htpc bouwen

Started by mcintoshfan, May 21, 2015, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Ik ben van plan een htpc te gaan bouwen met visie op de toekomst voor 4K.

Moment heb ik een Mcintosh mx119 voorversterker met alleen analoge audio in.
Daarnaast heb ik een Mcintosh mc7205 eind versterker.

Nu wil ik graag een htpc gaan bouwen met de volgende eisen, wensen :

4k spelen ...hdmi 2.0
5.1 of 7.1 analoge audio uitgangen .
Behuizing in de stijl van Mcintosh als dat mogelijk is.
(Denk zelf aan een origenae)
Het moet zo stil mogelijk, met behoud van prestaties.

Budget +/- 1500euro.

Ik ben zelf niet thuis in de computer wereld, vandaar dat ik hier de vraag plaats om jullie hulp.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

road rebel

Bestaan er wel al gpu met hdmi 2.0?

mcintoshfan

Zeker wel;-)

Kast is inmiddels binnen. Een hfx classic.

Nu op zoek naar een moederbord.
Zat zelf te denken aan een Asus z97

Iemand anders nog tips, ervaringen?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

road rebel

Mooie kast! Hoeveel TDP mag/ kan een hfx passief aan?

Marco Portnoy

De Asus Z97 gaat voor problemen zorgen met die case ,het probleem is de sata poorten .



Je zou ook de ASRock H97 Pro4 in overweging kunnen nemen .

vj

beter b85 moederbordje (z97 is enkel nodig indien je wilt overclocken ) in combinatie met goede i3 of i5 .

MSI B85M-P33 V2  €68   4xsata
Intel Core i5 4460 €205
Kingston HyperX FURY 8 GB  €94
Cooler Master G450M € 60
MSI GTX 960 GAMING 2GB GDDR5 €235 hdmi 2.0 , hardwarematig h265 encoding , volledig idle onder 50 graden

dan heb je eigenlijk al een mini game pc , enkel nog goede ssd er bij bv
CRUCIAL BX100 120 GB 69€

totaal 731€

nog enkel een goede cpu koeler erbij paar goede noctua fans erbij en je bent klaar onder de1000€ , kan je zelf op gamen als je wilt
woonkamer : LG 65"b8 , Arcam avr390 , MA silver 300 , MA silver c350 , MA silver fx , MA radius 90 (Atmos) , rel ht1003 , ps5
Slaapkamer : LG 55c1 , PS4 , Panasonic 4k Blu ray speler

Hanky Panky

Hoe is je opslag geregeld? Ik kan me voorstellen dat het streamen/data halen van een server naar je HTPC een erg snel netwerk vraagt als je 4K bestanden gaat gebruiken.

TV signaal voor 4K is al minimaal 35mbit tot ca. 90mbit.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

vj

gigabit switchje en cat 6e kabels kunnen nog wel bij in  het budget veronderstel ik . 90 mbit is makkelijk te halen tegenwoordig . inet moet die snelheid niet  halen he enkel je netwerk . zolang kabels tussen nas/server naar htpc maar goed zijn mag er geen probleem zijn
woonkamer : LG 65"b8 , Arcam avr390 , MA silver 300 , MA silver c350 , MA silver fx , MA radius 90 (Atmos) , rel ht1003 , ps5
Slaapkamer : LG 55c1 , PS4 , Panasonic 4k Blu ray speler

Hanky Panky

Quote from: vj on July  2, 2015, 14:37:43
gigabit switchje en cat 6e kabels kunnen nog wel bij in  het budget veronderstel ik . 90 mbit is makkelijk te halen tegenwoordig . inet moet die snelheid niet  halen he enkel je netwerk . zolang kabels tussen nas/server naar htpc maar goed zijn mag er geen probleem zijn

Ja dat is bekend maar als ik al zie hoe vaak mensen hier vanaf een (budget) nas aan het klieren zijn om een beetje snelheid te halen leek het me wel iets om even mee te nemen in het plaatje. Aan de andere kant is een HDD van 4-5 TB ook de kostenfactor niet meer anno 2015. Ophangen in rubbers en je hoort hem niet meer op meer dan een meter afstand.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

vj

heb zelf een 6tb schijf in mijn mede8er steken en tijdens film of serie kijken hoor je deze niet . denk trouwens dat in zijn case wel plaats is voor een paar schijven , deze idd combineren met rubberen ophangers en je hoort niets .
woonkamer : LG 65"b8 , Arcam avr390 , MA silver 300 , MA silver c350 , MA silver fx , MA radius 90 (Atmos) , rel ht1003 , ps5
Slaapkamer : LG 55c1 , PS4 , Panasonic 4k Blu ray speler

s.t.

#10
NVidia heeft nu als enige video kaarten met 4K H265 Hardware acceleratie.

Harry HT

Hi,
Quote from: mcintoshfan on May 21, 2015, 17:09:21
5.1 of 7.1 analoge audio uitgangen .
Ben benieuwd of er een passende oplossing is op "niveau", welke binnen je budget past.

Een paar ideeën (ik weet niet of het echt werkt):

- Een geluidskaart met de 8 analoge uitgangen, binnen je budget denk ik, maar hoe klinkt het?
- Een Multi Channel (mc) I2s kaart van pink faun met een mc dac?
- Een mc dac8 van minidsp?

Succes met de bouw

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."