Aankoop advies stereo versterker

Started by unplugged, March 31, 2015, 02:23:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

unplugged

Hallo mensen van het htforum  :smile:,

Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum plaats, En ik ben nog een beetje nieuw in het wereldje van hi-fi. Ik zal mijn vraag zo goed mogelijk proberen te verwoorden.

Situatie
Een vriend van mij nodigde mij laatst uit om bij hem eens muziek te komen luisteren vanwege zijn mooie set. Ik gisteren langs geweest, en dat geluid klonk zo fantastisch dat ik mijn 30 euro kostende Logitech setje direct het raam uit wou gooien. Nou wil ik graag een 2.0 set hebben die ik kan gebruiken om via mijn pc muziek te luisteren. Voor speakers zat ik te denken aan Q Acoustics 2020i boekenplank speakers.

Vraag
Ik vind het als beginner lastig om hier een goede stereo versterker bij te vinden die het geluid van de speakers echt tot zijn recht laat komen. Kan iemand mij hierbij helpen? Of heeft iemand tips waar ik op zou moeten letten? Of heeft zo'n setup en zou mij een beetje op weg kunnen helpen? :confused:

Budget
Voor de stereo versterker 100-200 euro, Mag ook 2e hands zijn.

Bij voorbaat dank!!

Xander32

In de marktsectie staat een Pioneer a €50,-
Daar kan je weinig verkeerd aan doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rexp

Ik heb Q Acoustics gehad, gecombineerd met Yamaha en Marantz versterkers. Allebei goed.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

unplugged

Ik heb nu een aantal versterkers op het oog:

Musical Fidelity E11
Pioneer A-602R
Rotel Stereo Integrated Amplifier RA-940BX
NAD C320
Arcam A70
Rega Brio 2000
marantz pm7200

Heeft iemand toevallig een van deze versterkers? Of heeft een van deze gehad? Enig advies? :lookaround:

Cylon

Quote from: unplugged on March 31, 2015, 23:20:39
Ik heb nu een aantal versterkers op het oog:

Musical Fidelity E11
Pioneer A-602R
Rotel Stereo Integrated Amplifier RA-940BX
NAD C320
Arcam A70
Rega Brio 2000
marantz pm7200

Heeft iemand toevallig een van deze versterkers? Of heeft een van deze gehad? Enig advies? :lookaround:

Al geprobeerd reviews te zoeken? Ik weet dat de c320 en PM7200 leuke instappers zijn. De Rega & Musical Fidelity komen volgens mij wel uit een hogere prijsklasse, alleen zijn die echter wel wat ouder dan bijv. de Marantz. Ik kan echter zo 1-2-3 niet echt iets vinden op Google over die 2. Allicht dat een aantal mensen op het forum je kunnen verder helpen m.b.t. tot die versterkers. En verder luisteren natuurlijk!  O0
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

KayaRahnee

Er staan een paar mooie apparaten op MP, maar ik zou verder sparen en dan ben je meteen klaar en gelukkig voor een heeeeele lange periode met deze:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150077.0 .............. wow.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Mitch--

Quote from: KayaRahnee on April  1, 2015, 14:29:29
Er staan een paar mooie apparaten op MP, maar ik zou verder sparen en dan ben je meteen klaar en gelukkig voor een heeeeele lange periode met deze:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150077.0 .............. wow.

Tsja das echt een koopje die Primare! Zelf ook gehad en erg fijn!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

unplugged

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik heb wat reviews gelezen van de versterkers die ik hiervoor heb beschreven, nu heb ik de volgende overgehouden:

Musical Fidelity Elektra E11
NAD C320
Arcam A70
marantz pm7200

Zelf nijg ik naar de marantz pm7200 vanwege de goede reviews die ik heb gelezen en de prijs voor een 2e hands.
Die Primare A30.1 MKII is misschien iets voor later. Ik heb namelijk ook nog geen speakers en geen usb dac. Ik heb niet echt een groot budget voor alles bij elkaar, ik moet ergens een lijn trekken. Ik denk dat dat de marantz pm7200 een goede versterker is om mee te beginnen.

Misschien is het nog verstandig om deze of volgende week nog even bij een audio zaak langs te gaan voordat ik iets ga kopen.  :smile:

Siddartha

Marantz is prima, en de wat oudere zoals deze hebben nog een wat 'warmere' klank, die sommigen ook dof vinden [emoji6].
Besef wel dat die q acoustics niet heel veel bass laten horen, mocht je daar naar op zoek zijn.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

unplugged

Quote from: Siddartha on April  1, 2015, 19:50:57
Marantz is prima, en de wat oudere zoals deze hebben nog een wat 'warmere' klank, die sommigen ook dof vinden [emoji6].
Besef wel dat die q acoustics niet heel veel bass laten horen, mocht je daar naar op zoek zijn.

Klein beetje is prima. Ik ben niet echt aan het zoeken naar speakers met veel bass. Maar bedankt voor de tip! :D

Siddartha

En daarnaast denk ik dat een redelijke USB DAC ook veel uit gaat maken, staat volgens mij ook iets in de markt bik bronnen. Is m.i nog belangrijker dan een goede versterker.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

unplugged

Daar had ik ook al naar zitten kijken maar in de markt bij bronnen staan wel een aantal dac's maar niet echt in mijn prijsklasse. Ik wou er zo rond de 100 euro aan uitgeven. Op marktplaats had ik een "arcam rpac usb dac" gevonden voor 99 euro. Ik zat aan zoiets te denken. Maar als iemand iets beters weet.  :thumbs-up:

Siddartha

lijkt me om te beginnen een prima DAC!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

unplugged

Hallo mensen daar ben ik weer. :)

Ik heb inmiddels de "arcam rpac usb dac" en het is een prima dingetje. Maar na weer een onaangename ervaring op marktplaats zit ik nog steeds zonder versterker. Ik was van plan de Marantz pm7200 te kopen. Maar ik heb mijn oog ook laten vallen op de Marantz pm6005. Die is volgens What-hifi de best buy stereo versterker onder de 500 euro van 2014. Ik las ook dat daar al een DAC in zit die audiobestanden ondersteund tot 24-bit/192kHz. Nu heb ik al een arcam rpac aangeschaft die audiobestanden ondersteund tot 24-bit/96kHz, Ga ik daar echt verschil van merken bij het luisteren naar muziek?

Dit wil ik gaan combineren met een Morduant Short MS 902i speaker set.

Richi

Ik zou zeker voor de pm6005 gaan. Dit is een prima versterker met een heel moderne dac ingebouwd. Met name op het gebied van dacs is er veel verbeterd de laatste paar jaar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Remco

Dan zou ik ook overwegen om een setje actieve Audioengine A5+ aan te schaffen met een losse DAC. Ik heb de Q acoustics en Audio engine beide gehad en die laatste speelt echt beter.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Xander32

Quote from: Richi on April 27, 2015, 03:32:19
Ik zou zeker voor de pm6005 gaan. Dit is een prima versterker met een heel moderne dac ingebouwd. Met name op het gebied van dacs is er veel verbeterd de laatste paar jaar.


^^


En daarover ff contact met Marcel opnemen voor een scherpe prijs :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

unplugged

Marcel?

Ik ben nogal nieuw hier :blink:.

bedankt voor de reactie's

Sopper

Quote from: unplugged on April 27, 2015, 19:32:22
Marcel?

Ik ben nogal nieuw hier :blink:.

bedankt voor de reactie's

Marcel = H&C Hifi
Sponsor van het forum met waanzinnig scherpe prijzen
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

unplugged

Vandaag alles binnen:
-optische kabel
-speaker kabels
-Marantz pm6005
-mordaunt short 902i

En het resultaat mag er wezen, fantastisch geluid!  ;D

Bedankt iedereen voor alle reacties !!

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xander32

Have fun  :thumbs-up:


Quote from: unplugged on May  1, 2015, 22:15:26
Vandaag alles binnen:
-optische kabel
-speaker kabels
-Marantz pm6005
-mordaunt short 902i

En het resultaat mag er wezen, fantastisch geluid!  ;D

Bedankt iedereen voor alle reacties !!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Quote from: unplugged on May  1, 2015, 22:15:26
Vandaag alles binnen:
-optische kabel
-speaker kabels
-Marantz pm6005
-mordaunt short 902i

En het resultaat mag er wezen, fantastisch geluid!  ;D

Bedankt iedereen voor alle reacties !!

Leuk! Nu gewoon goed opstellen en genieten maar!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs