Arjan's Atmos 7.2.4 woonkamer bios

Started by arjan1978, March 9, 2015, 15:53:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RicooCardoo

#75
Prachtige woonkamer heb je gecreerd zo! Eentje om jaloers op te zijn hah :)

Voor heel veel laag moet je eens skyline bekijken.. Als die schepen van die aliens komen, niet normaal dan hahaha

arjan1978

Quote from: KingOfHunters on August 21, 2017, 16:30:19
Als je wilt schudden op de bank (en het hele huis), stop San Andreas er eens in ;). Je hebt een glasverzekering toch?
Ja kan me nog herinneren dat daar veel laag inzat, zal hem binnenkort weer eens erin doen,
Het scheeld dat ik zelf de ramen kan vervangen.  ;)
En als ik buiten om het huis loop dan kan ik echt wel de druk van het geluid voelen aan het glas.
Niet dat er echt veel geluid doorheen gaat van binnenuit, heb de buren nog niet horen klagen gelukkig.
Quote from: tlbuis on August 22, 2017, 09:49:39
Mooi draadje om te volgen. Hoe is de koof voor de ramen weggewerkt? Hie ziet dat er van buiten uit?

Dank je
Van buiten valt het niet echt op, het is net een gordijnkoof wat je van buitenuit ziet , deze is ook gewoon wit geschilderd. En heb eigenlijk de rol gordijnen nooit helemaal naar boven.

Quote from: RicooCardoo on August 22, 2017, 13:08:52
Prachtige woonkamer heb je gecreerd zo! Eentje om jaloers op te zijn hah :)

Voor heel veel laag moet je eens skyline bekijken.. Als die schepen van die aliens komen, niet normaal dan hahaha

Dank je wel. Ben er zelf ook heel blij mee.
Heb toevallig Skykine op blu-ray , maar nog niet gezien.   Dank je voor de tip
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

RicooCardoo

Dan ist helemaal perfect als je hem toch ak hebt liggen :)

Ben benieuwd wat je er van vind!
Ik heb de film toendertijd op een schamele logitech z5500 gekeken  en het halve huis stond te trillen hahah op een degelijke set zal het nog fijner klinken lijkt me. Over 3 maanden kan ik hem op me eigensm set nogmaals kijken :D

arjan1978

Quote from: tlbuis on August 22, 2017, 09:49:39
Mooi draadje om te volgen. Hoe is de koof voor de ramen weggewerkt? Hie ziet dat er van buiten uit?

Vind het opzicht wel een goede vraag dus hier foto's


Van binnenuit  Atmos speakers ook zichtbaar


Raampje open


Raampje dicht  rolgordijn helemaal naar boven

Quote from: RicooCardoo on August 25, 2017, 09:57:36
Dan ist helemaal perfect als je hem toch ak hebt liggen :)

Ben benieuwd wat je er van vind!
Ik heb de film toendertijd op een schamele logitech z5500 gekeken  en het halve huis stond te trillen hahah op een degelijke set zal het nog fijner klinken lijkt me. Over 3 maanden kan ik hem op me eigensm set nogmaals kijken :D
Zal hem vandaag of morgens eens opzetten, ben ook wel benieuwd  ;D
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

W.Otter

He Arjan!

inmiddels al weer een tijdje met een tweede SVS pb13ultra.. bevalt het allemaal?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

arjan1978

Quote from: W.Otter on August 25, 2017, 12:42:39
He Arjan!

inmiddels al weer een tijdje met een tweede SVS pb13ultra.. bevalt het allemaal?

Ja dat bevalt prima.
Bank trilt lekker mee.
Merk wel verschil tussen bronnen en de ene opname is de andere niet.
Soms gaat het wat te hard en soms wat te zacht.
Maar dat is snel op te lossen met de denon door af en toe de subs wat harder of zachter aan te sturen.

Het went snel  ;D
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

W.Otter

Met muziek of film? Merk je ook dat je in het meest lage segment nu meer druk opbouwd? Vanaf 30hz is het al zo'n beest maar op 20hz vond ik het tegenvallen. Dat zou met een +6db opgelost moeten zijn?!



Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

arjan1978

Quote from: W.Otter on August 25, 2017, 13:50:38
Met muziek of film? Merk je ook dat je in het meest lage segment nu meer druk opbouwd? Vanaf 30hz is het al zo'n beest maar op 20hz vond ik het tegenvallen. Dat zou met een +6db opgelost moeten zijn?!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Ligt echt puur aan de opnames , mindere opnames pik ik er direct tussen uit.
Neem bijvoorbeeld advengers age of ultron    en dan het verschil tussen netflix en de blu-ray
De bluray heeft veel meer body kwa geluid.
Hacksaw ridge boot scene

Heb even een filmpje gemaakt  van buiten ;D
https://youtu.be/qQ3e4Yz3AtY
Hacksaw ridge boot scene
Let op het glas   

LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

W.Otter

[emoji23]gelukkig woon je vrijstaand

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RicooCardoo

Dat met ramen laten wapperen kom je meestal alleen tegen in auto's hahha  :clapping:

Je moet hem wel goed hard gezet hebben denk om dat voor mekaar te krijgen? Wel gaaf  :bigsmile: zo hard zal ik denk nooit kunnen draaien met buren links en rechts helaas hah

papaleo

Hoi Arjan,we zijn elkaar hier op het forum al wel n paar keer tegen gekomen,maar zie net pas dit draadje... ::)
Man,man dat heb je mooi voor elkaar...helemaal mijn smaak van hoe je een HT integreert in een woonkamer  :worship:
En heftâg met twee van die svs monsters in je woonkamer  :headbanging:

Een kant tekeningetje...voor een doorgewinterde HT liefhebber moet je in het vervolg je telefoon/filmpjes in de horizontale/16:9 stand houden wanneer je opnames maakt.  :D  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

W.Otter

Vvs heet dat;)

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

arjan1978

#87
Quote from: RicooCardoo on August 25, 2017, 19:48:45
Dat met ramen laten wapperen kom je meestal alleen tegen in auto's hahha  :clapping:

Je moet hem wel goed hard gezet hebben denk om dat voor mekaar te krijgen? Wel gaaf  :bigsmile: zo hard zal ik denk nooit kunnen draaien met buren links en rechts helaas hah

Had de woofer iets harder gezet 2 DB ofzo via de denon subwooferniveau aanpassen. En dat gaat opzicht met een hele grote stap kwa geluidsdruk en volume
Het kan nog harder,maar dat ga ik verder niet uitproberen. Voel de betonvloer nu al wapperen ;D
Was om even uit te testen, Maar het is op een gegeven moment niet echt fijn meer, om daar in te zitten en een hele film zo te kijken.
Heb dan de sub iets zachter.
Voel de bank dan nog wel trillen af en toe, maar niet zo extreem.
Het volume gemiddeld is ongeveer 75DB  en dan met pieken naar 97 ongeveer wat ik normaal luister
Zo als je nu zag op het filmpje, gaat ie over de 106 DB in de pieken, van wat ik kan meten met mijn db meter

Quote from: papaleo on August 25, 2017, 23:04:02
Hoi Arjan,we zijn elkaar hier op het forum al wel n paar keer tegen gekomen,maar zie net pas dit draadje... ::)
Man,man dat heb je mooi voor elkaar...helemaal mijn smaak van hoe je een HT integreert in een woonkamer  :worship:
En heftâg met twee van die svs monsters in je woonkamer  :headbanging:

Een kant tekeningetje...voor een doorgewinterde HT liefhebber moet je in het vervolg je telefoon/filmpjes in de horizontale/16:9 stand houden wanneer je opnames maakt.  :D  :tounge2:

Ja dat klopt, dank je voor de complimenten. ;D
Ben er ook erg happy mee op het moment.
Misschien in de toekomst de projector eruit en dan helemaal over op een hele grote TV

Dat filmpje heb je gelijk in, vind het zelf ook niet zo handig om naar te kijken zo,
Had het al op youtube staan voor ik het doorhad,   :-X
Ben nog geen doorgewinterde vlogger   8)
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

RicooCardoo

Ik zie nu trouwens dat filmpje van je ambilight en dw verlichting in je koof! Gaaf dat het zo mee gaat met de kleuren van de televisie  :bigsmile:

W.Otter

Ja erg mooi gedaan arjan, ik moet zeggen je hebt ook wel n perfecte layout voor n thuisbios!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

tlbuis

Bedankt voor die foto's. Ik had verwacht dat het van buiten geen gezicht meer zou zijn, maar eigenlijk valt het van buiten inderdaad niet erg op.

arjan1978

#91
Quote from: RicooCardoo on August 26, 2017, 22:46:46
Ik zie nu trouwens dat filmpje van je ambilight en dw verlichting in je koof! Gaaf dat het zo mee gaat met de kleuren van de televisie  :bigsmile:

Ja dat was prachtig, maar dat werkt inmiddels niet meer.
Heb de tv verkocht, reden dat deze regelmatig opstart problemen had. het moederboard is al een keer vervangen.
En een keer deed deze helemaal niks meer ,Weer een dag thuisblijven van het werk voor reparatie >:(
Het beeld was wel prachtig om naar te kijken.

Maar ik hoop wel dat Philips dat nu beter voor elkaar krijgt,
En dan met name een mooie 65inch oled of nog groter (als deze dan betaalbaar is)
zónder soundbar en mét 4 zijdig ambilight
Dan koop ik er wel weer 1,Want ik mis het ambilight met hue wel.
Als je dit goed instelt is het echt geweldig.En een belevenis
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

RicooCardoo

Zonde dat het niet meer werkr maar ik snap de frustratie wel als je tv iedere keer weigert...

Zag gisteren toevallig op homecinemamagazine dat philips een 65" oled tv heeft aangekondigd met ambilight :)
Prijzen weet ik zo even niet.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

arjan1978

Ja ik heb het gezien.
Nog even geduld ermee hebben.
Tot mijn eisen langskomen.
En dan eerst de revieuws afwachten, prijzen watgaan zakken.
Dus dat kan nog wel 2 /3 jaar duren
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

arjan1978

#95
En daar is ie dan


De Philips 65oled873

Heb hem nu een week in bezit en hij bevalt prima
Nog geen rare dingen gehad gelukkig
Wat heb ik dat ambilight gemist

De lg is naar de keuken verhuist
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

Dirc

Mooi hoor! Nooit getwijfeld om on wall rears te nemen?
Hoe heb je de bekabeling naar de zij en achter speakers geregeld?

arjan1978

Quote from: Dirc on May  6, 2018, 22:55:04
Mooi hoor! Nooit getwijfeld om on wall rears te nemen?
Hoe heb je de bekabeling naar de zij en achter speakers geregeld?
Dank je wel
Nee dat heb ik nog niet overwogen.
En ben het ook nog niet van plan.
Past allemaal net aan de voorkant
En in principe valt die ruimte achter de schuifdeur. Dus niet in het looppad

Kabels lopen door de koof.  Achter de plinten en in de holle wand waar de schuifdeuren inzitten
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

Dirc

Kom je dan met je kabels van de rears niet uiteindelijk bij een deuropening als ze achter plinten en wanden gaan? Mij oplossing destijds was namelijk door de kruipruimte maar dat gaat hier niet op i.v.m. vloerverwarming (en niet weten waar exact die buizen liggen)

arjan1978

#99
Quote from: Dirc on May  6, 2018, 23:11:28
Kom je dan met je kabels van de rears niet uiteindelijk bij een deuropening als ze achter plinten en wanden gaan? Mij oplossing destijds was namelijk door de kruipruimte maar dat gaat hier niet op i.v.m. vloerverwarming (en niet weten waar exact die buizen liggen)

Heb hier ook vloerverwarming, maar nee enigste deur in de kamer zijn de schuifdeuren.
Daar ga ik dus door de holle wand ,over de schuifdeuren heen.

Maar als de vloerverwarming brand en je dweild de vloer dan kun je de verwarming precies zien lopen is me een keer opgevallen. Toen ik aan het dweilen was.

Wat ook mogenlijk is,  weet niet wat voor kozijnen je hebt in de kamer,  maar stel dat deze een aftimmerplint heeft, die eraf trekken daar achter kan je dan een gootje freessen waar wel een kabel doorheen kan, dan de plint er weer op , en zo zijn ze dan ook uit het zicht
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue