Harbeth Show vrijdagavond 24 april en zaterdag 25 april met Alan Shaw bij BB&G

Started by bmateijsen, April 16, 2015, 13:21:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Alle Harbeth modellen te beluisteren tijdens unieke show!

Harbeth maakt al sinds 1977 de muzikaalste monitor speakers ter wereld... Punt! De Monitor 30.1 is misschien wel de meest gelauwerde monitor van de laatste jaren. En terecht: de natuurlijkheid en absolute openheid in het middengebied is wereldberoemd en voor velen is Harbeth een eindpunt in hun zoektocht naar bevredigende muziekweergave.

Om iedereen te overtuigen van de unieke kwaliteiten van de Harbeth luidsprekers, zullen voor het eerst in Nederland alle modellen te beluisteren zijn in één enkele middag of avond en zal dus ook de Harbeth Super HL5 Plus zijn Nederlandse showdebuut beleven.

Op 24 april vanaf 19:00 uur en 25 april vanaf 13:00 uur zal Beter Beeld & Geluid Hilversum uw gastheer zijn tijdens deze unieke show, waarbij ook ontwikkelaar en eigenaar Alan Shaw en PR/marketing manager Trevor Butler aanwezig zullen zijn. Zij zullen uitleggen waarom de Harbeth luidsprekers zo uniek zijn en waarom het ontwerp in de 21ste eeuw nog zo enorm actueel is.

Wij verwachten een grote opkomst en vooral ook een zeer gezellige samenkomst van muziekliefhebber met hetzelfde doel: genieten van de meest natuurlijk mogelijke weergave van muziek! Uiteraard zal hierbij een hapje en een drankje niet ontbreken.

Reserveer dus snel uw kaarten via Eventbrite of stuur een mail naar [email protected] !

Graag tot dan!

raindog

Mooi initiatief, ik heb alvast een kaartje bemachtigd voor de vrijdagavond  :pompom:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bmateijsen

Quote from: raindog on April 16, 2015, 19:47:45
Mooi initiatief, ik heb alvast een kaartje bemachtigd voor de vrijdagavond  :pompom:

Top! Zaterdag is overigens net uitverkocht! Voor de vrijdagavond nog een paar beperkte plaatsten over.

FDLARRY

Dank weer voor een leuke middag. En de Harbeth staat hoooog op mijn verlanglijst.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

eMVe

Quote from: FDLARRY on April 25, 2015, 19:08:26
Dank weer voor een leuke middag. En de Harbeth staat hoooog op mijn verlanglijst.
Ok, dat was nu al. . . een verslag ervan wordt op prijs gesteld. . .

Dirk

Quote from: eMVe on April 25, 2015, 19:16:53
Ok, dat was nu al. . . een verslag ervan wordt op prijs gesteld. . .
^^

hear hear
we zitten niet allemaal op Facebook  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cyreg

Ben ook zeer benieuwd hoe het ging oa met AS erbij?
Ik zit ook totaal niet op social media en heb niet eens 'n mobiel, dus graag hier verslag(en)  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

raindog

Gisteren een leuke avond gehad in Hilversum. Trevor en Alan zijn een leuk duo samen en ik moet steeds denken aan dat perfecte radiostemmetje van Trevor :clapping:

Het was vooral een gezellige en informatieve avond. De demo's zelf vond ik niet allemaal even optimaal. De eerste kennismaking met de SHL5+ was goed maar mijn zitplek en de akoestiek in de grote luisterruimte waren niet ideaal. Maar ik wil deze zeker nog een keer uitgebreid beluisteren.
In de kleine ruimte, waar de C7ES3 en P3ESR stonden, was het eigenlijk het best toeven. Het klonk daar heerlijk en de sound was helemaal naar mijn smaak. Ik had de P3 nog niet eerde zo mooi horen spelen. Dat is ook een pluim voor de Resolution Audio apparatuur.

Ronduit tegenvallend vond ik de demo van de 40.1 in de grote luisterruimte. Ik heb op verschillende plaatsen gezeten maar dit was voor mij voor het eerst dat muziek uit een Harbeth mij niets deed. Geen magie, geen intimiteit en geen betrokkenheid. Volgens mij stond er best wel deftige electronica op maar toch klonk het heel vlak. Wel jammer want de 40.1 had ik nog niet eerder gehoord en ik verwachtte er veel van. Wellicht een mismatch met de ruimte of anders gewoon niet mijn smaak.

Bjorn, Jan en Garmt, dank voor de mooie avond!
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Robiwan

Vrijdagavond samen met Jan Peter naar de Harbeth show geweest.

De SHL5+ in de grote luisterruimte kon me het minst bekoren, maar wellicht was de oorzaak de geheel volle zaal want later op de avond toen de zaal nauwelijks vol was leek het beter te klinken. Maar het warme/donkere/rommelige karakter bleef overeind want dit type heb ik vaker gehoord met Naim, Linn en andere merken en zal nooit m'n vriend worden.

In de kleine ruimte speelde de P3ESR en de C7ES-3 met Resolution Audio. Dit klonk veel beter, gewoon erg goed. Mooi open, helder, strak, nu wel met tophoog :D en "engaging".

Vervolgens de Monitor 40.1 in de grote ruimte. Ik zat op de 1e rij helemaal aan de zijkant in een niet geheel volle zaal. Dit klonk ook heerlijk vanzelfsprekend met diep laag, veel dynamiek enz. Het enigzins afgezaagde nummer "Tin Pan Alley" van Stevie Ray Vaughan :D klonk prima, ook op de P3ESR en de C7ES-3. De CH Precision eindbakken met digitale vermogensmeters zorgde tevens voor uiterlijk vermaak.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de zeer goed klinkende en betaalbare C7ES-3!

Het was kortom een gezellige avond met lekkere hapjes. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Cyreg

Quote from: LPlover on April 26, 2015, 08:07:26
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de zeer goed klinkende en betaalbare C7ES-3!
:D :clapping:

Lag dat misschien ook ad elektronica?

Nog wat meegekegen van het UK bezoek?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Robiwan

Quote from: Cyreg on April 26, 2015, 11:10:44
:D :clapping:

Lag dat misschien ook ad elektronica?

Nog wat meegekegen van het UK bezoek?

Resolution Audio is mooi spul en de betere akoestiek van de kleine ruimte zal ook meewerken. Maar dan nog klonk de 40.1 ook veel opener en schoner dan de SHL5+ in dezelfde grote ruimte. Het lijkt mij niet dat de Linn streamer/versterker en Naim CD speler nadelig zijn voor de SHL5+. Gewoon een karaktertrek van de  5+ die velen wel mooi vinden overigens!

Leuk verhaal van Alan. Op de facebook pagina van BBEG zijn filmpjes te vinden. 
https://www.facebook.com/BeterBeeldenGeluid?fref=ts
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

bmateijsen

Vergeet ook niet dat er zoiets is als smaak.... Je luistert altijd naar een set in een ruimte en nooit naar een onderling component ;).

Robiwan

Quote from: bmateijsen on April 26, 2015, 13:50:06
Vergeet ook niet dat er zoiets is als smaak.... Je luistert altijd naar een set in een ruimte en nooit naar een onderling component ;).

Tuurlijk klopt helemaal, maar qua balans wijkt de 5+ behoorlijk af van de andere en dat bevreemd me.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2