'Onverwoestbare' hoofdtelefoon

Started by Cobraatje, May 27, 2015, 12:38:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon die een stootje kan hebben.

Ik gebruik de hoofdtelefoon met mijn laptop voornamelijk voor vertalen van stukken, het hoeft dus niet een topper zijn.
Bij de hoofdtelefoons die ik tot nu toe heb gehad, gaat het vaak na een aantal maand(en) mis bij de jack aansluiting.
Ik gooi niet met de laptop maar het is wel een gebruiksvoorwerp en de laptop wordt op diverse plaatsen gebruikt.

Wie heeft er tips voor een (betaalbare) hoofdtelefoon die wat robuuster is, vooral steviger jack aansluiting, dan een standaard hoofdtelefoon?

Kwabbernoot

Misschien is een bluetooth geval een idee?

Groeten...

mikekiwi


edgnoj

Of eentje met verwisselbare kabel, een Philips Fidelio of zo
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Cobraatje

Bedankt voor de tips!

Ik ben bij een Philips O'Neil The Stretch uitgekomen.
Vervangbare kabel, stevige connectoren en vanwege end off life voor 30 tientjes kunnen kopen.

Ben benieuwd hoe deze bevalt.

audiosurfer

Mocht deze toch kapot gaan, kan ik je een bluetooth alleen maar aanraden.. Ik heb laatste een philips bluetooth gekocht, ja, veel minder mooi geluid dan mijn Grado, maar deze heb ik op bij van alles en nog wat, sporten, als je bezig bent in huis rondlopen etc.. en dan is het echt ideaal...wat een gemak.

Lig ik daarentegen te luisteren op de bank, dan gaat nog steeds de grado in de koptelefoonversterker  :headbanging:
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Cobraatje

Blue tooth heb ik ook gehad, bij mij ging de usb stick heel snel kapot en veel gezeur over vervanging gehad.
Daarom daar een beetje huiverig voor geworden.

Ik heb er maar direct 2 besteld :).

Kwabbernoot

Heeft de labtop zelf geen bluetooth dan? Zodat je die USB bluetooth zender niet nodig hebt. Maar goed, een verwisselbaar snoer is natuurlijk ook prima.

Groeten...

audiosurfer

Bij mijne zit geen usb stick oid, gewoon alleen hoofdtelefoon en bron.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Cobraatje

#9
Quote from: Kwabbernoot on May 28, 2015, 10:10:35
Heeft de labtop zelf geen bluetooth dan? Zodat je die USB bluetooth zender niet nodig hebt. Maar goed, een verwisselbaar snoer is natuurlijk ook prima.

Groeten...

Met mijn toenmalige laptop werkte blue tooth niet goed en had ik de usb stick nodig.
Misschien zou het met mijn huidige laptop wel zonder usb stick werken.

Ik houd dit in gedachten bij een volgende aankoop.