AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Is de dac die hier in zit ok? Of zal er toch iets serieuzers achter moeten[emoji15]?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Deleted User


mijkie

als ik kijk bij post 4, zit er een Sabre 9018 dac in ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted User

Shit echt niet goed gelezen  >:(

Dezelfde DAC die in mijn Digital Audio Player Ibasso DX-90 zit... Dat verklaart wel de prijs dacht ik zo..

Zodiac


Quote from: mijkie on May 19, 2015, 19:01:31
als ik kijk bij post 4, zit er een Sabre 9018 dac in ....
En die is...ok?/ onder de maat?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

mijkie

ik denk gewoon netjes maar, heb m nog niet gehoord ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

zoldar

Er zit een dac chip in. Denk alleen niet dat je dan meteen je high end dac op mp kunt zetten.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

mijkie

dat zou ik sowieso niet doen, eerst testen !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted User

http://www.esstech.com/?p=products_DAC

Wellicht geeft dit enige helderheid, al zegt het natuurlijk weinig. Mijn Yamaha CD-S3000 bevat de ES9018S SABRE32 Reference 32-bit 8-Channel Audio DAC en daarnaast natuurlijk heel anders opgebouwd. De DAC die hier gebruikt wordt is vooral voor mobile devices bedoeld.

Isflicka

Quote from: zoldar on May 19, 2015, 19:43:41
Er zit een dac chip in. Denk alleen niet dat je dan meteen je high end dac op mp kunt zetten.
Het is altijd moeilijk vergelijken tijdens een beurs maar ik had zondagochtend even een moment om zelf tussen de ARIES VEGA en ARIES MINI te schakelen en dat viel beslist niet tegen. Als je de ARIES MINI aan een mooie voeding hangt heb je een serieus mooie bron.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Barry32

Een soortgelijke 9018m DAC van Sabre die in de Aries Mini wordt gebruikt, lijkt ook in de PonoPlayer te zitten. Dus ondanks dat het misschien een DAC is voor mobiel gebruik in de basis een prima uitgangspunt lijkt mij. Veel van de uiteindelijke geluidskwaliteit hangt uiteindelijk van de implementatie van de DAC en overige componenten.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

zoldar

Quote from: Isflicka on May 19, 2015, 21:31:17
Het is altijd moeilijk vergelijken tijdens een beurs maar ik had zondagochtend even een moment om zelf tussen de ARIES VEGA en ARIES MINI te schakelen en dat viel beslist niet tegen. Als je de ARIES MINI aan een mooie voeding hangt heb je een serieus mooie bron.

Dat zijn goede first hand reviews. Maar je preekt nu naar een bekeerde. Ik geloof niet zo in werelden van verschil in loopwerken/renderers dus de meest praktische gunstige optie is voor mij ideaal.

Als het mijn dac overbodig maakt nog mooier.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Jumping Jack

Zonder extra dac mis je natuurlijk wel wat aansluitingen aangezien de mini geen digitale ingangen heeft (zo heb ik zowel mijn blu ray speler als mijn tv digitaal verbonden met de NDX)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jeepee

En die internal storage? Ik neem aan geen 3,5 hd.

gr
JP

holco

Als je echt kwaliteit wil kan je niet om een losse DAC heen en het enige wat dan van belang is vwb de streamer is de interface en dat hij de geschikte uitgang heeft.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Isflicka

Quote from: Kingpin on May 16, 2015, 14:23:38
Ik zie een aparte Switching Adapter erachter hangen die voor de DIY ook nog eens kunt upgraden naar een lineaire voeding of nog beter een batterij voeding.
Volgens mij zat er alleen de eerste dagen een switching adapter aan. De laatste dag hing er een lineaire voeding aan.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: holco on May 20, 2015, 18:34:35
Als je echt kwaliteit wil kan je niet om een losse DAC heen en het enige wat dan van belang is vwb de streamer is de interface en dat hij de geschikte uitgang heeft.
De USB uitgang is prima.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

holco

#42
Quote from: Isflicka on May 28, 2015, 17:03:36
De USB uitgang is prima.

Maar achterhaald door i2s.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

zoldar

Tuurlijk. Voor welke van de  hooguit 5 dac die het hebben?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

holco

Quote from: zoldar on May 28, 2015, 20:54:15
Tuurlijk. Voor welke van de  hooguit 5 dac die het hebben?

Ik geef het een paar jaar en dan heeft iedere DAC het, maar de toekomst is al te koop voor zeer redelijke prijzen  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Deleted User

Helemaal gelijk, na i2s komt er vast weer wat anders... i3s heb ik gelezen :D

advr

North Star had het al 10 jaar geleden :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Hans47

#47
ging het niet over de nieuwe Auralic streaming node?

i2 bla bla, USB bla bla, SPDIF bla bla, maakt mij het uit, als ie maar goed werkt en lekker klinkt, de techniek er achter zal mij een biet zijn....... software en app stabiel en goed te bedienen vind ik wel een hele belangrijke na mijn ervaring met bv Marantz brrrrrrrrrrrrrr
Het kunnen inbouwen van een 2.5 inch SSD vind ik zelf een pluspunt ik ben een fan van integratie minder doosjes = erg prettig (momenteel een NAD D 3020 met een Bluesound Node, afwisselend met een Denon PMA-50 die ff niet thuis logeert), stream van een Asus VivoPC met 2 keer SSD waarop ik 1 share voor muziek heb aangemaakt (dus geen NAS meer) dat er een SSD in de Auralic kan is top!
Kortom eind Juli ga ik er een kopen om te proberen....

Deleted User

Ik ga er een lenen om te proberen.....

Isflicka

Quote from: holco on May 28, 2015, 17:25:41
Maar achterhaald door i2s.
Je doet net of het iets nieuws is. Philips 1986.

Ach, ik heb het op de Rockna DAC (zelfs twee i2s aansluitingen!) wel eens vergeleken met de USB ingang maar ik 'hoor' niets in het voordeel van i2s (bron was een Audiobyte Hydra Z). Heb zelfs de indruk dat i2s veel gevoeliger is voor invloeden van buitenaf (HDMI was overigens de AQ Diamond).
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff