Creative Suite ineens trial versie

Started by BuSpu, March 7, 2015, 22:39:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

BuSpu

Ik heb al een tijd (sinds 2013) Creative Suite van Adobe in gebruik.
Ineens verscheen een paar maanden geleden bij het opstarten de melding dat het een trial versie was en dat ik nog een aantal dagen gebruikstijd had.  :sadlike:

Die tijd is nu verlopen en de software start niet meer. Ik moet ze registreren. Als ik dat met de juiste serienummers doe komt de melding dat het nummer niet klopt. Ik heb een Adobe-ID en daar kan ik mijn software met serienummer terugvinden als aangeschafte software. Iemand een idee?

dennism

Probeer de software eens te deactiveren en te activeren, dit wil nog wel eens rare problemen verhelpen bij Adobe producten, evenals het volledig updaten van de software naar het laatste patch level.

Mocht dat niet werken en als de correcte info in je account staat bij adobe  dan  even contact opnemen met de support van adobe.

BuSpu

Dank voor je reactie, bedoel je de-installeren?

BuSpu

Ik probeer al in contact te komen met Adobe support maar dat is een drama. Je wordt naar een users forum doorverwezen en daar heb ik mijn vraag gesteld maar daar gebeurd niets of heb je een andere ingang naar de support?

dennism

Quote from: BuSpu on March  8, 2015, 08:11:31
Ik probeer al in contact te komen met Adobe support maar dat is een drama. Je wordt naar een users forum doorverwezen en daar heb ik mijn vraag gesteld maar daar gebeurd niets of heb je een andere ingang naar de support?

De-activeren gaat via het help menu, het is wat anders dan de-installeren.

Zie de volgende instructie:

Quote
Make sure that your computer is connected to the Internet.
Start the application.
Choose Help > Deactivate and choose one of the following options.

Deactivate or Suspend Activation. These options deactivate the software but retain licensing information. Choose one of these options if you want to temporarily deactivate the software, and you're planning to activate on this computer again.
Deactivate permanently. This option deactivates the software and removes the licensing information from your computer. Enter the serial number again if you want to use the software on this computer.

Contact opnemen heb ik de keren dat ik het nodig had via de telefoon gedaan, maar dat is volgens mij via een zakelijke ingang enkel voor support contracten.

Volgens mij zijn de volgende contact gegevens voor consumenten:

Quote
Klantenservice
E-mail: [email protected]

Telefoon (maandag-vrijdag, 09.00-17.00):
Nederland - 020 201 3331
Belgié - 027 119 960

BuSpu

Quote from: dennism on March  8, 2015, 12:33:36
De-activeren gaat via het help menu, het is wat anders dan de-installeren.

Oké duidelijk alleen kom ik niet zover. Nog voor dat bv Photoshop wordt opgestart komt de "Trial"-melding en kan ik niets anders dan of registreren of kopen maar ja dat laatste doe ik natuurlijk niet want dat heb ik al gedaan  >:(

Dank voor de telefoonnummers dat is tenminste iets.
Ik zou nog alles kunnen de-installeren en weer installeren maar mijn gevoel zegt dat ik dan weer hetzelfde krijg, de melding dat het nummer niet klopt. Misschien dus eerst bellen of mailen.

Heeft verder niemand zoiets bij de hand gehad?

Groet BuSpu

Sjaak_Banaan

Ik weet niet welke versie je hebt van CS, maar er zijn Adobe Cleaner tools beschikbaar bij Adobe welke je na deïnstallatie kunt draaien, dit zou moeten voorkomen dat je probleem terug komt na een herinstallatie. Bijvoorbeeld: http://www.adobe.com/support/contact/cs5clean.html

Als je versie 'oud' is hoef je echter niet op support van Adobe te rekenen, zelf in het verleden problemen gehad met CS2 en CS4, maar ipv dat ze meedenken halen ze de activatieservers offline en vertellen ze je dat je een nieuwe versie moet kopen. Vriendelijk zijn ze niet tenzij ze geld kunnen verdienen...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

BuSpu

Het gaat om Creative Suite Master Collection 6.0.

Ik ben ondertussen door het Adobe forum verwezen naar een aantal testjes op de site van Adobe. Die gaan allemaal goed dus ik heb in ieder geval toegang tot de activation server. De volgende stap is dat ik een file moet wissen:

Search the hosts file for entries that reference activate.adobe.com (for example, 127.0.0.1 activate.adobe.com) and delete these entries.

Die file kan ik niet vinden, zou dit de reden kunnen zijn? Kan het zijn dat ik geen file terugkrijg van de activation server en dat mijn Mac dus niet weet dat dit een betaalde versie is?

Dank voor het meedenken, BusPu

dennism

je hosts file zou je op de mac hier moeten kunnen vinden:

/private/etc/hosts

BuSpu

Klopt maar als ik daar zoek kom ik niets tegen met de naam Adobe en dat zou wel moeten: for example, 127.0.0.1 activate.adobe.com. De vraag is hoe kom je aan die hostfile.
Zou het kunnen dat die gewist is met de update naar OS X Yosemite?

dennism

hosts is een bestand in de /private/etc/hosts directory geloof ik in OSX. Je moet dus het text bestant "hosts" openen in een text editer en daar in kijken naar de genoemde tekst.

Zie ook deze uitleg:

http://www.tekrevue.com/tip/edit-hosts-file-mac-os-x/


Sjaak_Banaan

Stond er in Yosemite geen spatie voor de filename? Misschien kun je die daarom niet vinden.
Maar als het goed is staat er ook niets in je host file over Adobe, tenzij je in het verleden een minder legale versie gedraaid hebt... het zou wel je probleem verklaren.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

BuSpu

Quote from: Sjaak_Banaan on March 10, 2015, 13:00:45
tenzij je in het verleden een minder legale versie gedraaid hebt... het zou wel je probleem verklaren.
Nope nooit illegale versies gedraaid. De twee versies die ik heb gedraaid staan ook geregistreerd bij Adobe met nummer en al.

BuSpu

Quote from: dennism on March  9, 2015, 23:48:41
hosts is een bestand in de /private/etc/hosts directory geloof ik in OSX. Je moet dus het text bestant "hosts" openen in een text editer en daar in kijken naar de genoemde tekst.

Zie ook deze uitleg:

http://www.tekrevue.com/tip/edit-hosts-file-mac-os-x/

Ik heb het nagelezen en ik vind geen vreemde hosts-file. :-\

dennism

Quote from: BuSpu on March 10, 2015, 20:34:39
Ik heb het nagelezen en ik vind geen vreemde hosts-file. :-\

Heb je nu de hosts file geopend en in die file gekeken of er vreemde tekst regels in staan (erin gezet door kwaadwillende software), of heb je in de folder /private/etc/hosts gekeken of er vreemde files in staan. Het is me namelijk niet exact duidelijk wat je doet. Als je het eerste gedaan hebt, en er staan geen vreemde tekst regels in dan kun je dit wegstrepen als oorzaak, als je het 2de gedaan hebt, moet je het eerste nogmaals doen, er zal namelijk geen vreemde hosts-file zijn.

BuSpu

Dank voor je geduld dennism.

Ik heb de hosts file geopend in de text editor en daar staat niets geks in. Het ziet er hetzelfde uit als in de link die je stuurde.

dennism

Dan kun je dat uitsluiten als oorzaak, wat je ook nog kan proberen is wanneer je nog een 2de PC / Mac hebt, de adobe software daar eens opzetten en proberen te activeren, dan kun je mogelijk uitsluiten of het aan het systeem ligt, of dat er mogelijk toch een probleem is met je adobe account of installatie key.

BuSpu

Maar ik kan de software toch niet op twee systemen installeren zonder te deactiveren? En deactiveren lukt niet omdat ik niet eens in het programma kom.

Wat ik me nog wel realiseerde is dat ik eerst Adobe Creative Suite Design &Web Premium versie CS6 heb geïnstalleerd en een jaar later daar overheen Adobe Creative Suite Master Collection versie 6.0 heb geïnstalleerd.

Verder kreeg ik van het Adobe forum nog de volgende bijdrage:

Hey!!
Same issue here!!

It's not a matter of connection, I can download software and install it on my laptop as a Trial Version. Then, when I introduce my key to activate, it says that "althoug the key belongs to a Adobe product, it's not the one I'm trying to install" (WTF??) I've been trying all the posible suites (it's a drop dpwn menu where you choose) (5.5 and 6 Suites) and no one works.


en later zijn oplossing:

Got it!!

The key number that unlocked my full version was the CS5.5 serial, although I installed a CS6 software and I have a serial for CS6 (I bought CS5.5 and I was eligible for free upgrade to CS6).

So... if you too bought CS5.5 and upgraded to CS6, try entering CS5.5 key to get the full version. It's crazy! I've got a CS6 software by entering a CS5.5 key but... it worked!!

Good luck!



Ik heb echter beide serienummers geprobeerd hoewel er maar een correct is voor mijn huidige versie.

BuSpu

@dennism

Volgens mij zijn de volgende contact gegevens voor consumenten:

Citaat

Klantenservice
E-mail: [email protected]

Telefoon (maandag-vrijdag, 09.00-17.00):
Nederland - 020 201 3331
Belgié - 027 119 960


Heb je misschien een ander nummer want het emailadres is out of order en de telefoon wordt niet opgenomen.  >:(

Ik probeer ook via de leverancier Surfspot hulp te krijgen, wordt eigenlijk steeds pissiger.

Groet BuSpu

Sjaak_Banaan

Via Surfspot? Heb je dan niet gewoon een Educatieve versie gekocht ipv Retail? Die zouden wel eens kunnen verlopen...
Als je twijfelt moet je eens kijken wat je er destijds voor betaald hebt, ik geloof dat Design Standaard retail al snel 1500 euro kost.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

BuSpu

Heb niet meer betaald dan een paar tientjes maar dat is omdat ik bij de Universiteit werk. Heb het hier even nagevraagd maar het zijn gewoon reguliere versies alleen met korting aangeschaft. Moeten onbeperkt blijven werken.... dat dan weer niet bij mij  :-\

dennism

Het is bij mij wel bekend dat enkele jaren geleden (ik dacht in 2013, dus zou jouw licentie ook kunnen betreffen) er een fout is gemaakt bij surftspot met adobe producten, waarbij het eigenlijk licenties voor een jaar betrof, maar waar surfspot een fout heeft gemaakt op de website waardoor mensen dachten een oneindige licentie te kopen. Die codes zijn toen ook na een jaar verlopen, al heeft surfspot toen volgens mij wel een of andere compensatie aangeboden.

Zie ook bijv. hier: https://forums.adobe.com/message/5972589#5972589

Daar surfspot in dit verhaal de reseller is, verwacht ik niet dat je met Adobe verder zal komen, Surfspot zal dit voor zover ik weet qua regelgeving moeten kunnen oplossen.

Raphie

Je licentie is idd verlopen edu's zijn maar beperkt geldig, er is dus niks "stuk"
JBL PRX Power!

BuSpu

Quote from: dennism on March 20, 2015, 16:52:08
Het is bij mij wel bekend dat enkele jaren geleden (ik dacht in 2013, dus zou jouw licentie ook kunnen betreffen) er een fout is gemaakt bij surftspot met adobe producten, waarbij het eigenlijk licenties voor een jaar betrof, maar waar surfspot een fout heeft gemaakt op de website waardoor mensen dachten een oneindige licentie te kopen. Die codes zijn toen ook na een jaar verlopen, al heeft surfspot toen volgens mij wel een of andere compensatie aangeboden.

Zie ook bijv. hier: https://forums.adobe.com/message/5972589#5972589

Daar surfspot in dit verhaal de reseller is, verwacht ik niet dat je met Adobe verder zal komen, Surfspot zal dit voor zover ik weet qua regelgeving moeten kunnen oplossen.
Wow gatlikt wel heel erg op mijn verhaal. Precies dezelfde klachten. Nou ik wacht mijn mailtje naar Surfspot wel af. Kijken of zij iets kunnen doen. In ieder geval iedereen bedankt voor meedenken.  :pompom:

Raphie

Nou voor de 3 tientjes die je betaald hebt gaan ze niks doen :D
Je kan een nieuwe subscription afsluiten denk ik?
JBL PRX Power!