Anzus Acoustics ervaringen?

Started by Mordante, April 11, 2015, 21:20:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mordante

Vandaag een demo van ansuz acoustics in Amsterdam bij A10. Ansuz Acoustics is voor een deel het geesteskind van Lars Kristensen, hij was als ik het goed heb onthouden iets van 20 jaar het hoofd van de R&D afdeling van NordOst.

Ansuz Acoustics, Raidho en Aavik zijn met elkaar verweven ik weet niet exact hoe maar volgens mij hebben alle 3 de merken dezelfde twee hoofd designers, Lars Kristensen en Michael Borreson. Het is dus niet Zo vreemd dat er met de Aavik U300 geïntegreerde versterker en Raidho X-3 luidsprekers werd gespeeld. Niet de meest goedkope audio die er is, maar daar ging het ook niet om.

Volgens Lars is de belangrijkste kabel de stroomkabel naar je verdeel doos. Daarna stoomkabels naar je analoge bronnen, dan digitale bronnen, dan interlinks en uiteindelijk de luidsprekerkabels. Wat wel grappig is want NordOst vertelde mij hetzelfde. En net als Nordost adviseert hij niet heel korte kabels. Liever een stroomkabel van 2 meter dan van 1 meter. Lars kan leuk vertellen en een ik moet toegeven de demo was erg indrukwekkend. Ook had ik het idee dat de je inderdaad kon horen wanneer hij een stroomkabel, een Sparkz of Darkz wisselde. Misschien ga ik een Anzus kabel thuis uitproberen. Echter ik weet het nog niet. Een stroomkabel van 1500 is best pittig.


frank2

Stroomkabels maakt zeker verschil maar dit soort bedragen zijn volslagen kolder behalve voor de leverancier want die verdient er 1300€ op. Er zijn zeker alternatieven die max 100€ p/m kosten plus connectoren dan ben je voor max 200€ ongeveer klaar en heb je een zeer goede kabel die kan meekomen met de kabels van 1500€. Ik ken iemand die ook peperdure stroomkabels heeft van 1500€ en nu kabels heeft gekocht van 200€ want die klinken beter.

Maar het is jouw geld.....  Ik zou verder kijken......  Weet wel een adresje....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

Quote from: frank2 on April 12, 2015, 11:25:25
Stroomkabels maakt zeker verschil maar dit soort bedragen zijn volslagen kolder behalve voor de leverancier want die verdient er 1300€ op. Er zijn zeker alternatieven die max 100€ p/m kosten plus connectoren dan ben je voor max 200€ ongeveer klaar en heb je een zeer goede kabel die kan meekomen met de kabels van 1500€. Ik ken iemand die ook peperdure stroomkabels heeft van 1500€ en nu kabels heeft gekocht van 200€ want die klinken beter.

Maar het is jouw geld.....  Ik zou verder kijken......  Weet wel een adresje....
Wel erg stellig in je mening, niet........
Jou installatie, luisterruimte en oren zijn niet die van een ander. Bovendien heb je vemoedelijk deze kabels niet eens zelf geprobeerd.
Ik begrijp wel wat je wilt zeggen, alleen er zijn meerdere waarheden in dit leven.... ::)

frank2

Quote from: addesmo on April 12, 2015, 13:06:08
Wel erg stellig in je mening, niet........
Jou installatie, luisterruimte en oren zijn niet die van een ander. Bovendien heb je vemoedelijk deze kabels niet eens zelf geprobeerd.
Ik begrijp wel wat je wilt zeggen, alleen er zijn meerdere waarheden in dit leven.... ::)

Stellig ja, dit soort bedragen voor een kabel is absurd, een kabel bestaat uit koper en soms wat zilver, verder bepaalde manier van demping twisting en dikte. Veel variabelen en veel testen maar dit soort bedragen.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mordante

Ik heb geen idee wat kosten zijn van een kabel. Maar laten we daar wat eens over gokken.

Furutech FI-E11 Rhodium €83
Furutech FI-11 Rhodium   €83
Furutech FP-314Ag 2meter €80
Dat is dan 246 aan materiaal

Stel het kost 1 uur om een kabel in elkaar te zetten zeg €50

Dan kost de kabel bijna €300 en is er nog geen cent op verdient en ook nog geen BTW etc.

Ik zeg niet dat een dure kabel beter klinkt. Maar roepen dat de marges zo groot zijn is natuurlijk onzin.

Vertel maar waar kan ik die €200 kopen?

addesmo

Quote from: frank2 on April 12, 2015, 14:25:08
Stellig ja, dit soort bedragen voor een kabel is absurd, een kabel bestaat uit koper en soms wat zilver, verder bepaalde manier van demping twisting en dikte. Veel variabelen en veel testen maar dit soort bedragen.....
Wat is absurd? Hangt er denk ik vanaf wat je referentie is. Iemand in een derde wereld land vindt jou nogal absurd dat je maar liefst 200 euro aan een stroomkabeltje uitgeeft. Denk daar maar eens over na voor je je uitspraken doet.

morca

Quote from: frank2 on April 12, 2015, 11:25:25
Stroomkabels maakt zeker verschil maar dit soort bedragen zijn volslagen kolder behalve voor de leverancier want die verdient er 1300€ op. Er zijn zeker alternatieven die max 100€ p/m kosten plus connectoren dan ben je voor max 200€ ongeveer klaar en heb je een zeer goede kabel die kan meekomen met de kabels van 1500€. Ik ken iemand die ook peperdure stroomkabels heeft van 1500€ en nu kabels heeft gekocht van 200€ want die klinken beter.

Maar het is jouw geld..... Weet wel een adresje....
Vertel?

vik

Een net snoer van €1500,- vind ik persoonlijk grote onzin. Besteed dat geld aan een leuke betaalbare set interlinks of speaker kabels en ga van de rest van het geld bijvoorbeeld een weekje naar Spanje.

Dit soort bedragen zijn helemaal niet nodig en er is genoeg aanbod met een prima "bang for the buck" gehalte. Denk daarbij bijvoorbeeld aan IeGo.

Ik heb netsnoeren voorbij "zien" komen van wel € 5000,- en nog nooit "gehoord"  ;)





Quote from: Mordante on April 11, 2015, 21:20:56
Vandaag een demo van ansuz acoustics in Amsterdam bij A10. Ansuz Acoustics is voor een deel het geesteskind van Lars Kristensen, hij was als ik het goed heb onthouden iets van 20 jaar het hoofd van de R&D afdeling van NordOst.

Ansuz Acoustics, Raidho en Aavik zijn met elkaar verweven ik weet niet exact hoe maar volgens mij hebben alle 3 de merken dezelfde twee hoofd designers, Lars Kristensen en Michael Borreson. Het is dus niet Zo vreemd dat er met de Aavik U300 geïntegreerde versterker en Raidho X-3 luidsprekers werd gespeeld. Niet de meest goedkope audio die er is, maar daar ging het ook niet om.

Volgens Lars is de belangrijkste kabel de stroomkabel naar je verdeel doos. Daarna stoomkabels naar je analoge bronnen, dan digitale bronnen, dan interlinks en uiteindelijk de luidsprekerkabels. Wat wel grappig is want NordOst vertelde mij hetzelfde. En net als Nordost adviseert hij niet heel korte kabels. Liever een stroomkabel van 2 meter dan van 1 meter. Lars kan leuk vertellen en een ik moet toegeven de demo was erg indrukwekkend. Ook had ik het idee dat de je inderdaad kon horen wanneer hij een stroomkabel, een Sparkz of Darkz wisselde. Misschien ga ik een Anzus kabel thuis uitproberen. Echter ik weet het nog niet. Een stroomkabel van 1500 is best pittig.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mordante

Quote from: vik on April 14, 2015, 09:00:45
Een net snoer van €1500,- vind ik persoonlijk grote onzin. Besteed dat geld aan een leuke betaalbare set interlinks of speaker kabels en ga van de rest van het geld bijvoorbeeld een weekje naar Spanje.

Dit soort bedragen zijn helemaal niet nodig en er is genoeg aanbod met een prima "bang for the buck" gehalte. Denk daarbij bijvoorbeeld aan IeGo.

Ik heb netsnoeren voorbij "zien" komen van wel € 5000,- en nog nooit "gehoord"  ;)

Vakanties intresseren mij niet zo. Geef liever mijn geld uit aan muziek & audio, motoren of kunst.  Maar ieder zijn ding :)

Interlinks is iets waar ik in de toekomst nog wel naar wil kijken. Luidspreker kabel heb ik vorig jaar vervangen. 2*7meter Audioquest Rocket88.

primakef

Uittesten is de boodschap. Het moet matchen met je set. Dat er grote klankverschillen zijn is duidelijk. Zelfs mensen die totaal niet thuis zijn in de audiowereld hebben het bij mij thuis kunnen constateren.

Mvg,

Primakef

Spijkie

Quote from: vik on April 14, 2015, 09:00:45
Een net snoer van €1500,- vind ik persoonlijk grote onzin. Besteed dat geld aan een leuke betaalbare set interlinks of speaker kabels en ga van de rest van het geld bijvoorbeeld een weekje naar Spanje.

Dit soort bedragen zijn helemaal niet nodig en er is genoeg aanbod met een prima "bang for the buck" gehalte. Denk daarbij bijvoorbeeld aan IeGo.

Ik heb netsnoeren voorbij "zien" komen van wel € 5000,- en nog nooit "gehoord"  ;)

Dus een netsnoer voor 1500 is onzin maar een interlink voor 1500 prima verdedigbaar? Dat vind ik dan weer een vreemde stelling, net zoals dat een kabel van 1500 per definitie "absurd" is. Het gaat nl ook niet om de kabel van 150 - 1500 of weet ik wat maar om de match met de rest van de keten, de ene keer is dit met een netsnoer van 1500, de andere keer een interlink van 70,-.

Just my 2 cents ;)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vik

Wie heeft het hier over een interlink van €1500,-?? Ik heb het over betaalbare interlinks.


Quote from: Spijkie on May  1, 2015, 18:53:43
Dus een netsnoer voor 1500 is onzin maar een interlink voor 1500 prima verdedigbaar? Dat vind ik dan weer een vreemde stelling, net zoals dat een kabel van 1500 per definitie "absurd" is. Het gaat nl ook niet om de kabel van 150 - 1500 of weet ik wat maar om de match met de rest van de keten, de ene keer is dit met een netsnoer van 1500, de andere keer een interlink van 70,-.

Just my 2 cents ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mordante

Heb een aanbod gekregen om een Anzus Mainz D8 over te nemen. Zit er serieus over te denken. Wel eerst uitproberen. Iemand hier ervaring met deze?

Mordante

Vandaag bij A10 audio geweest. Heb daar een Mains D8 stekkerblok en twee netkabels meegenomen ter test een A en een P beide 2 meter.

Xander32

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Die van mij zijn dat een netsnoer wel degelijk verschil kan geven.


Vraag; wat is jouw huidige situatie? Heb je nu nog de oem/standaard netsnoeren achter de apparatuur? Dan zou ik er ook voor zorgen dat je ter vergelijk een setje meer betaalbare netsnoeren in huis haalt. Want die prijzige varianten gaan vast verschil geven, maar dat gaan die meer betaalbare ook doen 8). Dan kan je aansluitend een afgewogen keuze maken of het jou de meerprijs waard is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mordante

#15
Start situatie:

Supra Low Rad netsnoer van WCD naar stekkerblok
Supra Stekkerblok
NBS Omega 3 naar phono pre
NBS Dragon Fly 2 naar loopwerk
Zu Rok naar DAC
Shunyata Tapain Helix Alpa naar geïntegreerde versterker
Pink Faun 5th anniversary interlinks
Audioquest Rocket 88 speaker kabel

Heb nu het Supra power uitgewisseld voor de Anzus en de lowrad kabel vervangen door een Ansuz A.

Ik mij nu vooral richten op het analoge deel. Ga de Ansuz P proberen op mijn phono amp. De netkabels van mijn versterker en digitale bron laat ik even ongemoeid. Mijn digitale bronnen wil ik in de toekomst gaan vervangen. Weet nog niet hoe dat gaat lopen. Ga daar dus nu niet in investeren. De Shunyata op mijn geïntegreerde versterker bevalt tot nu toe goed. Mijn ervaring is dat bronnen gevoeliger zijn voor bekabeling dan versterkers, kan ook aan mijn versterker liggen.

Xander32

Ik heb juist de ervaring dat de versterking veel gevoeliger is voor het soort netsnoer, maar dat zegt wellicht ook weer iets over de versterker 8). Bij mijn sacd speler maakt het niet uit of er een Kemp Reference Sota, een dure Siltech, Kemp Reference of de vertrouwde LAT AC2 mkII achter hangt.

Enkel een negatieve ervaring gehad, een negatief verschil (donker, traag, wollig) met een C&D oranje wokkelkabel achter de sacd speler.

Quote from: Mordante on October  4, 2015, 10:44:55
Start situatie:

Supra Low Rad netsnoer van WCD naar stekkerblok
Supra Stekkerblok
NBS Omega 3 naar phono pre
NBS Dragon Fly 2 naar loopwerk
Zu Rok naar DAC
Shunyata Tapain Helix Alpa naar geïntegreerde versterker
Pink Faun 5th anniversary interlinks
Audioquest Rocket 88 speaker kabel

Heb nu het Supra power uitgewisseld voor de Anzus en de lowrad kabel vervangen door een Ansuz A.

Ik mij nu vooral richten op het analoge deel. Ga de Ansuz P proberen op mijn phono amp. De netkabels van mijn versterker en digitale bron laat ik even ongemoeid. Mijn digitale bronnen wil ik in de toekomst gaan vervangen. Weet nog niet hoe dat gaat lopen. Ga daar dus nu niet in investeren. De Shunyata op mijn geïntegreerde versterker bevalt tot nu toe goed. Mijn ervaring is dat bronnen gevoeliger zijn voor bekabeling dan versterkers, kan ook aan mijn versterker liggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... dat geeft wederom aan dat geen set, geen situatie helemaal gelijk is en dat het vooral een kwestie van trial and error is. Mijn huidige netsnoer achter de versterker betreft overigens een bewezen goede match met specifiek deze versterker, dat is in mijn set geen uitzondering.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Mordante

Mijn ervaringen tot nu toe.

Ik ben begonnen met als eerste het Ansuz D8 stekkerblok op de plek te zetten van mijn huidige stekker blok een Supra. Alles voedingskabels mbv een spanningszoeker aangesloten. De audio-set weer aangezet. Ben toen op mijn gemak gaan luisteren.

Eigenlijk klonk het best goed, maar mijn set klinkt zo en zo al best redelijk IMHO. Wat mij wel opviel dat de avond een stuk sneller ging. Normaal wanneer ik zit te luisteren, luister ik een LP misschien 2. Daarna word ik onrustig, loop naar de keuken opzoek naar drank en voer. Zet de muziek harder dan weer zachter etc. Met de D8 in mijn set had ik dat veel minder, werd minder snel luister moe.

Daarna de Ansuz P tussen WCD en D8 gedaan en daarna de Ansuz A. Wat ik vrij snel merkt is dat de Ansuz netkabels met het D8 stekkerblok erg complementair zijn. Weet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen. Maar ik heb in het verleden wel eerder kabels getest, oa NordOst, NBS en Cardas. Wat mijn ervaring is dat hoe meer kabels van merk X in de set zaten hoe meer een set naar merk X gaat klinken.

Bij Ansuz is mijn ervaring tot nu toe anders. Wanneer ik alle 3 de artikelen in mijn set heb doe (de Mainz D8, netkabel A en P) gaat mijn set gewoon naar een hoger niveau. Heb niet het idee dat ik Ansuz luister maar wel dat het beter klinkt. Ook wordt dit effect sterker met elke toevoeging, een soort 1+1=3.

Waarbij ik direct wel moet opmerken dat de netkabels niet goedkoop zijn. Weet niet direct wat ze moeten kosten.

Ook moet ik A10 audio bedanken. Alex maakt het mogelijk dat ik dit allemaal kan uitproberen met de wetenschap dat ik het waarschijnlijk niet allemaal kan aanschaffen.

Xander32

... dan heb je nog wat om voor te sparen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT