Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

blueray and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Pjotr27

Quote from: Maro on June 28, 2016, 16:27:56
Roon nu officieel op Synology en Qnap beschikbaar.  :thumbs-up:

https://community.roonlabs.com/t/announcing-roon-server-packages-for-qnap-and-synology/11910

Prachtig en ideaal als het goed werkt. Je kan dan dus je muziek rechtstreeks vanaf je NAS naar een Devialet sturen zonder een computer ertussen (of begrijp ik het verkeerd).
Maar waarom zijn er geen Qnap of Synology NAS met two bay en een snelle processor? Ik heb helemaal geen behoefte aan vier of meer harde schijven. Of zijn er wel two bay`s met een i3 of snellere processor?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bmateijsen

Quote from: Pjotr27 on July  1, 2016, 10:57:29
Prachtig en ideaal als het goed werkt. Je kan dan dus je muziek rechtstreeks vanaf je NAS naar een Devialet sturen zonder een computer ertussen (of begrijp ik het verkeerd).
Maar waarom zijn er geen Qnap of Synology NAS met two bay en een snelle processor? Ik heb helemaal geen behoefte aan vier of meer harde schijven. Of zijn er wel two bay`s met een i3 of snellere processor?

Er is wel een 2-bay met 64bits, maar ik zou je toch adviseren om een 8GB met 64Bits te nemen. Die is met 4 x 3TB net geen 1100 euro. Wil je een goedkope oplossing, neem dan een mac-mini met 1 bay NAS voor je muziek opslag. (dan ben je ongeveer 800 euro kwijt)

WillyP

Misschien is de Elac Discovery DS-S101-G Streamer ook een optie. Kost 1100 Euro, maar daar zit levenslang Roon bij. Dan kun je volstaan met een eenvoudige NAS (die je misschien al hebt).

Groet,

WillyP

paaj

Een NUC-achtige met Linux en een (losse) HDD, het hoeft echt niet meer dan €400 te kosten om een Roon server te bouwen.

Elac is geen volwaardige Roon.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

WillyP

In welk opzicht is de Elac niet volwaardig?

Groet,

WillyP

Pjotr27

Quote from: bmateijsen on July  1, 2016, 11:13:34
Er is wel een 2-bay met 64bits, maar ik zou je toch adviseren om een 8GB met 64Bits te nemen. Die is met 4 x 3TB net geen 1100 euro. Wil je een goedkope oplossing, neem dan een mac-mini met 1 bay NAS voor je muziek opslag. (dan ben je ongeveer 800 euro kwijt)

Nee ik zoek echt een NAS, een mac-mini is net zoiets als mijn macbook. Maar ik wil echt geen 4bay...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Quote from: WillyP on July  1, 2016, 12:36:42
In welk opzicht is de Elac niet volwaardig?

Groet,

WillyP
Volgens mij omdat die Roon licentie alleen geldig is in combinatie met de Elac hardware.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Maro on June 30, 2016, 19:39:35
....en Roon 1.2 (Build 147) is live!  :thumbs-up:

https://community.roonlabs.com/t/roon-1-2-build-147-is-live/11992
Bedankt voor de tip. Hopelijk behoren de lege schermen op de iPad nu tot het verleden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

StereoMike

Quote from: Pjotr27 on July  1, 2016, 12:48:43
Nee ik zoek echt een NAS, een mac-mini is net zoiets als mijn macbook. Maar ik wil echt geen 4bay...
Dan laat je er toch twee leeg....
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: WillyP on July  1, 2016, 12:36:42
In welk opzicht is de Elac niet volwaardig?

Groet,

WillyP
Er zijn ook aardig wat hardware beperkingen zoals bijvoorbeeld een 192kHz 24-Bit uitgang.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

bmateijsen

Quote from: Pjotr27 on July  1, 2016, 12:48:43
Nee ik zoek echt een NAS, een mac-mini is net zoiets als mijn macbook. Maar ik wil echt geen 4bay...

Je hebt gewoon de processing power nodig van een grotere NAS. En een Mac Mini is niet als je macbook, die kan je gewoon stand-alone zonder scherm, toetsenbord en muis laten draaien....

Dirk

dat kan idd perfect, mijn Mac Mini (dedicated voor audio streaming) staat 24/7 aan.
er hangt wel een oud schermpje aan, maar als ik dat 1 keer per jaar aan zet is het al veel...verder doe ik alles wat daarop moet gebeuren via het gedeeld scherm op m'n reguliere comp óf op de iPad. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Quote from: Dynky on July  1, 2016, 15:43:10
dat kan idd perfect, mijn Mac Mini (dedicated voor audio streaming) staat 24/7 aan.
er hangt wel een oud schermpje aan, maar als ik dat 1 keer per jaar aan zet is het al veel...verder doe ik alles wat daarop moet gebeuren via het gedeeld scherm op m'n reguliere comp óf op de iPad. ;)

Ik ook... en daarnaast gewoon de NAS staan..

StereoMike

Hebben jullie de kant en klare Roon Elac Discovery DS-S101-G al beluisterd?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

YamahaRXV

Roon 1.2 (build 147) speelt erg mooi hier op dit moment; stabiel, geen problemen meer met het vinden en ''locken'' van de usb audio drivers (in mijn geval JPLAY) in de audio settings, en ik heb zeer sterk het gevoel dat er klankmatig gezien ook verschillen zijn.... De weergave is in mijn beleving wat neutraler, meer open en gedetailleerder,en vooral minder ''aangedikt'' in het midlaag/laag geworden  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Quote from: YamahaRXV on July  3, 2016, 11:39:23
Roon 1.2 (build 147) speelt erg mooi hier op dit moment; stabiel, geen problemen meer met het vinden en ''locken'' van de usb audio drivers (in mijn geval JPLAY) in de audio settings, en ik heb zeer sterk het gevoel dat er klankmatig gezien ook verschillen zijn.... De weergave is in mijn beleving wat neutraler, meer open en gedetailleerder,en vooral minder ''aangedikt'' in het midlaag/laag geworden  :music:

Dat kan ik alleen maar onderstrepen, het klinkt ook hier erg goed (macbook pro)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Quote from: Pjotr27 on July  3, 2016, 19:55:50
Dat kan ik alleen maar onderstrepen, het klinkt ook hier erg goed (macbook pro)

Top  :thumbs-up:  Voor de rest ook nog goed tevreden Peter ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Quote from: YamahaRXV on July  3, 2016, 11:39:23
Roon 1.2 (build 147) speelt erg mooi hier op dit moment; stabiel, geen problemen meer met het vinden en ''locken'' van de usb audio drivers (in mijn geval JPLAY) in de audio settings, en ik heb zeer sterk het gevoel dat er klankmatig gezien ook verschillen zijn.... De weergave is in mijn beleving wat neutraler, meer open en gedetailleerder,en vooral minder ''aangedikt'' in het midlaag/laag geworden  :music:

Ik kan geen verschil in weergave horen tussen de 2 versie's . Het was goed en het is nog steeds goed. Maar ik ben volgens veel believers ook doof dus dat zal het zijn.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

smacdab

Quote from: WillyP on July  1, 2016, 11:58:50
Misschien is de Elac Discovery DS-S101-G Streamer ook een optie. Kost 1100 Euro, maar daar zit levenslang Roon bij. Dan kun je volstaan met een eenvoudige NAS (die je misschien al hebt).

Groet,

WillyP

'levenslang' ligt iets genuanceerder

paaj

#745
Quote
Roon Essentials has no signal path, no DSD, no streaming to Meridian, Squeezebox, HQPlayer, the high res PCM audio is capped at 192khz, it has no private zones, it has a 15k track limit (for this box, other boxes will have different limits), there are no composer/work pages, no Roon Bridge support, other stuff.

Roon forum

Streamen naar andere Roon endpoints kan schijnbaar toch, dat valt dan weer mee.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

WillyP

Als de essential version te beperkt blijkt, is het mogelijk om op te waarderen naar de volledige versie voor 100 Euro. Dat lijkt me alleszins redelijk.

Groet,

WillyP

paaj

Waar zie je dat? In dezelfde post geeft een officieel medewerker van Roon aan dat dat niet kan: "There is no upgrade path to full Roon."
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

WillyP

Op meer plaatsen (mogelijk teruggaand op dezelfde bron), maar als ik me het goed herinner op Stereophile. Nu is een en ander nog in beweging, dus misschien zijn Roon en Elac er onderling niet uitgekomen.

Groet,

WillyP

hpapen

Heb ik ook gelezen