Er is eindelijk een Apple TV4!!

Started by LittleNinja, May 5, 2015, 18:18:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Veel Apple gebruikers hopen er al jaren op en al jaren gaan er geruchten dat het zou gaan gebeuren: de opvolger van de Apple TV3..

Ik wilde deze week naar de winkel gaan om ook een Apple TV voor mijn zoontje te gaan halen (zowel mijn dochter als ik hebben al een Apple TV). Toch wilde ik nog even controleren of er nog geen Apple TV4 onderweg zou zijn. En wat blijkt, de geruchten machine draait weer op volle toeren.

Dit keer lijken de aanwijzingen wel wat sterker en ik hoop er op dat hij er dan ook eindelijk komt. Wat betreft de "scoop foto's" lijken ze enigszins achterhaalt aangezien Apple inmiddels een andere route gekozen heeft met de nieuwste iPhones. Al zal ik niet klagen als dit hem daadwerkelijk wordt.



"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TopGun2010

Hoop wel dat het een 4K speler wordt met Uitzendinggemist!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

VlisChris

Die AB zou me zeer zwaar verbazen. De huidige AB blinkt juist uit in minimalisme. Dan is een soort iPod toch weer het andere uiterste.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rusher

#3
Hoop echt dat de Apple TV4 in juni komt. Netflix en andere zaken op de LG smart-tv zijn dramatisch traag en crashen regelmatig.

_ MarcelloW _

Quote from: Rusher on May  5, 2015, 21:46:30
Hoop echt dat de Apple TV4 in juni komt. Netflix en andere zaken op de LG smart-tv zijn dramatisch traag en crashen regematig.

Waarom is de atv3 niet goed genoeg?

Als ik de geruchten eens doorlees is die 4 niet voor minder dan 300 te koop straks (gelet op specs)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

LittleNinja

4K zou hij moeten kunnen afspelen, echter ligt daar nu geen ondersteuning voor omdat de markt te klein is. Te weinig content en te weinig 4K schermen bij de consument, aldus Apple.

De AB lijkt mij ook alleen maar een "duurmaker". De minimalistische benadering vind ik ook beter met hoogstens een toevoeging van een aan/uit knop want dat is treurig geregeld op de huidige versie. Daarnaast denk ik dat de AB overbodig is bij het gebruik van een iPhone, iPod of iPad.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#6
Ik hoop op meerdere versies (bijvoorbeeld met en zonde die overdreven remote..).

Ook een mooie toevoeging: app store! Ofwel app's die speciaal ontwikkeld worden door derden die een betere aansluiting geven op andere devices en extra mogelijkheden toevoegen!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rusher


Quote from: LittleNinja on May  5, 2015, 22:10:02Ook een mooie toevoeging: app store!
Is dit niet op de Apple TV3 mogelijk?

Rusher

#8
Quote from: _ MarcelloW _ on May  5, 2015, 22:06:38
Waarom is de atv3 niet goed genoeg?
Dat hoop ik wel... en dat voor €79 momenteel! Maar durf nog geen beslissing te nemen. Wordt de nieuwe zoveel duurder?

Nosoforos

#9
App store wacht ik al jaren op en zal 'huge' worden als het er echt komt (ik verwacht overigens absoluut niet dat dit op de 3 zal werken, al is het maar vanwege het beperkte interne geheugen). 4K zal niet ondersteund worden omdat het zinloos is iets te ondersteunen waar te weinig mensen een scherm voor hebben maar bovendien de content voor ontbreekt (technisch afspelen zou mogelijk zijn, maar ik verwacht dus zeker niet dat 4K een feature wordt). Ook spannend zou ik het vinden als de AppleTV eindelijk de langverwachte schakel wordt voor Homekit (voor domotica). De gevolgen voor het tv-landschap zullen ook wel groot zijn op de lange termijn, maar dit zal nog wel lang duren voordat we daar in NL iets van merken; volgens geruchten is Apple in onderhandeling met kabelmaatschappijen etc om iets aan de archaïsche wijze waarop we nu tv kijken te doen (maar in Amerika is de situatie wel weer heel anders dan hier). Ik zou het wel fijn vinden als NPO gewoon als zender in goede kwaliteit op de AppleTV te zien zou zijn, dan zou ik verder namelijk helemaal geen tv-abbo en irritante kastjes meer nodig hebben.

LittleNinja

Apple heeft toch al een samenwerking aangekondigd met HBO NOW?

Siri is naar verwachting ook een onderdeel, evenals game features.

Ik ben heel benieuwd naar de integratie met bijvoorbeeld de iPhone en Apple Watch.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosoforos

HBO Now is er inmiddels zelfs al op de AppleTV (wilde HBO immers laten samenvallen met de release van het nieuwe seizoen GOT). Bediening via iPhone en iPad kan al jaren, maar misschien dat daar nog wat leuke verbeteringen in kunnen komen. Apple Watch kan de AppleTV ook al bedienen. Siri lijkt mij inderdaad spannender, omdat dat veel grotere gevolgen heeft voor het gebruiksgemak (en lastiger te realiseren zal zijn waarschijnlijk). Ik zou graag gewoon iets willen zeggen als "Ga verder met de volgende aflevering van [serie]" of "toon me alle science-fiction films op netflix" etc :)


road rebel

Een nieuwe ATV zou een hebbeding worden als die een App Store krijgt, dan wordt het niet enkel een goede mediaspeler maar tevens een hub voor DIY-domotica. Denk aan Hue, Nest, sonos... Zet je er ook nog eens de apps van de verschillende zenders op en zelfs jouw tv-Decoder kan eruit... ben benieuwd!
Hopelijk is het open genoeg (vergelijkbaar met iPhone). UHD 4k zou ideaal zijn, maar dan zal er ook een 4k itunes kanaal komen.

Nico111

Het zou mooi zijn als hij een alleseter gaat worden (BD ISO, HD audio, normaal mkv), maar Apple kennende zal dat wel niet gebeuren.
Maar ik wacht nog even op de aankondiging anders gaat het een mede8er of raspberry2 worden.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

LittleNinja

Quote from: Nosoforos on May  6, 2015, 08:21:13
HBO Now is er inmiddels zelfs al op de AppleTV (wilde HBO immers laten samenvallen met de release van het nieuwe seizoen GOT). Bediening via iPhone en iPad kan al jaren, maar misschien dat daar nog wat leuke verbeteringen in kunnen komen. Apple Watch kan de AppleTV ook al bedienen. Siri lijkt mij inderdaad spannender, omdat dat veel grotere gevolgen heeft voor het gebruiksgemak (en lastiger te realiseren zal zijn waarschijnlijk). Ik zou graag gewoon iets willen zeggen als "Ga verder met de volgende aflevering van [serie]" of "toon me alle science-fiction films op netflix" etc :)


Met integratie iPhone en Apple Watch bedoelde ik ook niet de standaard dingen die nu ook al kunnen, maar echt een verlengstuk van elkaar vormen. Overigens wist ik nog niet dat de Apple tv 3 te bedienen is door de Apple Watch. Het is dat ik het ding zo idioot duur vind.. De versie die ik mooi vond (en nou niet echt bijzonder is) kost gewoon €1250... :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TopGun2010

Waarom zou 4K niet nodig zijn? Beetje vreemd. Bijna alle nieuwe duurdere tv's zijn nu 4K. Netflix is er al druk mee. Geen 4K is voor mij geen ATV4
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Nosoforos

#16
4K vinden mensen op dit forum leuk, maar je gaat er op dit moment nog geen businessmodel op baseren. Wat ik al zei: veel te weinig mensen die zo'n scherm hebben, en, veel belangrijker, het gebrek aan content. In Amerika kunnen mensen bovendien met hun brakke internetverbindingen al nauwelijks 1080p streamen, dus 4K over een extreme compressie gaan aanbieden heeft m.i. echt geen meerwaarde.
- maar who knows, Netflix is er idd mee bezig ;). Dan kunnen wij in Europa daar iig van genieten!

Andere formaten zoals mkv etc zal Apple zelf zeker niet gaan ondersteunen. Mocht er een app store komen, dan kan dit echter wel eens voor mensen die hierin geïnteresseerd zijn (vrijwel iedereen hier lijkt me) eindelijk een mogelijkheid worden; VLC heb je immers ook al tijden op iOS.

@LittleNinja: wat voor mogelijkheden met iPhone/iPad zat je aan te denken precies?

Passion4Sound

Quote from: TopGun2010 on May  6, 2015, 19:34:36
Waarom zou 4K niet nodig zijn? Beetje vreemd. Bijna alle nieuwe duurdere tv's zijn nu 4K. Netflix is er al druk mee. Geen 4K is voor mij geen ATV4

^^

LittleNinja

Quote from: Nosoforos on May  6, 2015, 20:33:25
4K vinden mensen op dit forum leuk, maar je gaat er op dit moment nog geen businessmodel op baseren. Wat ik al zei: veel te weinig mensen die zo'n scherm hebben, en, veel belangrijker, het gebrek aan content. In Amerika kunnen mensen bovendien met hun brakke internetverbindingen al nauwelijks 1080p streamen, dus 4K over een extreme compressie gaan aanbieden heeft m.i. echt geen meerwaarde.
- maar who knows, Netflix is er idd mee bezig ;). Dan kunnen wij in Europa daar iig van genieten!

+1

Quote
@LittleNinja: wat voor mogelijkheden met iPhone/iPad zat je aan te denken precies?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nog niet heel diep over nagedacht heb.. :D
Maar ik hoop op allerlei nieuwe slimme toepassingen aangezien deze link nog niet eerder mogelijk was.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

smacdab

#19
Quote from: _ MarcelloW _ on May  5, 2015, 22:06:38
Waarom is de atv3 niet goed genoeg?

Als ik de geruchten eens doorlees is die 4 niet voor minder dan 300 te koop straks (gelet op specs)

Mac mini €500 met fixed geheugen. Een vingeroefening voor de newAtv....€300 zal er niet ver naast zitten. En misschien een upgrade airport Express voor €129 (?). Revolutionair zal het niet worden. Wachten op 2017 😉

Rusher


Quote from: smacdab on May  8, 2015, 20:52:55
Wachten op 2017 [emoji6]
Dus zal ik maar voor die €79 een appeltje teevee drie kopen?

LittleNinja

Als je haast hebt, zou ik de markt in de gaten houden en voor een paar tientjes klaar zijn.. En dan over amper twee maandjes kijken wat die 4 doet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rusher


Quote from: LittleNinja on May  8, 2015, 22:20:21
Als je haast hebt, zou ik de markt in de gaten houden
Goed idee, nog beter!

mdoe

Benieuwd naar de nieuwe ATV 4. Voor als nog denk ik hem niet aan te schaffen. Heb momenteel de 3e generatie en werkt prima!
ervaar geen traagheid. Enige wat ik echt toegevoegde feature zou vinden is 4K. maar dan moet ik eerst 4K TV aanschaffen hehe :)

voor wat betreft de AB zou ik het zeker niet doen. Daarvoor heb ik mijn logitech ultimate Touch.

We zullen het zien. gezien ik een apple fan ben, ben ik zeker wel nieuwsgierig.



Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

CineSmurf

Ik ben wel nieuwsgierig, maar vrees ook altijd de geruchten...

in het verleden heeft Apple ook heel lang gewacht met 1080p, dus de vraag of er nu snel 4k komt...
Apple zal naar mijn idee met een strategie komen om content naar zich toe te trekken, omdat daar het geld zit. Een makkelijke Netflix interface past daar slecht in.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.