Beeld en geluidskwaliteit UPC Horizon (na nieuwe zenderindeling ziggo)

Started by SmauG, April 8, 2015, 21:37:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Die klachten kloppen hebben meer mensen last van sinds het één netwerk is geworden. Ik heb ok al wat keren met de helpdesk gesproken. Ze zijn samen op een band gaan zitten die wordt gedeeld met 4G en aangezien er steeds mer 4G apparaten zijn krijg je dus ook steeds meer storing. Ze raden aan of je tv op anderhalve meter van de stekkerdoos te zetten of je kabel te vervangen door een nieuwe die beter afschermd tegen 4G en als je kabel langer is dan 10 meter een antenne versterker kost 70 euro.

Pas als dat allemaal niet werkt sturen ze en monteur langs.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Robiwan

Quote from: Erik on October 21, 2015, 16:02:06
Die klachten kloppen hebben meer mensen last van sinds het één netwerk is geworden. Ik heb ok al wat keren met de helpdesk gesproken. Ze zijn samen op een band gaan zitten die wordt gedeeld met 4G en aangezien er steeds mer 4G apparaten zijn krijg je dus ook steeds meer storing. Ze raden aan of je tv op anderhalve meter van de stekkerdoos te zetten of je kabel te vervangen door een nieuwe die beter afschermd tegen 4G en als je kabel langer is dan 10 meter een antenne versterker kost 70 euro.

Pas als dat allemaal niet werkt sturen ze en monteur langs.

ze leggen het probleem dus voornamelijk bij de consument zoals bijna altijd :( Jammer hoor.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Raphie

Quote from: Erik on October 21, 2015, 16:02:06
Die klachten kloppen hebben meer mensen last van sinds het één netwerk is geworden. Ik heb ok al wat keren met de helpdesk gesproken. Ze zijn samen op een band gaan zitten die wordt gedeeld met 4G en aangezien er steeds mer 4G apparaten zijn krijg je dus ook steeds meer storing. Ze raden aan of je tv op anderhalve meter van de stekkerdoos te zetten of je kabel te vervangen door een nieuwe die beter afschermd tegen 4G en als je kabel langer is dan 10 meter een antenne versterker kost 70 euro.

Pas als dat allemaal niet werkt sturen ze en monteur langs.
huh? Denk dat je een aantal zaken hier door elkaar haalt? Wat heeft een discreet digitaal signaal op de kabel van doen met een draadloos 4g signaal?
Coax als een antenne werking voor 4g kan ik me nog iets bij voorstellen, maar daar helpt bovenstaand advies natuurljk niks bij. Tevens zit ziggo op een compleet andere frequentie 6700mHz
JBL PRX Power!

dave-fish

Wifi met een aparte router is inderdaad een grote verbetering. Hoe heb ik het ooit met de Horizon kunnen doen. Ik heb trouwens wel soms dat zenders het niet doen. Alle andere worden prima weergegeven, maar dan doen 1 of soms 2 zenders het niet. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Erik

Quote from: Raphie on October 27, 2015, 08:49:12
huh? Denk dat je een aantal zaken hier door elkaar haalt? Wat heeft een discreet digitaal signaal op de kabel van doen met een draadloos 4g signaal?
Coax als een antenne werking voor 4g kan ik me nog iets bij voorstellen, maar daar helpt bovenstaand advies natuurljk niks bij. Tevens zit ziggo op een compleet andere frequentie 6700mHz
Ik vertel alleen wat mij werd verteld op de helpdesk daar en het is idd begonnen sinds die 2 netwerken fysiek werden gekoppeld. Eerst dacht ik ook vreemd verhaal maar later kwam ik het op hun site tegen compleet met plaatjes, uitleg en koopadviezen voor versterker en afgeschermde coax kabel.
Was ook van plan het aan te schaffen eerst de kabel maar sinds wifi op router uitstaat en een AP mijn huis is binnengekomen geen last meer gehad maar wat niet is kan nog komen :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mokumer45

Misschien een heel domme vraag, maar wat is een AP? Ik ken AP alleen maar als afkorting voor Associated Press en ik heb het ook via Google geprobeerd op te zoeken, maar verder geen resultaat!
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

modde239

Quote from: Mokumer45 on October 28, 2015, 13:44:36
Misschien een heel domme vraag, maar wat is een AP? Ik ken AP alleen maar als afkorting voor Associated Press en ik heb het ook via Google geprobeerd op te zoeken, maar verder geen resultaat!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wireless_Access_Point

Mokumer45

Dat is dus eigenlijk een WAP (wireless access point) of in dit geval (AP) een access point.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Erik

Klopt maar omdat de (W)AP met een draadje verbonden is met modem/router laat ik de W van wireless maar weg dus AP, alhoewel ik ook genoeg de term WAP voorbij zie komen bij dit soort apparaten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mokumer45

Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill