Er is eindelijk een Apple TV4!!

Started by LittleNinja, May 5, 2015, 18:18:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spike1

Hebben jullie dit bericht al gelezen, https://nl.hardware.info/nieuws/51122/apple-komt-dit-jaar-met-apple-tv-met-4k--en-hdr-ondersteuning

Lees met name:
Uit het interview van Bloomberg is gebleken dat Apple hun huidige mediaspeler flink heeft beperkt. Om 4k-ondersteuning te kunnen bieden was er een krachtigere processor nodig geweest dan de A8. Deze was er wel, de A9 en de A9X uit de iPhone 6s en iPad Pro waren al beschikbaar, maar hier is uit kostenoverweging niet voor gekozen.

Of het waar is ????
Marantz SR 7007 - Marantz UD 7007 - Vloerstaande Keffies

danielo

Quote from: Spike1 on February 18, 2017, 12:00:59
Hebben jullie dit bericht al gelezen, https://nl.hardware.info/nieuws/51122/apple-komt-dit-jaar-met-apple-tv-met-4k--en-hdr-ondersteuning

Lees met name:
Uit het interview van Bloomberg is gebleken dat Apple hun huidige mediaspeler flink heeft beperkt. Om 4k-ondersteuning te kunnen bieden was er een krachtigere processor nodig geweest dan de A8. Deze was er wel, de A9 en de A9X uit de iPhone 6s en iPad Pro waren al beschikbaar, maar hier is uit kostenoverweging niet voor gekozen.

Of het waar is ????

Welk deel twijfel je aan ? Dat ze 'bewust' een goedkopere cpu hebben gebruikt ? Natuurlijk is dat waar de appletv zal altijd een goedkope/oude variant gebruiken zowel om kosten maar ook om productie yeild redenen. De nieuwe cpu's zijn meestal hard nodig voor elke phone die ze willen verkopen en daar verdienen ze aan. Intern zijn de appletv's een soort 'oud' model iphone moederboard.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Valderrama

Het gaat vooral om de combinatie tussen wat er qua standaarden echt afgespeeld moet kunnen worden, de benodigde hardware en waar Apple zelf achter staat.

Zoals bekend ziet Apple nog steeds weinig in de blu-ray standaard bijvoorbeeld en zijn ze ook huiverig ten opzichte van de Hd audio standaarden. Apple past daar natuurlijk ook hun eigen content op aan, zo vind je in de eigen storen enkel 1080p materiaal met DD of DTS.

4K is nog lang geen gemeengoed en dus hoeft Apple daar niet mee voorop te lopen. Nu begint het 4K momentum langzamerhand te komen.
Receiver: Denon X1300 | TV: LG 55UH850V| Gaming: Xbox One | 5.1 speakerset: Tannoy Revolution DC6T, Tannoy Revolution LCR4 Signature, Tannoy Revolution DC4, Klipsch SW-115 | Digital TV: CI+| Media player: Apple TV4 (Infuse)

VTEC_genieter

Kan je illegale apps downloaden en installeren op Apple producten?

Heb gehoord dat de Movie Box app een fantastisch app is met een grote database vol met de nieuwste series en films. Zonder gigabytes te downloaden kan je huppakkee meteen full HD series/films kijken op je iPhone!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Bas Akkerman

Quote from: VTEC_genieter on February 20, 2017, 19:49:42
Kan je illegale apps downloaden en installeren op Apple producten?

Heb gehoord dat de *knip* app een fantastisch app is met een grote database vol met de nieuwste series en films. Zonder gigabytes te downloaden kan je huppakkee meteen full HD series/films kijken op je iPhone!
Vast wel, maar het bespreken van illegale software is niet toegestaan op het forum.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

danielo

#380
Quote from: Bas Akkerman on February 21, 2017, 12:32:48
Vast wel, maar het bespreken van illegale software is niet toegestaan op het forum.

in dit geval is de app denk ik niet illegaal maar de service .. detail maar toch :) sorry dat ik even verder vraag. Het is immers denk ik ok als mensen vragen hoe ze iets jailbreaken om apps te installen zolang die op zich maar legaal zijn toch?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Bas Akkerman

Quote from: danielo on February 21, 2017, 17:22:55
in dit geval is de app denk ik niet illegaal maar de service .. detail maar toch :) sorry dat ik even verder vraag. Het is immers denk ik ok als mensen vragen hoe ze iets jailbreaken om apps te installen zolang die op zich maar legaal zijn toch?

Daniel.
Ik was misschien wat te snel met het verwijderen van de naam van de app, maar de ervaring leert dat er op een gegeven moment toch over illegale zaken geschreven wordt. In jouw voorbeeld, is de vraag hoe te jailbreaken illegaal. Of de app dan legaal is of niet doet dan niet meer ter zake. In het openbaar willen we dat gewoon niet. Het blijven grijze gebieden, maar hopelijk is het zo wat duidelijker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LittleNinja

#382
Er zijn bedrijven/personen met een ontwikkelaars account. Zij kunnen veel meer installeren op de Apple producten, heb ik begrepen van een bedrijfje in de omgeving met zo'n account.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TopGun2010

Dit jaar komt de atv5 met 4k en hdr volgens de geruchten..
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Hanky Panky

Quote from: LittleNinja on March  1, 2017, 15:56:32
Er zijn bedrijven/personen met een ontwikkelaars account. Zij kunnen veel meer installeren op de Apple producten, heb ik begrepen van een bedrijfje in de omgeving met zo'n account.

Klopt, met een standaard developper account (gratis) kun je apps sideloaden voor een week, daarna is het foetsie. Met een betaalde account (€ 99 oid) kun je ze voor een jaar 'signen' op een ATV.

Zo heb ik even een weekje getest met Kodi op een ATV. Enige wat je verder nodig hebt is een USB C kabeltje en een pc (windows of mac)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rusher

Is het waar dat NPO Uitzending Gemist niet op de ATV4 draait?

TopGun2010

Quote from: Rusher on March 27, 2017, 18:35:35
Is het waar dat NPO Uitzending Gemist niet op de ATV4 draait?

Klopt! Wel knippr
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Rusher

Quote from: TopGun2010 on March 27, 2017, 22:35:00
Klopt! Wel knippr
Thanks, ga ik opzoeken en vergelijken of hetzelfde aanbod wordt gegeven.
Op de LG smart tv draaien al die apps niet zo vloeiend...

IMWhizzle

Quote from: TopGun2010 on March 26, 2017, 22:25:17
Dit jaar komt de atv5 met 4k en hdr volgens de geruchten..

Ik zou er maar niet van uitgaan. Zelfs als het zou gebeuren zou je enkel HDR kunnen gebruiken met Netflix en Amazon, dat rechtvaardigt de prijs van deze speler totaal niet in mijn ogen.

Voor 75 eur heb je een Chromecast Ultra HD die naast het bovenstaande ook YouTube in HDR kan weergave.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K


TopGun2010

Quote from: StefaanD on May 24, 2017, 15:03:18
Chromecast Ultra doet toch helemaal geen Amazon?

Nee maar Apple ook niet.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

IMWhizzle

Voor zover ik weet hebben de meeste smart tv's wel die app beschikbaar
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

StefaanD

Quote from: TopGun2010 on May 24, 2017, 17:01:54
Nee maar Apple ook niet.

Dat weet 'k ook wel. Het enige apparaat wat ik ken wat Amazon HDR doet is de NVidia Shield sinds één van zijn laatste software updates.

IMWhizzle

Quote from: StefaanD on May 24, 2017, 17:58:47
Dat weet 'k ook wel. Het enige apparaat wat ik ken wat Amazon HDR doet is de NVidia Shield sinds één van zijn laatste software updates.

Heb je een smart tv? Daar zou het ook beschikbaar moeten zijn.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K


NielsLu

Quote from: Hanky Panky on March 27, 2017, 13:09:38
Klopt, met een standaard developper account (gratis) kun je apps sideloaden voor een week, daarna is het foetsie. Met een betaalde account (€ 99 oid) kun je ze voor een jaar 'signen' op een ATV.

Zo heb ik even een weekje getest met Kodi op een ATV. Enige wat je verder nodig hebt is een USB C kabeltje en een pc (windows of mac)

Hier ben ik benieuwd naar, draait Kodi goed en stabiel op de atv4?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

LittleNinja

Quote from: NielsLu on May 25, 2017, 09:34:25
Hier ben ik benieuwd naar, draait Kodi goed en stabiel op de atv4?

Ja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

NielsLu

Quote from: LittleNinja on May 26, 2017, 12:18:45
Ja

Mijn ervaring wat ik in het verleden had met XBMC is dat soms bijv. als je een film pauzeerde, het beeld/geluid/ondertiteling niet altijd meer synchroon liep. Heeft niemand daar last van met Kodi op de atv4?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Flavio

Ik heb sinds deze week een Amazon Prime Video abo en ben aan het onderzoeken hoe ik dat ik mijn setup kan gebruiken.

Ik heb gelezen dat de Amazon Prime Video app binnenkort op de Apple TV uitkomt maar omdat ik zo min mogelijk 'kastjes' wil hebben zou ik met de Apple TV ook mijn video en muziek verzameling op mijn NAS willen bekijken en beluisteren.

Een must is HD Audio support en BD folder en MKV support.
Kan dit met een Apple TV 4 met Infuse Pro 5?
En werkt dit soepel en snel?

Ik heb nu een Dune Solo 4K maar ik heb geen 4K projector/TV dus 1080p support is voldoende voor mij.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE