Review Epson LS10000 Deel 1 online en nu ook deel 2

Started by home@the movies, April 16, 2015, 21:40:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Werner het gaat me er alleen om om het te begrijpen en je zegt steeds weer iets anders, dus snap ik nog steeds niet hoe het nou zit. Maar na je vorige post misschien wel.
Nu zeg je:
Quote from: home@the movies on June 16, 2015, 11:09:13
Neen dat klopt helemaal niet omdat er gewoon geen settings zijn om over te nemen, alle settings in het cms staan gewoon op 0 in eender welke preset bij om het even welke projector van om het even welk merk als hij uit de doos komt.
Hier zeg je dus dat uit de doos af fabriek alle presets op 0 staan. Eerder zeg je dat de ene preset uit de doos beter is dan de andere (dus verschil tov elkaar).
Dan wordt er dus vanaf de fabriek iets veranderd in de diverse presets en zijn ze dus helemaal niet gelijk want als je alles terug op 0 zet is er nog steeds een verschil.
Is dat nou zo moeilijk om dat te melden, dat is wat ik wilde weten.

Het komt er dus op neer dat de fabrikant de standaard presets al verzint en dus "kleurt" tov elkaar, terwijl de CMS parameter instellingen gelijk zijn (0).
Dan begrijp ik ook dat je een preset kiest die beter bij het eindresultaat zit, dan heb je nog alle mogelijkheden om beter op het eindresultaat te komen.

QuoteIk zeg ook nergens dat het niet mogelijk is om een andere preset perfect te krijgen integendeel zelfs, wat ik zeg is dat je heel erg moet opletten afhankelijk van toestel tot toestel en dat je vaak niet ongestraft van een bepaalde grotere color space een REC 709 kan maken zonder daarbij compromissen te maken.
Nou als bovenstaande klopt kan ik me best voorstellen dat je bepaalde presets niet meer gelijk kunt krijgen. Je parameters zijn eindig, bv van -10 tot +10 en als de fabrikant er voor kiest om bij een bepaalde preset die parameter al op -20 te zetten (CMS 0) en bij een andere preset op +20 (ook CMS 0) kun je die twee presets met de CMS instellingen nooit meer gelijk krijgen. Ik overdrijf hier om het duidelijk te maken, in de praktijk zal het waarschijnlijk wel meevallen.

QuoteMet alle respect Kjelt maar bovenstaande opmerking van het kopiëren enz doet mij vermoeden je nog nooit een projector met CMS onder handen hebt genomen, laat staan nagemeten gekalibreerd en verschillende metingen vergeleken om te zien hoe  settings van verschillende projectoren zich onderling verhouden.
Nee daar heb ik jou voor  :D  Maar dan wil ik het nog wel snappen en als er drie keer iets anders wordt gezegd dat elkaar tegenspreekt dan begrijp ik het niet meer. Nu weer wel tenzij het niet klopt hierboven, dan weer niet.

home@the movies

QuoteDan wordt er dus vanaf de fabriek iets veranderd in de diverse presets en zijn ze dus helemaal niet gelijk want als je alles terug op 0 zet is er nog steeds een verschil.


Het komt er dus op neer dat de fabrikant de standaard presets al verzint en dus "kleurt" tov elkaar, terwijl de CMS parameter instellingen gelijk zijn (0).
Dan begrijp ik ook dat je een preset kiest die beter bij het eindresultaat zit, dan heb je nog alle mogelijkheden om beter op het eindresultaat te komen.

Klopt

QuoteNou als bovenstaande klopt kan ik me best voorstellen dat je bepaalde presets niet meer gelijk kunt krijgen. Je parameters zijn eindig, bv van -10 tot +10 en als de fabrikant er voor kiest om bij een bepaalde preset die parameter al op -20 te zetten (CMS 0) en bij een andere preset op +20 (ook CMS 0) kun je die twee presets met de CMS instellingen nooit meer gelijk krijgen. Ik overdrijf hier om het duidelijk te maken, in de praktijk zal het waarschijnlijk wel meevallen.

Klopt ook

QuoteNu weer wel tenzij het niet klopt hierboven, dan weer niet.

En ook dit,klopt  ;D ;D


Kjelt

Nou daar ben ik blij om want nu begrijp ik en hopelijk anderen het ook weer  ;D

home@the movies

#53
 :clapping: :clapping: :clapping: :worship: :worship: :worship:

Ik zat gisteren 10 uur lang in een tv opname dus al mijn schrijfsels kwamen tussen stopjes en pauzes door, niet altijd simpel om dan op een paar min tijd alles in één keer zo kort en beknopt mogelijk te lezen en te schrijven.
Probleem is dat ik deze dingen echt wel heel erg serieus neem en dan ga ik door een vuur om mijn goede bedoelingen duidelijk te maken, zeker als mensen ( in het algemeen) mijn bedoelingen totaal uit hun verband halen.

No hard feelings, een discussie zoals deze brengt alleen maar animo, maar vermoeiend is het wel  :blink: :blink: :blink:

Los daarvan staat mijn uitnodiging om effectief te laten zien wat ik bedoel steeds open hoor, altijd welkom om de dingen in de praktijk aan de tand te voelen.

home@the movies

Quotehopelijk anderen het ook weer

Ik duim samen met jou van wel  ;) ;)

simsatit

Goeie discussie hier en ondanks vermoeiend misschien komt er wel duidelijkheid, de beste leraar id die waar je vragen aan mag stellen en ook moeilijke vragen:)
Zo kan het dus ook, Kjelt lekker van de hoed in de rand willen weten en Werner het kunnen toelichten, daar schiet iedereen wat mee op!
👍👍
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

evilniek

Quote from: home@the movies on June 16, 2015, 15:51:00
:clapping: :clapping: :clapping: :worship: :worship: :worship:

Ik zat gisteren 10 uur lang in een tv opname dus al mijn schrijfsels kwamen tussen stopjes en pauzes door, niet altijd simpel om dan op een paar min tijd alles in één keer zo kort en beknopt mogelijk te lezen en te schrijven.
Probleem is dat ik deze dingen echt wel heel erg serieus neem en dan ga ik door een vuur om mijn goede bedoelingen duidelijk te maken, zeker als mensen ( in het algemeen) mijn bedoelingen totaal uit hun verband halen.

No hard feelings, een discussie zoals deze brengt alleen maar animo, maar vermoeiend is het wel  :blink: :blink: :blink:

Los daarvan staat mijn uitnodiging om effectief te laten zien wat ik bedoel steeds open hoor, altijd welkom om de dingen in de praktijk aan de tand te voelen.

Zoals Kjelt het zegt snap ik nu ook wat je de hele tijd probeerde duidelijk te maken. Eigenlijk moest ik ten onrechte denken aan mijn JVC die heeft volgens mij zoiets als user1, user2, maar bvb ook een 3Dmodus, laatstgenoemde preset doet zéker meer dan alleen een iets andere CMS-instelling aanroepen, het is me nu helemaal duidelijk. Mijn excuses voor mijn eerdere botte opmerking Werner, maar ik stond even perplex, echt ingewikkeld was je beredenering achteraf gezien ook niet, maar ik begreep het niet.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

Quote from: evilniek on June 16, 2015, 17:23:40
Zoals Kjelt het zegt snap ik nu ook wat je de hele tijd probeerde duidelijk te maken. Eigenlijk moest ik ten onrechte denken aan mijn JVC die heeft volgens mij zoiets als user1, user2, maar bvb ook een 3Dmodus, laatstgenoemde preset doet zéker meer dan alleen een iets andere CMS-instelling aanroepen, het is me nu helemaal duidelijk. Mijn excuses voor mijn eerdere botte opmerking Werner, maar ik stond even perplex, echt ingewikkeld was je beredenering achteraf gezien ook niet, maar ik begreep het niet.

Excuses aanvaard,
(maar probeer in het vervolg gewoon het botte kantje achterwege te laten, dan zijn die excuses helemaal niet nodig, ik kan best wel tegen een stevige discussie hoor zolang het maar beschaafd blijft  ;) ;) ;))

Maar jullie moeten wel nog iets goedmaken bij mijn vrouw, zij heeft het deze nacht moeten bekopen toen ik thuis kwam en helemaal over mijn toeren was van deze discussie, en ik bedoel dan dat ze een half uur naar mijn frustraties heeft moeten luisteren omdat ik even moest ventileren  ;)

Quoteecht ingewikkeld was je beredenering achteraf gezien ook niet
En daar kom je nu mee af na drie volle pagina's en nadat ik een nacht heb wakker gelegen  :devil: :devil: :devil:

QuoteEigenlijk moest ik ten onrechte denken aan mijn JVC die heeft volgens mij zoiets als user1, user2, maar bvb ook een 3Dmodus, laatstgenoemde preset doet zéker meer dan alleen een iets andere CMS-instelling aanroepen

Ik vermoed dat in het bovenstaande ook een deel van de verwarring zit of zat in je redenering, nog een laatste kleine toelichting als ik mag

User 1 en user 2 zoals dat bij JVC heet zijn geen presets maar gewoon geheugenplaatsen waar je een bepaalde gecorrigeerde setting (een preset) kan opslaan.
Standaard presets zijn bvb ;Dynamic, Living room,natural, Cinema1, Cinema2, 3D cinema enz enz en zijn dus zoals Kjelt het verwoorde reeds van de fabriek "gekleurd" met bepaalde waarden en de rest van de uitleg die volgende.

En dit allemaal omdat ik eigenlijk gewoon alleen maar wou zeggen dat er een goede "preset" in de LS10000 zat he he,  :D :D :D :D :D :D

case closed zeker ;) ;)



Rob_Dingen

Quote from: home@the movies on June 15, 2015, 22:21:01
Ik mis hem een beetje ;D ;D ;D
Leuk dat er nog aan mij gedacht word, ben er nog steeds maar nu als lezer.

Rob

home@the movies

Quote from: Rob_Dingen on June 19, 2015, 21:52:39
Leuk dat er nog aan mij gedacht word, ben er nog steeds maar nu als lezer.

Rob

Dan moet ik echt wel dubbel opletten met wat ik allemaal neerpen  ;) maar in ieder geval blij dat je nog steeds volgt  :pompom:

home@the movies

#60
En de volgende levering van de LS10000 is weer toegekomen, een paar mensen gaan bijzonder blij worden de komende dagen ;D ;D
We hebben nog een 2 tal stuks uit voorraad leverbaar  :pompom: :pompom:

Gr
Werner

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis