Denon's eerste AVR met HDCP-2.2 ingebouwd !!( Nieuw model )

Started by Da-lite, March 23, 2015, 20:13:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Da-lite

Goed nieuws uit versterker land.   :pompom:

Denon gaat zijn eerste versterker uitbrengen met de HDCP 2.2 direct ingebouwd .
Op dit moment kon je dit ook laten inbouwen bij denon's duurdere versterkers  ( hardware matig dan ) .
Zoals bijvoorbeeld bij de X7200W ( dan moet je hem opsturen naar zo'n service centrum , waar ze dit dan inbouwen en dan terug sturen , mits de betaling van enkele honderden euro's )

Waarschijnlijk om dat dit allemaal een beetje te omslachtig is , heeft Denon nu een wijze beslissing genomen.
Ze brengen gewoon een receiver uit met deze hardware up-grade erin.

Dit nieuws is uitgelekt in Japan , deze receiver gaat men de  X7200WA noemen .
D&M gaat dit openlijk bekend maken in april ( ik denk zo na de DTS-X aankondiging ) en deze is dan te koop vanaf mei .
Natuurlijk zal men de prijs aanpassen van deze nieuwe X7200WA tegen over de huidige X7200W omdat deze HDCP 2.2 hardware er al dan in zit .

Waarom zei ik er net , waarschijnlijk na de aankondiging van DTS-X . Omdat DTS alle specs gaat geven over hun nieuwe DTS-X systeem ( na hun uitstel van maart ) in de eerste weken van april .
Op verschillende Japanse sites waar ze de X7200WA voorstellen praten ze niet alleen over de HDCP 2.2 , MAAR ook dat deze nieuwe X7200WA upgradable zou zijn naar het nieuwe DTS-X systeem.
En Denon zal dan in april ( na DTS hun aankondiging ) deze X7200WA voorstellen , waarbij ze dan ook in de verf kunnen zetten....dat dit toestel klaar is voor de nieuwe DTS-X .
Denon kan dit moeilijk doen voor dat DTS-X zijn aankondiging heeft gedaan...wat logisch is.

Ik hoop dat dit het begin is van een nieuwe garde receivers met Atmos, DTS-X en HDCP 2.2 ,.
Hier is een link naar zo'n X7200WA , je vindt er verschillende als je een beetje zoekt op google .

http://www.stereosound.co.jp/news/article/2015/03/16/36472.html

Ik weet niet of de huidige X7200W upgradable zal zijn naar DTS-X ....eens ze de nieuwe X7200WA hebben voorgesteld.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

road rebel

Ik had gisteren de japanse websites ook gezien!
Wat is het verschil tussen deze en de gewone X7200W zonder update? ->HDCP2.2

Quoteなお、デノンでは従来モデルのAVR-X7200Wについても、HDCP 2.2に対応する無償アップグレードサービスを予定している。2015年5月14日から受付を開始し、5月21日(木)〜11月20日(金)の期間で行う。本アップグレードサービスを適用することにより、AVR-X7200Wは今回発表されたAVR-X7200WAと同等の仕様になる。
bron: http://www.phileweb.com/news/d-av/201503/16/36490.html

Wat betreft DTS:X=> geen idee wat de update hiervoor doet en of de DTS:X daadwerkelijk enkel met HDCP2.2 gekoppeld is. Lijkt mij toch straf?
Quoteドルビーの最新サラウンドフォーマット「ドルビーアトモス(Dolby Atmos)」にも対応。単体で5.1.2、5.1.4、7.1.2、7.1.4、9.1.2の5パターンのスピーカー配置に対応している。また、本機はDTSによるオブジェクトベースの最新サラウンドフォーマット「DTS:X(関連ニュース)」への対応も予定しているとのこと。対応時期や方法は決定次第アナウンスされる。bron: http://www.phileweb.com/news/d-av/201503/16/36490.html

Pioneer is ondertussen ook begonnen met de voorstelling van het 2015 gamma (VSX-830).
De rest zal wel volgen na het vrijgeven van NDA rond DTS:X?

Da-lite

Quote from: road rebel on March 24, 2015, 08:37:43
Ik had gisteren de japanse websites ook gezien!
Wat is het verschil tussen deze en de gewone X7200W zonder update? ->HDCP2.2


Volgens mij is er geen verschil tussen de huidige en de nieuwe , buiten dat ze bij deze nieuwe de HDCP2.2 hardware er direct mee inbouwen. ( en dat hij ook DTS-X zal kunnen weergeven )
Dit is enkel interessant voor de mensen die deze HDCP2.2 willen , en nu niet meer de moeite moeten doen om hem zelf te versturen .
Voor iemand die geen interesse heeft in die HDCP2.2 , ...heeft dit nieuwere model geen meer waarde ( buiten die DTS-X )
Ivm Pioneer had ik zelf nog niet gezien , thx voor de info  ;)
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

etienne

Dat HDCP 2.2 is alleen maar een kopieerbeveiliging, dus ik vraag me af in hoeverre je als bezitter van de AVR X7200W prijs stelt op een dergelijke hardware ugrade, die zeker richting € 200,- gaat kosten.......?

Ik ben zelf ook voornemens om een AVR 7200 aan te schaffen maar waarom zou ik 'm dan nog eens laten upgraden? Zonder upgrade kun verder alles met het apparaat, en de doorgifte van 4K is gewoon mogelijk, alleen het 1 op 1 kopiëren naar een videobron kan niet, maar wie doet dat.

Het bevreemdt me wel dat tot nu toe alleen het merk Denon aan de haal gaat met dat HDCP 2.2 /bij andere merken lees ik hier niets over.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Raymen

Ja ik heb dit al een beetje doorgelezen, maar zie die upgrade nog niet zo 1.2.3 zitten
Auro 3d wel en de toevoeging van dts:x moeten we
Mog afwachten, verder is deze machine al volledig voorzien.    Ik ben tevreden

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

road rebel

Onkyo was met huidige generatie ook al aan de hdcp2.2 op 1poort, pioneer begint er nu mee.
De kans is groot dat je zonder hdcp2.2 geen UHD krijgt, net zoals dat ook het geval is met HD en de Huidige HDCP.

jaco

UHD/4K bluray zal het niet doen zonder hdcp2.2.
Dus dan moet er een 2e HDMI uitgang voor geluid alleen opzitten die naar je AVR gaat..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

etienne

Het is allemaal wel wat vreemd om nu al de nodige upgrades te moeten doen aan een bijna nieuw apparaat van nog geen half jaar oud, terwijl er nog helemaal geen content is op het gebied van 4K.

Volgens de geruchten op de CES in Las Vegas begin dit jaar, wordt 4K Blue Ray pas realiteit in 2016, zeker niet eerder, maar later.   
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII