AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Zijn er ook mensen die wel met een ingebouwde ssd schijf spelen met de mini?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

BenW

Quote from: Spijkie on January 16, 2017, 11:56:48
Zijn er ook mensen die wel met een ingebouwde ssd schijf spelen met de mini?

Gr Spijkie

Ik niet, een ingebouwde of USB schijf schijnt ook niet goed te zijn voor de kwaliteit van het geluid.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Spijkie

Dat laatste heb ik ook gelezen, speel nu met mac mini vanaf de interne harde schijf en klinkt ook goed.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Ach, waar leg je de lat. Mijn Aries speelt met HD aangesloten via USB. Het werkt prima.

RZeemering

Quote from: BenW on January 16, 2017, 12:06:11
Ik niet, een ingebouwde of USB schijf schijnt ook niet goed te zijn voor de kwaliteit van het geluid.
Ze zeggen daarom ook dat je beter draadloos kunt streamen dan bedraad.
Ik heb met beide gedraaid en ik hoor met mijn oren op mijn set geen verschil. Wat dus niet wil zeggen dat er geen verschil in zou kunnen zitten ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Leeuwarden

Ik hoor dat verschil wel maar vind het niet de moeite waard om er een NAS voor aan te schaffen...

BenW

Quote from: Leeuwarden on January 16, 2017, 17:11:42
Ik hoor dat verschil wel maar vind het niet de moeite waard om er een NAS voor aan te schaffen...
Je kan ook streamen van een pc, maar ja moet die wel weer aan staan...
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Leeuwarden

Ik had indertijd een MacMini over dus experimentje gedaan...

StereoMike

Het is inderdaad wat je er voor over hebt om het maximale uit de mini te halen. De eerste stap is een zeer goede voeding en daarna kun je altijd nog kijken of je er een NAS bij kunt kopen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Spijkie

Dat was een beetje mijn gedachten gang indien het een mini Aries word. Eerst ssd , dan een voeding erbij. Komt de streamer op een € 800,- totaal.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

BenW

Vandaag een Sbooster met Sbooster ultra aan de Auralic Aries Mini gehangen, het klinkt nu meteen al en stuk lekkerder  :clapping:
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

StereoMike

Quote from: BenW on January 21, 2017, 18:26:43
Vandaag een Sbooster met Sbooster ultra aan de Auralic Aries Mini gehangen, het klinkt nu meteen al en stuk lekkerder  :clapping:
De Sbooster doet het inderdaad best aardig met de Mini.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Spijkie

Heeft iemand of is er al een test gedaan met voedingen op de Aries mini? Ik meende ergens gelezen te hebben dat ook dit uit maakt ook al zijn het allemaal lineaire voedingen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Kingpin

Quote from: Spijkie on February 20, 2017, 09:43:36
Heeft iemand of is er al een test gedaan met voedingen op de Aries mini? Ik meende ergens gelezen te hebben dat ook dit uit maakt ook al zijn het allemaal lineaire voedingen.

Gr Spijkie
Ja, ook tussen lineare voedingen zitten verschillen.
Mits je set in staat is om verschillen weer te geven.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Vhond

Waarschijnlijk is hij geïnteresseerd naar welke lineaire voeding het best presteert icm de Mini?

Kingpin

Quote from: Vhond on February 20, 2017, 12:09:44
Waarschijnlijk is hij geïnteresseerd naar welke lineaire voeding het best presteert icm de Mini?
Daar is wel eens een vergelijking mee geweest. Staat volgens mij nog in deze thread.
Spijkie mag mij ook pm'n voor de link. Zit nu op mobiel gaat ff moeilijk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

BenW

Quote from: BenW on January 21, 2017, 18:26:43
Vandaag een Sbooster met Sbooster ultra aan de Auralic Aries Mini gehangen, het klinkt nu meteen al en stuk lekkerder  :clapping:

Vandaag een HiFi-Tuning Supreme3 ingebouwd in de SBooster  :headbanging:
Voor info over deze fuse, zie http://www.kempelektroniks.nl/FilesContent/menu/menu000249/pdf_ps_fuses_nieuw.pdf
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Magura

En vertel ons je bevindingen!  ;)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

BenW

Quote from: Magura on March  2, 2017, 20:59:22
En vertel ons je bevindingen!  ;)

Na uurtje luisteren zijn dit mij bevindingen.
De upgrade is vergelijkbaar met het vervangen van een standaard interlink naar een goede kwaliteits- interlink.
Wat meer laag, rust en detail, prima voor het geld!

Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Magura

Mooi toch! En is ook leuk (en soms kostbaar  :wacko:) om die kleine tweaks uit te voeren.  ;)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Isflicka

Quote from: BenW on March  3, 2017, 10:02:02
Na uurtje luisteren zijn dit mij bevindingen.
De upgrade is vergelijkbaar met het vervangen van een standaard interlink naar een goede kwaliteits- interlink.
Wat meer laag, rust en detail, prima voor het geld!
Was het een 2ehands Supreme3 want na een paar uurtjes spelen is er van rust nog weinig sprake. Meestal ga je bij zekeringen met een lichte belasting pas na 200 uur iets positiefs merken. Voor die tijd valt het meestal tegen t.o.v. een standaard zekering.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Nosferatu

Quote from: Spijkie on January 16, 2017, 11:56:48
Zijn er ook mensen die wel met een ingebouwde ssd schijf spelen met de mini?

Gr Spijkie
Heb gisteren m'n Mini gekregen en er een 500GB Samsung 850EVO SSD in gehangen. De boel is nog niet op de audio installatie aangesloten, eerst vullen met muziek maar dat gaat niet vlekkeloos; al een paar keer verbinding verbroken terwijl e.e.a. bedraad is aangesloten (DHCP Lease ?) en Lightning DS..... is mer er ook al een paar keer uitgeklapt.

Had verder eerst wat albums in de root geplaatst maar bedacht achteraf dat dat niet zo handig was. Nieuwe dir 'Music' aangemaakt, bestanden verplaatst, rescan, clear cache, hielp allemaal niets, kwam geen nieuwe data bij en verplaatste was niet af te spelen. Pas na een crash van de app was deze weer leeg en kon ik weer +6000 tracks inlezen. Nu de rest nog kopiëren.....
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Nosferatu

M'n Mini draait nu redelijk stabiel en de overgang van bedraad naar draadloos ging dit keer vrij probleemloos. De Lightning DS app is een enkele keer gecrashed, opnieuw opstarten, klaar.

Resultaat ? Als met al klinkt de Mini iets beter dan de MAC Mini maar m'n Denon DCD-2020AE is'm toch nog de baas. Misschien zou een andere voeding de 2 nog iets dichter bij elkaar kunnen brengen.

Verder zit er best wel een goeie DAC in; heb de Mini nu zowel analoog als digitaal (COAX op DCD-2020AE als DAC) op m'n Denon PMA-2020AE aangesloten en verschil is klein. Analoge interlinks waarmee de Mini en DCD op de PMA zijn aangesloten zijn overigens iedentiek om verschillen daartussen te kunnen uitsluiten.

Analoog uit is vrij goed, digitaal heeft het geluid net iets meer 'punch', 'diepte', voller', met name bij 'kleine liedjes' (vooral piano) is dat merkbaar maar luisteren via de interne DAC is zeker geen straf. Een ieder die een gewoon goede versterker heeft kan'm zondermeer analoog gebruiken zonder direct naar een externe DAC te moeten grijpen. IMHO is de Aries Mini een echte Logitech Touch killer.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

BenW

#498
Quote from: Isflicka on March  3, 2017, 18:52:26
Was het een 2ehands Supreme3 want na een paar uurtjes spelen is er van rust nog weinig sprake. Meestal ga je bij zekeringen met een lichte belasting pas na 200 uur iets positiefs merken. Voor die tijd valt het meestal tegen t.o.v. een standaard zekering.
De Fuse is een nieuwe, er zitten al wat inspeel uren op, na het inbouwen heb ik de Mini non-stop laten spelen.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

cable-guy

De mini is nu Roon ready!

Er staat nog 'uncertified' maar het werkt prima. Ook draadloos. Inclusief BOTW bij mijn dochter op de slaapkamer aangesloten op een setje Focal CMS50. Klinkt geweldig!