Wegwerken?

Started by cerbus_hellkeeper, May 25, 2015, 10:19:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cerbus_hellkeeper

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier en heb al direct een (idiote) vraag voor jullie klaar staan.

We gaan namelijk verhuizen naar een nieuw appartement, waar alles jah niet echt ingebouwd is. Nu zitten we me teen beamer, Eltax shine systeem en een eltax shine subwoofer.
Daarbovenop nog een versterker. Wat dus heel wat bekabeling met zich meebrengt.

Daaraan hangen dan ook nog eens de PS3, Mediaspeler, Platenspeler en telenet box :P

Nu was mijn vraag zijn er manieren, mooie manieren wellisware om al die bekabeling al dan niet een beetje te "verstoppen" ik zit vooral met de kabel van de Digitale versterker naar de beamer... Dat is een kabel van zo'n 3m... die momenteel over het platfond loopt zonder enige afdekking... (Geen zicht dus)

Dus als er wat tips zijn, of voorbeelden laat maar komen, ik bekijk ze graag.

Alvast bedankt,
:popcorn:

konijntje

Ik lees mee, ga met hetzelfde probleem te maken krijgen

cerbus_hellkeeper

Het is vooral zo dat ik niet zomaar met spijkers (voor cable raceways) mag gaan werken. En ook zelfklevers laten sporen na... Dus dat is zowat uitgesloten...

flakkees

dan kom je al gauw op luchthaken uit  :smile:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

MechanicalAnimal

Quote from: flakkees on May 26, 2015, 04:40:33
dan kom je al gauw op luchthaken uit  :smile:
^^


Of in elk geval WHDI, draadloos HDMI,  van je bron naar je beamer. Ben je die in elk geval kwijt. Dat is vaak de lastigste omdat je 't scherm aan de ene kant, en de beamer aan de andere kant van de woonkamer hebt.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

cerbus_hellkeeper

Het is vooral de versterker die aan de ene kant staat... Ik kan ook met vloerlatjes werken... maar moeten dan nogal dikke zijn om daar en de HDMI en de audiokabels van de boxjes door te krijgen...
En ben bang dat die ook het duur parket kunnen gaan schaden na lange tijd?

konijntje

Quote from: cerbus_hellkeeper on May 26, 2015, 17:36:37
Het is vooral de versterker die aan de ene kant staat... Ik kan ook met vloerlatjes werken... maar moeten dan nogal dikke zijn om daar en de HDMI en de audiokabels van de boxjes door te krijgen...
En ben bang dat die ook het duur parket kunnen gaan schaden na lange tijd?

Maar je mag dus geen kabelgoten doen omdat die sporen nalaten? Ga je in een huurwoning wonen? Ik vraag mij af hoe je de projector dan gaat monteren zonder gaatjes oid.

cerbus_hellkeeper

Op een platform achter de zetel.

konijntje

Quote from: cerbus_hellkeeper on May 26, 2015, 17:41:01
Op een platform achter de zetel.

ah ok. trouwens heb ik al een aantal huurhuizen bewoond en over gaatjes etc wordt eigenlijk nooit moeilijk gedaan, gewoon netjes opvullen als je weer weg gaat.

cerbus_hellkeeper

Jah hier dus wel... Tis vrij modern app

konijntje

Quote from: cerbus_hellkeeper on May 26, 2015, 18:27:38
Jah hier dus wel... Tis vrij modern app
Zelfs dan hoor. Tenzij je er woont volgens wet leegstand maar als je een gewoon huurcontract hebt en van plan bent er wel wat jaartjes te wonen zou ik mij om die gaten geen zorgen maken ;-).. Stond ook in mijn huurcontracten, ze willen gewoon voorkomen dat het een grote gatenkaas wordt.

maargoed on-topic!

jaco

Maar .. het ding moet ook aan de spanning hangen, dus daar ook al een kabel. Kan daar ook niet de HDMI langs ?

Andere optie is een vloer erop leggen en de kabels er onder door. Verkleurd het packet ook niet :) Heb je meestal wel issues met de deuren, daar zal je ook geen stuk vanaf mogen zagen denk ik  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

road rebel

Luidsprekerkabels kan je achter plinten zetten. Zelfs een kabelgeul voor stroom en/of hdmi zou je kunnen doen in het plafond, op voorwaarde dat je deftig plamuurt en verft is het na afloop zelfs niet te zien.

Anders zit je met verwijderen van de lamp en de stroom ervoor naar de beamer leiden + lichte beugel ipv de lamparmatuur. Dan moet je wel een draadloze hdmi oplossing nemen (in zelfde ruimte een 60GHZ, zoals DVDO AIR, omdat die een grotere bandbreedte, anders een 5GHZ HMDI transmitter, zoals Marmitek gigaview 821).
Voor luidsprekerkabels bestaan er tal van mogelijkheden: achter de plint dus zoals ik daarnet zei (kan je probleemloos verwijderen en terugzetten); onder een tapijt, of als je overal stroom hebt een WISA oplossing.

In het ergste geval leg je overal opkleef kabelgoten van Legrand, die heb je in alle maten, zijn overschilderbaar en laten geen sporen achter.