Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: frank2 on April  6, 2017, 18:40:44
Omdat het de stereoweergave dusdanig maakt dat het niet uitmaakt waar je zit, de sweetspot wordt stuk groter, daarnaast is het afstraalgedrag beter omdat de speakers dicht bij de zijmuur staan.

Oke...maar ik lees nergens dat Pinda iets mist in zijn sweetspot.  Daarnaast lijkt het mij dat je je sweetspot juist kleiner maakt door de speakers in te draaien. Maar da's een gevoel. Kwestie van proberen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Hans ik heb ze thuis gehad en de bouwer is daar een voorstander van.
Ik heb de pinda speaker hier thuis gemeten met de anthem arc. De curve begon bij 33 hz en vanaf 0 db redelijk recht. Overigens dat deed de curve van de usher be10 bijna hetzelfde deze begon vanaf 30 Hz de curves ontliepen elkaar niet veel, als je ernaar luisterde was het een andere zaak, geen fatsoenlijk mid bij Usher, dat zag je niet terug in de curve, dus ik hecht er niet veel waarde aan. Bovendien gebruikt pinda een leenversterker en dat heeft ook invloed op het geluid.

Wat ik wel duidelijk merkte is dat de speaker 10 cm naar voren of naar achteren schuiven aanmerkelijk verschil in de bass maakt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Mooi dan toch. Overigens zeg ik niet dat indraaien slecht is. Alles hangt samen...dus wordt het ook schuiven, draaien etc.

Daarnaast een meting om te zien hoe/wat.

Wat bedoel je met 33Hz en vanaf 0 dB redelijk recht?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

33 hz op 0 db. En niet wat vaak gebruikelijk is 30 Hz bij -/+3 DB.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

Quote from: RalphH on April  6, 2017, 17:00:04
Wellicht ook onconventioneel  ;D, maar hier zijn de meningen over verdeeld. Ik spreek niet uit ervaring (vind wel dat ik nog te weinig demping in de ruimte heb), maar beargumentatie dat je de set wil horen en niet de ruimte, klinkt logisch. En zo dood als een anechoische kamer, krijg je het thuis niet.
Food for thought.

Noppenschuim doet maar heel beperkt iets inderdaad, beetje in het tophoog, maar dan houdt het wel op.

En zoals Hans aangeeft, meten is zeker een goed startpunt. De resultaten langs wat je hoort leggen, geeft doorgaans een goed beeld.
Check inderdaad het meettopic eens.

Hou wel in gedachten dat grote stappen in laagweergave maken, doorgaans grote volumes of grote uitgaven betekent. On a budget kun je met flink wat steenwol redelijk wat bereiken, heb je beperkte ruimte en moet je met resonators gaan werken, wordt het wat kostbaarder allemaal.
Hiermee zelf nog geen praktische ervaring overigens, staat nog op het to do lijstje.

Succes met het aanpakken van de ruimte, gaat je veel brengen zoals je al hebt gemerkt.

Woon niet in de buurt helaas, anders had je mijn umik wel even kunnen lenen.

Thnx voor reactie, zoals gezegd eens meten inderdaad. Ik vond ook dat zoals nu met de platen er een gigantische surround bubbel aanwezig is. Je hoort meer zo simpel is het te omschrijven. En ik zal sowieso schuim vervangen voor rockfon platen. Nu nog midden van kamer en bij speakers voor. En evt dus meer idd, maar ik zit wel op een budget inderdaad;). Alles kan als maar prima eruit ziet.

Quote from: frank2 on April  6, 2017, 17:53:36
Pinda geef de speakers eens wat meer toe in. Denk dat dat ook helpt. En ja meten geeft wat inzicht in hoe sterk de bass is verder zegt het niet veel.

I know frank, ik heb ze al behoorlijk naar binnen en zoals hans ook zegt is mijn sweetspot dik in orde. Laatst nog met 6 mensen gezeten in bios en zat ik x op een andere plek; stereobeeld dik in orde! Het is puur van, alles mag en alles kan in die ruimte, zou het akoestisch te verbeteren zijn? Daar ben ik door simpel ff paneeltjes neer te zetten achter; jazeker!!

Quote from: chansig on April  6, 2017, 17:22:13
Mijn Umik ligt elders. Mogelijk volgende week terug. Dan wordt het opsturen of ophalen. Ik woon tussen Driebergen en Veenendaal.

Risico voor verzenden ligt dan bij jou en alleen aangetekend verzenden.

Gr. Hans

Ik ga hier graag op in hans! En uiteraard aangetekend en kosten voor mij. Doe het ff in groter doosje, houd je van speciaal biertjes toevallig?(2de hobby, verzamelen, brouwen + proeven:)).
Ik zal je pm sturen voor gegevens. REW zei je heh? Ik ga me er eens in verdiepen.

Quote from: frank2 on April  6, 2017, 19:41:59
Hans ik heb ze thuis gehad en de bouwer is daar een voorstander van.
Ik heb de pinda speaker hier thuis gemeten met de anthem arc. De curve begon bij 33 hz en vanaf 0 db redelijk recht. Overigens dat deed de curve van de usher be10 bijna hetzelfde deze begon vanaf 30 Hz de curves ontliepen elkaar niet veel, als je ernaar luisterde was het een andere zaak, geen fatsoenlijk mid bij Usher, dat zag je niet terug in de curve, dus ik hecht er niet veel waarde aan. Bovendien gebruikt pinda een leenversterker en dat heeft ook invloed op het geluid.

Wat ik wel duidelijk merkte is dat de speaker 10 cm naar voren of naar achteren schuiven aanmerkelijk verschil in de bass maakt.

Klopt inderdaad nog leenversterker, helaas nog geen andere gehoord in die ruimte, maakt wel mijn enige referentie kader. Beginpunt is dr;)..




Meer mensen nog tips?😇
" no loss of fine detail "

Pinda13

Zojuist Split gekeken, freaky film! Maar met nieuwe opstelling was het indrukwekkend; meer detail en zoals ik al eerder aangaf; je hoort meer en ook die kleine geluidjes in een film.. Verder wel 1 nadeel het laag is wel mega toegenomen. Dat is wel een dingetje, gelukkig 1/3 film geen last van, maar daarna de laatste delen werd je wel moe van het laag. Trommelvliezen hadden het flink te verduren!!:(

Ik ga eens met hans cobtacten en kijken wat ik kan doen qua laag. De rest vind ik zelf goed, maar door meten kom ik verder ni. Truste of cheers!
" no loss of fine detail "

Sjaak_Banaan

#382
Momenteel ben ik aan het kijken naar plateabsobers, zowel DIY als commerciële.
Die dingen nemen weinig ruimte in en zijn zeer efficiënt in het laag, lees maar eens over de RPG Modex Plate type 1 en 2 en broadband.
Het nadeel is dat ze vrij duur en zwaar zijn, waardoor de verzendkosten ook vrij hoog zijn.

Misschien, als ik niet voor een DIY-project kies, dat we een gezamelijk aankoop kunnen doen?
Naast RPG zijn er ook Duitse fabrikanten die ze verkopen, Faist.de en Renz heb ik me laten vertellen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

frank2

Basispijp wat inkorten dan is de bass minder.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Leeuwarden

Stop een sok, doekje oid in je basreflexpijp. Dan ga je meer richting gesloten speaker. Zou de basreflex pijp niet inkorten...

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pinda13

Quote from: Sjaak_Banaan on April  7, 2017, 10:21:54
Momenteel ben ik aan het kijken naar plateabsobers, zowel DIY als commerciële.
Die dingen nemen weinig ruimte in en zijn zeer efficiënt in het laag, lees maar eens over de RPG Modex Plate type 1 en 2 en broadband.
Het nadeel is dat ze vrij duur en zwaar zijn, waardoor de verzendkosten ook vrij hoog zijn.

Misschien, als ik niet voor een DIY-project kies, dat we een gezamelijk aankoop kunnen doen?
Naast RPG zijn er ook Duitse fabrikanten die ze verkopen, Faist.de en Renz heb ik me laten vertellen.

Thanks! Dat zal ik eens bekijken inderdaad. Misschien kunnen we wat voor elkaar betekenen inderdaad. Ik ben ook in onderhandeling met thx ultraII over zijn bass honde hokken. Maar even kijken of alles gaat passen etc.

Quote from: frank2 on April  7, 2017, 13:01:17
Basispijp wat inkorten dan is de bass minder.

Bass is perfect zo! Alleen de nagalm is enorm en maakt dat je moe wordt van luisteren. En uitschuifbaar heb ik nog niet binnen helaas. Ronald is weer zoals vanouds; sloom en slechte communicatie, eigenlijk nooit anders geweest. Maar hij heeft soms van die dagen dat hij me verbaast(tijd geleden alweer).

Eens wachten op de umik mic van hans en kijken of die honden hokken van thx ultra wat doen!

" no loss of fine detail "

Pinda13

#387
Hier weer een kleine update van hoe het er tegenwoordig in de bios beneden bij staat.
Nadat ik hier had aangegeven om de ruimte akoestisch beter te krijgen heb ik veel gelezen en gezocht naar informatie over akoestiek. Conclusie was overal: ga naar REW kijken en laat het meten met een umik. Nu ben ik daar best eigenwijs in in de zin van; dat kan ik toch ook eerst eens zelf aan ga pakken zonder dat ik er een mic voor moet kopen, die ik uiteindelijk toch maar 3 x ga gebruiken?? Ook aangezien dat REW behoorlijk omslachtig is en niet gebruiksvriendelijk (makkelijk praten als je het product niet hebt), maar pak de handleiding er eens bij en je bent gauw het spoor bijster. Zo kwam ik dus door mijn ongeduld wat producten tegen en heb ik deze gekoch om te proberent. Zou het niks worden dan zou ik het weer wegdoen was het idee. En mijn conclusie is als je een beetje weet wat je doet en je pakt je reflectiepunten aan en telkens testen op je positie, kom je wel een heel eind.

De ruimte zoals die nu is is naar mijn mening goed. De surround bubbel is erg goed geworden en je hoort meer detail wat normaal niet opvalt uit een film en omgevingsgeluiden zijn beter hoorbaar. Ook het laag is nu zoals ik het wil hebben; strak met iets wat galm, maar niet meer zoals het in het begin was dat je na een film helemaal dol was van het donderende laag.

Verder gigantisch gelukkig met de nieuwe beamer, maar toch staat deze te koop, omdat ik merk dat het op game gebied iets minder presteert dan de x7500 van wat ik heb gezien. Maar hij hoeft niet meteen weg want man man wat een fantastische upgrade tov de sony hw50. Prachtig plaatje en als ik sommige mensen hoor dat het verschil met x7000 tegen de x7500 nihil is zet je dat wel aan het denken. Maar wie weet, ik heb geduld..

Verder baru speler verkocht (helaas geen 4k) en maak ik nu ook gebruik (net zoals in de woonkamer) van een nvidia shield met de burson dac en een leuk buizenbakje.

Ach ja zo is het toch elke x weer genieten beneden. Ik merk wel dat ik er steeds vaker ga zitten met vrienden, familie. Ook formule 1 of voetbal wedstrijden is echt een genot om naar te kijken. De ruimte is 5,50 bij 3m, de bank zoals die nu staat is heerlijk voor met z'n drieen, maar als we meer bezoek hebben gaat bij de eerste bank de rugleuning omhoog en stoelen vanuit garage worden erbij gezet. Het meeste wat ik in de ruimte kan stallen zijn 10 mensen zonder dat je dan hutje mutje zit.

Ik had nog van boven wat houtstrips over en deze heb ik tot zover mogelijk om het nieuwe scherm heen gemonteerd. De bovenkant is demonteerbaar zodat ik altijd nog bij het scherm kan komen, mocht er iets verkeerds mee zijn. Daar dan voor een mooie philips hue ledstrip plus van 3m.

Ps: kabels naar beamer moet nog netjes weggewerkt worden, maar hdmi kabel is net tekort. Daar komt wanneer die verkocht is een nieuwe voor(a)..

impressie foto's:








" no loss of fine detail "

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nonenone

Knap hoor mister pinda.
Wanneer starten die meet en greets? :)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Hallo Pinda13,

Heb jij nog n andere voeding voor de Aries mini gehaald? Kon dit niet meer terugvinden in het topic.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Alex Groningen

Foto's staan er al een tijdje, maar zie ze nu pas. Ontzettend mooie luidsprekers in een erg leuke luisterkamer. Complimenten!

Pinda13

Quote from: Spijkie on July 23, 2017, 12:11:45
Hallo Pinda13,

Heb jij nog n andere voeding voor de Aries mini gehaald? Kon dit niet meer terugvinden in het topic.

Gr Spijkie

De aries heb ik niet meer, maar inderdaad ik had daar een andere voeding bij ja. Deze was gebouwd door Ronald van concept & design almelo. Deze was toch beter dan de nieuwe botw sbooster type. En een andere voeding doet heel veel goeds op de aries!

Quote from: Alex Groningen on July 23, 2017, 18:22:54
Foto's staan er al een tijdje, maar zie ze nu pas. Ontzettend mooie luidsprekers in een erg leuke luisterkamer. Complimenten!

Thnx :)
" no loss of fine detail "

Pinda13

Hierbij sinds lange tijd weer een kleine update en een vraag. Ik zit sinds begin nov in China (dalian) ivm werk van mijn vrouw. Nu blijf ik hier een maand om te bekijken of het bevalt om voor eventueel een langere tijd hier te wonen. Voor een periode van 2 of 5 jaar evt. Nu is alles nog nieuw en leuk in deze andere wereld dus voelt het tot nu toe echt fantastisch om hier te zijn. Ik ga dit de komende tijd een kans geven en ik gaat het zien welke keus ik ga maken.

Maar nu kom ik op het volgende, aangezien er hier in china zo'n beetje allerlei apparatuur wordt gemaakt en verkocht ben ik nieuwsgierig naar het merk cayin, omdat ik weet en vaak lees dat dit merk lovende tubeamplifiers maakt en de build ook van zeer hoge kwaliteit is. Nu ben ik dus wat aan het neuzen en springen er voor mij 3 versterkers uit. Namelijk de cayin a-100 mk2, de cayin a-300b mk2 en de cayin a-845, ik ben een fan van single ended builds en het verschil in prijzen maakt allemaal niet zo heel veel uit hier, het is sowieso al stuk goedkoper dan wanneer je deze versterkers in europa koopt. Alleen welke zouden jullie kiezen? Budget is er niet echt, ik wil gewoon voor de tijd dat ik hier zit een werkelijk monster mooie versterker en dat ik na die tijd deze verzend naar NL om hem te gebruiken in mijn ht ruimte als stereo versterker met muziek en als eindbak voor bij de receiver. Daar zijn ze alle 3 geschikt voor. Owja en ik heb thuis een crappy buizenbak met de el34 erin en die vind ik gewoon voor muziek heerlijk muzikaal klinken, dus ben ik bang dat de kt88 niet bij mijn smaak past, maar tja deze versterkers zijn alles behalve crappy en juist hetgene wat je high end mag noemen volgens mij.

Enfin; iemand tips? Er komt tzt dan ook nog een dac maar ik ga denk ik eerst mijn kopteldac gebruiken, namelijk de chord mojo waar ik best gecharmeerd van ben met zijn klank tov de hugo1(dat was niet echt mn ding).

Ik weet dat wanneer deze versterkers ingevoerd worden en een stuk btw over betaald moet worden maar dat zie ik tegen die tijd wel. Meenemen in koffer met rond de 30kg en zelfs de a-845 met zn 37kg wordt wat problematisch haha. Maar verzenden en factuur veranderen tot een redelijk amount kan dan altijd nog om te proberen denk ik dan zo; latere zorg xD..

Luxe problemen dus! Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Cheers..
" no loss of fine detail "

frank2

Vraag Kingpin die heeft een cayin buis versterker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Richi

Wat een leuk avontuurt trouwens! Lijkt me heel erg levensverrijkend. Geniet ervan samen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

Quote from: Richi on November 10, 2018, 08:25:40
Wat een leuk avontuurt trouwens! Lijkt me heel erg levensverrijkend. Geniet ervan samen.

thanks! Was en is best spannend allemaal, maar tot nu toe de moeite meer dan waard.

Quote from: frank2 on November 10, 2018, 07:42:10
Vraag Kingpin die heeft een cayin buis versterker.

Hij zal dit wel zien? Anders stuur ik wel ff pmtje idd.
" no loss of fine detail "

Kingpin

Leuk 'avontuur', zowel prive als audio!

Ik heb idd een (gemodificeerde) Cayin met KT88 buis bezetting.
Heb destijd erg veel vergeleken ook op technisch vlak (uiteraard).
Cayin (Spark Audio > Lyric, Prima Luna) kwam voor mij naast de klank (die met verschillende merken buizen heel verschillend kunnen klinken) prijstechnisch en qua technische opbouw als beste uit de bus (heel persoonlijk natuurlijk).

Enkele eigenschappen die mij hebben besluiten voor deze versterker:
- volledig hardwired,
- buizen niet vast op een printplaat maar in het chassis,
- softstart bij aanzetten van de amp, bevorderd zeker de levensduur,
- buizen handmatig afregelen ipv automatisch (veel nauwkeuriger),
- dijk van een constructie met echt massieve materialen,

Cayin wordt in China vervaardigd onder QA van amerikaanse technici.
Distributie gaat via Cayin Duitsland.
Mocht je er 1 kopen, vraag dan het serienummer na bij de importeur!

Voor de rest heb ik 'm nu al jaren, al zij het met wat andere buisbezetting als de originelen (zie sig, en daar kun je je geld ook wel in kwijt  ;D).
Beste aankoop wat ik heb gedaan, en heb best goede versterkers gehad, op 1 of andere manier ligt de buis mij meer dan bv een klasse D.
Dichtste benadering kwam mijn mosfet Luxman, klasse A versterker qua klankkleur, zeer vloeiend en open, brede soundstage.

Of het nu om scheurende gitaren gaat:
https://www.youtube.com/v/-WnqfDI3kgA&VQ=HD720

Of audiofiel materiaal
https://www.youtube.com/v/-rtCcQOFI10&VQ=HD720


Ben benieuwd naar je zoektocht, erg leuk.
Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Marco66

Quote from: Pinda13 on November 10, 2018, 06:59:19
Hierbij sinds lange tijd weer een kleine update en een vraag. Ik zit sinds begin nov in China (dalian) ivm werk van mijn vrouw. Nu blijf ik hier een maand om te bekijken of het bevalt om voor eventueel een langere tijd hier te wonen. Voor een periode van 2 of 5 jaar evt. Nu is alles nog nieuw en leuk in deze andere wereld dus voelt het tot nu toe echt fantastisch om hier te zijn. Ik ga dit de komende tijd een kans geven en ik gaat het zien welke keus ik ga maken.

Maar nu kom ik op het volgende, aangezien er hier in china zo'n beetje allerlei apparatuur wordt gemaakt en verkocht ben ik nieuwsgierig naar het merk cayin, omdat ik weet en vaak lees dat dit merk lovende tubeamplifiers maakt en de build ook van zeer hoge kwaliteit is. Nu ben ik dus wat aan het neuzen en springen er voor mij 3 versterkers uit. Namelijk de cayin a-100 mk2, de cayin a-300b mk2 en de cayin a-845, ik ben een fan van single ended builds en het verschil in prijzen maakt allemaal niet zo heel veel uit hier, het is sowieso al stuk goedkoper dan wanneer je deze versterkers in europa koopt. Alleen welke zouden jullie kiezen? Budget is er niet echt, ik wil gewoon voor de tijd dat ik hier zit een werkelijk monster mooie versterker en dat ik na die tijd deze verzend naar NL om hem te gebruiken in mijn ht ruimte als stereo versterker met muziek en als eindbak voor bij de receiver. Daar zijn ze alle 3 geschikt voor. Owja en ik heb thuis een crappy buizenbak met de el34 erin en die vind ik gewoon voor muziek heerlijk muzikaal klinken, dus ben ik bang dat de kt88 niet bij mijn smaak past, maar tja deze versterkers zijn alles behalve crappy en juist hetgene wat je high end mag noemen volgens mij.

Enfin; iemand tips? Er komt tzt dan ook nog een dac maar ik ga denk ik eerst mijn kopteldac gebruiken, namelijk de chord mojo waar ik best gecharmeerd van ben met zijn klank tov de hugo1(dat was niet echt mn ding).

Ik weet dat wanneer deze versterkers ingevoerd worden en een stuk btw over betaald moet worden maar dat zie ik tegen die tijd wel. Meenemen in koffer met rond de 30kg en zelfs de a-845 met zn 37kg wordt wat problematisch haha. Maar verzenden en factuur veranderen tot een redelijk amount kan dan altijd nog om te proberen denk ik dan zo; latere zorg xD..

Luxe problemen dus! Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Cheers..

En ik vind Wageningen al ver om te verhuizen voor het werk haha. Mooi man,succes daar!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch