USB hoofdtelefoonversterker + hoofdtelefoon voor plm 100-150 euro

Started by Gemineye, April 9, 2015, 13:47:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Ik luister nu op het werk regelmatig muziek op goedkope oordopjes op mijn laptop. Omdat ik dat best wel vaak doe; ik ben totaal niet thuis is "head-fi"; maar dit moet met minimale uitgave toch al snel beter kunnen?

Ik wil graag;
een compacte (moet in de tas passen) USB hoofdtelefoonversterker, liefst zonder aparte voeding.
een goede set oordopjes

samen voor plm 100-150 euro? heb ik dan een beetje iets?
Het hoeft niet allemaal helemaal hifi te zijn, maar gewoon 'acceptabel'.

Iemand tips voor mij?
:)

Robinmull112

Kijk eens naar het merk FiiO, die maken veel mooie, compacte en goede hoofdtelefoonversterkers ;)
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

mikekiwi

Op tweakers heeft iemand nog een Fiio E10 versterker+dac te koop voor 50 euro. Dat is een mooie compacte versterker (niet op batterijen overigens). Heb je nog 50-100 euro over voor een hoofdtelefoon...

Gemineye

Quote from: mikekiwi on April  9, 2015, 15:08:31
Op tweakers heeft iemand nog een Fiio E10 versterker+dac te koop voor 50 euro. Dat is een mooie compacte versterker (niet op batterijen overigens). Heb je nog 50-100 euro over voor een hoofdtelefoon...

kijk, goede tip. bericht gestuurd. Zo'n Fiio had ik inderdaad zelf ook gezien, maar vond hem nieuw eigenlijk nog wat aan de dure kant voor waar ik hem voor wil gebruiken.

Voor de hoofdtelefoon ga ik nog even zoeken op internet. Vooralsnog vind ik bv een Philips Fidelio S1 die wel goed beoordeeld wordt en voor rond de 60 euro te krijgen. http://www.whathifi.com/philips/fidelio-s1/review

EDIT: Of een Beyerdynamic DTX101 IE  :music:
:)

Gemineye

Vanmorgen heb ik wat verschillende hoofdtelefoons beluisterd. Ze hadden niet alle interessante types die ik had opgeschreven, maar toch wat kunnen vergelijken. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een setje van audio technica met noise control.
:)

Gemineye

Na een dagje proberen kan ik wel zeggen dat ik blij ben met de aanschaf; de hoofdtelefoon met noisecontrol geeft een mooi vol geluid en filtert tegelijk een groot deel van (constant) omgevingsgeluid weg. Ik werk vaak op rumoerige plekken dus dat vind ik wel prettig want dan kan ik mij tenminste concentreren.
De Fiio olympus die ik erbij heb werkt erg prettig en geeft net even wat extra detail t.o.v. de standaard hoofdtelefoon uitgang op de laptop. Handig daarbij is de het volume van de PC dan direct op maximaal wordt gezet (laatst gekozen instelling), zodat je daar geen compressie meer hebt en je gewoon de volumeregeling van de Fiio gebruikt. Wat ik van die Fiio trouwens echt prettig vind is dat hij best wat weegt (met name door de casing denk ik) en antislip voetjes heeft, en dat is voor mij handig omdat ik dan gewoon de volumeknop kan bedienen zonder dat je het apparaatje vast hoeft te houden.

Het haalt het niet bij thuis natuurlijk, maar het is best prettig luisteren zo.
:)

remco320

This story is useless without photo's;)

Klinkt goed hoor. Ik gebruik het liefst in ears en twijfel nu ook over een Fiio, maar vraag me het effect bij spotify via iPhone 6 wel af. Heb jij ervaring met spotify en met en zonder Fiio?

Gemineye

Haha Ik zal morgen even een picje voor je schieten. De fiio die ik heb wordt gevoed via usb dus ik vermoed onbruikbaar op een iphone. Ik heb gewoon een hele zooi flacs op mijn pc staan en ik stream ook wel flacs vanaf synology audio station thuis. Ik vermoed dat dat laatste vergelijkbaar zal zijn met Spotify?  In beide gevallen klinkt de fiio aanmerkelijk dynamischer.
:)

Gemineye

Een paar plaatjes voor je!

Let niet op de staat van de laptop; die wordt intensief gebruikt  :crazy:
:)

remco320


Quote from: Gemineye on April 16, 2015, 08:55:25
Een paar plaatjes voor je!

Let niet op de staat van de laptop; die wordt intensief gebruikt  :crazy:
Ziet er knap uit zo! Flac is nog iets beter dan spotify vermoed ik. Merk je verschil met en zonder fiio?

Gemineye

Jazeker. De fiio klinkt ruimtelijker,  dieper en zuiverder.
:)

remco320

Nice! Wil ik ook:) ga ik me eens verdiepen in die fiio dingen. Thnx