Kanariepiets media livingroom (Nog steeds errug tevreden)

Started by Kanariepiet, August 16, 2012, 20:53:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kanariepiet

En weer kan ik het niet laten, een mooie (In nieuwstaat verkerende) squeezebox Touch op de kop weten te tikken voor 175 euries :headbanging:
Dus de Duet is/gaat de deur uit.

Nu de bias lichtjes (3 40 cm LED stripjes USB powered die verdomd veel licht geven) nog achter de tv plakken en ik ben klaar, nah ja voorlopig dan :devil:

En ja, ik moet weer eens foto's maken :coffee:

Kanariepiet

En hierbij een paar foto's.

De SVS die een mooi plekje heeft en de Touch waarvan ik heerlijk aan het genieten ben!
De Touch speelt voor mij net iets rustiger als de Duet. (Voor mijn gevoel is het geluid net iets neutraler waar bij de Duet de lage tonen iets aangezet waren)

Heb besloten het bias licht niet te monteren, omdat de tv niet geheel recht is aan de achterkant, dus kijk in de marktsectie :coffee:

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


Kanariepiet

Zo ben al een tijdje niet zo actief meer op het forum, maar komt mede omdat we lekker aan het genieten zijn van de spulletjes die we hebben staan :clapping: Voor nu voorlopig geen upgrade virus meer eigenlijk, maar dat komt vast wel weer een keertje.

Onderstaande is eind vorig jaar nog wel vervangen:
Van glasvezel terug naar Ziggo gegaan met de bijbehorende Humax interactieve HD recorder,
Logitech Harmony One+ verkocht en een Touch aangeschaft,
en als laatste de Dune verkocht en zelf een HTPC gebouwd met daarop XBMC voor zowel film, series en muziek en dat loopt echt als een speer!

We zitten tegenwoordig helemaal in de series en daar is XBMC gewoon perfect voor :coffee:

Verder is het geld ook een beetje op na de aanschaf van een Volvo S60 (2e hands, 8 jaar oud, maar met weinig km en altijd goed onderhouden, met bijna alle opties die er zijn behalve leer en stoelverwarming)

Kanariepiet

Zo tijd om weer eens een update te doen in mijn eigen topic, er is eigenlijk redelijk wat veranderd zowel persoonlijk als op gebied van apparatuur!

Natuurlijk het belangrijkste: Rond sinterklaas verwachten wij onze 2e dochter!!! (Hierbij komt mijn score op 3 meiden hahaha)

Verder heb ik mijn set wat uitgekleed, omdat ik er de laatste tijd veel minder mee bezig ben en we eigenlijk meer series kijken ipv muziek luisteren en films kijken

- Antimode van de hand gedaan
- Netflix abbo genomen (Ga dit deze week via Playon mediaserver intregeren in XBMC
- En de heftigste; Monitor Audio Apex speakers verkocht en een setje KEF E305 gehaald (de vernieuwde eitjes)

Wel natuurlijk de SVS SB-12NSD gehouden ipv de (sub)woofer van de Kef, maar zit nog in dubio om de SVS ook de deur uit te doen en een KEF Q500B (wit) of een BK XLS mk2 DF (wit) te halen zodat dit beter in het interieur blend.

De reden voor de verkoop van de eitjes is dat ik bleef emmeren met de hoge tonen wat mij eigenlijk steeds meer begon te irriteren.
De Kef's is natuurlijk een downgrade, daar ben ik me van bewust, maar het hoog is zo veel rustiger waardoor het voor ons een stuk relaxter luistert.
Wel hebben we op dynamiek in moeten leveren, maar de effecten bij film/serie zijn wel weer beter geplaatst.

Wel zit ik te stoeien met Yamaha's YPOA, want hij wil de Kefs al af laten vallen op 160 Hz, beetje veel lijkt me als Kef adviseerd dit op 90 Hz te doen!

Iemand enig idee hier van?

Foto's gaan volgen!

LuPo

160Hz is veel te hoog. Ik zou het eerder op 80-90-100 zetten inderdaad. Je moet 1,5x de laagste frequentie van de fabrikant doen.

Kanariepiet

Zo, binnenkort mijn topic maar weer eens wat opschonen, tijd voor een update en nieuwe foto's.

Wel vandaag een Logitech Squeezebox Touch met botw voeding op de kop getikt voor 85 euries 8)
Speelt toch wel erg relaxed en beter dan via de Apple tv.