AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#600
Ik zou zeker de alternatieven proberen, zoals Auralic aries femto? Ze komen regelmatig tweedehands voorbij op marktplaats voor rond de 1000 euro.

Of het echt beter klinkt? Ik heb de Mini te leen gehad en gaf de voorkeur aan de Raspberry, maar als er al verschillen zijn, dan zijn die minimaal en in een blinde test lastig te duiden.

Ik gebruik nu wisselend SQBT/Raspberry maar wil nog weleens een PSAudio oid proberen. Of een Aurender. Bas heeft ook een heel interessante streamer (microRendu).




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

naish123

Thanks voor jullie reacties.

Ik heb nu (nog) geen aparte dac (meer). Eigenlijk wil zo'n streamer neerzetten en hooguit een goede voeding er aan koppelen en zo een tijdje spelen. Vinyl en cd speler dat is allemaal goed op orde. Beetje nieuwe muziek ontdekken met Quobuz etc.

StereoMike

Quote from: naish123 on November 14, 2017, 16:33:59
Thanks voor jullie reacties.

Ik heb nu (nog) geen aparte dac (meer). Eigenlijk wil zo'n streamer neerzetten en hooguit een goede voeding er aan koppelen en zo een tijdje spelen. Vinyl en cd speler dat is allemaal goed op orde. Beetje nieuwe muziek ontdekken met Quobuz etc.
Dan heb je toch genoeg aan een Auralic Mini.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

take5

Quote from: naish123 on November 14, 2017, 07:31:12
Ik ben op zoek naar een streamer. Heb nu een Raspberry Pi maar ben dat geklooi zat.

Zat geklooi met een Aries Mini hoor... Ben over het algemeen tevreden maar heb wel vaak last van een gebrekkige stabiliteit. Moet regelmatig de setup opnieuw doorlopen.

StereoMike

Quote from: take5 on November 14, 2017, 20:07:27
Zat geklooi met een Aries Mini hoor... Ben over het algemeen tevreden maar heb wel vaak last van een gebrekkige stabiliteit. Moet regelmatig de setup opnieuw doorlopen.
Serieus....met een Auralic stabilteitsproblemen?!?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden


Nosferatu

Quote from: StereoMike on November 14, 2017, 21:06:29
Serieus....met een Auralic stabilteitsproblemen?!?
De AURALiC Lightning app klapt er bij mij regelmatig uit, en om nou te zeggen dat ik nou veel geïnstalleerd heb op de iPad (2017 model).....App start dan vanaf '0' op. Apparaat werkt wel probleemloos, daar geen klagen over.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

StereoMike

Nee, ik herken dit eigenlijk niet. Zowel de Aries als de Aries mini zijn super stabiel en de app op de iPad Air2 is hooguit twee keer gestopt. Er is maar één streamer stabieler hier in huis en dat is een mini-ITX bordje met Roon Rock.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

take5

Quote from: StereoMike on November 15, 2017, 00:00:04
Nee, ik herken dit eigenlijk niet. Zowel de Aries als de Aries mini zijn super stabiel en de app op de iPad Air2 is hooguit twee keer gestopt. Er is maar één streamer stabieler hier in huis en dat is een mini-ITX bordje met Roon Rock.
Mooi dat het bij jou blijkbaar wel altijd vlotjes loopt.

Quote from: Leeuwarden on November 14, 2017, 21:22:40
Uniek!
Als je suggereert dat ik de enige ben die weleens problemen ervaart met deze streamer, dan lijk je ernaast te zitten - alleen al op basis van enkele andere gebruikerservaringen hier op het forum. Daarnaast is het natuurlijk in het geheel niet uniek dat verschillende mensen verschillende ervaringen hebben met eenzelfde product, toch? Voor iemand die van plan is om een dergelijk apparaat aan te schaffen, kunnen diverse ervaringen van meerdere mensen hopelijk juist bijdragen tot een weloverwogen beslissing.

Ik ben tevreden met mijn Aries Mini - maar dus met een enkele kanttekening. Heb onlangs een lineaire voeding besteld om te kijken of dat gaat bijdragen aan een (nog) betere weergave.

fietser

Bij mij laad de app ook steeds opnieuw bv als ik van keuze menu naar afspeelscherm ga iedere keer een een blauw balkje bovenin. Zelfde bij wisselen van app. Meestal maar een halve seconde maar op den duur wordt dit toch irritant.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Leeuwarden

Vreemd. Ik heb geen problemen. Alleen als ik even een andere app heb gebruikt of het beeldscherm in slaap is gevallen moet de app even de Aries vinden.

Isflicka

Quote from: take5 on November 15, 2017, 09:21:46
Mooi dat het bij jou blijkbaar wel altijd vlotjes loopt.
Als je suggereert dat ik de enige ben die weleens problemen ervaart met deze streamer, dan lijk je ernaast te zitten - alleen al op basis van enkele andere gebruikerservaringen hier op het forum. Daarnaast is het natuurlijk in het geheel niet uniek dat verschillende mensen verschillende ervaringen hebben met eenzelfde product, toch? Voor iemand die van plan is om een dergelijk apparaat aan te schaffen, kunnen diverse ervaringen van meerdere mensen hopelijk juist bijdragen tot een weloverwogen beslissing.
Vaak wordt een nieuw product als probleemveroorzaker aangewezen terwijl het mogelijk te maken heeft met het netwerk bij de gebruiker thuis. Het uitvallen of wegvallen van de app wordt in 90% van de gevallen veroorzaakt door timeouts als gevolg van netwerkproblemen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

naish123

Ik heb uitgebreid geluisterd en het is geen Mini geworden. Ik heb toch gekozen voor de Bluesound Node 2. Mede door het gebruiksgemak van de app.

Het geluid van de Mini (standaard versie) was minder vol, kleiner dan de Bluesound en daar was de app de verbinding met de Mini ook even kwijt en als het geluid dan ook nog goed is dan ben ik om. ook ziet het er bij Bluesound beter uit en werkt alles makkelijk.

DofN

Mooi apparaat. En je kan de interne DAC ervan altijd nog passeren door een digitale output te kiezen :) Maar de interne DAC schijnt ook prima te zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

naish123

Op termijn nog een andere Dac eraan vastknopen, is het idee.
Ik heb daar wel naar vreselijk mooi spul zitten luisteren en ben natuurlijk gelijk verziekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

take5

Quote from: naish123 on November 16, 2017, 16:11:26
Ik heb uitgebreid geluisterd en het is geen Mini geworden. Ik heb toch gekozen voor de Bluesound Node 2. Mede door het gebruiksgemak van de app.

Het geluid van de Mini (standaard versie) was minder vol, kleiner dan de Bluesound en daar was de app de verbinding met de Mini ook even kwijt en als het geluid dan ook nog goed is dan ben ik om. ook ziet het er bij Bluesound beter uit en werkt alles makkelijk.
Veel plezier ermee! Ben benieuwd hoe vaak je de cd-speler nog zult gebruiken ;D

naish123

Thanks! Ik denk dat ik de cd-speler weinig zal gebruiken. Zat gister al te kijken naar de kast met cd's. Die kunnen naar boven.
Komt ook doordat de app zo gebruiksvriendelijk is geworden en streamingdiensten mooi geïntegreerd zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vhond

Quote from: naish123 on November 16, 2017, 16:11:26
Ik heb uitgebreid geluisterd en het is geen Mini geworden. Ik heb toch gekozen voor de Bluesound Node 2. Mede door het gebruiksgemak van de app.

Het geluid van de Mini (standaard versie) was minder vol, kleiner dan de Bluesound en daar was de app de verbinding met de Mini ook even kwijt en als het geluid dan ook nog goed is dan ben ik om. ook ziet het er bij Bluesound beter uit en werkt alles makkelijk.

Meer mensen die de Bluesound Node 2 beter vinden klinken dan de Auralic Mini?

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Quote from: Vhond on November 17, 2017, 13:55:10
Meer mensen die de Bluesound Node 2 beter vinden klinken dan de Auralic Mini?

Zal een kwestie van matching zijn, definitie beter in deze lijkt me moeilijk omdat ze in prijs ( waarbij mini met betere voeding) gelijkwaardig zijn.

Afwerking zal wel beter zijn, de mini is een plastic kastje maar ach zo vaak heb ik m niet in de handen. Dan heb je nog of je met of zonder HD ingebouwd speelt.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Staaled

Ik zou graag weten wat het voltage van de voeding is.
12V ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chocovla

Quote from: Staaled on November 18, 2017, 17:35:17
Ik zou graag weten wat het voltage van de voeding is.
12V ?

Als ik me niet vergis 15V
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.