Hepta design audio topic!

Started by Rick-HEPTA-Scholte, April 3, 2015, 16:10:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rick-HEPTA-Scholte

Beste leden,

Ik speel zelf met een setje Hepta Spring Excellence op een Onkyo versterker en ben daar echt onwijs tevreden mee en ben erg benieuwd wat jullie ervaring met Hepta is en wat jullie voor & nadelen vinden van het Merk of een bepaalde luidsprekers van Hepta. Ook ben ik benieuwd of jullie opgrades hebben gedaan (Door Hepta of gewoon zelf)

Foto's zijn welkom :clapping:


Groetjes!
Onkyo tx-sr501e
Hepta Spring  Excellence

Vhond

Zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=20527 (lang verhaal om te herhalen)

Heb inmiddels het eea teruggebouwd waardoor het geluidsbeeld weer beter is geworden (wel betere componenten gebruikt). Kan nog wat beter getweakt worden maar heb de tijd daarvoor nog niet gevonden

i2Paq

Quote from: Vhond on June 23, 2015, 17:50:41
Zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=20527 (lang verhaal om te herhalen)

Heb inmiddels het eea teruggebouwd waardoor het geluidsbeeld weer beter is geworden (wel betere componenten gebruikt). Kan nog wat beter getweakt worden maar heb de tijd daarvoor nog niet gevonden

In dat (negatieve) topic wordt er ook een topic met een verhaal van mij aangehaald waar ik praat over de upgrade van mijn Hepta Street Gold welke keurig door Chris zijn verzorgd.

Gewoon zorgen dat je duidelijke afspraken maakt over hoe en wat.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Vhond

12Paq: ik wil niet de discussie weer opnieuw beginnen: als je goed kon lezen had ik alles zwart op wit (dat alle elko's vervangen zouden worden door mkp/mkt condensatoren , de prijs etc...) en dus had Chris het niet 'keurig' verzorgd... ook al waardeerde ik het dat hij later wat (weliswaar gebruikte) componenten en het schema van hoe het oorspronkelijke filter was, heeft opgestuurd.

Zucht, waarom lezen mensen niet nauwgezet. Ik twijfelde al om het aan te halen, maar mijn ervaring is zoals die is en die was bij mij niet zoals bij jou...

Maar daar was de topicstarter niet over begonnen. Mijn toevoeging aan dit topic is om aan te geven dat ik in principe wel te spreken ben over mijn speakers/het product Hepta (welke door wat te tweaken wel te verbeteren is), niet om een discussie te starten over de diensten van Hepta

frits marantz

Ouder topic, maar het gaat over Hepta design audio, dus ik wil wel een reactie geven op de vraag van de topic starter.

Ik heb kort geleden de Spring Excellence Gold, de Ace Gold en een center Ace Excellence via MP gekocht. De set moest plaats maken voor een soundbar. :o

Heb de Spring en de Ace aangesloten in de stereo opstelling. De Ace Gold op de Denon en de Spring op 2 Marantz MA 500 monoblokken.

De Ace moet wel op stands staan en klinkt goed, echter de Spring is een absolute verrassing. Mooi gedetailleerd geluid met een stevig fundament. Zou je niet verwachten uit deze ranke speakers.

Moet de opstelling met de bas/midden naar binnen gericht nog uitproberen.

Ervaringen in contact met Hepta (Cris) ook erg goed. Heb altijd een goede en een "to the point" reactie gehad.

Ga volgend weekend de zaak eens in mijn surround beneden aansluiten. Heb dan even het huis voor mijzelf. Ben bang dat vanwege de WAF de kans bestaat dat ze subiet moeten blijven staan. ;)

buckler

#5
Ik herken dit wel...
Beneden in de woonkamer heb ik een B&W Nautilus surround set met Susano versterker , projector , sub etc etc en ben dus wel wat gewend maar heb nu ook in mijn slaapkamer een surround set met pioneer amp (budget) 4 Hepta spring exellence , Hepta ace center en Pioneer 6090 plasma.
Elke keer dat ik daar film kijk dan sta ik echt versteld hoe goed de Hepta set klinkt... snel , helder , gedetaileerd , los en met een krachtig vol laag (terwijl ik daar zonder sub draai , oke het is een redelijk kleine kamer).
Ik herken dus je gevoel wel moet ik zeggen.
Is gewoon prima spul.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

frits marantz

Heb de opstelling aangepast met bas/midden nu naar binnen. Geeft een (nog) beter basfundament. Spreiding blijft mooi.

buckler

Klopt, zo staan ze bij mij ook het beste...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

frits marantz

#8
Voor mij zijn deze zuiltjes een aangename kennismaking met Hepta. Er zullen hier vast meer Hepta gebruikers zijn, ben benieuwd naar hun ervaringen.

Tommanu

Hallo allen,

Ik heb jaren lang met zes Hepta Street gold, Ace gold center samen met twee rel Q50's gespeeld, aangesloten op een Onkyo tx-nr900e.
Op zolder had ik nóg vier Hepta street, nog een Ace gold center samen met een Mirage BPS-100, aangesloten op een Onkyo tx-sr 575.
Heerlijke speakers, mooi midden, al met al goed geluid.
Op een gegeven moment set van zolder aan mijn jongere broer gegeven, behalve de sub. Set van beneden naar zolder en voor beneden kleinere speakers gekocht voor bij de Rel's. ....het is tenslotte een woonkamer he..... Toevallig vorige week nóg een Mirage BPS-100 gekocht voor het luttele bedrag van 20 euro, deze gaat naar zolder voor een dual sub opstelling.
De Hepta's blijven mijn favoriet, dus als ik wil luisteren ga ik lekker naar zolder waar ook mijn vinyl collectie (1200 stuks) en mijn cd collectie (1300 stuks), voornamelijk Funk en Jazz staan. Daar kan ik genoeg lawaai maken zonder overlast te veroorzaken....
Groet & enjoy,

Tom

frits marantz

Leuk Tom! :clapping:

Herkenbaar. Boven een ruimte om te stoeien met echte stereo.

Ben heel benieuwd naar de Hepta performance op de surround volgend weekend. :angel:

frits marantz

Wat is trouwens de opvolger van de Spring?

frits marantz

#12
Staan nu in de surround opstelling. Wederom een aangename verrassing luisterend naar internetradio. :o

Straks even een film doen.

Ook dat klinkt goed. Er zit meer detail in deze speakers. Gelukkig heb ik het hele weekend nog.

Edit: Ben eruit. Dit zijn blijvers. Gisteravond nog een mail gestuurd naar Cris, omdat ik niet wist hoe de Ace Gold rears in te stellen. Small of large. Advies kwam vanmorgen terug (zaterdag! :worship:). Op large zetten. En dat klopte helemaal.

Zeer tevreden nu. :clapping:

Er staan nu een aantal Revolutions op MP. :o

frits marantz

Weet iemand het verschil tussen de Spring, de Spring MKII en de Spring Exellence?

frits marantz


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frits marantz

Ze weten niet wat ze missen. :angel:

frits marantz

Ik ga vrijdagmiddag bij Cris kijken en laat me het allemaal uitleggen. ;)

Automaat

Toen droomde ik van de Hepta Menhir. En toen ik eindelijk een paar zou kunnen betalen, werden ze niet meer verkocht  :(
Reading the HTForum is learning every day!!

frits marantz


frits marantz

Inmiddels staan een paartje zilvergrijze Hepta Four Tune Excellence te draaien boven op de stereo. :pompom:

Was leuk en leerzaam bij Cris met een lekkere bak koffie en uiteindelijk hebben we er beide wat aan gehad. :clapping:

frits marantz


i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

frits marantz


Vhond