Welke stereo versterker icm b&w cm10

Started by Arne, March 13, 2015, 01:51:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arne

Beste Forumgenoten/muziekliefhebbers,

Ik zit nog in een oriënterende fase maar neig de CM10 S2 met een geïntegreerde stereo versterker aan te schaffen. :pompom:

Het is mijn eerste hifi systeem die ik aan ga schaffen dus ben nog een leek. Ik weet niet welke versterkers het beste matchen met de b&w cm10's. Ik ben me ervan bewust dat het ook een kwestie van smaak is maar zou graag jullie mening willen weten om een wat kleinere selectie te maken waar ik dan naar ga luisteren.

Ik heb tot nu toe de rotel ra-1570 en de Primare i22 geluisterd en vind de primare mooier maar heb het gevoel dat ik wat meer vermogen moet nemen dan de i22 (80watt per channel). Ik heb een mooie aanbieding gezien voor een Primare i32 en van een music fidelity m6i maar deze nog niet kunnen beluisteren.

Wat is jullie ervaring met deze versterkers icm B&W cm?

Uiteraard sta ik open voor advies voor andere (merken) versterkers. Mijn budget is max €2000 ;)


Met vriendelijke groet,,

Arne 

Remco

Hallo Arne,

Vooral zelf gaan luisteren, want smaken verschillen inderdaad. Ik zou de Lyngdorf SDAi2175 en Naim Supernait ook meenemen in je zoektocht.

Gr Remco
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

vanzomereng

Er is zoveel keus.... vertrouw op je eigen oren

Ik ben zelf gecharmeerd van deze digitale versterker met ingebouwde Dac en DSP
en er is (of komt binnenkort) een streamingmodule, die je achter in je versterker kunt steken.

Streamingmodule is gebaseerd op zelfde platform als Bluesound, goede app, hi-res en gapless

Lekker compact, minder gedoe met kabels, korte signaalwegen en ook lekker veel power

http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-390DD-Direct-Digital-Powered-DAC-Amplifier

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maneblusser

Quote from: Remco on March 13, 2015, 07:35:48
Hallo Arne,

Vooral zelf gaan luisteren, want smaken verschillen inderdaad. Ik zou de Lyngdorf SDAi2175 en Naim Supernait ook meenemen in je zoektocht.

Gr Remco
De Lyngdorf SDAI2175 past inderdaad zeer goed bij een B&W CM-reeks. Maar nog beter bij een DALI.
Alleen wordt de SDAI2175 niet meer gemaakt : de mijne heb ik gekocht toen hij al uit productie was.
Gelukkig was er nog een voorraad, deze is nu uitgeput.
En Lyngdorf voorziet geen opvolger.
Af en toe vind je er eentje tweedehands.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC


Roeru117

Quote from: VANZOMERENG on March 13, 2015, 08:37:23
Er is zoveel keus.... vertrouw op je eigen oren

Ik ben zelf gecharmeerd van deze digitale versterker met ingebouwde Dac en DSP
en er is (of komt binnenkort) een streamingmodule, die je achter in je versterker kunt steken.

Streamingmodule is gebaseerd op zelfde platform als Bluesound, goede app, hi-res en gapless

Lekker compact, minder gedoe met kabels, korte signaalwegen en ook lekker veel power

Hele mooie versterker  :music: En die module komt (hopelijk) binnenkort uit.

Maar inderdaad: zelf gaan luisteren is de beste optie.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Laurens_B

De C390DD lijkt inderdaad een erg interessant apparaat. Echter vind ik het apart dat de specificaties aangeven dat hij 150W/ch op zowel 8 als 4 Ohm is. Is het niet ideaal om een verdubbeling van vermogen op 4 Ohm te hebben, en is dat niet cruciaal bij speakers die naar lage impedanties zakken zoals B&W?

vanzomereng

Quote from: Laurens_B on March 13, 2015, 13:42:50
De C390DD lijkt inderdaad een erg interessant apparaat. Echter vind ik het apart dat de specificaties aangeven dat hij 150W/ch op zowel 8 als 4 Ohm is. Is het niet ideaal om een verdubbeling van vermogen op 4 Ohm te hebben, en is dat niet cruciaal bij speakers die naar lage impedanties zakken zoals B&W?

NAD werkt met een ander principe (een spanningsrail / Nad PowerDrive)
NAD staat erom bekend vermogensstabiele versterkers te bouwen.

http://www.stereophile.com/content/nad-c-372-integrated-amplifier-what-powerdrive
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: Laurens_B on March 13, 2015, 13:42:50
De C390DD lijkt inderdaad een erg interessant apparaat. Echter vind ik het apart dat de specificaties aangeven dat hij 150W/ch op zowel 8 als 4 Ohm is. Is het niet ideaal om een verdubbeling van vermogen op 4 Ohm te hebben, en is dat niet cruciaal bij speakers die naar lage impedanties zakken zoals B&W?

NAD werkt met een ander principe (een spanningsrail / Nad PowerDrive)
NAD staat erom bekend dat hun versterkers, zelfs hun "instappers", vermogenstabiel zijn.

http://www.stereophile.com/content/nad-c-372-integrated-amplifier-what-powerdrive
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maneblusser

Een C390DD is inderdaad een mooi apparaat, maar voor €300 meer heb je dit :

Geloof me , maar hij is die €300 meerprijs meer dan waard.
Niet alleen is hij veel mooier afgewerkt, maar ook veel muzikaler dan een C390DD.
En hij heeft het RoomPerfect systeem ingebouwd !!
Enkel de optionele modules (HDMI, USB, analoog) zijn bij te betalen.
Deze modules zijn niet goedkoop, maar je voegt toe wat je nodig hebt.
Ik heb deze Lyngdorf TDAI2170 gehoord op DALI Helicon 400 en dat was  :pompom:
Op B&W CM10 kan dit ook niet slecht klinken. Want Lyngdorf en B&W gaan normaal gezien goed samen.
Ik besef dat dit toestel een pak over het budget van €2000 gaat, maar ik zou deze zeker eens gaan beluisteren.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

mijkie

#10
die heb ik ook en ben het met Maneblusser eens, NAD is hele mooie versterker maar, deze net iets mooier !!

maar, voor 2300 euro koop jij deze niet nieuw maar, is het oprekken van het budget, mits het natuurlijk kan, absoluut waard !!

mocht t oprekken van t budget niet lukken, staat een i32 in de marktsectie !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Maneblusser

De TDAI-2170 kust €2799 , dat is €300 meer dan een C390DD.
Dat is een bom geld natuurlijk, maar een paar CM10 kost ook al €3600.
En dan zit je voor jaaaaaaaren goed.
En is er geen gevaar voor het gevreesde upgrade-virus dat o zo gevaarlijk is voor bankrekeningen.
Want het is dàt dat zo veel kost :  het component (speakers/versterker/...) dat je "om te besparen" koopt en waar je je achteraf nooit gelukkig mee hebt gevoeld.
Je wil dat dan verkopen, maar als je de prijzen ziet in de marksectie, weet je dat HIFI verschrikkelijk veel van zijn waarde verliest.
Dàt is pas geld weggooien.
Ik heb er ervaring mee. Nu is mijn set AF. Maar je hebt geen idee wat ik allemaal heb ingeruild.
En het geld dat ik daarmee verbrast heb... :(

Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

mijkie

daar ben ik het mee eens, de Lyngdorf is mijn beste audio-aankoop tot nu toe na een hele rij gekocht en verkocht te hebben !!

is idd. een berg geld maar, laat voor de zekerheid een demo verzorgen door een dealer, ben je gelijk overtuigt  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

H&C Hifi

Vergeet de Marantz PM-11S3 ook niet  ;)

Arne

Quote from: Maneblusser on March 13, 2015, 17:16:38
Een C390DD is inderdaad een mooi apparaat, maar voor €300 meer heb je dit :

Geloof me , maar hij is die €300 meerprijs meer dan waard.
Niet alleen is hij veel mooier afgewerkt, maar ook veel muzikaler dan een C390DD.
En hij heeft het RoomPerfect systeem ingebouwd !!
Enkel de optionele modules (HDMI, USB, analoog) zijn bij te betalen.
Deze modules zijn niet goedkoop, maar je voegt toe wat je nodig hebt.
Ik heb deze Lyngdorf TDAI2170 gehoord op DALI Helicon 400 en dat was  :pompom:
Op B&W CM10 kan dit ook niet slecht klinken. Want Lyngdorf en B&W gaan normaal gezien goed samen.
Ik besef dat dit toestel een pak over het budget van €2000 gaat, maar ik zou deze zeker eens gaan beluisteren.

Quote from: mijkie on March 14, 2015, 11:25:05
daar ben ik het mee eens, de Lyngdorf is mijn beste audio-aankoop tot nu toe na een hele rij gekocht en verkocht te hebben !!

is idd. een berg geld maar, laat voor de zekerheid een demo verzorgen door een dealer, ben je gelijk overtuigt  ;D


Bedankt voor jullie advies! Ik ga de lyngdorf toch maar even beluisteren. Ik zie wel dat hij niet heel veel vermogen heeft. 170w op 4ohm... Ga ik daar geen problemen mee krijgen? De cm10's dipt naar de 3ohm.

Gr. Arne

Xander32

Indien je een stabiele versterker wil welke geen krimp zal geven en lekker zal matchen met de CM10's; PM11s3.

En ja, ik preek voor eigen parochie, maar ben dan ook overtuigd van het kunnen van de PM11.

En schrik niet van diens adviesprijs, maar neem contact met bv. die sponsor welke ook al reageerde in dit draadje en laat jou verrassen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

eigen parochie of niet, de TS heeft iig een paar mooie opties om serieus naar te gaan luisteren !!

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

MechanicalAnimal

ff volgen.......


suggesties:

Anthem Integrated 225....................................bang on budget

Marantz PM14S1..............................................aardig centjes over van je budget
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Arne

bedankt voor jullie adviezen!

hebben jullie toevallig ervaring met audio-gd? Ik heb een versterker gezien die mij wel aanspreekt. de audio gd master 10.

Met vriendelijke groet,

Arne

Xander32

waarom spreekt deze jou aan Arne?


Quote from: Arne on March 27, 2015, 04:16:11
bedankt voor jullie adviezen!

hebben jullie toevallig ervaring met audio-gd? Ik heb een versterker gezien die mij wel aanspreekt. de audio gd master 10.

Met vriendelijke groet,

Arne
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

Ziet er kwa opbouw niet verkeerd uit, enige nadeel met zoiets
Is dat als het niet bevalt door verkoop extreem lastig is... Je verliest dan zomaar de
Helft van je aankoop bedrag..