Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Quote from: jasjenl on July 22, 2016, 16:35:10
Ik weet niet of je altijd met ondertiteling kijkt maar in dat geval kan ik geen Apple TV voor netflix aanraden: ondertiteling van de netflix app op dat apparaat ziet er erg lelijk uit, op een groot transparant blok worden witte letters getoond. Op een Android TV (zoals de shield) heb je wel fatsoenlijke ondertitels, dus misschien op een chromecast ook.
Je kunt de ondertitels op je Apple TV gewoon aanpassen in de instellingen, compleet naar eigen smaak.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Alex Groningen

Quote from: jasjenl on July 22, 2016, 16:35:10
Ik weet niet of je altijd met ondertiteling kijkt maar in dat geval kan ik geen Apple TV voor netflix aanraden: ondertiteling van de netflix app op dat apparaat ziet er erg lelijk uit, op een groot transparant blok worden witte letters getoond. Op een Android TV (zoals de shield) heb je wel fatsoenlijke ondertitels, dus misschien op een chromecast ook.

Quote from: modde239 on July 22, 2016, 16:46:55
Via Chromecast is Netflix top..... ;)


Kijk een aan. Mogelijkheden zat. Ik ga dit eens rustig uitzoeken wat voor mij/ons het beste is.
En ja, ondertiteling is zeker belangrijk voor ons, kinderen en ik volg de film of series minder als ik alleen naar Engels luister. Nog even daargelaten dat er ook een hoop leuke series zijn uit noord europa ;)

jasjenl

Quote from: pameijer on July 22, 2016, 17:04:57
Je kunt de ondertitels op je Apple TV gewoon aanpassen in de instellingen, compleet naar eigen smaak.
Ah ok, dat had ik even over het hoofd gezien.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

VincentG

#253
Nog hard aan het peinzen over herinrichting van m'n TV meubel.  :P
Wat onderdelen binnen om soort van spacers te maken. Heel misschien heb ik die niet eens nodig. Ga er mogelijk een plank bij zetten. Is dan niet in zelfde stijl van meubel, maar als deurtje dicht (kan) blijven is dat geen ramp.
Zit vooral met de warmte van de Ziggo Horizon box. Andere componenten worden er ook door opgewarmd. Flinke ventilatiegaten, maar blijft toch warmte in dat gedeelte hangen. Achterwand eruit en speakerdoek zal denk niet veel helpen. Een fan erin zetten denk mee. Of ik moet hem naar het midden verplaatsen (open vak). Eventueel daar nepdeurtje met speakerdoek voor om hem nog beetje uit het zicht te houden.
Of losse modem + router en de Horizon box enkel echt aanzetten als ik F1 ga kijken.
Keuzes, keuzes. Houd me weer even zoet. :P
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

ddex

Dus wel tevreden met de Horizon box? Bij mij gaf dat pokkeding alleen maar storingen zoals constant stilstaand beeld, haperende EPG, wegvallende zenders, spontaan resettende box, zwart beeld etc. En dan heb ik het nog niet over dat pokkelawaai! En dat anno 2016! Er is weer eens bezuinigd op een fan.

VincentG

Weinig problemen mee. EPG heeft wat moeite als je snel wilt scrollen. Ook al tijdje geen vastloper meer gehad. Beeld is redelijk, niet echt blokjes ofzo, af en toe een soort donkere brede horizontale streep over het beeld, maar dat ligt denk maar een de kabel.
Kijk verder niet zo gek veel gewone TV, dus kan best dat mensen die dat dagelijks gebruiken veel meer problemen ervaren.
Bij mij is ie stil, maar had er graag een fan in gehad. Heb diverse componenten nu voorzien van (extra) spacers, maar de warmte blijft er gewoon in hangen. Laat deurtje nu maar altijd op een kier staan. Het gat aan de achterzijde (laag) is niet voldoende. Denk dat als ik bovenin gaten maak om de opgestegen warmte beter kwijt te kunnen, het ook al helpt. En anders een fan in het kastje monteren.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Alex Groningen

#256
Wie kan mij vertellen wat voor een antennekabel er bij de Horizon zit? Heb nu een probleem dat de bijgeleverde kabel te kort is omdat ik het kastje heb verplaatst. Bijgeleverde kabel is dacht ik 2 meter, maar heb nu 4 meter kabel nodig. Dacht het op te lossen met een Hirschmann tv kabel, maar dat werkt niet echt op de Horizon!

Siddartha

Quote from: Alex Groningen on April 17, 2017, 19:46:49
Wie kan mij vertellen wat voor een antennekabel er bij de Horizon zit? Heb nu een probleem dat de bijgeleverde kabel te kort is omdat ik het kastje heb verplaatst. Bijgeleverde kabel is dacht ik 2 meter, maar heb nu 4 meter kabel nodig. Dacht het op te lossen met een Hirschmann tv kabel, maar dat werkt niet echt op de Horizon!

waarom niet? Coax is toch coax? (75 ohm dan wel)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Alex Groningen

#258
Zou je denken, maar toch.

Heb dan een sneeuwbeeld.. Dit heb ik niet als ik het oude Samsung kastje er tussen plaats.

Siddartha

misschien moet het signaal dan versterkt worden over 4 meter voor die Horizon box? geen idee heb zelf geen Ziggo meer...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Alex Groningen

Geen idee. Kabel aansluiting ziet er ook anders uit dan de gewoonlijke mannetje/vrouwtje aansluiting

Raymen

Een beetje klote bij ziggo
Ik had de oehlbach xl 5m liggen
Maar deze deed niks gaf sneeuw en meer niet
Kreeg toen van ziggo het advies debijgeleverde kabel te gebruiken en bambeeld

Heb daarna bij ziggo een 5 meterse kabelbesteld,en vanaf dat moment topbeeld
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raphie

Quote from: Alex Groningen on April 17, 2017, 19:51:17
Zou je denken, maar toch.

Heb dan een sneeuwbeeld.. Dit heb ik niet als ik het oude Samsung kastje er tussen plaats.
sneeuwbeeld? Op digitale TV? :clapping: zit je volgens mij naar analoog te kijken ;)
JBL PRX Power!

Alex Groningen

Hier dus hetzelfde. Zal morgen contact opnemen met Ziggo en ook een 5 meter kabel bestellen.

Quote from: Raymen on April 17, 2017, 20:04:30
Een beetje klote bij ziggo
Ik had de oehlbach xl 5m liggen
Maar deze deed niks gaf sneeuw en meer niet
Kreeg toen van ziggo het advies debijgeleverde kabel te gebruiken en bambeeld

Heb daarna bij ziggo een 5 meterse kabelbesteld,en vanaf dat moment topbeeld

Alex Groningen

#264
Ja, echt een ouderwetse sneeuwbeeld. Iets anders kan ik er niet van maken ;D

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 20:07:40
sneeuwbeeld? Op digitale TV? :clapping: zit je volgens mij naar analoog te kijken ;)

Raphie

Quote from: Alex Groningen on April 17, 2017, 20:14:16
Ja, echt een ouderwetse sneeuwbeeld. Iets anders kan ik er niet van maken ;D
dat komt omdat de meeste TV's automatisch van tuner verspringen wanneer ze geen sync krijgen op de DVT-C dan springen ze automatisch naar analoog
JBL PRX Power!

Alex Groningen

#266
Kabeltje van 5 meter aangeschaft van het merk Scanpart. Probleem is gelukkig opgelost en dat voor €15,-

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 23:21:13
dat komt omdat de meeste TV's automatisch van tuner verspringen wanneer ze geen sync krijgen op de DVT-C dan springen ze automatisch naar analoog

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Peerless Monster

Hoppa, weer een monopolypositie die wordt uitgebuit. 2 eu per maand omhoog...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

KPN wordt ook een stukkie duurder, dus niet alleen Ziggo ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Binky007

Ik heb nog een oud modem van Ziggo uit 2009 voor mijn internet en probeer er 1 te krijgen met Wifi. Buiten dat heb ik sins een maand of 1,5 drops in mijn verbinding.
Als je dan netflix aan het kijken bent op de beamer word je daar niet gelukkig van.
Op de chat gezeten met Ziggo en nu willen ze me meteen het pakket aansmeren met een CI+ module of een Mediabox. En ja die huur je tegenwoordig dus moet je 4,50 euro per maand extra gaan betalen. Nou dat heb ik dus even niet gedaan. Wat een afzetters. Leuk dat ze druk bezig zijn met reclame maken om meer klanten binnen te halen. Maar ze zouden eens moeten kijken naar hun huidige klanten om die te behouden door ze een goede service te bieden.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Automaat

Vreemd. Ik had een modem met allerlei knipperende ledjes, heel hinderlijk als je daar 's avonds tegen aan zit te kijken.
Dus netjes om het laatste nieuwe modem gevraagd: daar zitten maar weinig ledjes op. En zonder enig probleem dat nieuwe modem gekregen zonder vragen over opwaarderen pakket of wat dan ook.
Reading the HTForum is learning every day!!

gast2018

#272
Ik heb nu al de vierde modem in 9 jaar tijd. Steeds bij storing makkelijk een nieuwe gekregen.

Nu heb ik de witte connect box. Denk al zeker een jaar. Eigenlijk geen problemen gehad met dat ding tot nu toe.

jahtari

Wat een toestand dat het nog altijd niet mogelijk is om een INTERNET ONLY abonnement te nemen tegen een redelijk tarief. Ik wil de TV/sport/etc. niet meesponsoren, maar enkel een internetverbinding zonder de rest...... Triest dat dit niet kan. Geen enkel alternatief ook hier, alleen dsl met max. 2mbit upload/10mbit down.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

MechanicalAnimal

vandaag ook alweer dikke storing op het werk......WiFi in d elucht maar geen toegang tot internet..laatste paar maanden zowat wekelijks raak.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis