XTZ Cinema Sub 1x12

Started by N1v3K, May 24, 2015, 12:24:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bazzzman

Leuke review Kevin!

Ook ik ben prima tevreden over de 1x12 sub. Net als over de service van de dealer "intosurround" overigens!
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

N1v3K

Even een kleine update:

Ondertussen een beetje aan het spelen en tweaken gegaan.
Ik heb de switch op de achterzijde omgezet van Anechoic EQ naar Room EQ en verder gevarieerd met de phase.
Die laatste staat nu op 45 ipv de standaard 0.

Ik moet zeggen dat dit zeker met muziek een behoorlijke verbetering heeft gegeven  :)
Het geheel klinkt een stuk strakker en beter getimed  :thumbs-up:
Het klankkarakter is verder wel hetzelfde gebleven; nog steeds een vrij droge bas in vergelijking met mijn eerdere BK 400.

Op het moment speelt de boel op de direct stand, zonder meetcorrecties. Ik weet dus niet wat de invloed is geweest m.b.t. het frequentieverloop.
Wellicht plaats ik later nog een nieuwe meting :)

GPO

Quote from: N1v3K on June 28, 2015, 14:51:48
Even een kleine update:

Ondertussen een beetje aan het spelen en tweaken gegaan.
Ik heb de switch op de achterzijde omgezet van Anechoic EQ naar Room EQ en verder gevarieerd met de phase.
Die laatste staat nu op 45 ipv de standaard 0.

Ik moet zeggen dat dit zeker met muziek een behoorlijke verbetering heeft gegeven  :)
Het geheel klinkt een stuk strakker en beter getimed  :thumbs-up:
Het klankkarakter is verder wel hetzelfde gebleven; nog steeds een vrij droge bas in vergelijking met mijn eerdere BK 400.

Op het moment speelt de boel op de direct stand, zonder meetcorrecties. Ik weet dus niet wat de invloed is geweest m.b.t. het frequentieverloop.
Wellicht plaats ik later nog een nieuwe meting :)

Meten is weten. Dit soort wijzigingen zou ik niet zo snel doen zonder ook na te meten met REW.

Wat betekent die Room eq stand? Gebruik je geen ADSY XT32?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

N1v3K

Even overgenomen uit de handleiding..

This switch allows you to choose between the two different EQ settings. ANECHOIC ROOM EQ gives a flat frequency response all the way down if there is no room influence. When placed in a room this EQ setting can get boomy because of the gain of the room. The ROOM GAIN EQ is to counteract that with a smoother roll off and does not play as deep in frequency to get a flat frequency responsein theroom with the added room gain.

Anechoic speelt dus dieper, maar is gevoeliger voor de plaatsing in de ruimte en de akoestiek daarvan.

N1v3K

Anechoic EQ




Room EQ




Zoals beloofd een nieuwe meting. De eerste grafiek is dus zoals ik hem eerst had staan.. op Anechoic EQ mode.
De tweede grafiek is met de schakelaar op Room EQ. Duidelijk te zien dat die eerste iets dieper doorloopt. Precies zoals de handleiding het dus ook omschrijft :)


N1v3K

Nee, dit is gemeten met de software van mijn Anthem.. ARC dus  ;)


Joost80

Had deze review nog niet gelezen, beter laat dan nooit. Erg mooie en eerlijke review.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

David Gilles

Mijn XTZ 3x12 sub presteert daarentegen wel beter dan mijn SVS PB13U en dit voor dezelfde prijs!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

skank1

Hoe zou deze xtz presteren in vgl met svs pc12-nsd?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dchris

Ik heb zelf een PC12-NSD, en heb ook de Sub 1x12 gehoord.
De sound van de XTZ is strakker met muziek. Meer SLAM, net als de RELQ100E die ik ook heb staan.
De SVS gaat echter wat dieper en bouwt iets meer druk op.

Allebei vind ik ze vrij droog qua sound.
Mvg,

Dchris

skank1

Ik verwacht het eigenlijk exact zo :Dat de xtz sneller is, maar de svs dieper en meer druk

Mmm jammer
Maar in combinatie met de xtz cinema speakers, zou de xtz sub mss beter integeren?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dchris

XTZ integreert natuurlijk erg goed/beste met eigen merk.
Maar is natuurlijk puur waar je smaak ligt.
Voor de druk zou je meer dan richting 2 subs moeten gaan, of de 3x 12 natuurlijk  :angel: :headbanging:
Mvg,

Dchris

David Gilles

Heb dus de test gedaan 5.0 XTZ cinema series met SVS sub en midst ontbrak met de SVS, veel Oemph maar geen midslam!
Eenmaal thuis met de 3x12 was de midst er weer! Dus Cinema is een echt sat/sub systeem met passende speakers.
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

DannyV

Mooie review en de XTZ Sub 1x12 staat inmiddels op de short list. Ik overweeg ook de Klipsch R-115SW die goede reviews krijgt, nou zie ik in je ondertekening dat jij bent overgestapt op de Klipsch.

Wat kan je vertellen over de verschillen tussen de XTZ en de klipsch ? Ben je nu meer tevreden over je sub of overweeg je binnenkort weer over te stappen op een andere ?

Mijn ruimte is vrij beperkt ( 4.20 x 3.23 m met schuin dak )  en ben bang dat de Klipsch eerder teveel is voor de ruimte ( Zie mijn topic  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157810.0 ).
Denon AVR-X7200W Receiver met Audyssey Pro - Sony VPL-HW55ES - Dali Ikon 6 MKII Front - Ikon Vokal 2 MkII Center - Ikon On Wall Side & Back Surrounds - Fazon Sat Atmos - 2 x XTZ Sub 10.17 Edge - Kingin Screen VFS210-16:9 - Oppo BDP-103EU Blu Ray -  Kodi Fanless HTPC - Synology DS410 NAS - PS4 - Logitech Harmony One - Klik-aan-klik-uit + Light Manager mini
- Mitsubishi SRK-25ZM-S Airconditioning
See Danny's Home Theater Experience : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=15

N1v3K

De Klipsch geeft meer druk en speelt tegelijkertijd ook strakker. Het was voor mij zowel voor muziek als voor film een stap vooruit.

Wat jouw ruimte betreft, zou je de R-112SW kunnen overwegen. Maar je kunt natuurlijk ook genoeg regelen met de volumeknop he. Hij hoeft niet vol open ;)

DannyV

Heej hallo,

Oh ik heb je net een Pm gestuurd maar zie dat je hier al je reactie hebt gestuurd.
De 112 is inderdaad ook nog een optie , kwa afmeting zou dit ook een mooiere optie zijn. Ik ga het in overweging nemen.

Denon AVR-X7200W Receiver met Audyssey Pro - Sony VPL-HW55ES - Dali Ikon 6 MKII Front - Ikon Vokal 2 MkII Center - Ikon On Wall Side & Back Surrounds - Fazon Sat Atmos - 2 x XTZ Sub 10.17 Edge - Kingin Screen VFS210-16:9 - Oppo BDP-103EU Blu Ray -  Kodi Fanless HTPC - Synology DS410 NAS - PS4 - Logitech Harmony One - Klik-aan-klik-uit + Light Manager mini
- Mitsubishi SRK-25ZM-S Airconditioning
See Danny's Home Theater Experience : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=15