AKG701

Started by Kbest, March 22, 2015, 15:02:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kbest

Goedemiddag,

Op dit moment bezit ik een Grado S325I, BeyerDynamic 770 pro icm A20 Headphone AMP. Ik zit er aan te denken om specifiek voor klassieke muziek een AKG710 aan te schaffen. Heeft iemand ervaringen met één van deze producten? Is een AKG710 een toegevoegde waarde?

Met vriendelijke groet,

Siddartha

klinkt klassiek op de anderen niet goed?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dirk

is die 710 een nieuw model van AKG?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Interficior

De combinatie van een DT770 Pro (250 ohm denk ik?) en een A20 (100 ohm uitgangsimpedantie) kan we eens wat heftig (zompig) worden in het laag. Als je tevens het hoog wat heftig vind maar wel verknocht bent aan het draagcomfort en duurzaamheid is de DT880 Pro een hele goede keuze.

De K701 is wel enorm luchtig maar heeft zo weinig laag dat, ook voor klassieke muziek, het vaak toch wat te leeg wordt.

Maar aangezien de markt groter is dan DT770 en K701 is het inderdaad handig om te melden wat je graag meer zou willen zien dan met je DT770.
Take it or lease it

Kbest

#4
Quote from: Interficior on March 22, 2015, 23:10:43
De combinatie van een DT770 Pro (250 ohm denk ik?) en een A20 (100 ohm uitgangsimpedantie) kan we eens wat heftig (zompig) worden in het laag. Als je tevens het hoog wat heftig vind maar wel verknocht bent aan het draagcomfort en duurzaamheid is de DT880 Pro een hele goede keuze.

De K701 is wel enorm luchtig maar heeft zo weinig laag dat, ook voor klassieke muziek, het vaak toch wat te leeg wordt.

Maar aangezien de markt groter is dan DT770 en K701 is het inderdaad handig om te melden wat je graag meer zou willen zien dan met je DT770.

Er wordt wel eens gezegd dat de ervaring bij Grado hetzelfde is alsof je tussen de muzikanten zit. Bij Beyerdynamic heb ik het gevoel op de eerste rij te zitten met een groot doek tussen de eerste rij en het orkest. En om maar in metaforen te blijven spreken.  Ik zou graag op de eerste rij willen zitten met heel veel detail in de verschillende passages zonder gordijn. In ieder geval genoeg kracht en detail..

Ik hoop dat dit het iets duidelijker maakt.

Subjectitle aangepast naar 701 :)


Kbest

#5
Quote from: Interficior on March 22, 2015, 23:10:43
De combinatie van een DT770 Pro (250 ohm denk ik?) en een A20 (100 ohm uitgangsimpedantie) kan we eens wat heftig (zompig) worden in het laag. Als je tevens het hoog wat heftig vind maar wel verknocht bent aan het draagcomfort en duurzaamheid is de DT880 Pro een hele goede keuze.

De K701 is wel enorm luchtig maar heeft zo weinig laag dat, ook voor klassieke muziek, het vaak toch wat te leeg wordt.

Maar aangezien de markt groter is dan DT770 en K701 is het inderdaad handig om te melden wat je graag meer zou willen zien dan met je DT770.

80ohm :) Bewust gekozen voor een open (Grado) en / gesloten (770 pro) systeem.... De bass van de 770 is goed aanwezig. Wel een enorme rust in combinatie met de A20...


thebest106

Misschien eens kijken naar een Hifiman he400 als het open ontwerp geen probleem is.
Heb hem nu zelf een aantal weken en moet zeggen dat het toch allemaal wat beter als mijn AKG k550 klinkt, al wordt die ook nog met enige regelmaat over de oren gezet.

Hier geen ervaring met de door jou genoemde headphones dus geen idee hoe dit zich ten opzichte van elkaar verhoud, maar misschien dat iemand anders hier wat info over heeft

Kbest

Ik wil toch nog even terugkomen op dit topic. Ik heb gisteren een AKG701 gekocht. Het is voor klassieke muziek een ideale hoofdtelefoon. Er wordt wel eens gezegd, muziek is emotie. Ik heb gisteren een symphonie gehoord van Stravinsky. Het pakte me direct. Ik was overdonderd. De dynamiek van de hoofdtelefoon is onnavolgbaar met een heel breed geluidsbeeld, analytisch waar het moet. De instrumenten zijn afzonderlijk tot in detail hoorbaar. Mijn missie tot nu toe geslaagd!

Siddartha

goed om te horen :)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

)p(

Quote from: Kbest on July 23, 2015, 12:54:21
Ik wil toch nog even terugkomen op dit topic. Ik heb gisteren een AKG701 gekocht. Het is voor klassieke muziek een ideale hoofdtelefoon. Er wordt wel eens gezegd, muziek is emotie. Ik heb gisteren een symphonie gehoord van Stravinsky. Het pakte me direct. Ik was overdonderd. De dynamiek van de hoofdtelefoon is onnavolgbaar met een heel breed geluidsbeeld, analytisch waar het moet. De instrumenten zijn afzonderlijk tot in detail hoorbaar. Mijn missie tot nu toe geslaagd!

Helemaal mee eens, symfonisch repertoire en opera klinken echt fantastisch op deze hoofdtelefoon.

peterrr

De 701 is de beste die ik ooit gehad heb voor welk genre dan ook!

Grt Peter
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

martin778

#11
Als opvolger van een versleten setje k530's heb ik in oktober K702's aangeschaft, tot nu toe met alle plezier naar geluisterd maar laatst heb ik voor moederlief van een forumlid een setje Senn HD600 aangeschaft en begon ik mij af te vragen hoe ik naar de 702's kon luisteren.  :blink:

Beide zijn aangesloten op een DIY headamp met 2134's en met een flinke transistoreindtrap in klasse A die geen moeite heeft met 600 ohm koptelefoons.
De amp is symmetrisch gevoed vanaf een puike gestabiliseerde labvoeding (Philips pe1542).
Als bron gebruik ik zowel mijn laptop als telefoon en soms hang ik ze aan mijn Vimak DT800 DAC met SBT als bron. Ik luister dan ook enkel naar .FLAC en .WAV bestandjes.

Ik vind het heel lastig om uit te leggen maar als je de twee snel achter elkaar verwisselt dan lijkt het alsof de 702s nauwelijks middengebied hebben, heel apart. :'(
Wat mij het meeste opviel is dat op "In the air tonight" de Senneheisers het in mijn oren het aardig beter doen tijdens de solo - veel meer slam waarbij het als ik men op fora moet geloven precies omgekeerd moet zijn.

De K702's hebben meer bite in het hoog en op den duur worden ze vermoeiend (ik luister vrij hard), dat hebben de 600's totaal niet. De tweede laat wel wat steekjes vallen als we het over klassieke muziek hebben, daar merk je wel dat ze aan de donkere kant klinken. Ook merk je dat de soundstage van de 702's aardig breder is, toch heeft de HD600 dat soort middengebied wat ze in het Engels "enchanting" noemen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me aardig begin af te vragen welke van de twee het veld gaan ruimen, moederlief had de 600's aangeschaft maar je weet het wel....kopen en niet gebruiken.

Op sommige nummers vind ik de 600's mooier (Eva Cassidy, Sophie Zelmanii) en op de andere doen de 702 het beter, de stem van Diana Krall komt iets te zwaar over in het laagmidden op de 600 en voor klassiek zijn de AKGs ook beter.