaire, May 31, 2015, 20:16:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Goeie foto...moest echt even goed kijken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

het was ook uitkijken geblazen dat ik niet ook alle onschuldige lezertjes rode oogjes zou bezorgen :ohmy:



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

yorkie13

Wat weegt een HS8 nu eigenlijk ?  :D

Maar doel bereikt, en daar gaat het om.

solitaire

oké, oké, oké, het is geen SVS PB-16 Ultra of iets dergelijks (80kg vs. 13kg 8))

wanneer díe een keer niest is mijn subje foetsie (zit 'ie misschien in een van Ultra's baspoorten ...)

:nopompom:

toch ben ik er tot nu tevreden mee :coffee:



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Het weergavebereik van mijn Monitor Audio Mass10 speakertjes zou 80Hz – 30kHz zijn, zonder opgaaf van amplitude toleranties. Vaak is een fabrieksaangave binnen +/-3dB, maar gezien de grafiek die Ralf67 eerder poste zullen het de -6dB punten zijn.

paars = sat / blauw is de Mass subwoofer niet mijn eigen sub

Het crossover punt heb ik op de sub ingesteld als 100Hz (de max. stand). In de toekomst is de planning dat er een versterker komt met een LFE uitgang, en de bijbehorende low-pass frequentie en filterhelling.

Het crossoverpunt van 100Hz bevalt me prima, maar ieders input hierover is welkom natuurlijk (note: meten kan/gebeurd pas wanneer de versterker er is).



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

bij de hoefsmid


(damnit, hij had beter naar de schoonmaker kunnen gaan :lookaround:)


Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Bedenk me net dat sommigen dit misschien not-done vinden, aangezichtschennis. De voeten verlijmen ipv. schroeven aan de kast.

De context is dat de voetjes die er onder zaten, uitgedroogde rubberen platte blokjes, het begrip 'voetje' niet waard waren, niet fraai oogden en verschoven waren (met de oorspronkelijke lijmplekken lelijk beyond repair).

Oh, en daarnaast is het gemakzucht, geen gaten te hoeven uittekenen en voorboren :coffee:



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

yorkie13

Prima oplossing toch ?

Verder straks de HT versterker de x-over laten doen.

80 hz is een prima uitgangspunt .

solitaire

Dank je. En ik zal eens kijken of een wat lager x-over (80Hz ipv. 100Hz) toch wat brengt.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on August 29, 2017, 14:25:27
bij de hoefsmid


(damnit, hij had beter naar de schoonmaker kunnen gaan :lookaround:)

:yin-yang:


yīn yang, echter heb ik het idee dat een helft toch iets te kort komt ...


to be continued
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Was bezig een aantal advertenties te maken, maar d'r komt wat tussen. Maar alvast een aankondiging. Reageren kan natuurlijk per PM, maar een reactie van mijn kant komt er waarschijnlijk sap over eeb een (kleine) week. First-come, first-served.


Een simpele maar goede oplossing een TV met alleen digitaal-uit aan te sluiten op een versterker met alleen analoog-in. Bestaande uit een DAC + linear voeding en toslink kabel.

FiiO D07 TV Digital Analog Converter

BOTW Linear Power Supply 5 V + SBooster

Lifatec Glass TosLInk Optical Cable

Net als andere DACs accepteert het PCM via coax en toslink (max 96kHz/24bit), maar daarnaast ook Dolby Digital (max 5.1).

spulletjes zijn van feb 2014, en zijn in mooie onbeschadigde staat


vraagprijs totaal €125 (verzending kan, op basis van Post.nl tarieven)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bas Akkerman

#111
Quote from: solitaire on September  3, 2017, 16:35:22
Was bezig een aantal advertenties te maken, maar d'r komt wat tussen. Maar alvast een aankondiging. Reageren kan natuurlijk per PM, maar een reactie van mijn kant komt er waarschijnlijk sap over eeb een (kleine) week. First-come, first-served.


Een simpele maar goede oplossing een TV met alleen digitaal-uit aan te sluiten op een versterker met alleen analoog-in. Bestaande uit een DAC + linear voeding en toslink kabel.

FiiO D07 TV Digital Analog Converter

BOTW Linear Power Supply 5 V + SBooster

Lifatec Glass TosLInk Optical Cable

Net als andere DACs accepteert het PCM via coax en toslink (max 96kHz/24bit), maar daarnaast ook Dolby Digital (max 5.1).

spulletjes zijn van feb 2014, en zijn in mooie onbeschadigde staat


vraagprijs totaal €125 (verzending kan, op basis van Post.nl tarieven)



soli
Ik zou zeggen, plaats dit bericht met eventueel extra foto's in het markt board en klaar is Kees soli!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

sultankat

Quote from: Bas Akkerman on September  3, 2017, 18:01:24
Ik zou zeggen, plaats dit bericht met eventueel extra foto's in het markt board en klaar is Kees soli!

en zo hoort het ook.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

solitaire

Quote from: Bas Akkerman on September  3, 2017, 18:01:24
Ik zou zeggen, plaats dit bericht met eventueel extra foto's in het markt board en klaar is Kees soli!

Quote from: sultankat on September  4, 2017, 08:12:23
en zo hoort het ook.

Quote from: solitaire on September  3, 2017, 16:35:22
Was bezig een aantal advertenties te maken, maar d'r komt wat tussen. Maar alvast een aankondiging.
...

In het rood nog wel ... jongens jongens ... lezen .... komkommertijd op HTf :D

Morgen komen de ads, eerst even bijslapen ... ben net thuis.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

maar, hoewel rood geschreven, inhoudelijk waren jullie aanwijzingen best redelijk ;)

vandaar: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165071.msg3079531#msg3079531

love you all



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bas Akkerman

Ik ook van jou! Eh, ik ook van jou! :-*
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

solitaire

ahh, rood, de kleur van vuur en passie :headbanging:
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Soms krijg je de kans spullen tegen elkaar uit te ruilen. Afgelopen week heb ik een aantal Feldmann Octacore stroom kabels (op sich ook al door ruil in m'n bezit gekregen), geruild tegen mijn favoriete powerkabeltjes, de (TMR) Eupen EMC 9mm en 12mm.

De Feldmann's, goede degelijke betaalbare kabels trouwens, absolut empfehlenswert, waren te kort voor het stuk naar de Sunfire sub, en 'k had er huistuinenkeuken kabel tussen gelegt. Eén van de 9mm EMC's is lang genoeg, dus gelijk er tussen gedaan vanmiddag.

Geen verbetering. Zelfs geen verandering.  :nopompom:  Mijn favo kabeltjes ...

Is een sub minder 'onderscheidend' ? Is de Sunfire, met z'n toch ietwat aparte voeding, hiervoor ongevoelig ? Moet er een dikkere kabel tussen (jeez, alsof het een grootverbruiker is) ? Of ben ik gewoon toe aan rust en een pilsje ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

mijkie

Die rust en een biertje zou ik sowieso doen [emoji1]

Goede of betere kabels hebben bij mij ook nooit veel gedaan bij een sub, meerdere subs gehad en altijd even geruild van kabels maar, helaas .....

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirk

wat verwachtte je dan van die/een andere kabel?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

solitaire

het type weergave dat ik ken van deze kabels ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dirk

daar kan ik me nog iets bij voorstellen bij een bron of amp, maar bij een sub :unsure:...kan je dat enigszins concreet beschrijven?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

solitaire

iets kernachtiger, noten beter te volgen, meer herkenning*

* Wat me opvalt bij vnl. docu's en praatprogramma's, is hoeveel info er in het laag zit dat er niet hoort te zitten en enorm afleid: voetstappen, dingen die verschuiven, verkeer ... zet een hoofdtelefoon op en je herkend het meestal, met een luidspreker is dit lastiger imo: EMC stroomkabels zijn goed in het helpen 'vertolken naar herkenbaarheid' van dergelijke 'vage' signalen, en zoiets had ik verwacht via de sub makkelijker te horen (ook al stoor ik me er aan ...)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dirk

lijkt me eerder iets dat je goed moet zien te krijgen dmv tming-related instellingen, maw zorgen dat de fase van je sub perfect ingeregeld is tov de main speakers...iets wat vaak onderschat wordt.

ik heb hier vandaag nog zitten finetunen met de sub om te eindigen met een delay van 3ms (die ik toegegeven, erg makkelijk kan instellen op mijn dbx) maar dat maakte qua integratie echt een behoorlijk verschil, terwijl ik eerst vrij overtuigd was dat het nog weinig beter kon ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

solitaire

goed dat je dat zegt, dat neem ik zeker mee




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.