Streamer - alles in een

Started by WillyP, May 29, 2015, 10:59:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Hi,

Als ik voor een streamer ga, zou ik het liefste een alles in een apparaat willen hebben. Dus streamen, rippen, taggen, opslag, dit in een handzaam apparaat. Een goede app is dringend gewenst. Een DAC heb ik, dus die hoeft er weer niet bij.

Afgezien van de prijs, lijkt me de Digibit Aria wel wat. Ook bij Naim kun je terecht, maar daar heb je een hele dikke beurs voor nodig. De oude Olive lijn kon het ook, dacht ik.

Wie kent zulke apparaten en heeft suggesties voor me?

Groet,

WillyP

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bmateijsen

Ik zou nooit ripper en HDD in mijn streamer willen hebben. Hoewel het makkelijk lijkt, zijn dit juist de componenten die altijd kapot gaan...

Isflicka

Quote from: bmateijsen on May 29, 2015, 12:31:23
Ik zou nooit ripper en HDD in mijn streamer willen hebben. Hoewel het makkelijk lijkt, zijn dit juist de componenten die altijd kapot gaan...
Dat kapot gaan valt toch wel mee. Ik wil geen draaiende componenten in mijn streamer.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Wat is je budget?

Misschien heeft Blue Sound wat voor je?

WillyP

#5
Dank voor de antwoorden. Op dit moment rip ik de bestanden op een Macintosh en een externe CD speler. De gebruikte software is XLD, maar ik moet bijna altijd de TAGs nog nabewerken; meestal is dat een ratjetoe. De geripte bestanden (in FLAC) worden opgeslagen op een NAS en mijn (simpele) streamer leest de bestanden uit. Dit is vooral om uit te proberen of streaming iets voor mij is.

Om twee redenen vind ik dit geen ideale situatie: het al eerder genoemde gedoe met taggen maar mijn NAS wordt ook gebruikt om twee Mac's te backuppen en soms hoor ik dat dat proces gaande is, dat verstoort het afspelen.

De makers van de Digibit Aria claimen (ik weet het, eerst zien en dan geloven) dat hun TAG's correct zijn door gebruik te maken van meerdere databases. Bovendien is het proces afgestemd op klassieke muziek en dat is de muziek waar ik naar luister. De CD wordt gekopieerd naar de interne hard disk en ik kan de NAS weer gebruiken waarvoor hij bedoeld is, dus hier als backup van de geripte muziek.

De Aria is leverbaar met een SSD, blijft over de interne CD speler als mogelijke storingsbron en ik mag toch hopen dat het eenvoudig is om hem te vervangen.

De prijs van de Aria is wel een struikelblok: met SSD kom je boven de 4000 Euro uit. Er zijn verschillende Nederlandse bedrijven die soortgelijke oplossingen aanbieden, maar hoe goed die zijn!? Bij een demonstratie maakte ik mee, dat de software vastliep en dat er diepgaande kennis van Linux nodig was om het apparaat weer aan de praat te krijgen. Dat was een streamer van om en nabij de 2000 Euro.

Ik zou dus liever (ver) onder de 4000 Euro van de Digibit Aria blijven; anders spaar ik gewoon langer. Naar de Cocktail en de Bluesound ga ik kijken.

Groet,

WillyP

bmateijsen

Quote from: Isflicka on June  1, 2015, 10:28:31
Dat kapot gaan valt toch wel mee. Ik wil geen draaiende componenten in mijn streamer.

Vraag dat maar eens aan Olive eigenaren ;).

WillyP

Olive is niet zo'n goed voorbeeld, denk ik. Er is een tijd geweest dat het werkelijk klachten regende over dat merk. De oude lijn wordt op dit moment vaak voor minder dan de helft aangeboden, maar zelfs dan zou ik mijn geld er niet op zetten.

Enfin, ik heb een demonstratie gehad van een streamer, waarbij rekening werd gehouden met het overlijden van de CD speler na een groot aantal acties en daar was het een kwestie van een aantal schroeven losdraaien en kon deze worden vervangen door een nieuw exemplaar. Daar zou ik nog wel mee kunnen leven.

Groet,

WillyP

Isflicka

Quote from: bmateijsen on June  2, 2015, 14:58:27
Vraag dat maar eens aan Olive eigenaren ;).
Heb hier ook een niet spelende Olive One. Ziet er verder wel leuk uit...van veraf...
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

MechanicalAnimal

#9
*volg*

ff zien wat hier nog meer langskomt aan all-in-one rippers en streamers:)

Mij lijkt die Bluesound Vault wel wat  :pompom:

Bluesound Vault

Enige puntje is de noodzaak tot een bedraad netwerk........zo blijkt uit een recensie.
Eerst maar eens zien of dat ook noodzakelijk is bij afspelen of alleen bij rippen.

https://www.hifigasten.nl/nl/blog/item/review_bluesound_vault_v500/116


Het hebben van een bedraad netwerk is noodzakelijk, en een stabiel wifi-netwerk is aan te bevelen aangezien de bediening van de Bluesound Vault het gemakkelijkst gaat via de App op je smartphone of tablet.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Mordante

Zou gewoon een PC (dBpoweramp) gebruiken om te rippen naar een NAS en dan een Lumin D1of T1 gebruiken om te spelen.

Isflicka

Quote from: Mordante on June  3, 2015, 22:18:42
Zou gewoon een PC (dBpoweramp) gebruiken om te rippen naar een NAS en dan een Lumin D1of T1 gebruiken om te spelen.
In dat geval ligt er natuurlijk een wereld aan streamers open.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

road rebel

Een harde schijf is zoals een gloeilamp, je weet dat die na x aantal uur zal ophouden met werken. De vraag is: zal je jouw toestel langer houden dan die harde schijf? Een goed ontworpen voeding kan tientallen jaren mee, maar met moderne elektronische moederborden is dat geen zekerheid meer. Hoe stom het ook klinkt: geen cd's meer kopen en een streaming abonnement is een alternatief :-)

peejee

Hi, ik gebruik de alles in één Cocktail Audio X40 en ben er wel blij mee. De X 40 is rechtstreeks aangesloten op een eind versterker. Vooral blij ook met het bedieningsgemak. Wel raad ik aan zo n belangrijke bron eerst in je eigen set te beluisteren. Het moet toch vaak net Klikken ' met de andere apparatuur.
CA X40 | Denon 757 | Swans Diva 4.2

WillyP

Dank voor alle reacties. Meer dan genoeg keus dus.

Groet,

WillyP