HTPC 1080p/blu ray 3d afspelen

Started by dutch_anykey, April 2, 2015, 16:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dutch_anykey


Beste forumgenoten.

Ik gebruik al jaren een htpc met windows 7 MCE. Hierbij heb ik ook een anysee dvb-c via dvblink lopen.
De laatste tijd ben ik weer wat meer bezig met dvd/blu ray images en ook 3d (via mijn tw5900 beamer)

Het beeld is echter stotterent, ik denk dat de grafische kaart het niet meer kan bolwerken, en mijn cpu van de htpc is ook op het randje.
Ik ben al een paar dagen aan het kijken om een nieuwe htpc samen te stellen. dat kan redelijk goedkoop, maar blu-ray 3d is toch wel de drempel naar een duurder systeem.

Op dit moment heb ik een intel core2 quad processor (2,4 GHZ dacht ik) 6 Gb intern geheugen, windows 7 64 bits en een Nvidia gf EN210.

Nu de vraag... als ik mijn grafische kaart upgrade naar een nieuwe versie b.v. ASUS GT740-OC-1GD5. Helpt dit dan met de performance voor 3d blu ray? Of zal de processor nog tekort komen?

En voor een nieuw systeem, ik denk dat een i3 processor met intel true3d en mb met hdmi 1.4 uitgang de truuk is, de i3 vooral om de 3d en 1080p te verwerken. Maar wat ik me afvraag, een goedkoper pentium systeem (die geen true3d ondersteunen)  i.c.m. een betere grafische kaart, zou dat kunnen? Of loopt het dan nog ergens vast?

mvg
Maurice

Wotnix

Hallo Maurice,

Voor true 3d heb je een behoorlijke processor nodig en geheugen nodig
Vraag is of je dat waard is. Ik heb ook voor die keus gestaan, en ik vind van niet. Ik heb geivesteerd in een mooie behuizing.
Het systeem is gebouwd met een Amd A6 processor. Dit is een gecombineerde cpu / graphic processor unit.
Het heeft zeer zeker geen moeite met afspelen van site by site 3d.

Ik bedien het systeem op afstand met mijn Ipad, waardoor je gewoon muziek kunt luisteren zonder die tv aan. Sowieso gaat alles automatisch via een Itach module maar dat gaat te ver in dit topic.

Maar tis net wat ik zeg, hoeveel geld je 3d true, waard is...
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

marcel1970

--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

dutch_anykey

#3

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

In de tussentijd toch al wat componenten gekocht. Ik kon het niet laten  ;)

Corsair XMS3 4GB DDR3 1600MHz (2x2GB) CL9   
Gigabyte GA-H81M-HD3, 1150, 2xDDR3, 2xSATA-300,
Intel Core i3-4330, 3.5GHz, 1150, Haswell, Box
SanDisk Standard 64GB   3
Belkin Optische Toslink kabel 1m, Nikkel   3

alles voor net geen 280 euro


behuizing heb ik hergebruikt. Bij mij staat het toch niet in het zicht.
Dus de I3 met hd graphics gekozen, ik kan nog altijd uitbreiden met een dedicated grafische kaart. Op dit moment snort microsoft mediacenter erop en daarlangs ben ik nu ook bezig met XBMX (windows versie)
MCE draait als een tierelier, eindelijk lekker snel door de menu's. En bluray/1080 materiaal ook geen probleem. 3d (SBS) ook zonder mokken. Dus wel blij met het systeem.
Op dit moment wel ontevreden over mijn anysee ontvanger. in winmce via dvblink is de beeldkwaliteit super. Alleen moet ik het antenne kabel trject gaan checken. ontvangst gedeelte van de ynysee c30 is een ramp. Mijn humax ontvanger kan het met minder signaal nog altijd een compleet beeld vertonen, bij de anysee is het dan al hakkelen en verstoringen.
Ik wil daar toch nog eens naar een andere oplossing zoeken. Verder is livetv via dvblink in xbmc een ramp. Het beeld is heel korrelig (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) Geen idee waarom WMC goed beeld geeft en xmbc echt slecht.

Itach module heb ik hier ook ;) i.c.m. I-Rule. Ik bedien mijn verlichting er ook mee. Ben al zover dat als ik op pauze druk dat mijn led verlichting iets opkomt, en bij play de verlichting weer volledig uit gaat. Leuke hobby.

mvg
Maurice

Wotnix

Veel plezier !

Demopad en Itach module. TV, versterker etc, bedien ik ermee...later met een Raspberry, het licht etc...
Wat een geweldige afstandbediening voor je Ipad is als je XBMC (Kodi) gebruikst is de Constellation app.
De app communiceert met Kodi twee kanten op.
Ik meen ook dat ie TV shows etc kan laten zien, en in ieder geval Youtub...

| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |