Epson laser LS10000 is here

Started by home@the movies, April 16, 2015, 21:32:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hij is er, hij is er (of toch bijna  ;D)
Net het nieuws gekregen in mijn mailbox dat ons demo toestel morgen geleverd gaat worden, dat wordt weer spannend  :P :P :P

Voor alle duidelijkheid het gaat over de nieuwe Epson laser 4K e-shift de LS10000 ;) ;) ;)

Ik ben weer zo blij als een klein kind in een snoepwinkel.

Gr
Werner
Home@The Movies
Cinedream
Home Cinema Stores

427 SOHC

Ben benieuwd hoe hij de schoot-out tussen de Sony vw 300ES gaat doorstaan 8)

home@the movies

Quote from: 427 SOHC on April 16, 2015, 21:43:23
Ben benieuwd hoe hij de schoot-out tussen de Sony vw 300ES gaat doorstaan 8)

Same here, al ben ik vrij zeker dat hij op gebeid van contrast de sony 300 behoorlijk gaat overtreffen maar er is meer dan dat uiteraard.
Gewoon heel erg benieuwd naar het hele plaatje en prestaties.
Ik heb alvast een review topic aangemaakt en zal daar vanf hopelijk maandag de verdere bevindingen posten.

Gr
Werner

donaldk

Quote from: home@the movies on April 16, 2015, 21:54:53
Same here, al ben ik vrij zeker dat hij op gebeid van contrast de sony 300 behoorlijk gaat overtreffen maar er is meer dan dat uiteraard.
Gewoon heel erg benieuwd naar het hele plaatje en prestaties.
Ik heb alvast een review topic aangemaakt en zal daar vanf hopelijk maandag de verdere bevindingen posten.

Gr
Werner

Ik vond peak white in de 500 lumens calibrated 709 ecomode demo op ISE tegenvallen dus dan valt intraimagecontrast ook tegen. In vivid mode (het was even zoeken, blijkbaar was ik in zo'n beetje de laatste demo de eerste die om full brightness vroeg in plaats van oef 45 jaar mode;-)) viel een deel van de kleuren weg.

Dus ik ben benieuwd hoe een meer ervaren/geschoolde kijker dit ziet.

home@the movies

Say hello to may little friend  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

larsonator

Quote from: home@the movies on April 17, 2015, 11:08:48
Say hello to may little friend  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
WOW!
ik ben echt benieuwd wat deze techniek ons gaat brengen :)

N1v3K


road rebel


jaco

e-shift is wel een dood doener als alles naar UHD gaat.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

Epson denkt duidelijk wel te concurreren met de Sony, over JVC hadden ze het niet en ding is precies even duur als de 300.

Duuc

Sony heeft al poosje lasers beschikbaar voor enkele projectoren, we horen er alleen weinig over.
Mooi dat Epson deze gaat inzetten voor de home cinema projectoren :clapping:
Verwacht veel van de uitmuntende zwartwaarden die deze techniek kan leveren, zijn BD schermen minder noodzakelijk.(2.500.000 is al mogelijk)
Epson kan er wel voor zorgen dat andere merken nu toch meer uit deze techniek gaan halen en niet alleen voor de
professionele markt, daar ze niet teveel achter willen/kunnen blijven.
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

donaldk

De LASER projectoren zijn gewoon te koop. Stonden gewoon in een 3-way blend corved screen opstelling op ISE.

donaldk

Replacement Cycle is driver in Hybrid LASER/Phosphor projectors in China, vertelde mijn industry analyst kennis in Azie, me afgelopen week nog per email.

henrykb

Nondeknetters.. wat een apparaat.
Zeer benieuwd naar je bevindingen.

Loondijke

Ik kom binnenkort toch met de beamert langs voor een herkalibratie Werner. Als jij dan bezig bent, neem ik wel even plaats in jouw ruimte met de Epson :D :D
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT


Springbank

Op 17 april de beamer ontvangen, nu ruim een week later nog steeds geen review. De theatrale mededeling gaf mij de verwachting dat er binnen een paar dagen een uitgebreid review zou komen. Kennelijk toch niet zo belangrijk.

henrykb

Ook mensen met een bedrijf mogen wel eens privé belangrijker vinden, en daar wat tijd in steken, dan hier op het forum iedereen van voer te voorzien. Komt tijd, komt review.
Wat Duitse review betreft.. pftttttt, das echt teveel leesvoer, maar wat enkele plaatjes betreft moet ik zeggen dat ik (nog) niet vreselijk onder de indruk ben. komt misschien nog.

Job


bmateijsen

Quote from: The Luggage on April 25, 2015, 13:45:48
De Cine4home review: http://www.cine4home.de/tests/projektoren/Epson_LS10000/epson_eh-ls_10000_test_neu.htm

Dit is een mooie, goede en uitgebreide test, zoals je van cine4home mag verwachten! Het roept wel wat extra vragen op, omdat ze niet overal echt de diepte in gaan. Leesmateriaal!

Springbank

Quote from: henrykb on April 26, 2015, 03:49:23
Ook mensen met een bedrijf mogen wel eens privé belangrijker vinden, en daar wat tijd in steken, dan hier op het forum iedereen van voer te voorzien. Komt tijd, komt review.
Wat Duitse review betreft.. pftttttt, das echt teveel leesvoer, maar wat enkele plaatjes betreft moet ik zeggen dat ik (nog) niet vreselijk onder de indruk ben. komt misschien nog.

pfffff  :baaa:

Als privé belangrijk is dan plaatst een professioneel bedrijf niet groots dat erbinnen een paar dagen een review komt, om vervolgens meer dan een week in stilzwijgen te vervallen. plaats dan even een update tussendoor. Ik verbaas me erover, en heel soms kies ik ervoor om dat even te laten weten.

THX-UltraII

Quote from: Springbank on April 26, 2015, 14:01:21
pfffff  :baaa:

Als privé belangrijk is dan plaatst een professioneel bedrijf niet groots dat erbinnen een paar dagen een review komt, om vervolgens meer dan een week in stilzwijgen te vervallen. plaats dan even een update tussendoor. Ik verbaas me erover, en heel soms kies ik ervoor om dat even te laten weten.
chill eens even ''newbie''

theshadow

Ik heb het vermoeden dat het uitblijven van een review een andere oorzaak heeft

MaxxMark

Gister door de review heengegaan. En ik moet zeggen dat ik ook nog niet echt blown-away ben.

Natuurlijk zitten er best wel een boel toffe dingen in. Maar het eerste wat me al tegenstond was het E-Shift verhaal. Daar kwam achteraan dat het contrast (hoewel beter) pas net in de buurt komt van de JVC projectoren. En als laatste het punt dat het onduidelijk is hoe er met "lamp replacement" omgegaan wordt. De laser-diodes zitten erg diep in de hardware 'verstopt'. Het is dus zeker niet zo eenvoudig om een lamp te verwisselen. Met die kennis denk je wel 10x na of je hem in 'high', 'medium' of 'eco' lamp-mode zet. Zoals ze zelf al stellen, voor een projector van €7k verwacht je dat daar wel iets mee mogelijk is. Misschien is dat er natuurlijk ook wel (ik kan me namelijk prima voorstellen dat voor mensen die nu diep in de buidel tasten om een dergelijke PJ te krijgen er wel wat mogelijk is).

In de categorie "minder relevant, maar noemenswaardig" vond ik de afwijkingen bij gebruik van lens memory wel aan de hoge kant. Bij wisselen tussen een 21:9 en 16:9 kan zomaar 1.5cm (of meer) verschil optreden. Ik vond dat een vrij forse afwijking. Dermate fors dat als ik een dergelijke PJ zou hebben, ik bij het switchen alsnog de ab zou pakken om het verschil te corrigeren.

Overigens vond ik het stuk over de "Cinema preset" best interessant en was een theorie waar ik (nog) niet eerder over had gelezen (misschien omdat ik het altijd al af had gedaan als 'slecht'). Het artikel beschrijft namelijk dat de cinemastand dan wel het gamut verwijdt, maar dat ze dit doen op een manier om het gamut van bioscopen te benaderen.

Dat idee intrigeert mij wel, omdat het op zich een goede manier kan zijn om het te benaderen. Maar dan hangt het er wel van af of ze bij de release van een BR het bereik compressen of dat ze het bereik croppen. In het geval van compressen (een bereik van zeg 0-400 versmallen zodat het in 0-255 past) zou het werken. In het geval van croppen (in het bereik van 0-400 alleen 0-255 gebruiken) geeft het oversaturated resultaten..
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Dat is waarom je een projector ook moet kopen/laten kalibreren bij een bedrijf die weten wat ze doen bij het afstellen?
Het is nog steeds ongelofelijk dat mensen soms 7-10K uitgeven voor een projector maar een calibratie achter wegen laten om 200-300 euro te besparen op de aankoop prijs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"