Samsung Plasma TV gaat nog wel aan maar geeft geen beeld meer

Started by Juggernaut, March 28, 2015, 22:05:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Juggernaut

Beste forumleden,

bij deze zou ik jullie graag het volgende willen vragen.
Vanmiddag merkte ik opeens dat mijn Samsung Plasma TV nog wel aangaat maar geen beeld meer geeft.
Als ik de TV inschakel dan gaat het ledje onder het beeldscherm nog steeds aan en ik hoor ook het welkomstmelodietje. Het beeld blijft echter helemaal zwart wat ik ook doe. Als ik van boven in de TV kijk door de luchtroosters zie ik een aantal groene ledjes in de TV branden als de TV aanstaat.
Ik heb de TV in mijn HT-kamer staan en heb er alleen een DVD-speler en een VHS recorder op aangesloten. Ik heb de HDMI=kabel in een andere HDMI-aansluiting gestoken, heb de stroom voor vijf minuten van de TV gehaald maar niets heeft geholpen.

De TV komt uit 2008 en is dus al iets ouder. Ik ben er echter zuinig op geweest en heb de TV  in al die tijd gemiddeld 1 keer per week gebruikt.

Weten jullie wat er aan de hand kan zijn? Heeft het nog zin een reparatie te overwegen of kan ik beter op zoek naar een nieuwe TV gaan?

Bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite!

Mvg,

Rainer

frankly

2008 bij een keer per week 8 uur is ergens rond de 3000 uur.
bij deze schermen wordt een halfwaarde van helderheid berekend van ongeveer 30K dus daar mag het niet aan liggen.
wordt het scherm warm?
hier staat een factory reset;  https://www.avforums.com/threads/samsung-factory-reset.1371632/
maar wellicht is een belletje naar Selectro ook handig
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Juggernaut

Hi Frankly,

van harte bedankt voor je reactie! *Ik zal meteen een factory reset proberen en zal laten weten of het geholpen heeft of niet!

Thanks!

Rainer

Juggernaut

De factory reset heb ik helaas niet kunnen doen omdat het beeld gewoon zwart bleef en ik de instructies op het scherm dus niet kon zien.
Heb de exit-buttom op de AB zeker 15 seconden ingedrukt gehouden maar helaas ging het beeld niet aan.
Ik zal een offerte opvrasgen voor reparatie van het scherm maar mochten de kosten hoger zijn dan de economische waarde van het scherm dan denk ik dat er niets anders opzit dan een nieuwe TV te kopen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Rainer