'Goede' 3D FullHD RF bril?

Started by SuperDre, May 14, 2015, 21:29:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SuperDre

Ik ben op zoek naar een fijne fatsoenlijke 3D brill (voor mn Optoma HD131, 100" scherm), heb zelf nu 2 originele ZF2100's maar vind de grootte van de glazen nogal klein en tevens zijn ze toch best donker en ze zitten niet echt heel erg fijn.

Heb als proef de Hishock 3D RF-Pro kit (inclusief Vesa bluetooth transmitter) gekocht (waar een black heaven bril bij zit), en moet zeggen dat, ondanks dat ze er cheaper uit zien, deze een stuk fijner zitten, lichter zijn qua gewicht, maar ook iets transparanter zijn qua beeld (ofwel hoger contrast). Maar zeker de grootte van de glazen zelf zijn een enorme vooruitgang op die originele ieniemini glaasjes van optoma..
Nadeel is dat ze maar tot 120hz gaan, heb ze dan ook nog niet geprobeerd met een echte 3D bluray, maar met H-SBS/H-OU (streamen naar de PS3) lijken ze goed te werken..

Maar zijn er ook andere fatsoenlijke brillen die 'grote' glazen hebben en behoorlijk transparant zijn? ohja, en oplaadbaar want ik heb geen zin om te hannessen met batterijtjes ongeacht dat ze misschien 60-80 uur mee zouden gaan..
Aangezien ik nu dus ook die vesa bluetooth transmitter heb is de keuze in verschillende brillen een stuk groter dan met de RF transmitter die optoma levert (waarom ze weer zo nodig hun eigen systeem moesten bedenken is voor mij een raadsel).

OF hoe is de kwaliteit van DLP Link brillen? Die zijn een stuk goedkoper en ook in veel meer modellen te krijgen.. (Zag zelfs 1tje die voorbereid was voor 200hz DLP, maar verder leek die qua looks op die hishock black heaven)..

Mediasluis

Ik heb een stukje geschreven over de Xpand X104 YOUniversal.
Deze is te tunen tegen ghosting.
http://www.mediasluis.nl/review/xpand-x104-youniversal-3d-shutter-bril
Hij zal alleen wat minder licht gaan doorlaten, maar geeft dan wel een schoner plaatje met een scherper beeld.
De glazen zijn mooi groot en hij zit lekker op je neus, ook na lange tijd.
Hij is tevens te updaten, naar nieuwe standaards bv. (Hij dateert uit de IR 3D tijd en doet nu RF)
Het is alleen niet de goedkoopste bril, maar ik vindt het wel de beste die ik tot nu toe heb geprobeerd.

Ik had hem ook op de Optoma HD50 getest (Via RF Transmitter van Sony/Xpand) en het zag er erg mooi uit.
Het beeld bleef natuurlijk vrij donker, want het 3D op deze Optoma is nu eenmaal niet zo helder.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Ik heb zojuist het deel van de 3D bril in deze review bijgewerkt.
http://www.mediasluis.nl/review/benq-w7500
Het betreft hier de nieuwe DGD5 DLP-Link bril van BenQ.
Deze bril is zeer helder en heeft tevens vrijwel geen ghosting en werkt op 144HZ wat precies een 6x 1080/24P is.
Tevens zit hij lekker op je neus.
Ik was erg verrast.

De Xpand Brillen zijn voor RF erg interessant en geven hetzelfde resultaat en zitten lekkerder en zijn multi universeel in zowel IR als RF, maar als je toch een DLP projector hebt,...
Nadeel van DLP-Link is wel dat als je opzij kijkt, de signaalontvangst uitvalt. Hier heb je bij RF weer geen last van.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

SuperDre

Hmmm, wat ik denk is dat die BenQ DGD5 bril exact dezelfde is als de Hi-shock blue heaven, en qua model lijkt deze ook 1 op 1 op de hi-shock black heaven (welke wel RF is), en die laatste heb ik dus, en vind deze ook echt heerlijk zitten en heeft ook grote glazen, en zoals ik al zei, deze zijn behoorlijk transparant, en hebben een contrast ratio van 1200:1, waar alle andere die ik gezien heb 'maar' 1000:1 zijn.
Alleen de black heaven gaat dus 'maar' tot 120hz en ik denk dat dat meer te maken heeft met de beperking ofzo van de RF 3DFullHD 'standaard', want ik heb nog geen RF bril gezien die de 144hz aan kan (maar zag al wel DLP link brillen die schijnbaar al de 200hz specs aan kunnen). Er is ook een hi-shock black diamond beschikbaar, welke een iets mindere batterijduur heeft maar wel meer de glazen enclosed zijn (maarja een batterijduur van 60 uur of 90 uur maakt natuurlijk geen ruk uit als deze toch middels usb oplaadbaar zijn). Misschien moet je die dan ook maar eens proberen/testen, kijk maar op hi-shock.de (of op amazon.de waar ik ze eerder vandaan had voordat ik hun eigen site zag)..

Heb gister nog 3 verschillende brillen besteld via Aliexpress, waarvan 2 RF en 1 DLP link, allemaal onder de 20 euro, puur om te kijken of die ook goed zijn..

Maar bij DLP link lees ik wel dat hier het zwart nooit echt zwart is vanwege de whiteflash.. Bij switchen tussen DLP-link en Vesa-link op mijn HD131 is duidelijk te zien dat de DLP-link wat groener/witter is, en bij vesa gewoon de 'normale' kleur..

En met ghosting heb ik met zowel de optoma brillen als met die hi-shock geen last gehad, althans niet dat ik het op merk. maarja het verschil kun je natuurlijk alleen maar merken als je ze ook naast elkaar vergelijkt...

En je hebt gelijk, de prijs van de Xpand X104 is wat mij tegenhoud om deze te kopen, want ik vind 90 euro erg gortig voor een 3D bril, zeker als je er dus 2 van nodig hebt om gezellig met zn 2en te kijken.. en ook deze zal in RF niet verder gaan dan 120hz..

SuperDre

Ugh, voor het geval iemand nog ooit deze oude hishock 'universele transmitter' zou hebben, deze werken dus op de HD131x niet met echte 3d bluray's, wel met H-SBS/H-OU..