Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Maar ja... het moet natuurlijk wel matchen...

:sigh:

Maar wel mooie speakers hoor!

erik s.

Je hebt zo te zien genoeg ruimte voor een set Caldera. :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Pinda13

Quote from: Richi on January 19, 2016, 09:06:15
Trouwens, volgens mij weet ik wel waar je woont. Vanwege de kabeltjes.  ;D

Pm'tje! :wub:
" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: erik s. on January 19, 2016, 10:14:23
Je hebt zo te zien genoeg ruimte voor een set Caldera. :)

Haha, ja ruimte genoeg. Maar beurs is nu echt leeg.  :police:
Ook heb ik nu echt zoiets; deze avanti's gaan nooit meer weg. Maar met mij weet je het nooit. Maar ze zijn zo mooi heh!! :popcorn: :headbanging:
" no loss of fine detail "

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

Quote from: Richi on January 19, 2016, 11:07:56
PM terug  ;D

Top Richard, dat wordt even een mooie vergelijking! Classé met ballen en Classe D met uberballen  :headbanging: :happy:
Ben benieuwd wat het gaat doen op de avanti's, voor mij wel fijn om in mijn eigen omgeving te kunnen vergelijken.
Nog meer mensen?  :P ::) Sopper bood ook al aan met zijn plinius vv en eind, heeft helaas even geen tijd. Maar dat lijkt mij ook een erg mooie combi (wat ik weer van Frank2 hoorde)  :blush: :angel:

Hartelijk bedankt in ieder geval als is het met het mee denken en evt aanbieden om te testen!

" no loss of fine detail "

mijkie

oeffff, mooie keuzes allemaal Carl !!

ben benieuwd hoe t klinkt op de Gato zaterdag, aan muzikaal vermogen geen gebrek iig.
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Pinda13

Quote from: mijkie on January 19, 2016, 11:40:18
oeffff, mooie keuzes allemaal Carl !!

ben benieuwd hoe t klinkt op de Gato zaterdag, aan muzikaal vermogen geen gebrek iig.

Haha mijkie, die Gato zaterdag niet vergeten natuurlijk!!
Nogmaals, mooi dat jullie de mogelijkheid bieden!
" no loss of fine detail "

mijkie

zal wel goed komen, ik zal hooguit mijn verstand vergeten  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Pinda13

Mijn lokale kabelboer eens gebeld (onze ronald van C&D almelo) en aangezien ik mega fan ben van zijn zelf gemaakte kabel. Bood hij een buizenversterker te leen aan om te testen of ik het wat vind op de avanti's. Hij wel zelf enorm te spreken over deze versterker en was zeker volwaardige high end.

De Canor TP106VR, iemand hier ervaring mee? Ik lees goede verhalen op internet, weliswaar is het wel oostblok gebeuren.. Zegt niks natuurlijk.

Mooi weekendje voor de boeg! Vrijdag ochtend classe en classe D audio. Dan smiddag de Canor voor een tijdje en zaterdag daarna de Gato. Alle 3 totaal verschillende versterkers. Zou buizen dan toch mooi zijn? Ik had altijd het idee dat er een bepaald sausje overheen ging.. Maar volgens Ronald met de "jongste/nieuwe" buizenversterkers van deze tijd, is dat niet meer zo.
" no loss of fine detail "

chansig

Als het klopt wat Ronald zegt....dan moet je je afvragen waarom je een buizenversterker zou willen ?

Het wisselen van buizen om de zoveel tijd, tube-roling omdat je toch op zoekt naar een bepaald geluid etc.

Maar wel leuk om te proberen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

#61
Quote from: chansig on January 19, 2016, 21:51:51
Als het klopt wat Ronald zegt....dan moet je je afvragen waarom je een buizenversterker zou willen ?

Het wisselen van buizen om de zoveel tijd, tube-roling omdat je toch op zoekt naar een bepaald geluid etc.

Maar wel leuk om te proberen.

Gr Hans
Haha hij gaf aan dat je met buizenversterker het totaal anders klinkt en je eigenlijk meer hoort tov transistor versterker.
Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met buizen..

Dus leuk om te testen en eens bepalen hoe dat klinkt!
" no loss of fine detail "

Pinda13

Eindelijk wat tijd om bij daglicht goede foto's te maken.
















Die laag units aan de zijkant, pff wat mooi^^.
Maar het geheel lust wel wat zo te zien..

" no loss of fine detail "

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pinda13

Quote from: Kingpin on January 20, 2016, 10:26:54
Prachtig !

Thnx! Ben er ook erg blij mee! Was wel "een rib uit mn lijf" maar dat ben je direct weer vergeten wanneer je ze ziet staan.  :inlove:
" no loss of fine detail "

frank2

#65
Ik weet zeker dat Ronald gelijk heeft dat warme van een buis hoef je tegenwoordig niet te horen al kan het wel, maar je hebt een betere autoriteit,kracht,power en dat kan ook met een transistor maar dan zit je vaak in de hoek van een krell, enz. De canor die je krijgt is een mooi ding, ben benieuwd wat je er van vind.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

 :wub: :wub: :wub: :wub:

40 tot 250 watt. Daar zit nogal wat tussen. 89 dB niet erg ingewikkeld. 4 Ohm kunnen de meeste versterkers ook wel aan.

Verkijk je nu niet op de units (en de grote van de speakers) om vervolgens de conclusie te trekken dat een zware versterker een must is. Er zijn monitoren die echt lastiger aan te sturen zijn. Of grote systemen die met 10 watt uit de voeten kunnen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: frank2 on January 20, 2016, 10:32:30
Ik weet zeker dat Ronald gelijk heeft dat warme van een buis hoef je tegenwoordig niet te horen al kan het wel, maar je hebt een betere autoriteit,kracht,power en dat kan ook met een transistor maar dan zit je vaak in de hoek van een krell, enz. De canor die je krijgt is een mooi ding, ben benieuwd wat je er van vind.

Mijn Kenwood M2 heeft ook controle,autoriteit, kracht, power. Kost 2e hands tussen de 200 en 300 euro. Mijn Crown heeft het overigens ook, mijn Hypexen hadden het ook. Een Perreaux die ik heb gehad had het ook, deed alleen een verklaarbaar sausje eroverheen gieten. Evenals een Parasound die ik heb even in de set heb gehad.

Die Canor is een prima apparaat...alleen bij eventuele verkoop zit je weer met het feit dat het een onbekend merk is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Stef

Mooi mooi...tiger ebony zoals mijn proac d18 :)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Pinda13

Quote from: chansig on January 20, 2016, 10:38:38
Mijn Kenwood M2 heeft ook controle,autoriteit, kracht, power. Kost 2e hands tussen de 200 en 300 euro. Mijn Crown heeft het overigens ook, mijn Hypexen hadden het ook. Een Perreaux die ik heb gehad had het ook, deed alleen een verklaarbaar sausje eroverheen gieten. Evenals een Parasound die ik heb even in de set heb gehad.

Die Canor is een prima apparaat...alleen bij eventuele verkoop zit je weer met het feit dat het een onbekend merk is.

Gr Hans

Ik zal me zeker niet blindstaren op specs en dergelijke.
Misschien toch ook weer voor een parasound HaLO gaan, zat een goeie dac in.

Maar mooiste is dat ik eerst goed ga luisteren en dat er apparaten aangeboden worden om te luisteren:)

Verder met canor heb je helemaal gelijk, ongebekend merk met verkoop is gewoon killing. En ik verkoop nog weleens het 1 en ander, puur omdat ik weer wat anders wil horen. Dit doet ook zeker mee met de keus, dus de canor moet we heeeel goed zijn:p.
" no loss of fine detail "

Kerkhoffd

Ken de impedantiecurve van deze luidsprekers niet. Mijn ervaring is dat ze meer stroom vragen dan je in eerste instantie denkt dat ze nodig hebben. Zeker als je afgaat op het geadviseerde wattage door AP. Vooral als je op enige afstand zit en complexe klassieke muziek met grote bezetting mooi wilt weergeven. Mijn Virgo's dippen ook rond de 2,9 Ohm. Beste advies blijft om zo veel mogelijk zelf te luisteren. Maar daar ben je al goed mee bezig volgens mij ;-)
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Richi

Wat vanochtend wat mij betreft toch wel weer duidelijk werd, is dat een goede match ook heel belangrijk is. Waar de combi Classé met Class D bij mij thuis heerlijk speelt, kwam het met de Classé in de keten niet echt lekker los op de APs. Vanaf de Hugo rechtstreeks naar de Class D klonk al beter, maar miste weer body. Dat is ook waarom ik thuis de Classé er tussen heb hangen.

Gelukkig heb je nog wat meer versterkers om uit te proberen dit weekend, dus daar ga je veel van opsteken. Veel plezier daarbij!

Enne, bedankt voor de AB. Heel erg leuk en gewaardeerd!

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

Stil hier, ik lees nog geen bevindingen mbt de canor versterker
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Erg mooie speakers Carl, nog gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst !

Altijd een groot liefhebber geweest van Audio Physic, vooral van het uiterlijk  :thumbs-up:
Heb hier helaas nooit goede klankmatige resultaten kunnen behalen met div. AP,s met de laagunits aan de zijkant van de kast  :(
Heb de Tempo 25 en de Scorpio hier gehad in het verleden, maar nooit het laag goed onder controle kunnen krijgen...rommelig, boemerig, en niet strak.
Als dat wel het geval was geweest hadden hier mogelijk nog AP,s gestaan, want het blijven voor mij optisch gezien zeker één van de mooiste speakers.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8