Advies hoofdtelefoonversterker voor MrSpeaker Alpha Dog

Started by angelus1969, April 21, 2015, 11:55:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelus1969

Ik beschik over de Mr.Speakers Alpha Dog hoofdtelefoon en gebruik deze momenteel met een Schiit Audio Asgard 2 versterker. De bedoeling is om de versterker op korte termijn te upgraden; liefst buizen/hybride en wat krachtiger/meer vermogen dan de Asgard 2 (volgens mij is de Alpha Dog 1w/50ohm maar die info is 'ietwat' lastig te achterhalen). Geen 'mini-versterkers', dus graag met behoorlijk formaat volume-regeling. Opties zijn bijv. de Lyr 2 of de Dark Voice 336SE (waar is die eigenlijk te koop in Nederland?). Andere tips, opties en/of aanbevelingen? Het budget is zo'n 500 euro. 2e Hands is een optie.


Gr., Angelo
MPD  -> Asus Xonar Essence STX II -> van den Hul DigiCoupler -> Pioneer U-05S gebalanceerde hoofdtelefoon-/voorversterker -> HiFiMan HE560 [gebalanceerd]

J.S.

Ik ben erg tevreden met de SPL Phonitor Mini, maar dat is solid state. Heb ook een Litte Dot MKIII, Darkvoice 336 en Meier Corda Classic gehad, maar die vond ik toch wat minder dan de SPL (AKG/Sennheiser/Hifiman). Wat buizen betreft zou ik zelf nog wel eens een Earmax Pro en La Figaro 339 willen proberen.

gerzom

Ik heb mijn Alpha Dogs aangestuurd met een Schiit Mjolnir en dat was (vond ik) een erg mooie match. 2e hands zou die in je budget moeten kunnen passen.
Daarnaast was de Bakoon een waanzinnig mooie match, maar ik realiseer me terdege dat dat een andere budget categorie is (en nee, dit is geen verkapt verkooppraatje, want die van mij is weg  :) )
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


angelus1969

Quote from: J.S. on April 21, 2015, 12:14:48
Ik ben erg tevreden met de SPL Phonitor Mini, maar dat is solid state. Heb ook een Litte Dot MKIII, Darkvoice 336 en Meier Corda Classic gehad, maar die vond ik toch wat minder dan de SPL (AKG/Sennheiser/Hifiman). Wat buizen betreft zou ik zelf nog wel eens een Earmax Pro en La Figaro 339 willen proberen.

Bedankt voor de tips, maar mij lijkt de Phonitor Mini wat aan de 'lichte' kant qua vermogen.....?!

Gr., Angelo
MPD  -> Asus Xonar Essence STX II -> van den Hul DigiCoupler -> Pioneer U-05S gebalanceerde hoofdtelefoon-/voorversterker -> HiFiMan HE560 [gebalanceerd]

angelus1969

Quote from: gerzom on April 21, 2015, 13:31:24
Ik heb mijn Alpha Dogs aangestuurd met een Schiit Mjolnir en dat was (vond ik) een erg mooie match. 2e hands zou die in je budget moeten kunnen passen.
Daarnaast was de Bakoon een waanzinnig mooie match, maar ik realiseer me terdege dat dat een andere budget categorie is (en nee, dit is geen verkapt verkooppraatje, want die van mij is weg  :) )

De Mjolnir zal ik zeker overwegen, maar bij die moet ik ook nog de kosten van een andere kabel meerekenen.


Gr., Angelo
MPD  -> Asus Xonar Essence STX II -> van den Hul DigiCoupler -> Pioneer U-05S gebalanceerde hoofdtelefoon-/voorversterker -> HiFiMan HE560 [gebalanceerd]

gerzom

Quote from: angelus1969 on April 21, 2015, 13:56:50
De Mjolnir zal ik zeker overwegen, maar bij die moet ik ook nog de kosten van een andere kabel meerekenen.

Gr., Angelo

Klopt, ik heb destijds een Forza Audioworks Noir HPC mkII gekocht, voor mijn AD's.
Niet de hoofdprijs wel een erg mooie kabel.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


MAW

Kijk eens uit naar een tweedehands Violectric. Ik heb mijn Violectric V200 verkocht tegelijk met m'n HD800 maar dat is een ultieme hoofdtelefoonversterker. Voor onder 500 moet dat lukken.
Gr. Martijn

J.S.

Quote from: angelus1969 on April 21, 2015, 13:55:33
Bedankt voor de tips, maar mij lijkt de Phonitor Mini wat aan de 'lichte' kant qua vermogen.....?!

Gr., Angelo

Dat denk ik niet, de Asgard II geeft maximaal 190mW bij 600 Ohm, terwijl de Phonitor 1W bij 600 Ohm kan leveren.

chansig

Om mijn eigen waar even aan te prijzen: Beyerdynamic A20. Ruim onder je budget.

Waarom gebruik ik hem zelf niet meer ? Tsja...verkooptechnisch niet handig...maar de FiiO Mont Blanc presteerde in mijn beleving net zo goed.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

angelus1969

#9
Quote from: J.S. on April 21, 2015, 15:24:57
Dat denk ik niet, de Asgard II geeft maximaal 190mW bij 600 Ohm, terwijl de Phonitor 1W bij 600 Ohm kan leveren.

Volgens de specs die ik vind: maximaal uitgangsvermogen @ 1 kHz en 600 Ohm: 65 mW voor de Mini.....?
MPD  -> Asus Xonar Essence STX II -> van den Hul DigiCoupler -> Pioneer U-05S gebalanceerde hoofdtelefoon-/voorversterker -> HiFiMan HE560 [gebalanceerd]


HJ

Ik heb een MF xcan v3 gehad. Mooi apparaat en heeft buisjes. Is voor 200/250 2e hands wel te vinden.

angelus1969

Quote from: J.S. on April 21, 2015, 12:14:48
Ik ben erg tevreden met de SPL Phonitor Mini, maar dat is solid state. Heb ook een Litte Dot MKIII, Darkvoice 336 en Meier Corda Classic gehad, maar die vond ik toch wat minder dan de SPL (AKG/Sennheiser/Hifiman). Wat buizen betreft zou ik zelf nog wel eens een Earmax Pro en La Figaro 339 willen proberen.

Hoe zou je het klankbeeld van de SPL willen omschrijven? Aangezien het in principe een studio/mastering versterker is, ben ik wat bang dat het overdreven analytisch zal klinken?! Niet dat analytisch an sich slecht is, maar het gaat dan vaak ten kosten van de muzikaliteit. En hierover vind ik eigenlijk geen informatie/reviews. De reviews die ik vind gaan over het algemeen over de versterker-functies en diens nut in de pro-wereld.

Gr., Angelo
MPD  -> Asus Xonar Essence STX II -> van den Hul DigiCoupler -> Pioneer U-05S gebalanceerde hoofdtelefoon-/voorversterker -> HiFiMan HE560 [gebalanceerd]

angelus1969

Quote from: MAW on April 21, 2015, 14:44:54
Kijk eens uit naar een tweedehands Violectric. Ik heb mijn Violectric V200 verkocht tegelijk met m'n HD800 maar dat is een ultieme hoofdtelefoonversterker. Voor onder 500 moet dat lukken.

Dat lijkt me ook een interessante optie. Hoe zou je het klankbeeld omschrijven? Weet je hoe goed de optionele USB interface is die je voor deze kunt krijgen?


Gr., Angelo
MPD  -> Asus Xonar Essence STX II -> van den Hul DigiCoupler -> Pioneer U-05S gebalanceerde hoofdtelefoon-/voorversterker -> HiFiMan HE560 [gebalanceerd]

J.S.

Quote from: angelus1969 on April 25, 2015, 12:03:08
Hoe zou je het klankbeeld van de SPL willen omschrijven? Aangezien het in principe een studio/mastering versterker is, ben ik wat bang dat het overdreven analytisch zal klinken?! Niet dat analytisch an sich slecht is, maar het gaat dan vaak ten kosten van de muzikaliteit. En hierover vind ik eigenlijk geen informatie/reviews. De reviews die ik vind gaan over het algemeen over de versterker-functies en diens nut in de pro-wereld.

Gr., Angelo

Blijft erg smaakgebonden, maar ik vind 'm minder analytisch als de Meier Corda versterkers. Verder heb ik geen last van harde s-klanken, waar ik een beetje allergisch voor ben (het was wel één van mijn bedenkingen voordat ik 'm kocht), zelfs niet met AKG's die toch een behoorlijke lift rond de 8kHz hebben. Tenslotte vind ik 'm ook niet te analytisch; ik speel stereo met een 300b versterker, nos DAC en Harbeths om aan te geven uit welke hoek ik kom (dus ik hou zeker niet van analytisch ;)). Wel laat 'ie een hoop horen, maar het blijft muzikaal en hoogst genietbaar. Misschien dat 't wel scheelt dat ik 'm vooral met een Metrum Octave II DAC gebruikt, maar ook met een Audioquest Dragonfly 1.2 kan ik er erg van genieten.

Hoe ik 'm verder zou omschrijven: zwarte achtergrond, mooie stage, weinig versmering, uitgebalanceerd geluid en een hele fijne cross-feed functie (matrix in SPL-speak).

Toch moet je het bovenstaande niet als absolute aanbeveling opvatten, want het kan bij jou heel anders uitpakken/matchen met je smaak. Voor mij is het absoluut een schot in de roos en als je de mogelijkheid hebt zou ik 'm zeker eens uitproberen (terugsturen als 'ie niet bevalt).

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

MAW

Gr. Martijn

angelus1969

Quote from: MAW on April 26, 2015, 13:50:47
Bottlehead Crack :)

Ik zoek een hoofdtelefoonversterker, geen zakje met onderdelen ;) Maar serieus, hij schijnt wel heel bijzonder te zijn maar ik zie me niet echt zo'n ding samensolderen.....

Angelo
MPD  -> Asus Xonar Essence STX II -> van den Hul DigiCoupler -> Pioneer U-05S gebalanceerde hoofdtelefoon-/voorversterker -> HiFiMan HE560 [gebalanceerd]

angelus1969

Na links en rechts wat beluisterd te hebben nav jullie tips (nog dank daarvoor) merkte ik toch vrij snel dat mijn budget een stuk omhoog moest om echt een verbetering te krijgen tov de Asgard 2. Afgelopen zaterdag ben ik nog de Pathos Aurium gaan luisteren en dat was toch wel een schot in de roos. Grote kans dat die het gaat worden.

Angelo
MPD  -> Asus Xonar Essence STX II -> van den Hul DigiCoupler -> Pioneer U-05S gebalanceerde hoofdtelefoon-/voorversterker -> HiFiMan HE560 [gebalanceerd]