aanschaf nieuwe printer

Started by SV..S, April 3, 2015, 12:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: jvanhambelgium on April 13, 2015, 11:07:24
Heb gisteren net dezelfde in bestelling genomen en ben benieuwd! Reviews lijken goed, prijs/kwaliteit ook.
M'n Samsung "multifunctional" CLX-3175FW kleurenlaser begint de "gekende" kuren te krijgen met afdrukken (strepen, "fadings" etc)
en ik heb hem al uit elkaar genomen en proper gemaakt ... helaas kwam het snel terug...

Dus nu ga ik niet meer investeren in een setje nieuwe toners voor de Samsung maar koop iets anders!

Over toners: ik heb voor mijn Brothers een paar setjes Xerox original toners gekocht maar wat een ramp spul is dat. Vlekken, lekken, strepen, stickers op de cartridges die loslaten en storingen veroorzaken.... Dramatische rommel....  :blink:

Heeft me inmiddels ook al twee extra onderhouds/storingsbeurten gekost á € 55 (de buren runnen een printer onderhoud business  :D ) dus het voordeel begint ook al rap minder te worden  :hmmm:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LittleNinja

Alternatieve toners kunnen een machine flink vervuilen waardoor je extra onderhoud nodig gaat hebben (of problemen blijft houden). Overigens zijn de Xerox toners vaak zelfs redelijk goed, kun je nagaan wat een troep er nog meer op de markt is. Het is een risico, maar als het goed gaat kun je best wat geld besparen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hanky Panky

Quote from: LittleNinja on April 13, 2015, 12:43:15
Alternatieve toners kunnen een machine flink vervuilen waardoor je extra onderhoud nodig gaat hebben (of problemen blijft houden). Overigens zijn de Xerox toners vaak zelfs redelijk goed, kun je nagaan wat een troep er nog meer op de markt is. Het is een risico, maar als het goed gaat kun je best wat geld besparen.

De grap is dat er maar een paar printer (binnenwerk) fabrikanten zijn, de rest ontwerpt daar 'iets' om heen. Ze beperken het gebruik van andere merken cartridges door net een nokje of uitsparing te maken waardoor het niet past. Xerox is gewoon een grote naam en dan zou je kwaliteit verwachten maar niets blijkt minder waar.....

Maar goed: een setje Xerox vs Brother scheelt ongeveer € 150-170 ex en dat is serieus geld (ik slijt 3-5 sets per jaar) maar het gezeik dat ik er voor terugkrijg. Reclameren heeft geen zin, ze beloven de defecte meuk te vervangen maar er komt nooit iets dus die zogenaamde gebruiksgarantie is ook gewoon r u k.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Ik wacht zelf even op de nieuwe generatie HP laserprinters, die schijnen een ander soort (nieuwe) toner te gebruiken die niet meer vlekt.
Of ze ook enveloppen aan kunnen, geen idee.

http://nl.hardware.info/reviews/5970/hp-kondigt-nieuwe-printers-aan-nieuwe-toner-steelt-de-show

donaldk

Wij hebben een HP Deskjet 1050 staan. Helaas doet ie het nu niet (goed) meer. Papier pakken gaat niet goed. Ik heb al met de groene zijde van een schuursponsje opgeruwd,zover ik er bij kan. Nu pakt ie bij de eerste invoer weer, maar toch krijg ik een gleufje in het midden van de bovenkant van het vel. Bij verdere doorloop gaat het aan de rechterzijde (als je er voor staat) toch weer mis, dan word het papier tegengehouden of in ieder geval niet verder geleid en frommelt ie scheef op.

Iemand een idee of ik hier nog wat aan kan doen?

Anders moet ik ook een ander. Volgens de consumentenbond is voor mensen die weinig printen de 301 cartridges gebaseerde printers wel zuiniger dan bijvoorbeeld Epson, of ook andere cartridges van HP, omdat die inkt gebruiken om regelmatig om de kop schoon te spoelen. De wegwerpkopjes van de klassieke HP kopjes doen dat vanzelfsprekend niet. Wij printen enkele malen per jaar.

Kjelt

@Donaldk de doorsnee inkjet printers kosten hetzelfde als de cartridges die ze er bij leveren dus zou een ander nemen als ik jou was.

donaldk

#31
Dat is niet geheel correct, die meegeleverde zitten hoogstens half vol. Tijdje terug waren de cartridges relatief goedkoop bij de Aldi 21,95 staat mij bij voor de originele HP 301 zwart en kleur. Dit is niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste, ding zal op het latst een tientje meer geweest zijn, laatste prijs op tweakers is van 27 februari, dus hij is net uit de handel?

Ik las vorig jaar toen die cartridges in de aldi folder stonden wel dat er een nieuwe uitvoering was, die de nieuwe uitvoering van de cartridge moest hebben en degene die hier staat en soms niet werkt met de nieuwere cartridge. Hoe nieuwer hoe meer je genept wordt met datalimieten enzovoorts, dat de printer niet wil printen ongeacht of cartridge echt leeg is of niet.

Maar inderdaad daar zal het wel op uitdraaien, dus dan sluit ik mij aan bij de vraag van deze thread.

Kjelt

Nee het is niet geheel correct maar je snapt de hint.

Erik

Daarom kies ik voor laser ;-)
Droogt niet uit
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Printers worden inderdaad geleverd met een starterset, waarmee je minder afdrukken kunt maken dan bij de gebruikelijke cartridges. Daarnaast heb je vaak cartridges met verschillende capaciteiten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#35
HP blijft HP... Dat betekent dat ze altijd de te lage winsten op de machines moeten compenseren door de verkoop van hun toners/cartridges. Ik sla HP over.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Xstream

#36
Quote from: LittleNinja on April 13, 2015, 23:54:29
HP blijft HP... Dat betekent dat ze altijd de te lage winsten op de machines moeten compenseren door de verkoop van hun toners/cartridges. Ik sla HP over.
+100

Ik koop nooit meer wat van hp na m'n laatste hp officejet 8600 pro printer. Dat je wat wilt verdienen op je inkt ala, maar zoals zij dat doen is gewoon oplichting. Ze passen zelfs de software aan dat je niet in zwart wit kunt printen en er altijd kleur mee gaat bij zw/w prints. Zelfs niet met grayscale of andere settings. Toen daar melding over werd gemaakt op het support forum, kwam er geen reactie of hulp. Iemand uit de community heeft daarop een fix bedacht en toen werd er binnen enkele dagen vakkundig een software update uitgebracht die dat weer onmogelijk maakte. En nog bleef t stil nadat de 1 na de ander op t hp forum uit z'n stekker ging. Ze geven er niks om.

Je kunt na een tijdje kleuren cartridges vervangen, ook als je alleen zwart gebruikt. Als 1 van de kleuren op was, weigerde die nog wat af te printen totdat je t bijgevuld had. Echt bizar. Geen HP meer voor mij. Betaal ik liever wat meer voor een eerlijke zaak. Bovendien met belabberde software ook.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kjelt

ik zou zowiezo nooit inktjet kopen tenzij je iets met fotos afdrukken wilt doen.

LittleNinja

Laser en/of LED kunnen dat tegenwoordig ook prima.

Quote from: Kjelt on April 14, 2015, 07:20:52
ik zou zowiezo nooit inktjet kopen tenzij je iets met fotos afdrukken wilt doen.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Quote from: LittleNinja on April 14, 2015, 10:13:42
Laser en/of LED kunnen dat tegenwoordig ook prima.
ik ben geen expert maar die foto inkjetprinters hebben iets van 6 kleuren inkt en zwart die tijdens het printen nog wat met elkaar mixen dat ga je met een laser met 3 kleuren en zwart nooit voor elkaar krijgen.

LittleNinja

#40
Je hebt het nu weer over een afwijkende printer (foto inktjetprinter).

Overigens moet je vanuit de drie basiskleuren alle kleuren kunnen produceren. Ik geef toe dat niet ieder merk dat even goed onder controle heeft en dat het beter wordt naarmate de investering toeneemt. Op kantoor vind ik bijvoorbeeld een Canon of een Kyocera afdruk niet heel overtuigend, vooral als je dezelfde afdruk er bij legt afkomstig uit een Konica Minolta of een Toshiba bijvoorbeeld.

Over het algemeen kun je stellen dat de kleur afbeeldingen van een inktprinter net even mooier zijn (maar zeker niet scherper). Je kunt je echter ook afvragen welke kwaliteit je nu werkelijk moet hebben. Ik durf best te beweren dat mensen meer dan tevreden kunnen zijn met een laser/LED kleurenafdruk aangezien ze de afdrukken bijna nooit naast elkaar leggen om te vergelijken. Het thuisgebruik is meestal redelijk standaard en niet bedoeld voor de allerhoogste afdrukkwaliteit want dan kun je de foto's nog steeds het beste laten afdrukken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Quote from: LittleNinja on April 14, 2015, 11:20:27
Overigens moet je vanuit de drie basiskleuren alle kleuren kunnen produceren. 
Theorie, is niet de praktijk. In mijn eigen vak: met drie kleuren licht zou je ook alle kleuren moeten kunnen produceren in theorie maar helaas in de praktijk met de praktische lichtbronnen gaat dat niet en mis je een stuk van de kleurendriehoek (bv geel als je RGB gebruikt is waardeloos). Daarom gebruiken veel kleurenledlampen RGBA of als je pasteltinten wilt RGBW en zelfs RGBWA en ook al geelgroen gezien ipv groen.

Zo zal het met inkt ook wel wezen anders is er geen reden om een dure inkjetprinter met meer inkten te kopen.

Met de rest ben ik het alleen maar eens, ik wil ook niets anders dan laser meer.

LittleNinja

#42
Quote from: Kjelt on April 14, 2015, 11:31:07
Theorie, is niet de praktijk. In mijn eigen vak: met drie kleuren licht zou je ook alle kleuren moeten kunnen produceren in theorie maar helaas in de praktijk met de praktische lichtbronnen gaat dat niet en mis je een stuk van de kleurendriehoek (bv geel als je RGB gebruikt is waardeloos). Daarom gebruiken veel kleurenledlampen RGBA of als je pasteltinten wilt RGBW en zelfs RGBWA en ook al geelgroen gezien ipv groen.

Zo zal het met inkt ook wel wezen anders is er geen reden om een dure inkjetprinter met meer inkten te kopen.

Met de rest ben ik het alleen maar eens, ik wil ook niets anders dan laser meer.

Sharp doet dit ook in hun LED TV's met de Quattron techniek (toevoeging van geel).

Klopt, omdat je onder andere afhankelijk bent van je lichtbron, toch? Bij printing hoef je geen wit te printen. Bij printing werken ze printers niet met RGB maar met CMY(K).

C=Cyaan
M=Magenta
Y=Yellow
K=Black (aparte zwarte toner omdat je anders door je kleurentoners heen vliegt)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hanky Panky

Quote from: LittleNinja on April 14, 2015, 11:20:27
Je hebt het nu weer over een afwijkende printer (foto inktjetprinter).

Overigens moet je vanuit de drie basiskleuren alle kleuren kunnen produceren. Ik geef toe dat niet ieder merk dat even goed onder controle heeft en dat het beter wordt naarmate de investering toeneemt. Op kantoor vind ik bijvoorbeeld een Canon of een Kyocera afdruk niet heel overtuigend, vooral als je dezelfde afdruk er bij legt afkomstig uit een Konica Minolta of een Toshiba bijvoorbeeld.

Over het algemeen kun je stellen dat de kleur afbeeldingen van een inktprinter net even mooier zijn (maar zeker niet scherper). Je kunt je echter ook afvragen welke kwaliteit je nu werkelijk moet hebben. Ik durf best te beweren dat mensen meer dan tevreden kunnen zijn met een laser/LED kleurenafdruk aangezien ze de afdrukken bijna nooit naast elkaar leggen om te vergelijken. Het thuisgebruik is meestal redelijk standaard en niet bedoeld voor de allerhoogste afdrukkwaliteit want dan kun je de foto's nog steeds het beste laten afdrukken.

Voor die enkele keer dat je echt kwaliteit nodig hebt kun je beter een paar afdrukken bestellen bij een printcentrale of desnoods bij een foto winkel in je nabijheid. Met de laserprinters maak ik al jaren onze eigen brochures op glossy papier. Ik krijg vaak de vraag bij welke drukker we dat later doen. Gewoon een kwestie van het juiste papier, dat maakt al een enorm verschil.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

donaldk

Quote from: Kjelt on April 14, 2015, 11:31:07
Theorie, is niet de praktijk. In mijn eigen vak: met drie kleuren licht zou je ook alle kleuren moeten kunnen produceren in theorie maar helaas in de praktijk met de praktische lichtbronnen gaat dat niet en mis je een stuk van de kleurendriehoek (bv geel als je RGB gebruikt is waardeloos). Daarom gebruiken veel kleurenledlampen RGBA of als je pasteltinten wilt RGBW en zelfs RGBWA en ook al geelgroen gezien ipv groen.

Zo zal het met inkt ook wel wezen anders is er geen reden om een dure inkjetprinter met meer inkten te kopen.

Met de rest ben ik het alleen maar eens, ik wil ook niets anders dan laser meer.

Voor supermarkten stoppen ze een klein rood LEDje naast een grote witte LED.

donaldk

Quote from: Kjelt on April 14, 2015, 07:20:52
ik zou zowiezo nooit inktjet kopen tenzij je iets met fotos afdrukken wilt doen.

Voor twintig printjes per jaar haal jij een nieuwe LASER printer? Samsung kan niet, want die toners geven strepen en vlekken staat hierboven.

jvanhambelgium

Quote from: donaldk on April 14, 2015, 18:04:47
Voor twintig printjes per jaar haal jij een nieuwe LASER printer? Samsung kan niet, want die toners geven strepen en vlekken staat hierboven.

Jamaar pas op ; de vlekken strepen op m'n Samsung komen niet van de TONERS zelfve (want dat is poeder hé) maar door iets met de drums en het electrostatisch laden ervan.

Dus ik vrees dat voor een echte reparatie ik bijna de prijs van een nieuwe printer kwijt ben.

Anyway, er staat sinds vandaag een Brother te blinken en dat is een flinke machine ;-)


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LittleNinja

Wat voor model gebruik je HP?

Quote from: Hanky Panky on April 14, 2015, 17:40:26
Voor die enkele keer dat je echt kwaliteit nodig hebt kun je beter een paar afdrukken bestellen bij een printcentrale of desnoods bij een foto winkel in je nabijheid. Met de laserprinters maak ik al jaren onze eigen brochures op glossy papier. Ik krijg vaak de vraag bij welke drukker we dat later doen. Gewoon een kwestie van het juiste papier, dat maakt al een enorm verschil.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Grappig.. SVS is als topicstarter al anderhalve pagina geleden afgehaakt. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Quote from: donaldk on April 14, 2015, 18:04:47
Voor twintig printjes per jaar haal jij een nieuwe LASER printer? Samsung kan niet, want die toners geven strepen en vlekken staat hierboven.
Geen twintig, tweehonderd per jaar ofzo  :) En ja, het is het gemak, ik kan het wel op de zaak uitprinten maar dat is natuurlijk niet echt done bovendien alleen op werkdagen printen is ook niet handig. Ik wil bovendien zo nu en dan ook wel wat scannen of kopieren dus zo'n all in one voor rond de 300 euro is een prima deal.