Arjan's Atmos 7.2.4 woonkamer bios

Started by arjan1978, March 9, 2015, 15:53:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjan1978

Na een paar weekjes hier te hebben rondgekeken, werd het tijd om mezelf eens voor te stellen.
Ik ben dus Arjan net een paar dagen 37 geworden en kom uit Rijssen.(ligt in twente)
Schilder van beroep.
En als hobby mag ik graag film's en series kijken.
Verder 2 keer in de week naar de sportschool
en op mooie dagen gaat de bbq  of pizzaoven aan






Sorry voor de slechte foto's, er zit stof in de camera

Wat staat er nu 
Als reciever heb ik nu de pioneer lx-sc71
Als speakers heb  ik de jbl northridge serie
met 4 keer de e-80 als front en surround  en 2 keer de e-60 als surround back woofer en center speaker ook uit deze serie
tv is een samsung ue55hu7100
ps4 in het kastje
en in de woonkeuken staat de pc die aangesloten is met een hdmi kabel naar de reciever

LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

arjan1978

Nu wil ik binnenkort de boel gaan upgraden (up to date brengen)
De pioneer vervangen voor een nieuwere versie
daarvoor zit ik te kijken naar de Pioneer sc-lx78 of naar een Marantz SR-7009
Wat belangenrijk er aan is dat er in ieder geval 3 keer hdmi  uit erop zit
atmos en 4k ondersteuning.

De gele stickertjes heb ik op de muur geplakt omdat ik ook aan het kijken ben naar een beamer eventueel,
en dus even een indruk probeer te krijgen hoe groot het scherm kan worden. ( 226 X 135 ongeveer )
Is er een geschikte beamer die dit op ongeveer 6,5 meter dit kan weergeven? 
Want wil hem dan achter in de kamer  in een nog te timmeren kast plaatsen.
Zo'n groot ding aan het plafond zie ik eigenlijk niet zo zitten.
Een projectie scherm zou ik dan wegtimmeren in een kolf die ik rondom in de kamer wil gaan timmeren
En daar ook atmos speakers in willen verwerken

Ideeen en adviezen zijn welkom




LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

MVG

Leuke hobby's!  :D Een beste kamer trouwens, flink veel ruimte achter de bank! Mooi hoor!  :thumbs-up:

En dan nog een big green egg en een pizza oven onder een afdak, dan kun je bij mij niet meer stuk  :clapping:

arjan1978

Dank je  ;D
Gisteren nog voor 10 man pizza's gebakken.
Daar kan de lokale pizzaboer niet tegenop zo lekker en kippenpootjes in het rookgedeelte heeerlijk :pompom:
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

MVG

Oef dat geloof ik ja, het was er gister ook wel goed weer voor, al zal dat voor jou niet uitmaken je staat toch droog!
Ik kan niet wachten tot ik aan de tuin kan beginnen, het plan is om een houtoven te gaan bouwen, hopelijk dit seizoen nog!

arjan1978

#5
Keek zelf ook in eerste instantie naar een houtoven,en om die zelf metselen (bouwen)
Maar kwam toen deze tegen, en bij een houtoven duurt het wat langer voor ie op temperatuur is (neem aan dat je zo'n halfronde gemetselde bedoeld)
en dan moet je het hout aan de kant vegen als je wilt gaan bakken,  (maar het schijnt dat ze wel heel lang de temperatuur vasthouden.)

Voordeel van deze is dat hij verrijdbaar is door de tuin. En dat geld voor de big green egg ook
Heb nogal een grote tuin.
Zat erbij toen ik het huis kocht
Maar dat project heb ik nu gelukkig klaar (tuinieren)

Advies voor de tuin veel grind en straatwerk  :angel:
Het is wel mooi hoor elke maand andere bloemetjes die bloeien ( maar wat een werk wat een werk) :-X






Dus kan nu overal heen met mijn oventje en ei :)
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

morca

Welkom ...mooie ruimte en set en wat een mooie buitenzit heb je.
Daar zal je vd zomer wel wat uurtjes vertoeven,mogelijkheden zat om wat lekkers te maken  :thumbs-up:

MVG

Quote from: arjan1978 on March  9, 2015, 18:01:01
Keek zelf ook in eerste instantie naar een houtoven,en om die zelf metselen (bouwen)
Maar kwam toen deze tegen, en bij een houtoven duurt het wat langer voor ie op temperatuur is (neem aan dat je zo'n halfronde gemetselde bedoeld)
en dan moet je het hout aan de kant vegen als je wilt gaan bakken,  (maar het schijnt dat ze wel heel lang de temperatuur vasthouden.)

Voordeel van deze is dat hij verrijdbaar is door de tuin. En dat geld voor de big green egg ook
Heb nogal een grote tuin.
Zat erbij toen ik het huis kocht
Maar dat project heb ik nu gelukkig klaar (tuinieren)

Advies voor de tuin veel grind en straatwerk  :angel:
Het is wel mooi hoor elke maand andere bloemetjes die bloeien ( maar wat een werk wat een werk) :-X



Dus kan nu overal heen met mijn oventje en ei :)

Hier precies hetzelfde, ook zo een grote tuin, zat er ook bij toen we het huis kochten :) Vorig zomer seizoen niets anders gedaan dan onkruid wieden. Ik zat inderdaad al aan grind en straatwerk te denken voor sommige plaatsen. Maar goed ik moet nog zoveel, die tuin ligt er nu prima bij, die komt wel, wordt een doorlopend meerjaren plan denk ik, want de HT hobby vind ik net iets leuker  :popcorn:

Maar, ziet er allemaal mooi uit zeg! Leuk man! Complimenten!

morca

#8
Ik heb alles dicht liggen met sierstenen en rood grind .
Kost je maar 1 dag per jaar met de hoge druk  ;D

arjan1978

Dank je wel voor de complimenten
Heb de tuin nu zo goed als klaar. alleen nog wat onderhoud zoals grasmaaien en buxes snoeien, maar dat is gelukkig niet zoveel werk meer.

Dus nu weer tijd en budget voor het homecinema gedeelte
Dat wil ik dus gaan upgraden
Eerst denk ik de reciever   (bevalt me opzicht goed prima ,maar kom hdmi uitgangen tekort)
Het beeld en geluid komt vannaf de pc gaat naar de reciever en wordt daar doorgezonden naar de tv in de woonkamer
Heb daar ook de hdmi kabel liggen (door de muur gefreest naar de woonkeuken)  dus het beeld en geluid vannaf de pc moet ook eerst via de reciever naar de woonkeuken.
Nu kan ik dus een hdmi splitter kopen  of een reciever kopen met 3 hdmi uitgangen.
Dat laatste heeft mijn voorkeur
Nu zit ik dus te kijken naar de   Pioneer SC-LX78    want de   SC-LX71  bevalt me eigenlijk wel goed
Of naar een   Marantz SR-7009
Kwa prijs zit er zo'n  300 euro verschil in tussen die 2
Maar hij moet dan weer een paar jaar meegaan
Heb de pioneer voor 1500 ergens gezien  nieuw met 2 jaar garantie
en Marantz SR7009  voor 1175   ook met 2 jaar garantie
Wie heeft er ervaring met de Pioneer SC-LX78 ?
En welke kant neigen jullie meer op?  naar marantz  of pioneer?
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

arjan1978

Quote from: morca on March  9, 2015, 19:11:38
Ik heb alles dicht liggen met sierstenen en rood grind  ;D
Kost je maar 1 dag per jaar met de hoge druk  ;D

Ja ik was het ook zat  :tongue2:
Zo is het beter
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue


wolfkampf

Hè Arjan,
Welkom hier  :clapping:
Je ruimte ziet er gaaf uit.
Als je een keer een beamer in actie wilt zien, ik woon vlakbij  (Hellendoorn ) dan kun je kijken of dat wat voor je is.
Gr Rick  :headbanging:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

MVG

haha, meteen aansteken met t virus  :headbanging:

wolfkampf

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Loondijke

Volgmodus aan!

Mooi huis en wat een tuin  :worship:  :clapping:.

Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

arjan1978

Quote from: wolfkampf on March  9, 2015, 21:51:51
Hè Arjan,
Welkom hier  :clapping:
Je ruimte ziet er gaaf uit.
Als je een keer een beamer in actie wilt zien, ik woon vlakbij  (Hellendoorn ) dan kun je kijken of dat wat voor je is.
Gr Rick  :headbanging:

Ja dat lijkt me leuk.Kunnen we wel een keer doen

Quote from: morca on March  9, 2015, 20:32:28
Marantz heeft XT 32 pioneer niet.
Pioneer heeft ze eigen systeem,maar of dat net zo goed werkt?

De pioneer heeft mcacc  kan er verder niet veel over vinden, maar lees goede verhalen over de marantz     
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

arjan1978

#17
Net even iets aan de akoestiek gedaan,
Er kwam daar een hele nare echo vandaan ,
Meteen de kachelpijp eruit getrokken, die functioneerde toch niet naar behoren,en de kachel staat nooit aan.



Morgen komt als het goed is een SVS PB13Ultra
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

arjan1978

Vandaag de nieuwe Svs pb13-ultra binnengekregen en de defecte hebben ze meegenomen.
Top service van leverancier, en de bezorger.


Deze is gelukkig wel goed  (bezorger ook heel blij mee,die vond het ook maar een heel zwaar ding. de beste man maar een bakje koffie voor onderweg meegeven,want hij was druk )

De pb13-ultra staat nu fijn in te spelen. en het lijkt wel of ie steeds mooier begint te spelen.
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

Raymen

Er staat toch wel iets onder die lamp toch :blush:



Succes met de nieuwe sub

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

arjan1978

Quote from: Raymen on April  3, 2015, 19:19:25
Er staat toch wel iets onder die lamp toch :blush:



Succes met de nieuwe sub

Mvrg
Raymen
Het eerste krasje doet altijd het zeerst
Dus.........dan hebben we dat gehad   ;)
haha er zit vilt onder
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

arjan1978

Morgen gaat het beginnen.  :pompom:
Dan wordt er een koof in de kamer getimmerd met ingebouwde speakers voor dolby atmos


Heb inmiddels ook een beamer dat is een epson tw9200 geworden en een tabscherm van 240 breed.
De bedoeling is dat alles zoveel mogelijk uit het zicht wordt weggewerkt.
De koof wordt wit,zelfde als het plafond. Met een strook rondom waar hue ledstrips in komen.
Heb de muren in een warmclay kleur uit de histor kleurenwaaier en moet zeggen dat deze kleur het behoorlijk goed doet samen met projectie,mooi donker.En als er zonlicht opschijnd is deze toch behoorlijk licht.
Zo hou ik het toch nog een woonkamer

LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

wolfkampf

Goed bezig  :clapping: Ik blijf volgen  ;D
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

arjan1978

Na een week elke avond buffelen
is de koof nu bijna klaar,
Scherm is er in weggewerkt
kabels en gaten voor atmos gemaakt
Hdmi kabel getrokken van voor naar achter
Hue ledstrips geplaatst
Gaten waar de gordijnstangen in komen alvast geboord.









To do list
Alles nog afschilderen
gordijnen ophangen
beamer ophangen

Dan genieten :pompom:
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech