Beeld en geluidskwaliteit UPC Horizon (na nieuwe zenderindeling ziggo)

Started by SmauG, April 8, 2015, 21:37:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SmauG

Sinds 1april zijn de zenders van ziggo en upc hetzelfde. Daarvoor werd het ziggo pakket al aangepast aan het upc netwerk (geloof ik). Daarover meer dan voldoende klachten online.

Mij is het als UPC Horizon klant opgevallen dat het beeld en de geluidskwaliteit achteruit gegaan zijn na 1 april. Voor geluid is het moeilijk omschrijven, maar voor het beeld op HD zenders is het duidelijk minder scherm en softer. Vooral bij voetbal en films.

Zijn er andere gebruikers die dit is opgevallen?
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

SmauG

-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

flakkees

na veelvuldig bellen en mailen en het alsmaar zelfde advies  (resetten)
overweeg ik inmiddels de boel bij upc eens te resetten 

de upc kabel die uit de muur komt rechtstreeks op de + en - onder de grondstop in de kelder  aansluiten  ik schat 65 ampère 240 volt  :D :D :D

als ze mij dan bellen dan zeg ik

ever resetten meneer !!
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

morca

Quote from: flakkees on April 11, 2015, 07:46:57
na veelvuldig bellen en mailen en het alsmaar zelfde advies  (resetten)
overweeg ik inmiddels de boel bij upc eens te resetten 

de upc kabel die uit de muur komt rechtstreeks op de + en - onder de grondstop in de kelder  aansluiten  ik schat 65 ampère 240 volt  :D :D :D

als ze mij dan bellen dan zeg ik

ever resetten meneer !!
:clapping: :clapping:

PRJK

 Heb hier het idee dat internetsnelheid achteruit is gegaan na de fusie met UPC  (ziggo klant).

ajbeefde

"oude" UPC klanten schijnen minimale problemen te hebben met de overgang, het zijn juist de Ziggo die de problemen hebben althans dat was vd week op de radio in een item over de fusie  ;)

Wij zijn 2 maanden terug over gegaan op Horizon en afgelopen maand de kleine extra Horizon box er bij via wifi, hier perfect beeld en geen problemen.
Is wel UPC "gebied" dus dat zou er mee te maken kunnen hebben.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

flakkees

ik was upc klant
bijna alle zenders pauzeren na 5 seconden ongeveer een halve seconde lang
is niet naar te kijken
iternet is gewoon top , bellen ook
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

ajbeefde

Quote from: flakkees on April 11, 2015, 10:26:56
ik was upc klant
bijna alle zenders pauzeren na 5 seconden ongeveer een halve seconde lang
is niet naar te kijken
iternet is gewoon top , bellen ook

ook met Horizon?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

CZ79

Hier om heel eerlijk te zijn geen klachten op UPC gebied, alleen bij het schakelen naar een andere zénder gaat deze a en toe terug naar de eerste zender. Ik heb al een nieuwe decoder gekregen maar da hielp niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

ajbeefde

Quote from: flakkees on April 11, 2015, 11:17:17
1 horizon box en 1 gewone voor boven waar het helemaal pet is

Nwe 2e horizon box aanvragen bij UPC, is sinds begin maart mogelijk.  ;)

Is kleine uitvoering van de orginele.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

John Wx

Quote from: flakkees on April 11, 2015, 07:46:57
na veelvuldig bellen en mailen en het alsmaar zelfde advies  (resetten)
overweeg ik inmiddels de boel bij upc eens te resetten 

de upc kabel die uit de muur komt rechtstreeks op de + en - onder de grondstop in de kelder  aansluiten  ik schat 65 ampère 240 volt  :D :D :D

als ze mij dan bellen dan zeg ik

ever resetten meneer !!


THX for de  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Als werkt prima alleen nu met opstarten van de decoder Ziggo demand paar seconde in beeld ?


Waarom weten ze het zelf niet !
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zymotic

Ik heb soms het idee dat het geluid niet helemaal in sync loopt met het beeld

flakkees

ik krijg een gratis monteur om de wand aansluiting aan te passen  :pompom:
net op tijd want ik had al bijna kpn  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Sjaak_Banaan

Quote from: Zymotic on April 11, 2015, 21:55:40
Ik heb soms het idee dat het geluid niet helemaal in sync loopt met het beeld

Gisteren een stukje naar Flodder in Amerika gekeken (ja ja, zeg maar niets... :P), maar het geluid liep ook totaal niet synchroon, erg storend!
Net5 was trouwens volledig weg gisteren, dat heb ik nog niet eerder gehad, 'geen signaal" staat er dan...
Ik hoop echt dat glasvezel doorgaat zodat ik een goed alternatief heb.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

flakkees

Quote from: flakkees on April 16, 2015, 15:34:40
ik krijg een gratis monteur om de wand aansluiting aan te passen  :pompom:
net op tijd want ik had al bijna kpn  :D

en alles is nu dik voor mekaar  :pompom:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Snowmaster

Zit je weer op oude niveau met beeld en geluid?

Of denk je dat het nog iets minder is?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

dave-fish

Hoe is WiFi bij jullie met de horizon box? Dat is bij mij namelijk echt een drama. Bedraad is wel goed trouwens. Beeld is okay alhoewel sommige zenders het soms niet doen.

Toni71

Als je een beter wifi signaal wil hebben, kan ik je adviseren om een aparte router te kopen.

De modems en Horizon box die Ziggo uitgeeft, zijn niet de beste voor een goed wifi signaal. Dit is tenminste mijn ervaring.



Raphie

Hier doet ziggo TV het PRIMA!
ik gebruik geen horizon, maar CI+ modules, zowel op de slaapkamer als huiskamer gewoon "ouderwets" TV kijken met de TV AB zoals het bedoelt is. Zapped heerlijk snel. Nooit blokjes of andere storing
JBL PRX Power!

dave-fish

Dan moet ik dus eerst even langs Ziggo, want de horizon kan niet in bridge modus.

modde239

UPC gaf mij toen het advies om de modem voor internet en telefonie te houden en niet de Horizonbox voor internet en telefonie te gebruiken....heb een Asus router aan de UPC modem gekoppeld....werkt echt top....

Lion of Judah

Quote from: modde239 on October 19, 2015, 22:29:51
UPC gaf mij toen het advies om de modem voor internet en telefonie te houden en niet de Horizonbox voor internet en telefonie te gebruiken....heb een Asus router aan de UPC modem gekoppeld....werkt echt top....
Inderdaad, hier ook sinds een week.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Robiwan

Ik gebruik de Ziggo Horizon box alleen om tv te kijken en heb een los modem van upc voor bellen en internet. Soms wel wat haperingen in beeld- en geluid, meer dan toen het hier nog UPC was, dus het zal wel aan Ziggo liggen want de kabels heb ik nu onderhand al 1000x gecontroleerd.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2