Chromecastprobleem

Started by Ronald75, April 27, 2015, 21:07:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronald75

Ik heb mijn chromecast in mijn Pioneer receiver zitten. Probleem is dat mijn iPad de chromecast niet meer herkend. Ik heb hem al gereset, maar niks werkt.
Net geprobeerd om hem in mijn tv te doen, maar ook hier pakt ie em niet.
Zitten allebei op hetzelfde netwerk.
Alle oplossingen via Google etc al geprobeerd, maar ik weet t niet meer.
Hier misschien nog iemand een tip?? :(

Former member 78

Pakt jouw mobiel 'm nog wel?

Ronald75


mijkie

ff inloggen op t netwerk van de chromecast al gedaan ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Former member 78

Heb je de Chromecast al een reset gegeven?

Ronald75

Quote from: mijkie on April 27, 2015, 22:19:34
ff inloggen op t netwerk van de chromecast al gedaan ?

Hoe bedoel je dat?
Als ik hem gereset heb, moet ik via dat netwerk opnieuw opstarten en daarna koppelen aan mijn eigen netwerk...

Ronald75

Quote from: ArjanR1 on April 27, 2015, 22:33:13
Heb je de Chromecast al een reset gegeven?

Ja al meerdere keren...

mijkie

Ik heb ook wel eens storing gehad met CC en dat op kunnen lossen door ff in te loggen op zijn eigen netwerk en dan de CC weer te verbinden met mijn eigen netwerk ....
Wat ik gemerkt heb dat je eigen netwerk goed moet zijn om zonder storingen van de chromecast gebruik te kinnen maken ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ronald75

Ja, dat heb ik ook meerdere keren gedaan, zonder resultaat..
Volgens mij is mijn netwerk goed, ik heb geen probleem met mijn x box of Ps4...

André_84

even een kick, ik heb een chromecast gekregen van mn vriendin ( :inlove:) maar ik ervaar dezelfde klachten...heb jij het al op kunnen lossen Ronald?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

mijkie

Quote from: Ronald75 on April 28, 2015, 12:15:54
Ja, dat heb ik ook meerdere keren gedaan, zonder resultaat..
Volgens mij is mijn netwerk goed, ik heb geen probleem met mijn x box of Ps4...

met je x-box of ps4 zal geen wifi zijn denk ik .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ronald75

Ik heb het opgelost door de router bij de tv te plaatsen, dus uit de meterkast. Nu helemaal geen problemen meer gehad!

Ronald75

Quote from: mijkie on January  8, 2016, 11:50:40
met je x-box of ps4 zal geen wifi zijn denk ik .....

Jawel hoor..

André_84

Quote from: Ronald75 on January  8, 2016, 17:03:07
Ik heb het opgelost door de router bij de tv te plaatsen, dus uit de meterkast. Nu helemaal geen problemen meer gehad!

Noobmodus: hoe plaats je je router ergens anders dan waar je kabel het huis binnenkomt? :unsure:
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

JGvH

Sinds ik een nieuwe Asus router heb met "sterke" Wifi  geen problemen met CC 2 op slaapkamer en CC Audio in woonkamer, (Router staat in woonkamer).

KillerbeeNL

#15
Quote from: André_84 on January  8, 2016, 22:30:55
Noobmodus: hoe plaats je je router ergens anders dan waar je kabel het huis binnenkomt? :unsure:

Als ik even mag "inbreken" , vermoedelijk heeft hij de coax welke naar een tv-doos in de woonkamer loopt doorverbonden met de binnenkomende groene coax (mag dit?).

Of zoals mijn situatie op de modem van de provider (in de meterkast) een eigen router in de woonkamer aangesloten via een UTP kabel welke onder de vloer ligt.

In mijn geval heb ik het modem van Ziggo in Bridge modus gezet dus die heeft geen router functie meer en is nu een doorgeefluik en regelt nu alleen nog de telefoonlijn.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Ronald75

Quote from: KillerbeeNL on January  9, 2016, 11:05:27

Of zoals mijn situatie op de modem van de provider (in de meterkast) een eigen router in de woonkamer aangesloten via een UTP kabel welke onder de vloer ligt.

Nou, zo dus... ;D