werkt een 2de UPC Horizon box?

Started by genesis, March 15, 2015, 00:37:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

Vraagje: (heb waarschijnlijk niet goed nagedacht, ach we zijn allemaal wel eens een 'Oliebol'......... ::))

Ik heb een 2de UPC Horizon Mediabox gekocht, want ik wil in de slaapkamer ook daar gebruik van kunnen maken, maar door een opmerking van een collega ben ik wat gaan twijfelen............

Ik hoop dat hij geen gelijk heeft... >:( 

Als ik deze 2de Horizon Box aansluit, werkt hij dan gewoon, of heeft UPC daar een 'stokje' voor gestoken qua 'activering'?!

Want anders heb ik dat ding voor nix gekocht! :mad:

Genesis
Carpe Diem

Raphie

Hoe kan je uberhaupt zo'n box kopen?
Box heeft mac adress wanneer deze op het upc netwerkt verschijnt en hij staat in de admin niet op jouw abbo doet die niks
Sterker nog, je kan een belletje krijgen van de helpdesk met wat vraagjes over heling.
De dozen zijn namelijk eigendom van UPC.
JBL PRX Power!

nielsvanbaal

Die box gaat inderdaad niets doen zonder activering. Hij zal dan offline aan geven op het display.

Een 2de horizon box op hetzelfde adres kan je niet laten activeren bij UPC. Ik heb sinds kort wel een extra horizon mediabox. Deze is iets kleiner en gebruikt de tuners en de harddisk van de gewone horizon mediabox. En die is nu ook nog 3 maanden gratis, daarna 5 euro/maand.
Monitor Audio Silver RX6 Mordaunt Short 902i / 905i / XTZ W12.18 P
Marantz SR-7012 / Onkyo CP-1050 / Behringer iNuke 1000DSP / Philips 47PFL6007 / UPC Horizon
Logitech Harmony ONE / vd Hul The SNOWTRACK / GLS Audio Plugs & Spades / W&M audio HDMI & Interlinks
NEXbox a95x / HTPC: Intel i3/8GB/INTEL 40GB SSD / NAS HP Proliant MicroServer Gen8 Samsung 250gb SSD / 2*

ajbeefde

Quote from: Raphie on March 15, 2015, 08:05:49
Hoe kan je uberhaupt zo'n box kopen?
Box heeft mac adress wanneer deze op het upc netwerkt verschijnt en hij staat in de admin niet op jouw abbo doet die niks
Sterker nog, je kan een belletje krijgen van de helpdesk met wat vraagjes over heling.
De dozen zijn namelijk eigendom van UPC.

Agent, gevalletje "hebben ze mij niet verteld"  ;D

Beter eerst even de website van UPC geraadpleegd  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

genesis

#4
Ok, dat was dan niet handig. Btw nix 'een gevalletje heling' hoor, gewoon gekocht via MP van een man die in Hilversum die een bedrijf had in presentaties en bedrijfstrainingen. Ben op zijn kantoor geweest op de Mozartlaan, mooie locatie en kantoor btw.

Hij had er 2 en wilde er maar 1 gaan gebruiken, zodoende dat hij er 1 heeft verkocht aan mij. ;)

Genesis
Carpe Diem

Raphie

Quote from: genesis on March 15, 2015, 18:22:05
Ok, dat was dan niet handig. Btw nix 'een gevalletje heling' hoor, gewoon gekocht via MP van een man die in Hilversum die een bedrijf had in presentaties en bedrijfstrainingen. Ben op zijn kantoor geweest op de Mozartlaan, mooie locatie en kantoor btw.

Hij had er 2 en wilde er maar 1 gaan gebruiken, zodoende dat hij er 1 heeft verkocht aan mij. ;)

Genesis
Ja, maar hij had beide in bruikleen, UPC verkoopt de box namelijk niet ;)
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on March 15, 2015, 18:52:44
Ja, maar hij had beide in bruikleen, UPC verkoopt de box namelijk niet ;)

Dus toch een gevalletje ..............  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

genesis

Ik heb het telefoonnummer nog van de beste man, zal hem dan maar eens een belletje geven van de week ::)

Genesis
Carpe Diem

genesis

Vandaag gebeld met UPC en inderdaad de Horizonbox word nooit je eigendom en gebruiken kan ik hem ook niet, de vorige 'eigenaar' degene waarvan ik hem kocht, was tegoedertrouw, net zoals ik overigens.

De boete bedraagt als 'vervangingswaarde' momenteel € 750! :-X

Wel lache, vertelde de man van de UPC customerservice dat als je op Google zoekt de Horizonbox makkelijk is om te laten ombouwen, ik zeg nog lachend, 'nou bedankt dat is nog eens customer service!', heb maar niet gezegd dat zijn bedrijf daar wat anders over zou kunnen denken......... :D

Genesis
Carpe Diem

Raphie

Dus je hebt de beste man z'n box teruggegeven?
JBL PRX Power!

genesis

Quote from: Raphie on March 17, 2015, 07:29:52
Dus je hebt de beste man z'n box teruggegeven?

Dat is wel de bedoeling, voor hem het beste (vanwege de 'boete' als hij hem niet teug kan geven) en ik krijg dan mijn centjes terug.

Genesis
Carpe Diem

Raphie

Quote from: genesis on March 17, 2015, 20:12:14
Dat is wel de bedoeling, voor hem het beste (vanwege de 'boete' als hij hem niet teug kan geven) en ik krijg dan mijn centjes terug.

Genesis
LOL, wat bezielt zo'n iemand denk ik dan, om je box in bruikleen op marktplaats te verpatsen.
JBL PRX Power!

_ MarcelloW _

Gewoon geen idee hebben wat je in huis hebt gehaald.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

MegaJ

Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

genesis

Contact gehad met de beste man, die zei dat hij oprecht tegoedertrouw had gehandeld en zich echt niet bewust daarvan was geweest, net zoals ikzelf. ;D

Dus die gaat retour de 'verkoper' en hij zal mijn centjes op mijn bankrekening overmaken, dus dan 'problem solved'.

Genesis
Carpe Diem