AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Quote from: jaaptina on April 29, 2016, 08:53:01
Je zou kunnen denken dat een streamer alleen bits doorstuurt. Maar dat lijkt niet het geval. Het verschil in geluid tussen Aries Mini en Pioneer N-30 is veel groter dan gedacht. Afgelopen maanden 3 verschillende versterkers in huis gehad (Sonneteer, Rega en Job). Daarvoor al eens veranderd van Metrum Quad naar Metrum Octave dac. Die verschillen vond ik allemaal vrij subtiel, al had ik elke keer wel een vookeur. De switch van de Pioneer naar de Aries maakt veel meer verschil. De plaatsing van de instrumenten in de ruimte is duidelijker. Je leest wel dat je meer lucht kunt horen om de instrumenten. Dat lijk ik nu ook te horen. Ik vind het geluid zelfs een beetje overdonderend. Alsof het op je wordt afgevuurd. Misschien zit dat ook door de combinatie met de Job INTegrated. Een hele snelle versterker. Ik heb nog niet zo heel veel tijd gehad om uitgebreid te luisteren. Ik ben nu ook nog echt aan het wennen. Maar ook 's avonds op laag volume is het verschil tussen de streamers heel duidelijk aanwezig. Ik vind het een geweldig verschil, maar op dit moment nog een beetje too much...

Wat moet ik me bij een snelle versterker voorstellen? Zijn er ook trage versterkers?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Ik dacht hetzelfde toen ik het las. Erg benieuwd naar het antwoord.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jaaptina

Quote from: Maro on April 29, 2016, 14:44:47
Wat moet ik me bij een snelle versterker voorstellen? Zijn er ook trage versterkers?

http://www.jobsys.com/techniq.htm  :threadclosed:

Maro

Quote from: jaaptina on April 30, 2016, 10:06:54
http://www.jobsys.com/techniq.htm  :threadclosed:

Ahh de bekende PR praatjes. Maar wat hoor je voor verschil met een minder snelle versterker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

jaaptina

#354
Quote from: Maro on April 30, 2016, 10:41:31
Ahh de bekende PR praatjes. Maar wat hoor je voor verschil met een minder snelle versterker.
We raken een beetje off topic, maar ik wil graag één keer serieus reageren. Ik heb een aantal jaar een Sonneteer Alabaster gehad met Pen Audio Rebel speakers. Dat was een prima combinatie in mijn 3,3x4m woonkamer. Ik wilde een steviger bas en heb daarom Pen Audio Cenya speakers gekocht (groter model monitor speakers). Inderdaad een steviger geluid, maar ik miste wat in het midden en hoog. Daar klinken de Rebels lekkerder (feller). Ik hoopte met een andere versterker dat terug te krijgen. De 4 Ohm Cenyas schijnen baat te hebben bij een versterker met veel stroom en vermogen. Ik dacht met een Rega Elex-R een modernere versterker in huis te halen, die veelal gewaardeerd wordt en dat zou kunnen bieden wat ik zocht. Klankkleur van de Rega en de Sonneteer was zeer vergelijkbaar. Bij een paar vergelijkende sessies merkte ik bij klassiek dat de Alabaster het luisteren spannender maakte. De Rega was saaier. Als ik dat moet omschrijven denk ik aan attack, aan spanning en aan reactiesnelheid. Met mijn huidige Job INTegrated ben ik ook heel te vreden. Bepaalde accenten komen sterker naar voren. Zeker bij laag volume trekt de Job meer de aandacht. Dat vind ik leuk.

Nu echter met de Aries Mini er voor ligt het weer helemaal anders. Ik heb een Pioneer N-30 streamer. De Aries gaat die vervangen. De Aries klinkt echter veel meer upfront/in your face. Dat laat zich niet vertalen. Ik hoor een veel betere ruimtelijke plaatsing. Een trompet klinkt strakker, pianonoten bewegen meer naar links en rechts. In de luisterbreedte zijn de instrumenten beter geplaatst, minder overlap, meer focus. Dat is allemaal wat ik hoopte. Ik ervaar echt een groot verschil tussen de Pioneer N-30 en de Aries Mini. Groter dan tussen de bovengenoemde versterkers. Maar ik vind luisteren naar de Aries daardoor wel vermoeiend. Mijn trommelvliezen stuiteren ervan. Ik ervaar een druk op de oren, die ook blijft hangen na het luisteren. Het zit niet alleen in het laag, maar ook in het midden hoog. Ook bij lager volume. Ik heb de Aries nu 2 weken en ik ben druk. Misschien moet ik eens goed uitslapen en de muziek eens een paar dagen niet te hard zetten :yinyang:.



brtram

Quote from: Maro on April 29, 2016, 14:44:47
Wat moet ik me bij een snelle versterker voorstellen? Zijn er ook trage versterkers?

Geluid of versterkerkarakteristiek omschrijven blijft voer voor hoebedoelje'rs .
Zoals sint Johan al zei "Je ziet hoort het pas als je het begrijpt".   :tounge:




Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

cable-guy

#357
Quote from: Maro on April 30, 2016, 10:41:31
Ahh de bekende PR praatjes. Maar wat hoor je voor verscdhil met een minder snelle versterker.
Een Job klinkt vele malen beter dan andere versterkers in de gelijke prijsklasse. Dat zeg ik omdat ik dat zelf gehoord heb. Voor alle duidelijkheid bezit ik zelf geen Job maar ik heb met mijn eigen oren gehoord dat de Job klinkt als versterkers die het tienvoudige (!) kosten. Met dank aan Goldmund.
Op deze afbeelding zie je het vergelijk van de Job 225 eindversterker met de peperdure Goldmund Metis 3. Het verschil: een gescheiden trafo per kanaal en vergulde cinch aansluitingen.


Maro

Ben nog niet veel wijzer en al helemaal niet overtuigd maar goed...allemaal aan de Job dan maar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Jij vind dan wel jij hebt ervaren dat "een Job vele malen beter klinkt dan andere versterkers ..."
Daarmee betreft het (enkel) jouw, subjectieve waarheid, niet een algemeen feitelijke  ;).


Quote from: cable-guy on April 30, 2016, 13:54:45
Een Job klinkt vele malen beter dan andere versterkers in de gelijke prijsklasse. Dat zeg ik omdat ik dat zelf gehoord heb. Voor alle duidelijkheid bezit ik zelf geen Job maar ik heb met mijn eigen oren gehoord dat de Job klinkt als versterkers die het tienvoudige (!) kosten. Met dank aan Goldmund.
Op deze afbeelding zie je het vergelijk van de Job 225 eindversterker met de peperdure Goldmund Metis 3. Het verschil: een gescheiden trafo per kanaal en vergulde cinch aansluitingen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Isflicka

Quote from: cable-guy on April 30, 2016, 13:54:45
Een Job klinkt vele malen beter dan andere versterkers in de gelijke prijsklasse. Dat zeg ik omdat ik dat zelf gehoord heb. Voor alle duidelijkheid bezit ik zelf geen Job maar ik heb met mijn eigen oren gehoord dat de Job klinkt als versterkers die het tienvoudige (!) kosten. Met dank aan Goldmund.
Op deze afbeelding zie je het vergelijk van de Job 225 eindversterker met de peperdure Goldmund Metis 3. Het verschil: een gescheiden trafo per kanaal en vergulde cinch aansluitingen.

De prijs kwaliteitsverhouding bij de Job's ligt erg goed maar ik vind het overdreven om ze te vergelijken met versterkers van ver boven de 10k. Daarnaast moet je een beetje houden het "snelle" geluid.  :angel:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Wookie

Heeft iemand de mini wel eens vergeleken met zijn grotere broer de Aries?
Hoe verhoud deze zich? En wat zijn nou de grote verschillen? Dat is voor mij nog niet echt duidelijk.
Ik had wel gelezen dat de Aries een betere voeding heeft.

Kingpin

Quote from: Wookie on May  3, 2016, 09:59:55
Heeft iemand de mini wel eens vergeleken met zijn grotere broer de Aries?
Hoe verhoud deze zich? En wat zijn nou de grote verschillen? Dat is voor mij nog niet echt duidelijk.
Ik had wel gelezen dat de Aries een betere voeding heeft.
De Aries heeft optioneel een betere voeding in hun programma. Volgens mij niet standaard bijgeleverd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Quote from: Wookie on May  3, 2016, 09:59:55
Heeft iemand de mini wel eens vergeleken met zijn grotere broer de Aries?
Hoe verhoud deze zich? En wat zijn nou de grote verschillen? Dat is voor mij nog niet echt duidelijk.
Ik had wel gelezen dat de Aries een betere voeding heeft.
Ik heb zowel de Aries Mini en de Aries Femto (grootste broer). Wanneer je de extra (toekomstige) mogelijkheden van de grote broer niet nodig denkt te hebben dan zou ik zeer tevreden zijn met de Aries Mini met de beste voeding (Kingpin?).
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Quote from: Isflicka on May  3, 2016, 11:09:10
Ik heb zowel de Aries Mini en de Aries Femto (grootste broer). Wanneer je de extra (toekomstige) mogelijkheden van de grote broer niet nodig denkt te hebben dan zou ik zeer tevreden zijn met de Aries Mini met de beste voeding (Kingpin?).
Ik heb al een voeding gebouwd voor de Aries waarvan de specs beduidend beter zijn dan de Auralic voeding. Ook de gebruiker(s) hebben dit ondervonden dat de voeding een echte toevoeging is voor de Aries.
Idd, als je de extra mogelijkheden niet gebruikt dan zou ik ook voor een mini gaan met verbeterde voeding.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

De Aries Femto klinkt beduidend beter dan de mini bij gebruik van dezelfde (verbeterde) voeding en bij gebruik van externe dac (uiteraard)...

StereoMike

Quote from: Leeuwarden on May  3, 2016, 14:40:28
De Aries Femto klinkt beduidend beter dan de mini bij gebruik van dezelfde (verbeterde) voeding en bij gebruik van externe dac (uiteraard)...
Heb je beide al eens 1 op 1 vergeleken?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Ik heb de Mini omgeruild voor een Aries Femto. Direct 1 op 1 dus niet maar op mijn bescheiden setje was het verschil wel gelijk duidelijk...

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

De Aries Femto en Mini geprobeerd met een AMB Sigma 11 voeding.

Kingpin

Quote from: Leeuwarden on May  4, 2016, 12:25:05
De Aries Femto en Mini geprobeerd met een AMB Sigma 11 voeding.
De Aries (geen LE) wordt die geleverd met de PurePower voeding?
Zo ja wat zijn je bevindingen tov de AMB?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Als jij met Pure Power goede de "grote" voeding van de Aries bedoeld is het antwoord ja. (Wordt geloof ik ook los verkocht voor €300,-)
Ik heb voorkeur voor de AMB. Verschillen? Ik zou het je niet meer kunnen zeggen. Ik had in ieder geval voorkeur voor de AMB. Ik draai nu trouwens met een voeding met zo'n TPS7A4700 chipje. De AMB en dat PCBtje met TPS chip ontloopt elkaar niet zoveel. Lichte voorkeur voor de chip. Het is m.i. een kwestie van smaak...

Isflicka

Quote from: Leeuwarden on May  3, 2016, 14:40:28
De Aries Femto klinkt beduidend beter dan de mini bij gebruik van dezelfde (verbeterde) voeding en bij gebruik van externe dac (uiteraard)...
Maar de mini was toch een slecht exemplaar? Het DAC gedeelte werkte toch niet?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Quote from: Leeuwarden on May  4, 2016, 13:02:26
Als jij met Pure Power goede de "grote" voeding van de Aries bedoeld is het antwoord ja. (Wordt geloof ik ook los verkocht voor €300,-)
Ik heb voorkeur voor de AMB. Verschillen? Ik zou het je niet meer kunnen zeggen. Ik had in ieder geval voorkeur voor de AMB. Ik draai nu trouwens met een voeding met zo'n TPS7A4700 chipje. De AMB en dat PCBtje met TPS chip ontloopt elkaar niet zoveel. Lichte voorkeur voor de chip. Het is m.i. een kwestie van smaak...
De TPS kun je beduidend beter laten 'klinken' oftewel minder ripple en lagere ruisvloer.
Het is maar wat je eromheen bouwt, en idd alles heeft een prijs, goede componenten, betere resultaten maar ook duurder.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Dac werkte inderdaad niet, ik kreeg hem tenminste niet aan de praat. De rest van het apparaat werkte echter vlekkeloos.