Huiskamer HT. Atmos 7.1.4.

Started by 2cvman, May 31, 2015, 15:00:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cis

proef luisteren aan het plafond is natuurlijk lastiger dan een op de vloer of standaard maar het uiteindelijke doel is dat de effecten
realistisch door de ruimte bewegen "synchroon" aan het beeld
ben benieuwd naar de tekening
Love movies & Bass

2cvman

hmmm, tekening gaat me niet lukken, maar hang de 2 bovenste net voor de luisterplek in de hoek aan het plafond (zoals het overzichts plaatje) en dan een beetje ruw op de luisterpositie gericht.
Ik doe dat met een ketting een een paar haken. Goed genoeg en nog verstelbaar ook. Ik wil gewoon eerst kijken en horen of het wel wat voor mij is....
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

tom79

ik heb ook de marantz sr7010 aangeschaft bij H&C en heb de front high opgehangen met de beugels wat jij ook had uitgezocht.
Dit gaat dus prima alleen het naar onder kantelen is niet verder naar onder te richten zoals op mijn foto te zien is.
Voor mij is dit voldoende en heb ook genoeg effect van de front high speakers.
ik wil wel voor de surround high atmos enabled speakers boven op de surround gaan plaatsen zoals bijvoorbeeld de KLIPSCH DOLBY ATMOS RP-140SA
omdat ik al surround rear speakers op oorhoogte heb hangen en niet een zelde oplossing voor de front high kan toepassen wegens de bank tegen de muur geplaatst.
Heb ook de auro upgrade gedaan op de site van marantz,is echt een aanrader alleen al met de front high speakers is het een genot.
laat staan als de surround of rear high speakers erbij komen daardoor de effecten nog meer tot zijn recht komen.

JGvH

Het ziet er wel een beetje op elkaar gepropt uit dit zal zeker de geluidskwaliteit niet ten goede komen :-)

2cvman

Thanks,

Ik heb wegens wat drukte nog niets kunnen doen, maar ga binnenkort er wel mee bezig.
ik twijfel alleen nog steeds wáár ik de 2 hoogte speakers moet ophangen. achter hoog, in het midden hoog? ik ben nog steeds aan het zoeken voor het beste.
Een atmos opstelling, of toch meer richting de Auro-3D, wat ook erg goed is als ik de reviews mag geloven.... :confused:
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

cis

tja voor auro  3d is niet veel geluidsmateriaal beschikbaar en is ook niet echt verenigbaar qua opstelling met de andere 3d formaten
mijn ex  schoonvader heeft het complete plafond volgehangen met speakers voor alle formaten te kunnen gebruiken, moet je ook zin in hebben en een meegaande vrouw voor hebben
maar zoals ik al eerder zei, het gaat uiteindelijk erom dat de plaatsing van de geluidseffecten in de ruimte realistisch zijn anders
heb je moeite en geld voor niks uitgegeven
tom79, zijn dat front wide speakers?

Love movies & Bass

2cvman

Een kleine update.
Niet zozeer voor mijn HT, maar meer voor stereo. Een Pro-Ject Tube Box II phono voorversterker:

:pompom:

De boxen zitten nog steeds in de pijplijn. Ik wil eerst nog 2 R1's zien te bemachtigen voordat ik daar mee verder ga. Maar goed, dat komt wel.
Verder draait alles lekker zijn uurtjes en de Marantz bevalt me prima! Top ding is het!
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

cis

Love movies & Bass

2cvman

Na steeds wat kleine storinkjes in het beeld je hebben gehad bij tv kijken, heb ik alle kabels die met beeld te maken hebben maar eens vervangen. Ik had gewone naamloze kabels liggen van jaaaaren oud.
Alle hdmi kabels vervangen door RU conected kabels. Het ziet er ook nog eens mooi uit! :coffee:
En de antenne kabel naar mijn Horizonbox vervangen door een Hirschmann kabel. Schijnt goed te wezen.
En idd, tot dusver geen hikjes meer en een mooi strak beeld. :pompom:





Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Maikel_audionerd

Ziet er mooi strak uit inderdaad, mooie DT ook!
Al zicht op je speakers?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

2cvman

Ik heb nu 2 R1"s als 7.1 erbij gezet. Klinkt al erg goed.
Ik kijk nu rustig om mij heen voor de mogelijkheden.
Ik heb er geen haast mee op dit moment. Ik kan mijn centjes maar 1 keer uitgeven en die geldboom wil niet echt groeien hier in mijn tuin...
Ook een andere sub lijkt me wel wat... keuzes keuzes....hahaha
Maar er komen zeker nog twee hoogte speakers bij, alleen denk ik geen R1's. Die zijn toch erg lastig te verkrijgen.
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Maikel_audionerd

Aah top  :thumbs-up:
Tja, die geldboom is bij mij doodgegaan enkele jaren geleden haha, heb nu net weer een heel klein stekje :)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

cis

#62
goed bezig ,ziet goed uit! geldboompje,waar kan ik zaadjes bestellen
Love movies & Bass

2cvman

#63
how how.. ik eerst hoor :coffee:

Maar zoals gezegd draaien de R1's nu mee in een 7.1 opstelling  Dit bevalt super. Die blijven daar mooi staan.
Plaatje bij het praatje:


en voor de leuk nog ééntje van de voorkant:


Maar wat betreft die hoogte boxjes.
Hoeveel geluid komt daar nu uit. Kunnen het ook kleine satellietjes zijn, van bv Tannoy?
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

cis

kleine boekenplank/satelliet speakers zijn goed, laag heb je toch sub voor en zijn fijn op te hangen
Love movies & Bass

2cvman

zoiets dacht ik dus ook. Maar had dus geen idee hoe die hoogte speakers belast worden of wat voor effecten er uit komen...
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

cis

je kunt de front & rear height speakers instellen op large, small (default instelling geloof ik) en none dus voor satelliet en boekenplank luidsprekers staat ie fabrieks af al goed, uitrichten en knallen  :devil:
Love movies & Bass

2cvman

#67
En toen was er een noodgedwongen update.
Mijn moederbord van mijn HTPC ging kapot, dus tijd voor wat nieuws.
Het was dan ook al een oudje, ik denk ergens uit 2006 of 2007 of zo, met nog een C2D E6400 van Intel erin.
Maar nu dus maar geïnvesteerd in een i3-6100 processor en een Gigabyte moederbord samen met 8GB geheugen.
Nu was de losse videokaart ook overbodig geworden, want de i3-6100 heeft een uitstekende videokaart onboard. Scheelt weer een stuk warmte, dus de koeling kon wat minder.
Ook al omdat de nieuwe i3 een stuk minder warmte produceert dan de oude processor.
Daarom een mooie stille koeler van Noctua gekocht (http://noctua.at/en/nh-l12.html ), wel met een andere extra stille fan er op. Verder geen fans in de kast zitten. Dit gaat prima zo.
Meteen ook een andere kast erbij gehaald, ook met betrekking tot de koeling. En vond het gewoon een mooie kast........
De rest, zoals de harde schijven en de voeding heb ik gewoon overgezet.
Maar genoeg gel*ld, hier de plaatjes:

Stapeltje dozen:


Processor en koeling erop:




Alles er in gefrot:

(naast de hd's zit inderdaad een fan, maar die is niet aangesloten. Als het echt te warm word kan ik hem altijd nog aansluiten)

En onder de versterker:


En na het installeren van alles, meteen maar Windows10 erop, werkt het als een trein. Met temps die ruim binnen de marge zitten.:




Ook heb ik alles wat anders neer gezet.
De boxen meer in de hoek en de Sub en versterker direct naast het kastje. Dit vond ik toch mooier en het klinkt ook nog eens beter.


Dat was het voor voorlopig wel weer even......
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Maikel_audionerd

Das wel een hele mooie update zeg  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

2cvman

Thanks!
Hij draait ook zeer soepel en zonder bugs. En uiteraard stil!
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Jep

Ongeveer een jaartje geleden heb ik voor het eerst ook zelf een (HT)PC gebouwd. Erg leuk om te doen! Nette kast heb je gekozen!

Vraagje: welke skin heb je draaien op Kodi?

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

2cvman

Dit was mijn tweede ondertussen, de eerste was dermate oud dat hij er mee ophield.
Ik heb deze skin:http://xbmc-skins.com/skin/aeon-nox
Een erg mooie skin, even wennen maar zeer mooi!
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Jep

Quote from: 2cvman on October  8, 2016, 14:09:52
Dit was mijn tweede ondertussen, de eerste was dermate oud dat hij er mee ophield.
Ik heb deze skin:http://xbmc-skins.com/skin/aeon-nox
Een erg mooie skin, even wennen maar zeer mooi!
Gaan we checken, dank!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

2cvman

#73
En een toch wel onverwachte upgrade: Een nieuwe sub!
Een SVS PB-1000. Super ding!
Van 10" naar 10", maar wát een verschil. Veel meer controle over het laag en gaat ook nog eens veel lager.
Had de vorige een 75W, deze heeft er 300W. Meer dan genoeg voor mijn woonkamer.
Maar geen praatjes zonder plaatjes:

Oud versus nieuw:




En zo staat hij in de kamer:





Ik ben er helemaal blij mee... tot nu toe!
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

MLCinema

Leuke upgrade! Gebruik je hem ook met muziek?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |