Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: jahtari on June 30, 2017, 09:34:39
Wat een toestand dat het nog altijd niet mogelijk is om een INTERNET ONLY abonnement te nemen tegen een redelijk tarief. Ik wil de TV/sport/etc. niet meesponsoren, maar enkel een internetverbinding zonder de rest...... Triest dat dit niet kan. Geen enkel alternatief ook hier, alleen dsl met max. 2mbit upload/10mbit down.

Tuurlijk is dat er wel : https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/
40 euro voor 40/4 is de goedkoopste variant.

hdnoob

ADSL is bij 30/3 max dus had ik ook geen keuze.

Toch ben ik vorige week weggegaan bij Ziggo.  Internet deed het soms erg slecht en steeds meer kanalen kregen blokjes. Bij zappen was dit inmiddels altijd de eerste paar seconden.

Ze hadden vorig jaar zelfs een nieuwe buitenkabel vervangen maar sinds een paar maanden weer gedonder. Natuurlijk had ik alle kabels en pluggen al vervangen volgens 'hun' standaarden.


Ik had nog een schotel op dak staan en naar Canal Digitaal gebeld voor een 'proef' omdat ik voor vergelijking geen zin had in een 12 maanden contract. Dat ging niet zei de aardige mevrouw maar ik heb wel 2 weken wettelijke bedenktijd. Voor 10 euro mijn CI module gereactiveerd. Prachtig beeld. Vroeger (jaar of 5 geleden) zag ik weinig verschil maar nu is Ziggo duidelijk minder.


Langzame ADSL zal ik moeten slikken.. maar het is me wel wat waard als internet het gewoon altijd 'doet'.

jantje112

Quote from: hdnoob on July  9, 2017, 13:14:32
ADSL is bij 30/3 max dus had ik ook geen keuze.

Toch ben ik vorige week weggegaan bij Ziggo.  Internet deed het soms erg slecht en steeds meer kanalen kregen blokjes. Bij zappen was dit inmiddels altijd de eerste paar seconden.

Ze hadden vorig jaar zelfs een nieuwe buitenkabel vervangen maar sinds een paar maanden weer gedonder. Natuurlijk had ik alle kabels en pluggen al vervangen volgens 'hun' standaarden.


Ik had nog een schotel op dak staan en naar Canal Digitaal gebeld voor een 'proef' omdat ik voor vergelijking geen zin had in een 12 maanden contract. Dat ging niet zei de aardige mevrouw maar ik heb wel 2 weken wettelijke bedenktijd. Voor 10 euro mijn CI module gereactiveerd. Prachtig beeld. Vroeger (jaar of 5 geleden) zag ik weinig verschil maar nu is Ziggo duidelijk minder.


Langzame ADSL zal ik moeten slikken.. maar het is me wel wat waard als internet het gewoon altijd 'doet'.

Die blokjes komen vaak door de 4g van de telefoon.. ik dacht dat het een geintje was, maar het uitzetten van de mobieltjes lost het hier op.

hdnoob

Quote from: jantje112 on July 10, 2017, 08:46:33
Die blokjes komen vaak door de 4g van de telefoon.. ik dacht dat het een geintje was, maar het uitzetten van de mobieltjes lost het hier op.

Dat wist ik niet. Hier zal dat niet zijn denk ik niet want hier is zelfs geen 3G dekking. Vaak valt het terug op HSPA zelfs.

Ik had trouwens al die nieuwe afgeschermde coax gelegd tegen mobiele netwerken. (weet even niet meer uit mijn hoofd. Koka 9 ofzoiets?).

Maar dan nog kun je niet aan iedereen vragen hun mobiel uit te zetten als ze in de buurt van je huis komen :(

MechanicalAnimal

Quote from: hdnoob on July 10, 2017, 12:30:31
Maar dan nog kun je niet aan iedereen vragen hun mobiel uit te zetten als ze in de buurt van je huis komen :(

is ook nog maar de vraag op welke afstand dat nog invloed heeft op het vormen van blokjes.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Ron_Z

Quote from: riwi on June 30, 2017, 12:17:42
Tuurlijk is dat er wel : https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/
40 euro voor 40/4 is de goedkoopste variant.

Of met zelfde snelheid en prijs maar dan toch met TV. Vind je alleen niet bij ziggo zelf op de site... https://www.breedbandwinkel.nl/abonnement/ziggo-internet-start-kabel-tv

TornadoGo

Ik ben van Vodafone thuis/T-mobile thuis weer terug naar Ziggo gegaan. Heb de twee een weekje naast elkaar kunnen gebruiken.

Vodafone/T-mobile:
- Decoders met laag stroomverbruik
- Decoders reageren traag
- Signaaldistributie via UTP
- Vrijwel geen verschil in beeldkwaliteit tussen veel gebruikte zenders en minder vaak gebruikte zenders (Nick Junior bijvoorbeeld)
- De app voor telefoon en tablet vind ik niet fijn werken, veel zenders zijn ook niet via app beschikbaar


Ziggo
- Decoder reageert een stuk sneller
- Netflix ook via de decoder (ik heb geen smart TV)
- Decoder wordt wel erg warm en verbruikt volgens mij dus ook nogal wat stroom. In stroombesparende stand duurt het een eeuwigheid voordat hij is opgestart.
- Bij veel gebruikte zenders zoals NPO, RTL, etc.. is Ziggo scherper en lijken de kleuren 'echter'. De minder vaak gebruikte zenders zijn minder goed. Zichtbaar een lagere bitrate met alle gevolgen van dien.
- De Ziggo Go app werkt erg fijn
- F1  :pompom:

Een nadeel vind ik wel dat je de Horizon box alleen via Coax kunt aansluiten, eventuele extra decoders kunnen wel via UTP op de Horizon box worden aangesloten.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Siddartha

Ik heb nu een jaar t-mobile thuis en ben daar op zich tevreden mee, ook internet werkt erg goed. Dat de decoder traag reageert heb ik niet veel laat van moet ik zeggen en de app werkt bij mij ook prima.
Ik vond juist de ziggo app altijd een ramp, maar dat kan verbeterd zijn natuurlijk.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

fasteddie

Quote from: TornadoGo on July 10, 2017, 14:07:01
Ik ben van Vodafone thuis/T-mobile thuis weer terug naar Ziggo gegaan. Heb de twee een weekje naast elkaar kunnen gebruiken.

Vodafone/T-mobile:
- Decoders met laag stroomverbruik
- Decoders reageren traag
- Signaaldistributie via UTP
- Vrijwel geen verschil in beeldkwaliteit tussen veel gebruikte zenders en minder vaak gebruikte zenders (Nick Junior bijvoorbeeld)
- De app voor telefoon en tablet vind ik niet fijn werken, veel zenders zijn ook niet via app beschikbaar


Ziggo
- Decoder reageert een stuk sneller
- Netflix ook via de decoder (ik heb geen smart TV)
- Decoder wordt wel erg warm en verbruikt volgens mij dus ook nogal wat stroom. In stroombesparende stand duurt het een eeuwigheid voordat hij is opgestart.
- Bij veel gebruikte zenders zoals NPO, RTL, etc.. is Ziggo scherper en lijken de kleuren 'echter'. De minder vaak gebruikte zenders zijn minder goed. Zichtbaar een lagere bitrate met alle gevolgen van dien.
- De Ziggo Go app werkt erg fijn
- F1  :pompom:

Een nadeel vind ik wel dat je de Horizon box alleen via Coax kunt aansluiten, eventuele extra decoders kunnen wel via UTP op de Horizon box worden aangesloten.

Tornadogo: welke decoder gebruik je dan van Ziggo, daar je via de decoder netflix kijkt? Waarschijnlijk hebbik nog een vooroorlogsding in de meterkast staan....

HereIsTom

Wij hebben nu ook ruim een jaar T-Mobile Thuis en bevalt perfect en veel beter dan Ziggo.
Hier werkt de decoder ook prima en Internet is de beloofde snelheid en ook tevreden met de app van T-Mobile thuis.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

TornadoGo

Quote from: fasteddie on July 11, 2017, 14:36:25
Tornadogo: welke decoder gebruik je dan van Ziggo, daar je via de decoder netflix kijkt? Waarschijnlijk hebbik nog een vooroorlogsding in de meterkast staan....

Ik heb de Horizon box hier, wel het oudere model met SCART. Op de Horizon (ook het nieuwere model) zitten SMART functies en dus ook Netflix.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

fasteddie

Dank je!
Is de horizon gevoelig voor storingen? Ik hoor er veel verschillende verhalen over....

Zelf gebruik al jaren een humax met harde schijf welke me nog nooit in de steek heeft gelaten....

Witalik

Ik vind het stukken minder als de oude decoders van UPC.  Maarja het wordt gewoon door je strot geduwd met een nieuw contract.

Beneden regelmatig storing, even nieuw kanaal zoeken en dan is het weer voor mekaar. Gebeurt vaak bij RTL4 bijvoorbeeld. En we hebben ook een kleine box boven maar deze start soms niet eens op omdat ie geen verbinding kan maken met de 'grote' box.. Erg irritant.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

htandre

Quote from: Witalik on July 13, 2017, 06:43:27En we hebben ook een kleine box boven maar deze start soms niet eens op omdat ie geen verbinding kan maken met de 'grote' box.. Erg irritant.

Hier ook, ook via een homeplug bij de tv boven.
Onder in de HT ruimte is het wel goed.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Sjaak_Banaan

#289
Gisteren was het zo ver, GoT S07.

Omdat ze de zender HBO geschrapt hebben was het alleen nog maar via on demand te kijken. :S
Nadat we de Humax met een 10-stappenplan hebben moeten resetten omdat on demand niet meer beschikbaar was, zijn we begonnen met de laatste aflevering van seizoen 6.
Daar zag je dat het kwalitatief niet altijd 100% was, gras was eerst een groen vlak wat later gevuld werd met textuur (artifacts?). :(
Het is maar in een enkele scène zo geweest, maar op 3m valt het wel op en stoort het.

Daarna eindelijk afl. 1 van seizoen 7..... althans, dat dachten wij (samen met de rest van Nederland)... ERROR..! Probeer het later nogmaals...
Dus even pauze en nog maar eens proberen... het 'werkt'!

Alleen 2x echt storende 'stottering' gehad wat de lol er wel iets vanaf haalt, je bent daarna steeds bang dat die nog vaker gaat hangen....

Waarom hebben ze in godsnaam die zender geschrapt en willen ze het streamen wanneer ze niet voldoende capaciteit hebben?  :eh:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Ron_Z

Gelukkig GoT 7.01 al op een andere manier en eerder  ;) binnengehaald via datzelfde Ziggo.

_ MarcelloW _

Quote from: Ron_Z on July 18, 2017, 12:41:05
Gelukkig GoT 7.01 al op een andere manier en eerder  ;) binnengehaald via datzelfde Ziggo.

+1

:pompom: :pompom: :pompom: :clapping: :clapping: :headbanging:
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

HereIsTom

Inderdaad, ben wel klaar met die zakkervullers bij Ziggo, als ze het moeilijk maken vragen ze er zelf om dat je het via een andere, makkelijkere weg gaat bekijken  :clapping:
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Jep

Eigenlijk nooit echt problemen gehad met UPC/Ziggo. Maarrrr.... sinds dat ik ontdekt heb dat ik Movies en Series XL in mijn abonnement heb (heb zelf niet opgelet, maar dat is een ander verhaal... :-X ) ben ik HBO Westworld gaan kijken (leuk!). Ineens had ik last van dat het geluid ongeveer elke 10 minuten voor een sec of 1 à 2 wegviel. Dat was na een paar dagen ook ineens weer over. Of dat toeval was, of dat dat kwam omdat ik alle stekkers uit de stopcontacten had getrokken i.v.m. naderend onweer, weet ik niet. Het probleem kwam weer terug op het moment dat ik weer on demand ben gaan kijken.

Heb vervolgens via het contactformulier gevraagd of ze kunnen helpen en binnen een kwartier werd ik gebeld. Ze vonden het signaal 'niet goed' en wilden aanvankelijk een monteur langs sturen. Gratis. Ik gaf aan dat ik niet alles volgens het boekje had aangesloten (heeft altijd perfect gewerkt) en dat zou betekenen dat ik de monteur alsnog zou moeten betalen, als dat de oorzaak van de problemen zou zijn. Dus overgeschakeld naar plan B: ik krijg gratis nieuwe coax kabels toegestuurd (zijn inmiddels onderweg) en moet eerst testen of de problemen zijn verdwenen als ik het wel volgens het boekje zou aansluiten. Als de problemen zouden blijven, zouden ze alsnog een monteur langs willen sturen. Ik moet overigens ook de decoder (Cisco pvr ding) een fabrieksreset geven.

Ik heb geen idee waar/of het schip zal stranden, maar de snelheid, het meedenken en de eerste stap naar het vinden van een oplossing vind ik zeer goed.

Soms is Ziggo ook best wel fijn...
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Fox

ik heb ook Ziggo en geen problemen.

Heb dan ook geen decoders, maar CAM modules en dat werk prima.

Multimediaknaller

Wij hebben de Horizon Box (trage EPG  :crazy:) met de postduif meegegeven en voor een inbrekersprijs een Humax 5200 van Marktplaats getrokken.

Van oud vrouwtje geweest dus weinig kilometers op de Coax  :)

TopGun2010

Gebruik ook cam, de Horizon 1 uur gebruikt en direct weer in de doos gedaan, langzaam, veel geluid en zeer hoog stroomverbruik. De Humaxen zijn vele malen beter!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

flakkees

zitten er hier nog steeds mensen bij ziggo   :laugh: :laugh: :laugh:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Multimediaknaller

Ja hoor en daar blijven wij ook bij  ;)

Raymen

#299
Wat anders kpn   :crazy: :crazy:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld