Movie Maker foutmelding met patroon, maar geen logica

Started by mikekiwi, May 30, 2015, 20:08:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Wij lopen tegen iets raars aan in MovieMaker. Mijn vrouw maakt voor haar studie regelmatig video-opnames met een camcorder.

Daar doet ze in MovieMaker wat simpele dingen mee als trimmen of combineren met simpele overgangen. Het rare is dat sinds een week of twee de nieuwe opnames een foutmelding veroorzaken, gelijk bij het openen van de bestanden in MovieMaker.

Ik heb enkele korte testopnames gemaakt en allen zijn niet te openen. Bestandsformaat is MTS en is niet te wijzigen in de camera. Oude opnames kunnen wel geopend worden, zelfs als die vele malen groter zijn.

Ter illustratie: een nieuw testbestand van <20MB levert de foutmelding op, een ouder bestand van ca. 500MB levert geen problemen op.

Ik heb de MTS bestanden geconverteerd naar WMV met een extern programma en daarna proberen te openen in Movie Maker, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Ik snap hier helemaal niets van, ik kan de logica even niet ontdekken. Één van jullie wellicht wel?

Hieronder de foutmelding:


Erik

En er is niks verandert qua instellingen in camera? daarvoor was hert ook MTS formaat wart er werd uitgespuugd.

Ik zou anders movie maker eens opnieuw installeren en de camera eens herstellen naar fabrieksinstellingen. Eens kijken of dat iets verandert.  Kan soms helpen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mikekiwi

Er is idd niets veranderd. Heb van een oud en nieuw filmpje via MediaInfo een export gemaakt (zie bijlages), ik kan behalve bestandsnaam/-grootte en speelduur geen verschillen ontdekken. Movie Maker dus wel.

Heb camera gereset, moviemaker opnieuw geinstalleerd, andere sd-kaartje gebruikt, geen verschil, alleen maar problemen. En zelfs ook op een andere computer....  :( Het zit dus toch ergens in camera/bestanden, maar wat? Afspelen gaat wel gewoon prima...

mikekiwi

Ha, probleem gevonden en getackeld... op een andere computer kreeg ik de foutmelding op een iets andere manier. Met die informatie geGoogled en daar stuitte ik op dit topic: En dat programma Citrix Receiver was dus de boosdoener, die had mijn vrouw recente geinstalleerd om voor haar werk thuis te kunnen werken. Nu er weer afgeknikkerd et voila, alles doet het weer...  :pompom:

Wat zo'n onbeduidend en totaal niet relevant programmaatje kan veroorzaken....