AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magura

Quote from: Nosferatu on May 12, 2017, 13:50:37
Dit hangt helemaal van de kwaliteiten van je set af; in m'n stereo set kon de AURALiC Mini mij wel bekoren maar toch wel iets minder dan (SA)CD. Gebruikte DAC hierin was dezelfde. In m'n surround set (waar deze een vast plekje heeft gekregen) is de geluidskwaliteit (fors) minder dan via een zilveren schijfje of de voorheen gebruikte MAC Mini. Laag is minder gedefinieerd, 'rommelig', minder 'diepte' in het geluidsbeeld. Van betrouwbare bron weet ik dat een andere voeding een verbetering kan geven. Nog niet zelf gehoord maar deze forumgenoot is iemand waarmee ik meestal wel op 1 lijn zit qua 'smaak' en ervaringen dus als hij mij zegt verschil te horen (lees: verbetering) dan neem ik dat voor waar aan.

Heb een voeding in bestelling dus zal over een tijdje mijn eigen ervaring hiermee posten.

Dat is waar. Gelukkig heb ik alleen maar een receiver waar ik alles op aansluit. (waf) ;D  ik heb hiervoor een Node 2 getest en deze speelt niet beter dan mijn Arcam CD23. De aries mini bevalt mij beter dan de Node 2. Heerlijk op de bank met de ipad of iphone van de muziek genieten!   :smile:

Ik ben benieuwd wat de nieuwe voeding jou gaat brengen!  8)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

pvd_66

#526
edit ff quote

Quote from: B-art on May 12, 2017, 19:41:13
Het was dan ook een beetje een impulsaankoop. Ik spaar nu liever door voor een streamer in een wat hoger segment met een dac geïntegreerd.

Zonde dat je Mini niet hebt gehoord icm je losse dac, anders kon je een mooi vergelijk maken met een duurdere streamer  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

pvd_66

Quote from: Magura on May 12, 2017, 20:17:31
Dat is waar. Gelukkig heb ik alleen maar een receiver waar ik alles op aansluit. (waf) ;D  ik heb hiervoor een Node 2 getest en deze speelt niet beter dan mijn Arcam CD23. De aries mini bevalt mij beter dan de Node 2. Heerlijk op de bank met de ipad of iphone van de muziek genieten!   :smile:

Ik ben benieuwd wat de nieuwe voeding jou gaat brengen!  8)

Zoals eerder in topic aangegeven, update naar de beta 5 versie en maak gebruik van RoonLabs, ik vind de Mini nog een extra stap maken  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

take5

Quote from: pvd_66 on May 12, 2017, 10:33:33
Ik heb laatst contact gehad met Aries over Spotify, maar dat valt nog niet mee. Zal wel blij zijn als Spotify eindelijk ook eens op de Aries zal verschijnen. Kan Tidal meteen weg [emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zou het ook fijn vinden als er Spotify ondersteuning zou komen. Vind ik toch leuk naast TIDAL voor al die playlists. Maar via AirPlay naar de mini hapert het toch regelmatig, en de kwaliteit is niet denderend zo.
Quote from: ebi@ on May  8, 2017, 12:08:51
Heb je wel de nieuwste beta firmware op de mini geïnstalleerd? Roon ondersteuning voor de mini komt met versie 5 mee.
Beta firmware betekent toch dat het een testversie is? Hoe zet je dat erop?

pvd_66

Ah bij jou hapert airplay ook dus, dacht al dat t aan m'n WiFi lag. Maar daar meet ik constant boven de 100 Mbps, vond t al vreemd. Spotify op airplay dat is idd niet super, zeg maar zeer matig in vergelijk met Tidal. Maar die playlists daar zijn ruk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

ebi@

Quote from: take5 on May 20, 2017, 11:37:48Beta firmware betekent toch dat het een testversie is? Hoe zet je dat erop?
Je kan in je Auralic account aangeven of je gebruik wilt maken van beta versies. Zet dit aan en je streaker wordt automatisch bijgewerkt naar de laatste versie.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

Magura

Ik heb net de beta 5 versie erop zitten. Ging vrij makkelijk.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

take5

#532
Ik heb de optie voor de nieuwe firmware ook gevondenen aangevinkt, maar nu is de Aries Mini weer onbruikbaar 'Lightning DS cannot find streaming device'. Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurt, en vorige keer (toen ongerelateerd aan enige wijziging van firmware of instellingen) heeft het me veel tijd en moeite gekost om de boel weer aan de praat te krijgen. Nu ook weer de set-up opnieuw doorlopen maar ditmaal tevergeefs. Baal wel behoorlijk van die software instabiliteit  :crazy:

mijkie

hier geen last van instabiliteit icm beta software !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

take5

Quote from: mijkie on May 25, 2017, 09:49:53
hier geen last van instabiliteit icm beta software !!
Gelukkig maar (voor jou) Mijkie!
Zelfs met een reboot werkt het hier niet meer, en dan stuit je gelijk op het grote nadeel van dit soort multifunctionele apparaatjes: erg handig als het allemaal naar behoren werkt, maar zodra er iets mis is.. GEEN MUZIEK. De cd-speler staat helaas niet meer voor het grijpen hier..   :(

StereoMike

Quote from: take5 on May 25, 2017, 10:03:26
Gelukkig maar (voor jou) Mijkie!
Zelfs met een reboot werkt het hier niet meer, en dan stuit je gelijk op het grote nadeel van dit soort multifunctionele apparaatjes: erg handig als het allemaal naar behoren werkt, maar zodra er iets mis is.. GEEN MUZIEK. De cd-speler staat helaas niet meer voor het grijpen hier..   :(
Je bent toevallig niet vergeten over te schakelen naar Wi-Fi van de Aries?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

pvd_66

Na de lightning ds update van een week of 3 / 4 geleden log ik vrijwel zonder problemen in op de Aries mini en wordt ook de airplay vrijwel altijd gevonden. Voor de update had ik regelmatig problemen. Verder heb ik mijn horizon box ff van stroom gehaald wil ook nog weleens helpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Nosferatu

Alweer een tijdje aan het spelen met een 'koninklijke prik' voeding.  :angel: Moest van de bouwer deze eerst in laten spelen maar mij was al direct bij de eerste tonen duidelijk dat er een behoorlijk verschil hoorbaar is tussen deze en de standaard voeding.

Ben al een tijdje aan het stoeien met (semi) streamers met wisselend resultaat. Begonnen met een Logitech Touch maar deze was hoorbaar slechter dan m'n Denon DVD 3930 DVD speler. De DAC in de toenmalige AV Receiver had ook niet het niveau van de DAC in de 3930 dus de Touch verdween naar de 2e 'vintage' set.

In m'n huidige woonkamer set heb ik een iPod Classic via USB en een MAC Mini via optisch aangesloten gehad. Zowel deze als de DBT-3313 BD speler voerden digitale data naar de DAC van de AV Receiver en hoe ik ook luisterde, geen enkel verschil hoorbaar. (iPod en Mini uitsluitend lossless muziek). Alleen het bedieningsgemak was wat minder. In m'n stereoset moest de MAC Mini toch wel z'n meerdere erkennen aan m'n (SA)CD speler maar verschil was minimaal.

De AURALiC Aries Mini is een leuk klein kastje maar het geluid (wederom optisch uit richting AV Receiver) was slechter dan vanaf een plastic schijfje. Het laag was 'rommelig', muziek niet goed 'gedefinieerd', geen 'diepte', 'onrustig'. Leuk ding maar niet de moeite waard om als eerste-keus-bron dienst te doen. In comes the Kingpin ! Eerst even wat erg goede opnamen gehoord met de standaard voeding, daarna met de de Kingpin. Wat een verschil !!!!! Vanaf de eerste tonen heb ik 'rust', 'diepte', strak laag. De Mini komt nu op het niveau te liggen van de DBT-3313 BD speler.

Wil binnenkort nog een keertje spelen met de interne DAC, eens kijken wat analoog uit doet, en dan nog eens in de stereo set.

Resume; wil je een AURALiC Aries Mini als bron gebruiken en heb je een set die beter presteert dan een standaard instap setje (hoeft echt geen €+10k high end set te zijn, m'n Denon X-4000 is ook geen topklasse receiver) investeer dan in een voeding. Dat kan een Kingpin zijn, een SBooster of iets anders, maar gewoon doen. Resultaat zal zeker de moeite waard zijn en voorkomt dat de Mini binnen de kortste keren in de marktsectie 'verschijnt'.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

frank2

Een goede dac verdubbeld dat nog eens. De ingebouwde dac hier van de anthem is al weer iets slechter dan de metrum quad met C&d voeding en dat is een eenvoudige dac er zijn betere.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Spijkie

Deze week, als t goed gaat met de post, ontvang ik ook n mini. Benieuwd hoe deze zich verhoud met de mac mini.

Ben al in contact met de forum voedingsleverancier  :smile:.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Las ergens dat een AQ jitterbug negatief uit kon pakken op een Aries mini, net als ingenouwde ssd trouwens.

Ik speel nu met ingebouwde ssd en AQ jitterbug , klinkt prima. Iemand anders andere ervaringen?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Magura

Waar heb jij dat gelezen Spijkie? Na de voeding upgrade wil ik nog een jitterbug proberen.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Nosferatu

Quote from: Spijkie on July 15, 2017, 15:50:04
Las ergens dat een AQ jitterbug negatief uit kon pakken op een Aries mini, net als ingenouwde ssd trouwens.

Ik speel nu met ingebouwde ssd en AQ jitterbug , klinkt prima. Iemand anders andere ervaringen?

Gr Spijkie
Ingebouwde Samsung 850 EVO 500GB en overweeg die te upgraden naar 1TB. Speelt prima. Optisch uit naar AV Receiver, kan niet echt iets als jitter ontdekken......klinkt prima. (met een 'koninklijke' voeding eraan)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Spijkie

Quote from: Magura on July 15, 2017, 16:13:34
Waar heb jij dat gelezen Spijkie? Na de voeding upgrade wil ik nog een jitterbug proberen.

Ergens in t begin van t topic, pag 9 pf 10?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

take5

Quote from: Spijkie on July  9, 2017, 14:59:01
Deze week, als t goed gaat met de post, ontvang ik ook n mini. Benieuwd hoe deze zich verhoud met de mac mini.

Ben al in contact met de forum voedingsleverancier  :smile:.

Gr Spijkie
Ik ben benieuwd hoe je de lineaire voeding ervaart. Vooral ook of het nog verschil maakt als je niet de DAC van de Aries gebruikt.

StereoMike

Quote from: Spijkie on July 15, 2017, 15:50:04
Las ergens dat een AQ jitterbug negatief uit kon pakken op een Aries mini, net als ingenouwde ssd trouwens.
Klopt maar het is helemaal afhankelijk van de rest van je set en hoe kritisch je zelf bent uiteraard. Een aantal bekende audiomerken werkt ook met CompactFlash (CF) of (micro)SD vandaar dat ik inmiddels voor het OS van mijn DIY streamer ben overgestapt en daar merk ik een aanzienlijk verschil met de SSD die ik eerder heb gebruikt. 
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Spijkie

Quote from: take5 on July 17, 2017, 22:22:44
Ik ben benieuwd hoe je de lineaire voeding ervaart. Vooral ook of het nog verschil maakt als je niet de DAC van de Aries gebruikt.

Ik maak niet gebruik van de dac in de mini maar die van m'n lyngdorf tdai2170. Ben ook benieuwd wat de voeding doet .

Kan de mini ook op n soort stand-by ?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Nosferatu

Quote from: Spijkie on July 18, 2017, 20:18:52
Ik maak niet gebruik van de dac in de mini maar die van m'n lyngdorf tdai2170. Ben ook benieuwd wat de voeding doet .

Kan de mini ook op n soort stand-by ?

Gr Spijkie
Yup, met de wonderbaarlijke Lightning DS app kan je de Aries Mini in 'slaap' zetten. En weer 'wakker' maken. Geen idee of er dan ook echt minder stroom word verbruikt.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

take5

Quote from: Spijkie on July 18, 2017, 20:18:52
Ik maak niet gebruik van de dac in de mini maar die van m'n lyngdorf tdai2170. Ben ook benieuwd wat de voeding doet .
De achtergrond van mijn vraag is overigens, dat ik wel eens heb gelezen (i.e. niet zelf gehoord) dat een upgrade van de voeding met name invloed heeft op de conversie van digitaal naar analoog.

Nosferatu

Quote from: take5 on July 19, 2017, 08:03:21
De achtergrond van mijn vraag is overigens, dat ik wel eens heb gelezen (i.e. niet zelf gehoord) dat een upgrade van de voeding met name invloed heeft op de conversie van digitaal naar analoog.

Heb de analoge uitgang van de Mini nog niet geprobeerd (gedoe met kabeltjes enzo  :angel:) maar vervanging van het 'muurblokje' door een fatsoenlijke voeding maakt veel uit. Erg veel. Ook met digitaal uit.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000