Macbook icm met AD, offline gebruik.

Started by RonG, May 12, 2015, 09:52:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Ik heb hulp nodig van de MacOS experts, ik heb nog nooit met MacOS gewerkt helaas :(

Ik heb hier een macbookpro met Yosemite OS, deze is aangemeld op het AD netwerk en wanneer gekoppeld aan het netwerk kan men gewoon inloggen met met een willekeurig AD account.

Maar wanneer de macbook geen koppeling met het netwerk heeft kan men niet meer inloggen met een eerder aangemeld account.
Met Windows is het zo dat accounts gecached worden.

Waar ik achter ben gekomen is dat men een z.g.n. mobile account moet maken, en hier zit ik nu vast...
https://support.apple.com/kb/PH11307?locale=nl_NL&viewlocale=en_US

Er staat "Make sure your network account server administrator has given you permission to create a mobile account."
Maar waar moet ik dat doen? In AD ken ik deze optie niet....

Wie o wie heeft de tip, het lijkt mij een kleinigheidje maar kan er 123 niet op komen cq vinden.

HAL


RonG


RonG

Het is me al gelukt, topic mag dicht  :)

VlisChris

Lekker openlaten ;) Kan handig zijn als er een keer iemand eenzelfde probleem heeft. Scheelt weer een topic openen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sailor Jan

En misschien ook even jou oplossing doorgeven. Veel van zulke topics hebben niet het uiteindelijke antwoord waardoor andere zoekenden niet geholpen zijn.
Wees lief voor jezelf

RonG

De truc was dat de gebruiker zelf ingelogd diende te zijn.

Daarna kon ik via system preferences-->Users and Groups de mobile account settings aanpassen.
Eerst het slotje klikken, het admin account invoeren en voila.. :)

Ik heb het zo ingesteld dat de gebruiker geen folders gaat synchroniseren gezien dat niet nodig is en ook niet wenselijk.