Thecus NAS N7700 i.c.m. minimserver/linux/etc. hulp gevraagd

Started by Sopper, May 22, 2015, 22:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sopper

Ben best handig met computers, maar dit is nieuw voor me.

Heb een Thecus N7700 Nas, draait op Linux.
Probeer een fatsoenlijke media-server erop te laten draaien, maar lukt me niet echt.

Ik wil Minimserver erop, maar kom niet verder met behulp van Putty en/of WinSCP.

Putty vindt geen mappen?
WinSCP installeert setupbestand van Minimserver niet...

Java is geïnstalleerd via een module, dus daar zou het niet aan kunnen liggen?

Zal morgen wat meer details posten.

Alle hulp welkom, ik ben een Linux-leek.

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

daanvanduif

In putty: commando cd ..
En dan commando ls

Zie je dan geen directories?
Corazón

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Marco71

ik zou als ik jou was wel proberen bij  een bestaande module te blijven. Of je moet zin hebben om linux te leren.  Dat heb ik destijds ook gedaan door een ch3mnas te gaan tweaken... kostte me wel best veel tijd, en  ik ben nog steeds geen hoogvlieger.

Sopper

Quote from: daanvanduif on May 22, 2015, 22:54:18
In putty: commando cd ..
En dan commando ls

Zie je dan geen directories?

Inmiddels wel  :)
Blijkt dat ik de "/" was vergeten...  :o

Quote from: mijkie on May 23, 2015, 05:50:21
je kunt met deze NAS toch Twonky draaien ?

Dat kan inderdaad.
De Twonky module voor de Thecus is echter 4 jaar oud...
Bovendien lees ik op verschillende websites dat ze Minimserver beter vinden (i.c.m. Linn Majik DS)
Vandaar dat ik dat dus eerst wil proberen.

Draai nu op Plex, dat werkt wel en is gratis... maar is met opstarten in Kinksy erg traag.
Als ie eenmaal geladen is, valt het mee...

Quote from: Marco71 on May 23, 2015, 06:52:17
ik zou als ik jou was wel proberen bij  een bestaande module te blijven. Of je moet zin hebben om linux te leren.  Dat heb ik destijds ook gedaan door een ch3mnas te gaan tweaken... kostte me wel best veel tijd, en  ik ben nog steeds geen hoogvlieger.

Tja... ik vind het wel een uitdaging eigenlijk.
Komt altijd weer van pas als ik Linux beter ken  :)

De eenvoudige weg kan ik altijd nog kiezen!

Bovendien heb ik een handig forum met een heleboel behulpzame mensen en hun eigen expertise  :pompom:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Maro

Persoonlijk vind ik die mimiserver zwaar overrated hier op dit forum, vond het een draak van een server. Als je snel makkelijk en goede kwaliteit wilt zou ik de Asset server zeker eens proberen. 10 keer beter dan dat geklooi met die Mimiserver. En klank verschillen in servers??, nog nooit gehoord.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marco71

Ok, dan zeker doen. Ik vond het geklooi met die CH3MNAS ook stiekem wel erg leuk. En ondertussen een hele boel bijgeleerd (en een LINUX based server gebouwd die al mijn muziek, series en films stored en serveert naar alle users).

mijkie

is er geen Thecus-forum dat je op weg kan helpen met dit soort dingen, ik weet dat op het Qnap en Syno forum en misschien ook een MINIM-forum veel mensen zijn die erg handig zijn of t misschien zelfs al voor elkaar hebben ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Sopper

Quote from: Maro on May 23, 2015, 08:41:42
Persoonlijk vind ik die mimiserver zwaar overrated hier op dit forum, vond het een draak van een server. Als je snel makkelijk en goede kwaliteit wilt zou ik de Asset server zeker eens proberen. 10 keer beter dan dat geklooi met die Mimiserver. En klank verschillen in servers??, nog nooit gehoord.

Tja... Asset was ik ook al mee bezig.
Die vindt alleen mijn muziek map niet... ik zal wel iets verkeerds doen, moet ik nog verder naar kijken.

Quote from: mijkie on May 23, 2015, 08:53:18
is er geen Thecus-forum dat je op weg kan helpen met dit soort dingen, ik weet dat op het Qnap en Syno forum en misschien ook een MINIM-forum veel mensen zijn die erg handig zijn of t misschien zelfs al voor elkaar hebben ....

Er is inderdaad een Thecus forum.
Maar niet zoveel te vinden over Minimserver, behalve de officiële minimwebsite.
Zonder kennis van Linux is het een uitdagend leerproces  :)

Quote from: Marco71 on May 23, 2015, 08:48:03
Ok, dan zeker doen. Ik vond het geklooi met die CH3MNAS ook stiekem wel erg leuk. En ondertussen een hele boel bijgeleerd (en een LINUX based server gebouwd die al mijn muziek, series en films stored en serveert naar alle users).

Uitvinden, opzoeken, lezen... leuk en leerzaam
(alhoewel ik een paar keer de neiging heb gehad de laptop door het raam te gooien, haha)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

Ok, geloof dat ik het heb gevonden....
Mijn NAS is geconfigureerd als NZFS systeem en die is niet benaderbaar door NFS.

Dus RAID maar opnieuw configureren in EXT3.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables