Epson laser LS10000 is here

Started by home@the movies, April 16, 2015, 21:32:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skoebiedoe

Bij een projector van 7 tot 10 K of hoger mag dat er wel gratis bij zitten....( mijn gedacht)

larsonator

Quote from: skoebiedoe on April 26, 2015, 19:24:03
Bij een projector van 7 tot 10 K of hoger mag dat er wel gratis bij zitten....( mijn gedacht)
+1. Voor dat geld zeker.

road rebel

#27
Sorry hoor maar wat een zeikers lopen er hier soms toch rond!
Tzt lezen we wel een htforumer review van de epson 10000, ondertussen vormt de review die Bjorn linkte een goede startpunt. Het niet kunnen wisselen van een lamp bij laser is onbelangrijk als en laser lamp even lang meegaat als 10 traditionele lampen... Na 10lampen is de restwaarde van de gemiddelde projector toch 0. Wat de calibratie betreft: bij een eerlijke prijs zal er wel gesproken worden over calibratie lijk me ;-) dat je bij de goedkoopste dozenschuiver geen service moet verwachten lijkt mij voor de hand liggend.

larsonator

Quote from: road rebel on April 26, 2015, 20:07:09
Sorry hoor maar wat een zeikers lopen er hier soms toch rond!
Tzt lezen we wel een htforumer review van de epson 10000, ondertussen vormt de review die Bjorn linkte een goede startpunt. Het niet kunnen wisselen van een lamp bij laser is onbelangrijk als en laser lamp even lang meegaat als 10 traditionele lampen... Na 10lampen is de restwaarde van de gemiddelde projector toch 0. Wat de calibratie betreft: bij een eerlijke prijs zal er wel gesproken worden over calibratie lijk me ;-) dat je bij de goedkoopste dozenschuiver geen service moet verwachten lijkt mij voor de hand liggend.
ook dozenschuivers geven service! Dit d.m.v een goede prijs ;)

home@the movies

#29
Kom ik net thuis van een werkdag die deze morgen Zondag om 9h00 begon en nu om 23h30 eindelijk ten einde is en dan lees je dit

QuoteOp 17 april de beamer ontvangen, nu ruim een week later nog steeds geen review. De theatrale mededeling gaf mij de verwachting dat er binnen een paar dagen een uitgebreid review zou komen. Kennelijk toch niet zo belangrijk.

en dit

Quotepfffff  :baaa:

Als privé belangrijk is dan plaatst een professioneel bedrijf niet groots dat erbinnen een paar dagen een review komt, om vervolgens meer dan een week in stilzwijgen te vervallen. plaats dan even een update tussendoor. Ik verbaas me erover, en heel soms kies ik ervoor om dat even te laten weten.

Ik hoef helemaal geen medelijden voor het feit dat ik lange dagen werk, echter wil ik wel graag met een beetje respect worden behandeld. Dit komt voor mij, als gepasioneerd iemand die 7 op 7 met dit werk bezig is als een regelrechte messteek in mijn hart en neen ik overdrijf niet.
Ik gan dus ook even wat gebrek aan respect aan de dag leggen in mijn antwoord, met mijn excuses aan alle anderen die hert wel goed menen.
Waar haal jij "springbank" het recht vandaan om zo iets te gaan schrijven, alsof ik doelbewust de review van een toestel waar ik zelf al maandenlang naar uitkijk op de lange baan ga schuiven enkel om jou en andere forumbezoekers een beetje te gaan jennen.
Ik heb inderdaad zoals jij het noemt een "theatrale" post gedaan omdat ik zo blij was als een kind waar net de Sint is langgewenst,en dat net zoals iedereen hier die iets nieuws in zijn HT heeft dat heel erg graag met de forumgenoten deelt.
Als ik ook maar enigszins de nodige tijd had gevonden om op een correcte manier het toestel te reviews en die review ook te schrijven dan had ik dat absoluut gedaan.
De uitspraak van je over mijn privé tijd is al helemaal van de pot gerukt, trouwens voor jouw informatie, de enige privé tijd die ik de afgelopen drie weken heb gehad is de tijd die ik s'nachts slapend in mijn bed heb doorgebracht.
Ik had gehoopt om in het weekend dat volgde na de levering van het toestel de nodige tijd te kunnen vrijmaken, echter klanten die wilden langskomen voor demo en ophalen van toestellen hebben daar anders over beslist. En ja ik ontvang ook regelmatig klanten op Zondag.

En nu ik mijn emoties toch de vrije loop laat nog eentje waarvan ik steeds weer verbaasd ben, al denk ik dat dit eerder sarcastisch bedoeld was ;)

Quoteook dozenschuivers geven service! Dit d.m.v een goede prijs

Geef me even een lijstje van "dozenschuivers" waar je net zoals bij ons( en andere zaken)  in vier volledig ingerichte demo ruimtes alle mogelijke projectoren, versterkers, Dolby Atmos opstellingen, Auro 3D opstellingen, servers, schermen, zitoplossingen media spelers enz enz allemaal kan bekijken en beluisteren.
Bij welke dozenschuver kan je volledig vrijblijvend een afspraak maken voor demo, advies en goede raad? demos die 2 tot 3 uur duren en die met veel plezier worden gegeven.
Welke "dozenshuiver" organiseert net zoals wij al 5 jaar na elkaar doen een volledig gratis Home Cinema event waar alle nieuwe HT producten kunnen worden bekeken, en alle projectoren in afgesloten ruimtes kunnen worden bekeken?
Welke dozenschuiver doet de moeite om vakbeurzen te bezoeken, interviews te doen met de verschillende fabrikanten, daarvan videoreportages te maken en die te delen met iedereen?
Welke "dozenshuiver" doet de moeite om zijn producten eigenhandig te reviews en grondig te beoordelen om dan zijn klanten op een juiste manier te kunnen informeren?

Weet je in de 15 jaar dat ik hier reeds op het forum zowel privé als professioneel aanwezig ben heb ik al heel wat mensen (handelaars) die heel erg veel tijd en moeite staken in het geven van informatie, schrijven van reviews enz zien afhaken.
Als ik dan bovenstaande dingen lees op een moment dat ik wat moe ben en het erg druk heb dan krijg ik soms ook de neiging om mij af te vragen waar we het allemaal voor doen?
En ja ik besef dat een deel van mijn aanwezigheid ook voor klanten zorgt, maar diegenen die denken dat dat de hoofdreden is voor al het bovenstaande kennen mij als persoon nog steeds niet.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel appreciëren wat een hoop mensen hier doen om het forum tot een plek te maken waar een schat aan kennis en informatie te vinden is.

Mijn oprechte excuses aan iedereen die het hier wel goed meent, ik heb mij heel even laten gaan maar af en toe laat ik mijn emoties even de bovenhand krijgen.
Verder kan ik jullie melden dat we vanaf Maandag tot en met volgende week op een beurs in Knokke staan en dus ook in die week zal ik niet de tijd vinden om de review van de LS10000 te maken.
Het toestel zal daar wel te zien zijn maar aangezien het niet echt een HT gerelateerde beurs is zijn het geen omstandigheden om een goed beeld te krijgen van de prestaties.
Voor de geïnteresseerden het gaat om deze beurs http://eccentric.be en onze stand zal er zo uitzien
Ik heb ook nog een paar vrijkaarten.

Met heel erg veel welgemeende groeten

Werner



home@the movies

nog twee

simsatit

Komt vanzelf wel die review, xal hem zeker gaan lezen, ben wel benieuwd naar de laser tech.
Succes op de beurs, je stand begint er al goed uit te zien.
En niet vergeten adem te halen he;)
Dat is nog altijd het belangrijkste:)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

QuoteBij een projector van 7 tot 10 K of hoger mag dat er wel gratis bij zitten.

Van de eerste dag en de eerste projector die wij ooit verkochten zitten de calibraties en hercalibraties steeds gratis bij de projectoren, dat is denk ik toch ook al heel erg lang bekend.
Of het nu gaat over een BenQ van 700 Euro of een LS10000 van 7000 euro, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven dus ik begrijp ook dit niet helemaal goed?
Gr
Werner

home@the movies

Quote from: simsatit on April 27, 2015, 00:43:37
Komt vanzelf wel die review, xal hem zeker gaan lezen, ben wel benieuwd naar de laser tech.
Succes op de beurs, je stand begint er al goed uit te zien.
En niet vergeten adem te halen he;)
Dat is nog altijd het belangrijkste:)

Thx, tja soms is het echt wel op de tanden bijten  ;) en dan helpen bovenstaande dingen niet echt  ;D ;D ;D maar heel erg bedankt voor de reactie  :worship:

J.A.F._Doorhof

Er zal nooit standaard bij projector X van xxxx een calibratie zitten
Vergeet niet dat de calibraties door mensen met vakkennis en de juiste apparatuur gedaan moeten worden en de realiteit is dat er weinig van die mensen zijn.

En aangezien (zoals eerder aangeven) er legio mensen zijn die kiezen voor 200-300 Euro voordeel kun je nooit verwachten dat het standaard is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roksan

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 27, 2015, 07:40:45
Er zal nooit standaard bij projector X van xxxx een calibratie zitten
Vergeet niet dat de calibraties door mensen met vakkennis en de juiste apparatuur gedaan moeten worden en de realiteit is dat er weinig van die mensen zijn.

En aangezien (zoals eerder aangeven) er legio mensen zijn die kiezen voor 200-300 Euro voordeel kun je nooit verwachten dat het standaard is.

Wat probeer je nu eigenlijk duidelijk te maken in relatie tot dit topic? Er wordt juist aangegeven dat bij deze winkel wel altijd standaard een calibratie bij een geleverde projector zit. Gewoon als service.

QuoteCitaat
Bij een projector van 7 tot 10 K of hoger mag dat er wel gratis bij zitten.

Van de eerste dag en de eerste projector die wij ooit verkochten zitten de calibraties en hercalibraties steeds gratis bij de projectoren, dat is denk ik toch ook al heel erg lang bekend.
Of het nu gaat over een BenQ van 700 Euro of een LS10000 van 7000 euro, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven dus ik begrijp ook dit niet helemaal goed?
Gr
Werner

waarschijnlijk bedoel je het niet zo, maar ik vind dit nogal ongepast overkomen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

s.t.

Quote from: road rebel on April 26, 2015, 20:07:09
Sorry hoor maar wat een zeikers lopen er hier soms toch rond!
Tzt lezen we wel een htforumer review van de epson 10000, ondertussen vormt de review die Bjorn linkte een goede startpunt. Het niet kunnen wisselen van een lamp bij laser is onbelangrijk als en laser lamp even lang meegaat als 10 traditionele lampen... Na 10lampen is de restwaarde van de gemiddelde projector toch 0. Wat de calibratie betreft: bij een eerlijke prijs zal er wel gesproken worden over calibratie lijk me ;-) dat je bij de goedkoopste dozenschuiver geen service moet verwachten lijkt mij voor de hand liggend.

Eens met Rebel link en ook even voor @home. Laat je niet opwinden door 1 gebruiker. De meerderheid zal die post ook niet begrijpen. De review komt vanzelf wanneer het uitkomt voor @home.

J.A.F._Doorhof

@Roksan,
Ik reageer dus juist op het citaat dat jij daarna aanhaalt....
Zo moeilijk is dat toch niet, ze staan vlak naast elkaar :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Wat een gezeur over een nep 4 K projector..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Muse

Quote from: jaco on April 27, 2015, 09:06:55
Wat een gezeur over een nep 4 K projector..

Tot nu toe lees ik hier enkel mee maar:

Wacht maar tot jij gaat zeuren als jullie native 4k projectoren blijkbaar niet voldoen aan de UHD blu ray standaard. Of dient jouw projector om 4k youtube filmpjes te kijken?

Op moment van spreken heb ik liever een LS10000 dan een Sony VW300 met de zwartwaardes van een HW40.

cine(d)rama

Quote from: home@the movies on April 27, 2015, 00:44:32
Van de eerste dag en de eerste projector die wij ooit verkochten zitten de calibraties en hercalibraties steeds gratis bij de projectoren, dat is denk ik toch ook al heel erg lang bekend.
Of het nu gaat over een BenQ van 700 Euro of een LS10000 van 7000 euro, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven dus ik begrijp ook dit niet helemaal goed?
Gr
Werner
[/quote

Moet dit toch ook even kwijt  ;D

Service bij Werner is gewoon top  O0 .
Heb zelf een keer bij hem een tweede hands JVC-RS10 gekocht met een tweede (Nieuwe ) lamp en kreeg ook daar zelfs een calibratie bij en een uitgebreide demo .

Geld ook voor ITC ( Frank ) Goede Service en advies !
Pj Inkl calibraties , dat heb je bij een dozenschuiver NIET , laat staan service  :P

Sorry voor off topic .

Gr André .

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

simsatit

Volgende week weer eens een review van een bijzondere projector, ik kijk er naar uit.
Laat de azijn@&*: maar piesen, laser is gewoon een flinke verandering, 2 jaar terug, toen ik voor een upgrade keek, wat uiteindelijk een JVC werd zat ik al tr hopen dat die Red laser zou uitkomen, dat is altijd een belofte geweest die dat bedrijf niet nagekomen is, en nu oit of the blue komt Epson er mee, en pseudo 4K of niet, een beetje respect mag heus, of is dat teveel gevraagd in deze fijne samenleving waar hufter gedrag steeds meer de norm wordt, sorry dat ik dat schrijf maar dat roepen de oneliner reacties bij mij op, het zogenaamde sch€%t aan alles mentaliteitje. .
Leuk dat epson zijn nek uitsteekt en dat de techniek maar mag evolueren tot een nog mooiere standaard dan we al hebben!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

The Luggage

#42
Quote from: jaco on April 27, 2015, 09:06:55
Wat een gezeur over een nep 4 K projector..

Ondanks het feit dat hij geen 4K is, vind ik het toch wel een interessante projector:

-   Het is Epsons eerste projector met hun eigen variant van LCOS, en als ik de eerste reviews mag geloven is het geslaagd. Het feit dat hij op een aantal punten JVC  (dat al veel langer met deze techniek werkt) zou benaderen, vind ik net een pluspunt. En extra concurrentie voor Sony en JVC in dit segment kan alleen maar goed zijn voor de consument

-   De eerste projector in dit segment met een laser en de bijhorende voordelen: veel makkelijker aan en uit te zetten, veel langer behoud van je calibratie, geen lampwissels. Interessant voor mensen die hun projector als tv willen gebruiken. En het spoort de concurrentie aan om ook te innoveren, in plaats van de bestaande techniek te recycleren

-   DCI-kleurenspectrum (ook onderdeel van de nieuw UHD-bluray spec als ik het goed heb, al weet ik niet hoe zichtbaar dit is in het beeld)

De kritiek van Cine4home over de onduidelijkheid over het vervangen van de lasers lijkt mij terecht. Maar dat er verbeterpunten en onduidelijkheden zijn, zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben met het feit dat het om nieuwe techniek gaat. Het zal voor Epson misschien moeilijk te voorspellen zijn hoe lang de lasers precies mee zullen gaan en hoeveel het over enkele jaren zal kosten om ze te vervangen. 17.000 uur in de hoogste "lamp"-modus, zijn in ieder geval al wel wat films.

Of hij de meerprijs ten aanzien van een ander full HD projectoren (zoals bijvoorbeeld een JVC X500) waard is, zal denk ik vooral afhangen van of hoe belangrijk je de voordelen van de lasertechniek vindt.

@Werner : stand ziet er goed uit, succes op de beurs!

Springbank

@ home@the movies: Was niet de bedoeling om je te beledigen. Ik verbaasde me een beetje over de stilte, en koos ervoor om dat te posten.

FrankL

Quote from: simsatit on April 27, 2015, 11:35:11
een beetje respect mag heus, of is dat teveel gevraagd in deze fijne samenleving waar hufter gedrag steeds meer de norm wordt, sorry dat ik dat schrijf maar dat roepen de oneliner reacties bij mij op, het zogenaamde sch€%t aan alles mentaliteitje. .
Leuk dat epson zijn nek uitsteekt en dat de techniek maar mag evolueren tot een nog mooiere standaard dan we al hebben!

Helemaal mee eens!
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Quote from: Muse on April 27, 2015, 09:43:24
Op moment van spreken heb ik liever een LS10000 dan een Sony VW300 met de zwartwaardes van een HW40.

Ook mee eens. De LS10000 is meer toekomstvast. En 4k resolutie alleen echt interessant op de grotere schermen.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

skoebiedoe

Quote from: home@the movies on April 27, 2015, 00:44:32
Van de eerste dag en de eerste projector die wij ooit verkochten zitten de calibraties en hercalibraties steeds gratis bij de projectoren, dat is denk ik toch ook al heel erg lang bekend.
Of het nu gaat over een BenQ van 700 Euro of een LS10000 van 7000 euro, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven dus ik begrijp ook dit niet helemaal goed?
Gr
Werner


werner was niet op u bedoelt .
Vond het antwoord van J.A.F doorhof nogal kort door de bocht.
Ben ook nog altijd benieuwd naar uw verslag...en weet dat je vrij weinig tijd hebt..( wat soms ook een nadeel is.;) )

jaco

#47
Quote from: Muse on April 27, 2015, 09:43:24
Tot nu toe lees ik hier enkel mee maar:

Wacht maar tot jij gaat zeuren als jullie native 4k projectoren blijkbaar niet voldoen aan de UHD blu ray standaard. Of dient jouw projector om 4k youtube filmpjes te kijken?

Op moment van spreken heb ik liever een LS10000 dan een Sony VW300 met de zwartwaardes van een HW40.
Grote jongen, nieuw account maken om commentaar te leveren.

Ik heb geen 4K projector, om de reden die je noemt. De standaard voor content is er nog niet en inderdaad de huidige generatie 4K machines heeft geen rec2020 of P3 kleurenbereik (deze Epson wel blijkbaar: een stukje richting DCi P3) of HDR.
Die dingen zijn optioneel, maar omdat films in de bioscoop P3 zouden zijn voor zover ik weet, zou het op een UHD disc terecht kunnen (moeten) komen.

Wellicht is het Reden genoeg om nog geen 4K projector uit te brengen. Maar om dan een 2K machine te maken, er een pixel shifter of hoe het ook heet op te zetten, en dan hard gaan roepen dat hij 4K afspelen kan ??? Dat is consumenten verkeerd voorlichten.

Maak je een 4K en hij kan afspelen wat er nu is dan kan niemand je afvallen dat hij iets van de toekomst niet kan.

Maar eerst maar deze epson zien..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

@Skoebiedoe,
Misschien heb ik het voor jou verkeerd neergeschreven maar waar ik op doel is dat het aan de mensen zelf "kan" liggen.
Er word aangegeven dat je bij 6-7K er van uit mag gaan dat er calibraties gratis bij zitten.
Ik geef alleen maar aan dat als je dit soort projectoren bij de dealers koopt waarvan je ook verwacht dat die deze verkopen je er ook vaak calibraties gratis bij krijgt.
Maar dat het ook vaak de mensen zijn die proberen voor 200-300 euro voordeel een projector van 6-7K ergens te kopen waar geen calibraties worden geleverd.

Uiteindelijk zal de fabrikant nooit calibraties KUNNEN leveren aangezien elke projector (wat voor techniek dan ook) voor hercalibraties zal moeten.
De enige oplossing is (als je dat echt zou willen, en wij zijn daar helemaal voor) om dit soort projectoren gewoon marktprotectie te geven, maw VASTE prijs en een geselecteerd aantal dealers die er om bekend staan de calibraties goed uit te voeren.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

simsatit

Jaco, JVC heeft dat ook al jaren gedaan en nu volgt Epson dat helaas slechte voorbeeld.
Het is idd consumenten verkeerd inlichten, beetje het 'hd ready' idee.
Vond het een botte oneliner je eerdere post maar nu heb je het wel genuanceerd en is je punt duidelijker:)
Hoe dan ook laten we de pj niet beoordelen op dat onterechte 4K labeltje maar op waar het echt goed in is, mooie beelden geven die je echt betrekken bij de film.
JVC heeft zich ook steeds schuldig gemaakt aan het verkeerd gebruiken van de 4K terminologie en ook daar ging de discussie vaak over terwijl de X serie van JVC gewoon waanzinnig goed is in meeslepend beeld leveren, en daar gaat het om..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.